Paikallinen sanomalehti Länsi-Savo on jo jonkin aikaa julkaissut tekstiviestipalstaa, jonne voi laittaa viestin nimimerkillä.
Nimimerkin suojissa on helppo syyttää naapureita ja muita kanssaihmisiä. Nimimerkillä voi ärhennellä kaupungin päättäjille, virkamiehille ja luottamusjohdolle. Nimimerkki antaa mahdollisuuden monelle tietämättömille valittajille saada sisältöä päiväänsä.
Ennen kuin joku keksii sanoa minulle, että mitäs luet palstaa, niin sanon itse. Hölmö olen kun joka aamu saan sillä itseni huonolle tuulelle. Sitä vaan aina tulee luettua, siksi toivoisinkin, että kyseinen valituspalsta lopetettaisiin kokonaan. Tilallehan voisi laittaa sellaisen kiitos-palstan, jossa voisi antaa kiitosta hyvistä asioista.
Jos on oikeasti valittamisen aihetta, niin sen voisi tehdä reilusti omalla nimellä.
Mitä mieltä Te muut olette?
LS:n tekstiviestipalsta
14
1524
Vastaukset
- 64 v
Olen täysin samaa mieltä.
Kyllähän se on jotensakin reilumpaa, että kirjoitetaan omalla nimellä(rek.nim merk) ja varsinkin silloin, kun "haukutaan" tai annetaan negatiivista palautetta.
Silloin on toisella osapuolella edes jotensakin mahdollisuus kohdentaa vastapalaute ja vaikka korjata asia.
Kaikenmaailman mielipide kyselyihin ei edes kukaan edes odota, nimellä esiintymistä, pelkkä vastaus riittänee.
Eli riippuu asia yhteydestä.
Ehkä taas tuo L-S:n SANO-palsta taas ajaa jotenkin tämän päivän asiaa siinä mielessä, kun niin kovin monella on vaikeaa tai jokin asia hiertää.
Ihmisluonnon yksi näitä ikävimpiä puolia on juuri tuo KIITTÄMÄTTÖMYYS, jotenkin on niin helpompi haukkua tms.,kuin kiittää jne.
Vaikka sitä kiitosta sit kuitenkin itse odotetaan ja jotkun jopa kerjäävät.Itse olen myös sitämieltä että oikealla nimellä kirjoittelu olisi reilumpaa, tällä kylällä tuntuu muutenkin olevan sellainen henki valitettavan usein että virheistä muistetaan muistuttaa aina ja puhutaan mutta kehuja harvoin annetaan jos elämässä menestyy.
Tulee tuota palstaa itsekin luettua varsinkin viikonloppuisin.
- onhan se niinkin
No joo onhan se ärsyttävää joskus kun ei yleensä ole näkyvissä mitään rakentavaa palautetta, pelkästään valitusta.
Periaatteessa kuitenkin ihan hyvä keksintö tuo palsta, ihmiset uskaltaa kertoa mitä mieltä on asioista. Usein kuitenkin käy niin että kun on kyse viestistä, eikä ole kovin montaa merkkiä käytettävissä, niin perustelut jäävät puuttumaan ja koko palstan tilan vie toisten syytteleminen. - ..N
Miksi luet sitä joka aamu jos tiedät tulevasi huonolle tuulelle? Ei sitä ole pakko lukea.
Ja muutenkin, etköhän valita aikalailla turhasta asiasta. Netissä on monin kertaisesti enemmän valitusta yms. myöskin kirjoitettu nimimerkillä. Tuskin luulisi siis tämä pieni mitätön tekstaripalsta lehden sivulla haittaavan.
Itse ainakin luen ihan huvittuneena sitä, että miten ihmiset edes jaksavat valittaa ja kitistä kaikesta turhanpäiväisestä. Koirankakkaa ja sillein..
Onhan siellä tosin joukossa välillä ihan mukaviakin ja kiitos-viestejä. Mutta, itse en jaksa ottaa todesta koko palstasta, kun on muutakin elämää!- Lailla kielletyksi
Kuten jo tuossa otsikossa ja "nimimerkissä" lukee.
Mutta valitettavasti Länsi-Savo on jostain syystä keskittynyt kirjoittamaan asioista niistä negatiivisista näkökulmista. "Lasi on aina puoliksi tyhjä". Tätä apatian ja pateettisuuden levittämistä auttaa kummasti ihmisten salamyhkäinen asioista valittaminen.
Taitaa olla niin, että muissa suomalaisissa lehdissä on tällainen "apatiakanava" jo lopetettu, se kun vääristää lehtien kirjoittamaa objektiivista journalistista kuvaa alueen tapahtumista.
Mutta ei täällä Mikkelissä, eikä varmasti Länkkärissä...
- sitten
"Jos on oikeasti valittamisen aihetta, niin sen voisi tehdä reilusti omalla nimellä."
tämän valituksen esitti nimimerkki susanh. :-))- susanh
Olet oikeassa, että itsekin esiinnyn nimimerkin suojissa. Toisaalta en usko, että kukaan täysijärkinen käyttäisi netin keskustelupalstalla omaa nimeää, vai oletko huomannut muuta?
Varsinaisesti en mielestäni valittanut, vaan kyseenalaistin palstan ja kysyin mielipiteitä. Mielipiteitä on tullut nyt molempiin suuntin, mikä on hyvä. Erityisesti ilahduttaa se, että vastausten taso on ollut älyllinen ja perustelut järkeviä.
Voin vakuuttaa, että muuten pystyn esittämään mielipiteeni ihan rohkeasti nimelläni, tai siten jätän sen esittämättä. Uskotko sitten sanomaani, niin se on toki oma asiasi, enkä voi sihen vaikuttaa.
- elliivo
Kyllä tekstiviestipalsta on ehdoton piristys!
Mistään ei saa niin makeita nauruja heti aamusta.
Tietysti ärsyttää jotkut samat valitukset ja esim. sellaiset missä valitetaan perheen sisäisiä asioita.
Toisaalta nekin naurattavat siinä mielessä että onko ihmiset tosiaan niin vieraantuneita toisistaan ettei edes oman perheen kesken voi asioita hoitaa puhumalla.
Länsi-Savo ei taida olla ainut paikallislehti jossa kyseisen lainen palsta on.
Tuskin ovat itse ideaa keksineet.
Kaikkien aikojan parhaisiin kuului se viesti jossa valitettiin että jalankulkijat kulkee kaikki samalla puolella kevyenliikenteen väylää ja toinen puoli jää tyhjäksi :)
Oikeaa mikkeliläistä filosofiaa!- hölmö palsta, mutta...
paras viesti oli talvella se, kun joku valitti(ehkä pienenä piikkinä), että nyt on joku hiihtänyt suksilla kävelypolulla ja pilannut sen täysin :)
- ...N
Jep, ainakin Savon Sanomissa tällainen tekstaripalsta myös. Samantyylisiä viestejä myös siellä. Länkkäri ei ainoa.
- oli myös
hölmö palsta, mutta... kirjoitti:
paras viesti oli talvella se, kun joku valitti(ehkä pienenä piikkinä), että nyt on joku hiihtänyt suksilla kävelypolulla ja pilannut sen täysin :)
mummeli, joka valitti ilmeisesti kaupungin kunnossapidon käyneen leikkaamassa "istutetut" lupiinit valtatien varrelta. :D
- turhan päiväistä
Joskus olen minäkin huvittuneena niitä vilkaissut ja todennut että turhanpäiväistä joten en enää lue niitä siitä pääsee niin helposti yli!
- se-sama
http://www.positiivarit.fi/Content.aspx?949d1357-a09d-4c56-b179-25edd452a809, tuossa on linkki johon voisi laittaa jos haluaa kiittää jostain tilanteesta, palvelusta yms. Aika monessa ilmaisjakelulehdessä julkaistaan omaa aluetta koskevat kiittelyt.
Jotain postiivistakin löytyy kun lukee sitä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282025Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101768Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse571279Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801165Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171008Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89954TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46915
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804