sienet!

mie

Moniko on keräilly sieniä? Pitäisköhän tässä kiireenvilkkaa käydä keräilemässä ennen kuin tulee liian kylmä?

Lähinnä madonlakeista kaipaisin kokemuksia, kärpässienet ei niin kiinnosta.

Tuossa on jotain tuntomerkkejä:
http://www.lycaeum.org/languages/finnish/acid/sieni/suomisieni.html

Sitten olisi kiva vielä saada eri nauttimistekniikoita.

21

5810

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sienestäjä

Kuulema ainakin jotkut sienet pitää kerätä nuorina, vanhana ovat liian myrkyllisiä. Eli pidä ny varmuuden vuoksi kiirettä jos haluat kokeilla.
      Mulla ei ole madonlakeista kokemusta, mutta punaisia kärpässieniä ja pantterikärpässieniä olen kokeillut. Jälkimmäinen on 3x vahvempaa kuin punainen kärpässieni. Jos keräilet sieniä, ole tarkkana mitä keräilet. Muista myös kerätä talven varalle, sienet säilyvät pakkasessa n. vuoden(ei koske kaikkia sieniä). Vinkiksi vaan kaikille, että tole nousee, joten ei sieniä kannata joka päivä nauttia.

Itse suosin sienten polttamista sätkässä pilven tapaan(bongi vielä parempi). Eli ensin kuivatat sienet kunnolla, koska tuoreena ne ei edes toimi kunnolla. Sitten silppuat ne pieneksi, jotta palaa kunnolla, älä jätä kokkareita. Käytä sienistä vain se lakin värillinen osa, siinä on vaikuttavat aineet.
      Vaikutus on sitä mitä lycaeumin sivuilla kerrotaan...ensin tulee uniseksi ja aivan kun olisi vähän pilvessä. En minä mitään halluja ole itse nähnyt, koska olen polttanut vain max 1gramma kerralla. Iloiseksi tekee.
      Tavallaan sienet ihan ok, koska eivät tuo päähän paskaa oloa, kuten (muut)huumeet voi tehdä. Pahoinvointia tietenkin voi sienistä tulla, mutta ei mitään semmosia paskaoloja pään sisälle, mitä pahimmillaan pilvi(tai muut huumeet) voi tehdä.

Eilen tuli poltettua sientä ja nyt on hieman pää kipeä, mutta muuten aivan helkutin hyvä ja rento olo. En kyllä usko että tämä pääkipu johtuu edes tuosta sienestä.

Nyt kaikki rohkeasti vain sienestämään, se on hyvä harrastus, ja palkitsee harrastajansa mukavilla fiiliksillä :)

• pilvi

...sienien poltossa jotain tosi vaarallista? kauan punasta kärpässientä pitää kuivattaa? voiko se tuhota sisä elimiä? tai tappaa, jos vaan kerran tai pari kokeilee?
        onko väliä kuinka "vanha" sieni on? niiku käyn mettäs hakemassa ni onko sienen koolla välii? saako punast kärpässientä polttaa ja viinaa nauttia yhdessä? kerro jotain sen vaaroista? ku oon 16, ni mitä haittoi siitä voi tulla? ja mihin se perustuu ku kirjoissa lukee punanen kärpässieni on myrkyllinen? kerro tarkkaan mitä teen ku haen sienen mettäs ja mitä sitten teen ja...?

-pilvi-

• njaa
        pilvi kirjoitti:

...sienien poltossa jotain tosi vaarallista? kauan punasta kärpässientä pitää kuivattaa? voiko se tuhota sisä elimiä? tai tappaa, jos vaan kerran tai pari kokeilee?
        onko väliä kuinka "vanha" sieni on? niiku käyn mettäs hakemassa ni onko sienen koolla välii? saako punast kärpässientä polttaa ja viinaa nauttia yhdessä? kerro jotain sen vaaroista? ku oon 16, ni mitä haittoi siitä voi tulla? ja mihin se perustuu ku kirjoissa lukee punanen kärpässieni on myrkyllinen? kerro tarkkaan mitä teen ku haen sienen mettäs ja mitä sitten teen ja...?

-pilvi-

Sienien poltossa ei ole mitään todella vaarallista, kunhan varot sytyttämästä vaatteitasi tuleen.
        Punakärpässieni rasittaa munuaisia jonkin verran, jonka takia ei kannata vetää putkeen useampaa päivää. Määrä tekee myrkyn. Yksistään punakärpässienen syönnistä johtuvia kuolemantapauksia ei tietääkseni tunneta, mutta joidenkin lähteiden mukaan ylisuuri annos voi aiheuttaa useampia päiviä kestävän harhaisuustilan, jonka aikana henkilö on jumiutuneena jonkinlaiseen "shamaanitodellisuuteen".
        Viinan nauttimista ei suositella samalla, koska se rasittaa myös munuaisia. 16 vuotiaan väittäisin olevan liian nuori käyttämään hallusinogeenejä. Kuivaamaton kärpässieni voi aiheuttaa pahoinvointia, oksentelua ja kouristuksia, jonka takia se luokitellaan myrkylliseksi.
        Pienet sienet, joiden lakki on vasta juuri aukeamassa, ovat tehokkaimpia, koska niissä on eniten vaikuttavaa ainetta muskimoolia suhteessa massaan. Suurin osa pahoinvointia aiheuttavista aineista (iboteiinihappo? muskariini?) muuttuu kuivauksessa muskimooliksi, joten sienen psykoaktiivisuus lisääntyy kuivauksessa kuulemma jopa kolminkertaiseksi.

Vaikutuksina kuulemma usein aluksi humalamaista oloa ja väsymystä, ja mikäli annos on riittävä mahdollinen nukahtaminen, jonka jälkeen pirteämpi entheogeeninen vaihe jonka aikana maailma vaikuttaa unenomaiselta. Monet myös kertovat kokeneensa "sienen hengen läsnäolon" tai nähneensä sieniin viittaavia hallusinaatioita. Ne yrittävät kommunikoida kanssamme ;)

En ole itse mitään sieniä kokeillut enkä niiden farmakologiaan juurikaan tutustunut, yllä vain kuulemaani. Älä luota yksistään tähän kirjoitukseen. Ja tsekkaa http://www.erowid.org/plants/amanitas/amanitas.shtml

• ,,,
        pilvi kirjoitti:

-pilvi-

Punakärpässienen lakkeja voi kuivata uunissa pienellä lämmöllä (50-60 C) muutaman tunnin - puoli vuorokautta. Kuivauksen aikana myrkylliset aineet tuhoutuvat mutta GABA-A agonisti, muskimooli pysyy ennallaan. Tutkimusten mukaan se ei ole myrkyllistä (muuten kuin erittäin suurilla koomaa ja hengityslamaa aiheuttavilla annoksilla). Kohtuukäytössä sillä on jopa hyödyllisiä vaikutuksia, mm. suojaa aivosoluja ja estää niiden tuhoutumista. (etsi artikkeli pubmedista jos ko. aihe kiinnostaa)

Kuivatut sienet voi jauhaa esim. kahvimyllyllä ja niistä voi keitellä shamanistista teetä joka heittää hyvin maanläheiselle tripille heinikossa olevien madonreikien läpi. Sopiva annos n. 15-30 grammaa kuivaa sientä.

• ,,,
        ,,, kirjoitti:

Punakärpässienen lakkeja voi kuivata uunissa pienellä lämmöllä (50-60 C) muutaman tunnin - puoli vuorokautta. Kuivauksen aikana myrkylliset aineet tuhoutuvat mutta GABA-A agonisti, muskimooli pysyy ennallaan. Tutkimusten mukaan se ei ole myrkyllistä (muuten kuin erittäin suurilla koomaa ja hengityslamaa aiheuttavilla annoksilla). Kohtuukäytössä sillä on jopa hyödyllisiä vaikutuksia, mm. suojaa aivosoluja ja estää niiden tuhoutumista. (etsi artikkeli pubmedista jos ko. aihe kiinnostaa)

Kuivatut sienet voi jauhaa esim. kahvimyllyllä ja niistä voi keitellä shamanistista teetä joka heittää hyvin maanläheiselle tripille heinikossa olevien madonreikien läpi. Sopiva annos n. 15-30 grammaa kuivaa sientä.

Suuremmilla annoksilla punakärpässieni aiheuttaa mielenkiintoisen "time-compression" efektin joka tarkoittaa että lyhytkin ajanjakso tuntuu pitkältä ajalta.
        Kärpässientä voi yhdistää muihin päihteisiin, aluksi vaikka 30 g kuivattua kärpässientä teeksi keitettynä ja nopeasti juotuna, sitten vähän hamppua poistamaan pahoinvointi. Puolentoista tunnin päästä voi ottaa vaikka syyrianängelmän siemeniä, taas lisää hamppua poistamaan pahoinvointia ja kahden tunnin päästä kun time-compression alkaa toimia, dmt:tä (vaikka teen muodossa), salviaa tai mitä tahansa.

• us

SPEDE.Vai lakit VAAN toimii??.....PALIKKA.
        Ostit Damista yli 10.vuotta sitten,EI ollut LAKI LAKKIA!VARSI!On PÄÄASIA!

• numbaredan
        us kirjoitti:

SPEDE.Vai lakit VAAN toimii??.....PALIKKA.
        Ostit Damista yli 10.vuotta sitten,EI ollut LAKI LAKKIA!VARSI!On PÄÄASIA!

vammainen,sekoitat amanita muscarian psilocybe lajiin esim.huurumadonlakki joissa jalka on pää pahiksena...

• 1+1=420
        numbaredan kirjoitti:

vammainen,sekoitat amanita muscarian psilocybe lajiin esim.huurumadonlakki joissa jalka on pää pahiksena...

Amanita muscarian vaikuttavat aineet on lakissa ja siinä helttojen alla olevassa keltasessa "lihassa" kaikki muut osat on turhia. eli jalka ja heltat roskiin.

Ensimmäiset amanitat on kuullemma enemmän psykedeelisempiä ku loppu syksyn ja ne pallomaiset nuoret amanitat on tehokkaampia ku täysin auenneet sienet.

Amanitassa on iboteenihappoa joka muuttuu kuivuessa muskimoliksi,iboteenihappo on sitä mikä saa pahan olon aikaan.

Kannattaa kuivata ne vaikka uunissa 70-90 astees silleen et ne on ihan korppuja ja siitä sienestä lähtevä punanen neste on myös sitä vaikuttavaa ainetta joten kannattaa vaikka kapia ne talteen,paras on kuitenki kuivata sienet vaikka kasvikuivurilla tai ilmavassa tilassa niin et ne on täysin korppuja.

Alotteliat älkää missään nimessä vetäkö montaa lakkia 2-3 keskikokosta lakkia on alottelialle ihan sopiva,ja voithan sä sitte vaikka nostaa annosta sitä jos ei tunnu missään. Kärpäs sieni alkaa toimimaan aika hitaasti et malttia ja trippivahti olis hyvä olla mukana siis semmonen ketä kattoo sun perään ja on luotettava,amanita on aika voimakasta tavaraa suuremmilla annoksilla.

http://trippi.info/trippipedia/Amanita_muscaria

Tuolla on hyvää infoa amanitasta.

• hinttarihomohinttari

työnnä lakki perseesees ja pyydä äijäs nuolemaan se pois.

• Anonyymi

Tuukka veti femma eikä ees paljoo painanu

• combose

voiks punast kärpäs sient kuivattaa iha vaa hesarin välis ?? ku oon 15v ei oo omaa kämppää ei uunii mis kuivaa ?!?!

• 1+1=420

Sinuna jättäsin syömättä,sit ku oot vanhempi ja järkevämpi niin voit miettiä uudestaan tarviiko sun edes kokeilla,elämässä on paljon muutaki ku kärpäs sienet. Tee itelles palvelus ja jätä syömättä,voit vaikka seota.

• ktyiloy

ÄKSDEE NIIQ

• sienestys kunniaan

Olen käyttänyt taikasieniä jo vuosia,aiemmin ei mitään haittavaikutusta ole ollut tai en tiedä onko potenssin katoaminen haittavaikutus. Nyt siis oikeana haittavaikutuksena on minulle kehittynyt pahalaatuinen pieruisa peräsuolenpullistuma,onneksi sain maanantaiksi ajan terkkariin,päälääkäri puhkaiseen pullistuman ja hoitaja ottaa kopin,teräskattilaan

• somalin keitto

voiks joku tulla tuomaa kuivii sienii mulle poltettavaks ku meiä metsäs ei saa kerää sienii ja siel on fobbat valvoo. ku haluisin polttaa sientä ku se tuntuu nii hyvält. osote on kikkelikuja 69B. mieluite tappavan myrkyllisii kiitos! saa pillua palkinnoks :3333
      ottakaa yhteyttä 06969696969 et pidänkö karvasen vai posliinin. soittakaa myös millos tuutte. kiitosta jo etukäteen.

• Sienissä

Pitääkö niille sienille tehdä jotain sen uunissa kuivaamisen jälkeen?

• hyvätmatkat

Mä vedän kuivattua kärpässientä vaporisaattorissa

• meininkiäjee

Joskus kerättiin punakärpässieniä jakuivattiin ehkä max tunti ja sit veden avustamana väkisin alas limaisia mötiköitä. Nukahdin ja heräsin eikä mitään oloja. Myöhemmin kerättiin näitä taas ja revittiin punainen osa heltasta joka kuivattiin ja poltettiin, toimi vähän jännällä tavalla, kuin olisi polttanut lefaa ja ehkä maistellut hieman bisseä.. BTW olenkohan kuollut, mutta silti jatkan eri todellisuudessa. Kiitos elokuvan kuudes aisti :D

• drinksuja7

Muutama madonlakki ja päälle jokunen drinksu viskiä.
      Olo muheva.

• bumba420

mummon nussija oot koko mies

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      979
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      78
      888
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe