pakollinen. Ei ollut kilometrimäärää nimetty. Virallinen huolto kai tuossa 12000 kieppeillä, mutta tämä olisi pelkkä öljynvaihto.
Onko ensihuolto
4
661
Vastaukset
- Naim
Dodge Caliberin "ensihuolto" on vapaaehtoinen. Itse en sitä omaani teettänyt. Auton huoltoväli on 15000 km / kerran vuodessa.
- 1.8 sxt
Olen kuullut, että öljyt voi vaihtaa itse takuuaikana, mutta auto on vietävä jokatapauksessa takuuhuoltoon ( " valohoitoon " ), jotta saa leiman papereihin. Tämä siksi, että takuu pysyy voimassa. Tämä siis pelkkää rahastusta.....
- xq5c86
1.8 sxt kirjoitti:
Olen kuullut, että öljyt voi vaihtaa itse takuuaikana, mutta auto on vietävä jokatapauksessa takuuhuoltoon ( " valohoitoon " ), jotta saa leiman papereihin. Tämä siksi, että takuu pysyy voimassa. Tämä siis pelkkää rahastusta.....
Nykypäivänä merkkihuollossa suoritetaan määrä-aikaishuollon yhteydessä esim. ajotietokoneiden ja ohjelmien päivityksiä, sekä tehtaan nk. hiljaisia kampanijoita. Edellä mainittuja töitä suorittaa ainoastaan maahantuonnin valtuuttamat liikkeet, koska muut eivät omista tarvittavaa laitteistoja päivtyksiin eikä lupia kampanijoihin. Määräaikaishuollossa käydään myöskin läpi auton alustarakenne ja sähköjärjestelmät yms ja riippuen huollon laajudesta vaihdellaan muutakin kun vaan öljyt. Mutta näitä asioitahan ei helposti meinaa ihmiset ymmärtää. Siinä sulle "valohoitoa" ja "rahastusta"
- Pirssimiekkonen (alkup.)
xq5c86 kirjoitti:
Nykypäivänä merkkihuollossa suoritetaan määrä-aikaishuollon yhteydessä esim. ajotietokoneiden ja ohjelmien päivityksiä, sekä tehtaan nk. hiljaisia kampanijoita. Edellä mainittuja töitä suorittaa ainoastaan maahantuonnin valtuuttamat liikkeet, koska muut eivät omista tarvittavaa laitteistoja päivtyksiin eikä lupia kampanijoihin. Määräaikaishuollossa käydään myöskin läpi auton alustarakenne ja sähköjärjestelmät yms ja riippuen huollon laajudesta vaihdellaan muutakin kun vaan öljyt. Mutta näitä asioitahan ei helposti meinaa ihmiset ymmärtää. Siinä sulle "valohoitoa" ja "rahastusta"
Toki on totta, että nykypäivänä huolto-ohjelmassa on pitkä lista asioista, jotka PITÄISI käydä läpi. Toki ne veloitetaan, mutta onko niitä tehty, onkin sitten ihan eri asia. Pari hyvää esimerkkiä :
- auton huolto-ohjelmassa oli merkitty, että jarrulevyt/palat on kunnossa, ei edes huomautusta kuluneisuudesta. Valo syttyy palamaan vajaa viikko sen jälkeen, kaikki palat ja kaikki levyt vaihtokunnossa....
- 60 tonnin kohdalla huomautus huolto-ohjelmassa, että jarrupalat aika kuluneet, ei kestä seuraavaan huoltoon. Nyt ajettu 100 tkm, eikä vielä kuluneisuuden merkkivalo ole syttynyt(sellainen autossa kyllä on)....arvelivatko että huvikseen rupean vaihtamaan paloja ? Tuskin olivat edes katsoneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869