pakollinen. Ei ollut kilometrimäärää nimetty. Virallinen huolto kai tuossa 12000 kieppeillä, mutta tämä olisi pelkkä öljynvaihto.
Onko ensihuolto
4
669
Vastaukset
- Naim
Dodge Caliberin "ensihuolto" on vapaaehtoinen. Itse en sitä omaani teettänyt. Auton huoltoväli on 15000 km / kerran vuodessa.
- 1.8 sxt
Olen kuullut, että öljyt voi vaihtaa itse takuuaikana, mutta auto on vietävä jokatapauksessa takuuhuoltoon ( " valohoitoon " ), jotta saa leiman papereihin. Tämä siksi, että takuu pysyy voimassa. Tämä siis pelkkää rahastusta.....
- xq5c86
1.8 sxt kirjoitti:
Olen kuullut, että öljyt voi vaihtaa itse takuuaikana, mutta auto on vietävä jokatapauksessa takuuhuoltoon ( " valohoitoon " ), jotta saa leiman papereihin. Tämä siksi, että takuu pysyy voimassa. Tämä siis pelkkää rahastusta.....
Nykypäivänä merkkihuollossa suoritetaan määrä-aikaishuollon yhteydessä esim. ajotietokoneiden ja ohjelmien päivityksiä, sekä tehtaan nk. hiljaisia kampanijoita. Edellä mainittuja töitä suorittaa ainoastaan maahantuonnin valtuuttamat liikkeet, koska muut eivät omista tarvittavaa laitteistoja päivtyksiin eikä lupia kampanijoihin. Määräaikaishuollossa käydään myöskin läpi auton alustarakenne ja sähköjärjestelmät yms ja riippuen huollon laajudesta vaihdellaan muutakin kun vaan öljyt. Mutta näitä asioitahan ei helposti meinaa ihmiset ymmärtää. Siinä sulle "valohoitoa" ja "rahastusta"
- Pirssimiekkonen (alkup.)
xq5c86 kirjoitti:
Nykypäivänä merkkihuollossa suoritetaan määrä-aikaishuollon yhteydessä esim. ajotietokoneiden ja ohjelmien päivityksiä, sekä tehtaan nk. hiljaisia kampanijoita. Edellä mainittuja töitä suorittaa ainoastaan maahantuonnin valtuuttamat liikkeet, koska muut eivät omista tarvittavaa laitteistoja päivtyksiin eikä lupia kampanijoihin. Määräaikaishuollossa käydään myöskin läpi auton alustarakenne ja sähköjärjestelmät yms ja riippuen huollon laajudesta vaihdellaan muutakin kun vaan öljyt. Mutta näitä asioitahan ei helposti meinaa ihmiset ymmärtää. Siinä sulle "valohoitoa" ja "rahastusta"
Toki on totta, että nykypäivänä huolto-ohjelmassa on pitkä lista asioista, jotka PITÄISI käydä läpi. Toki ne veloitetaan, mutta onko niitä tehty, onkin sitten ihan eri asia. Pari hyvää esimerkkiä :
- auton huolto-ohjelmassa oli merkitty, että jarrulevyt/palat on kunnossa, ei edes huomautusta kuluneisuudesta. Valo syttyy palamaan vajaa viikko sen jälkeen, kaikki palat ja kaikki levyt vaihtokunnossa....
- 60 tonnin kohdalla huomautus huolto-ohjelmassa, että jarrupalat aika kuluneet, ei kestä seuraavaan huoltoon. Nyt ajettu 100 tkm, eikä vielä kuluneisuuden merkkivalo ole syttynyt(sellainen autossa kyllä on)....arvelivatko että huvikseen rupean vaihtamaan paloja ? Tuskin olivat edes katsoneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818