Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kone sammuu kuumana...

kesä tallissa

Mikähän vikana kun Kawasaki Vn750 alkaa käymään huonosti ja lopulta ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä lainkaan kun kone kuumenee??? Kylmänä lähtee käyntiin normaalisti. Kuumana pitää kaasua pitää täysin auki ja startata tosi pitkään ennen kun käynnistyy. Staattori, tulpat, tulpanjohdot ja hatut on vaihdettu eli vika ei pitäs olla näissä. Alkuperäinen vakuumibensapumppu on korvattu sähköisellä bensapumpulla, tankki putsattu ja laitettu uudet bensansuodattimet.(vika esiintyi jo ennen sähköisen pumpun asennusta) Ilmanputsarien irroittaminen ei käyntiin tunnu vaikuttavan.

15

7064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1500 väinömies

      siltä, että saa bensaa liikaa. Eihän jää ryyppy päälle tai muuten kaasareissa vikaa?

      • kesä tallissa.

        ...ei jää päälle. Kaasarit on puhdistettiin kertaalleen kun ilmeni vikaa jossa toinen pytty sammu aina välillä. Sitten kone toimikin ok joitain kymmeniä kilometrejä, kunnes nyt taas alkoi temppuilemaan. Nyt sammuu kyllä molemmat pytyt eikä vaan toinen. Kun asiasta lueskelin niin tulipa esille että vika vois olla venttiileissä. Pitäsköhän venttiilivian ollessa kyseessä ilmetä muutakin oiretta? Esim. savuttelua, epämääräistä nakuttelua, mustuneita tulppia...??? Onko olemassa jotain yksinkertaista tapaa varmistua siitä onko vika venttiileissä? (pyörässä hydrauliset nostimet joten venttiilinsäätö ei onnistu "ruuvaamalla")


      • Jusba
        kesä tallissa. kirjoitti:

        ...ei jää päälle. Kaasarit on puhdistettiin kertaalleen kun ilmeni vikaa jossa toinen pytty sammu aina välillä. Sitten kone toimikin ok joitain kymmeniä kilometrejä, kunnes nyt taas alkoi temppuilemaan. Nyt sammuu kyllä molemmat pytyt eikä vaan toinen. Kun asiasta lueskelin niin tulipa esille että vika vois olla venttiileissä. Pitäsköhän venttiilivian ollessa kyseessä ilmetä muutakin oiretta? Esim. savuttelua, epämääräistä nakuttelua, mustuneita tulppia...??? Onko olemassa jotain yksinkertaista tapaa varmistua siitä onko vika venttiileissä? (pyörässä hydrauliset nostimet joten venttiilinsäätö ei onnistu "ruuvaamalla")

        Saattaisihan tuossa vuotaa imuventtiilit. Tosin yleensä ainakin jossain vaiheessa yskäisee kaaasariin päin. Puristusten mittaus? Mites olis karstanpoistokuuri koneelle? Eli masinolia tai jotain vastaavaa tankkiin.


      • kesä tallissa..
        Jusba kirjoitti:

        Saattaisihan tuossa vuotaa imuventtiilit. Tosin yleensä ainakin jossain vaiheessa yskäisee kaaasariin päin. Puristusten mittaus? Mites olis karstanpoistokuuri koneelle? Eli masinolia tai jotain vastaavaa tankkiin.

        ...on nyt pöydällä ja puretaan jahka leipätyöltäni ehdin. Ei se yski kaasariin päin vaan enemmänkin paukauttaa joskus putkessa. Voisko pielessä oleva sytytys aiheuttaa kyseisiä oireita? Sytytystähän ei oikeestaan pysty säätään, mutta staattoria vaihtaessa joutu irrottaan "pick-up coilit". Voiskohan ne olla liikahtaneet ruuvinreijissään sen verran että aiheuttaisivat ongelmaa? Toisaalta kone toimi jo tovin remontin jälkeen ihan normaalisti...
        Masinolia jo ostin, mutten vielä oo kokeillut. On sitä muuten jotakin spraytakin jota mainostetaan "venttiilin" puhdistajana. Liekö nämä myrkyt niin tehokkaita kuin mitä luvataan?


    • 1500 väinömies

      Eihän kaasarin neulat ja luistit juutu liian ylös? Eihän pyttyihin "tulvi" bensaa kaasareista? Kuulostaa kyllä kaikki oireet siltä, että saa liikaa bensaa. Vaikuttaako ryyppy kylmäkäynnistykseen?
      Onko kaasarien kalvoja ikinä vaihdettu?

      • kesä tallissa...

        ...vaihdosta ei tietoa. Pyörä on ollu mulla vasta vuoden enkä oo itse koskaan kaasareita siitä avannut. Luistit neuloineen putoo kauniisti alas.
        Kylmänä tarvii pikkusen ryyppyä. Ilman ei käynnisty. Tosin ryyppyä pitää vetää vaan ehkä 1/5 osa täydestä, eli aikas vähän. Lämpimänä jos vetää vähänkin ryyppyä niin sammuu oitis isommiltakin kierroksilta.
        Bensanpintaa kun mittailin niin näyttäs olevan pikkusen liian ylhäällä, mutta kuitenkin hyvin vähän, alle millin ylempänä kuin mitä ohjekirja neuvoo. Voikohan tää vajaa millikin sitten jo aiheuttaa ongelmaa?


    • en tiedä

      Muistelin vain, että autopuolelta puola aiheutti
      moisia ongelmia. Ensin ei lähtenyt kuumana käyntiin
      ja lopulta ei olenkaan.

      • kesä tallissa...

        ..ehdin jo epäillä. Ohmimäärät kummassakin puolassa on ohjekirjan antamassa haarukassa. Toisaalta kun tyhjäkäynnillä sammahtaa kyllä selkeesti molemmat sylinterit niin olisko todennäköistä että molemmat puolat heittää henkensä samanaikaisesti? No onhan se toki mahdollista, ovathan molemmat olleet käytössä yhtä kauan...


    • 1500 väinömies

      näköiset tulpat pyörässä on. Onko karstaiset? Savuttaako pyörä ja miten pelaa ajaessa?

      • kesä tallissa....

        ... on "normaalin" näköiset, ei märät, ei mustassa karstassa, ei valkoiset, vaan pikkuiset rusehtavat ja puhtaat.
        Kone käy ehkä pikkusen "raskaasti", mutta tehot on tallella ja kierrokset nousee normaalisti kun päästään yli 3000:n. Moottorijarrutuksessa ampuu herkemmin kuin ennen.
        Kaasarit on nyt läpikäyty ja asennusta vailla pöydällä. Toiveet että kaikki olis johtunu paskasista kaasareista on tietenkin suuret.. heh heh.. mutta jotenkin ei enää siihen usko... No olihan niissä kaasareissa näkyvääkin likaa ja toisessa oli ilmeisesti ollut jnk verran vettä, kun hapettumaa oli kovastikin näkyvissä.


      • vn15 se
        kesä tallissa.... kirjoitti:

        ... on "normaalin" näköiset, ei märät, ei mustassa karstassa, ei valkoiset, vaan pikkuiset rusehtavat ja puhtaat.
        Kone käy ehkä pikkusen "raskaasti", mutta tehot on tallella ja kierrokset nousee normaalisti kun päästään yli 3000:n. Moottorijarrutuksessa ampuu herkemmin kuin ennen.
        Kaasarit on nyt läpikäyty ja asennusta vailla pöydällä. Toiveet että kaikki olis johtunu paskasista kaasareista on tietenkin suuret.. heh heh.. mutta jotenkin ei enää siihen usko... No olihan niissä kaasareissa näkyvääkin likaa ja toisessa oli ilmeisesti ollut jnk verran vettä, kun hapettumaa oli kovastikin näkyvissä.

        jepjep, itsellä ollut aivan sama vika koko kesän..
        kierrokset saat pelaamaan kun käyt ensin vaan säädättämässä kipinät ja kaasarit..
        tulvimiseen.. oletko kokeillut vääntää bensahanaa kiinni niin rupeaako taas pytyt vähän ajan päästä toimimaan normaalisti.. katsoppas öljyn pintaa onko noussut.. silloin se on tulvinut öljyihin asti ja öljyt suodatin pitää vaihtaa.. itelle tulee juurikin nyt uudet neulaventtiilit ja jos silläkään ei tulviminen lopu niin se on sit vika neulaventtiilien kupeissa mitkä ainakaan minun keihinin kaasuttimissa ei ole vaihdettavia.. eli kaasareiden ostoon täytyy lähteä eikä ole sitten ihan halpaa..


      • kesä tallissa.....
        vn15 se kirjoitti:

        jepjep, itsellä ollut aivan sama vika koko kesän..
        kierrokset saat pelaamaan kun käyt ensin vaan säädättämässä kipinät ja kaasarit..
        tulvimiseen.. oletko kokeillut vääntää bensahanaa kiinni niin rupeaako taas pytyt vähän ajan päästä toimimaan normaalisti.. katsoppas öljyn pintaa onko noussut.. silloin se on tulvinut öljyihin asti ja öljyt suodatin pitää vaihtaa.. itelle tulee juurikin nyt uudet neulaventtiilit ja jos silläkään ei tulviminen lopu niin se on sit vika neulaventtiilien kupeissa mitkä ainakaan minun keihinin kaasuttimissa ei ole vaihdettavia.. eli kaasareiden ostoon täytyy lähteä eikä ole sitten ihan halpaa..

        ...taas paikallaan ja testilenkkiä. (Tarkistin muuten omat neulaventtiilin kupit - ovat messinkiä ja vaihdettavissa) Nyt huomasin että bensapumpun tuottama paine on kuin onkin liian kova. Asensin ihan piruuttani kokeilumielellä pumpulle katkaisijan ja välillä kun väänsi virrat pois niin hyvin pelittää kun paine ei pääse liian ylös. Käy myös tyhjäkäyntiä ja käynnistyy helposti kuumanakin. Öljynkin tsekkasin - ei oo lisääntynyt... Netistä kattelin että kelkkaliikkeissä on alipaineella toimivia kalvopumppuja (ilman sähköä) eli samalla periaatteella kuin kawan alkuperäinen hanassa oleva. Tiedä sitten pitäiskö investoida vielä sellanen. Nyt muuten tuntuu niinkuin taaempi pytty reagois jotenkin "jäljessä". Mahdollisesti oon kaasarit purkaessani sekottanu synkronisoinnin tai sitten venttiilit pelaa heikosti just siinä pytyssä. Kipinä on ainakin hyvä kummassakin. Kaveri sai kerran vanhan suzukinsa pelaamaan uskomattoman paljon paremmin jollain venttiilin puhdistus kuurilla (litkulla jota suihkutetaan suoraan kaasariin koneen käydessä) Jospa sitä vielä kokeilis ainakin taaimmaiseen pyttyyn....
        No, kaasarien puhdistus vaikutti kuitenkin enemmän kuin uskalsin odottaa....


      • 1500 väinömies
        kesä tallissa..... kirjoitti:

        ...taas paikallaan ja testilenkkiä. (Tarkistin muuten omat neulaventtiilin kupit - ovat messinkiä ja vaihdettavissa) Nyt huomasin että bensapumpun tuottama paine on kuin onkin liian kova. Asensin ihan piruuttani kokeilumielellä pumpulle katkaisijan ja välillä kun väänsi virrat pois niin hyvin pelittää kun paine ei pääse liian ylös. Käy myös tyhjäkäyntiä ja käynnistyy helposti kuumanakin. Öljynkin tsekkasin - ei oo lisääntynyt... Netistä kattelin että kelkkaliikkeissä on alipaineella toimivia kalvopumppuja (ilman sähköä) eli samalla periaatteella kuin kawan alkuperäinen hanassa oleva. Tiedä sitten pitäiskö investoida vielä sellanen. Nyt muuten tuntuu niinkuin taaempi pytty reagois jotenkin "jäljessä". Mahdollisesti oon kaasarit purkaessani sekottanu synkronisoinnin tai sitten venttiilit pelaa heikosti just siinä pytyssä. Kipinä on ainakin hyvä kummassakin. Kaveri sai kerran vanhan suzukinsa pelaamaan uskomattoman paljon paremmin jollain venttiilin puhdistus kuurilla (litkulla jota suihkutetaan suoraan kaasariin koneen käydessä) Jospa sitä vielä kokeilis ainakin taaimmaiseen pyttyyn....
        No, kaasarien puhdistus vaikutti kuitenkin enemmän kuin uskalsin odottaa....

        Eikait hanan yhteydessä ole muuta kuin alipaineella avautuva hana. Tuskin siinä mitään bensapumppua on. Kun hanalle tulee alipaine, se avautuu ja jousella sulkeutuu. Jos siihen väliin asentaa bensapumpun niin varmasti tulvii.


      • kesä tallissa... eikun tiel...
        1500 väinömies kirjoitti:

        Eikait hanan yhteydessä ole muuta kuin alipaineella avautuva hana. Tuskin siinä mitään bensapumppua on. Kun hanalle tulee alipaine, se avautuu ja jousella sulkeutuu. Jos siihen väliin asentaa bensapumpun niin varmasti tulvii.

        ...pumppu, whatever.... Ainakin siihen tulee alipaineletku kaasarilta ja jos ottaa toisen kaasarille menevistä bensaletkuista irti ja laittaa koneen käymään niin hana "sylkäisee" bensaa irtiolevasta letkusta sykäyksittäin sen mukaan paljonko koneessa on kierroksia... En kylläkään lähde asiasta väitteleen... No alunperinhän kuitenkin tää systeemi vuoti ja sylkäs bensaa kalvojen välissä olevan muoviosan vierestä pienestä kolosta (joku ilmakanava???), eikä auttanut vaikka olis laittanut tiivisteliimaa kalvon sivuihin. Kun taas tän ilmakanavan(??) tukki niin bensaa ei tullut tarpeeks ulos. Jos ohitti koko systeemin niin löpö loppu kaasareista. Letkut tekee toki niin monta mutkaa että ilmalukkokin on mahdollinen....
        No nyt kaikki kalvot, jouset ja muut on poistettu ja kansi liimattu tiivisteliiman kanssa kiinni, bensaletku johdettu koneen takana akun alla olevalle sähköselle pumpulle ja sieltä kaasareihin. Tää pumppu tuli motonetista 25 eurolla ja tuottaa 0,2 barin painetta. JA PERKELE, TÄNÄÄN KÄVIN AJELEMASSA 250KM, MAANTIELLÄ JA KAUPUNGISSA, HILJAA JA LUJAA JA KAIKKI TOIMII!! MIKÄÄN EI TULVI, MIKÄÄN EI VUODA, KÄYNNISTYY KYLMÄNÄ JA KUUMANA, TOTTELEE KAASUA... EN MUISTANUTKAAN ETTÄ IHMISLAPSI VOI TULLA JOSKUS NIIN ONNELLISEKSI KUIN MITÄ MÄ NYT OON! No oletan että se kaasarien pesu tässä korjas sen tyhjäkäynnin ja tää pumppusysteemi sen että bensa riittää. Oli miten oli, kiitoksia kaikille vinkkejä antaneille, hyvää loppukesää ja turvallisia kilometrejä...


      • onlla pelkkä hana
        kesä tallissa... eikun tiel... kirjoitti:

        ...pumppu, whatever.... Ainakin siihen tulee alipaineletku kaasarilta ja jos ottaa toisen kaasarille menevistä bensaletkuista irti ja laittaa koneen käymään niin hana "sylkäisee" bensaa irtiolevasta letkusta sykäyksittäin sen mukaan paljonko koneessa on kierroksia... En kylläkään lähde asiasta väitteleen... No alunperinhän kuitenkin tää systeemi vuoti ja sylkäs bensaa kalvojen välissä olevan muoviosan vierestä pienestä kolosta (joku ilmakanava???), eikä auttanut vaikka olis laittanut tiivisteliimaa kalvon sivuihin. Kun taas tän ilmakanavan(??) tukki niin bensaa ei tullut tarpeeks ulos. Jos ohitti koko systeemin niin löpö loppu kaasareista. Letkut tekee toki niin monta mutkaa että ilmalukkokin on mahdollinen....
        No nyt kaikki kalvot, jouset ja muut on poistettu ja kansi liimattu tiivisteliiman kanssa kiinni, bensaletku johdettu koneen takana akun alla olevalle sähköselle pumpulle ja sieltä kaasareihin. Tää pumppu tuli motonetista 25 eurolla ja tuottaa 0,2 barin painetta. JA PERKELE, TÄNÄÄN KÄVIN AJELEMASSA 250KM, MAANTIELLÄ JA KAUPUNGISSA, HILJAA JA LUJAA JA KAIKKI TOIMII!! MIKÄÄN EI TULVI, MIKÄÄN EI VUODA, KÄYNNISTYY KYLMÄNÄ JA KUUMANA, TOTTELEE KAASUA... EN MUISTANUTKAAN ETTÄ IHMISLAPSI VOI TULLA JOSKUS NIIN ONNELLISEKSI KUIN MITÄ MÄ NYT OON! No oletan että se kaasarien pesu tässä korjas sen tyhjäkäynnin ja tää pumppusysteemi sen että bensa riittää. Oli miten oli, kiitoksia kaikille vinkkejä antaneille, hyvää loppukesää ja turvallisia kilometrejä...

        , joka toimii alipaineella. Ja jos siitä pienestä reiästä tulee bensaa, on kalvo puhki tai tiiviste rikki. Ja jos kalvo on puhki, bensaa pääsee suoraan imukaulasta pyttyyn. Ja silloin kyllä tukehtuu. Hana aukeaa alipaineella, mikä tulee imukaulalta ja sulkeutuu jousella, kun moottori sammutetaan ja alipaine loppuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2087
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      19
      1677
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1433
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1348
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe