Trexanin vaikutus

huhhej

Minulle määrättiin Metotrexaattia ihosairauteen, joka muistuttaa psoria. te jotka popsitte sitä, millaisia määriä ja kuinka pitkään ennen kuin toimii? ja toimiiko jos jättää lääkkeen?

11

1952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huhhej

      alkoholia ei suositella, mutta jos maksa-arvot kohdallaan, käsittääkseni voi nauttia kohtuudella - mutta: vaikuttaako lääke alkoholin postumiseen elämistöstä eli jos lipsahtaa humalan puolelle, niin onko jälkiolotilat kamalampia? tätähän ei tietenkään toivota eikä suositella kenellekään..

      • mepar

        kokemus trexanista jäi lyhytaikaiseksi.

        Maksa-arvot muutaman kuukauden jälkeen sen verran korkeita, että määräys lopettaa pillerien popsiminen tuli välittömästi.

        Lievää huonovointisuutta lääke myös aiheutti ja se kesti pari päivää. Ei kuitenkaan mitään ylenannattavaa olotilaa.


      • huhhej
        mepar kirjoitti:

        kokemus trexanista jäi lyhytaikaiseksi.

        Maksa-arvot muutaman kuukauden jälkeen sen verran korkeita, että määräys lopettaa pillerien popsiminen tuli välittömästi.

        Lievää huonovointisuutta lääke myös aiheutti ja se kesti pari päivää. Ei kuitenkaan mitään ylenannattavaa olotilaa.

        suuria/pieniä annoksia sait sitä?


      • mepar
        huhhej kirjoitti:

        suuria/pieniä annoksia sait sitä?

        otin kerran viikossa 6kpl kerrallaan.


    • mepar

      ja yleensä näiden lääkkeiden, kuten Trexan, vaikutus alkaa vasta noin kk tai parin päästä..jos ylipäätään alkaa.

      Lopettamisesta ei ollut mitään ylimääräistä haittaa ainakaan itselleni.

    • pois

      Olen ottanut Trexani 4/kpl/pvä/viikottain n 11 kk.
      Ei haittavaikutuksia, hidasta apua olen saanut.
      Kaikki labra-arvot pysyneet normaaleina.
      Ei myöskään pahoinvointia tai mitään muutakaan.
      Kanttaa kokeilla, ei niitä lääkkeitä niin monia
      ole kokeiltavaksi.

      • huhhej

        2,5 g tabletteja?


      • kyllä
        huhhej kirjoitti:

        2,5 g tabletteja?

        Juuri niitä tabletteja.


    • oon syöny Trexania 12/05 aina kesäkuu 08 saakka. Välillä oli parempi ja välillä pahempi.. Ei saisi ressata, EIKÄ MISSÄÄN NIMESSÄ TUPAKOIDA!!! Ite polttelin lääkityksen aikana ja poltan edelleen, en tiä olisko vaikutus ollu parempi, jos ei olisi käryytelly. Alkoholilla en oo huomannu vaikutusta asiaan..

      Mutta itellä vaikutus oli välitön, ku alotin lääkityksen. Koitin lopettaa jossain vaihees ja heti paheni toooosi paljo. Mulla pustula psori ja lopetettua lääkitys nyt kesäkuus, pustuloita tuli kämmenet täyteen (mulla pelkästään kämmenis). Meni pari viikkoa ja säännöllinen käsihuuhteen käyttö (LV), ja pustulat oli oikeestaan kokonaan pois. Välillä on kyllä tullu aikoja, ku on ressannu, että mitä v**tua mäki lopetin lääkityksen. Lääkäri kerto, että tämä ei oo elinikänen lääkitys ja olis hyvä pitää vähä preikkiä lääkkeistä ja sillon ei lapsia saa harkitakkaa, ku on lääkitys päällä :(

      Mutta malttia niille jotka on vasta alottanu lääkityksen, kyllä se vaikutus alkaa, TOIVOTTAVSTI!!!

      • huhej

        tupakoimattomuutta kovasti. Miksi? siis toki tiedän ettei se ole kenellekään hyväksi, mutta miten vaikuttanut sinuun ja yhdistettynä lääkkeisiin?!


    • Vieras ZZZ

      Hei,
      Olen itse syönyt kohta vuoden trexania.
      6X2,5 mg ei pelittänyt, olen nyt syönyt 8X2,5 mg.
      Kun aloin syömään trexania, söin myös alkuun kortisonia, oli paikat päässyt hiukan huonoon kuntoon.. Myös piikeillä joudun alkuun käymään. Nyt on ollut nivelissä suht rauhallista puoli vuotta.
      Iho on ollut hävyttömän hyvässä kunnossa koko trexanin syönnin ajan. :). Ei ole juuri tarvinnut muuta kuin perusvoidetta käyttää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe