Eli kävin eilen lääkärissä tuon paiseen takia ja lääkäri määräsi antibioottia, mutta vaikutti aika epäileväiseltä sen tehon suhteen. Antoi ohjeiksi, että jos ei auta 2-3 päivän kuluessa niin pitää tulla uudestaan, tai jos paise kasvaa.
Tilanne on nyt se että se on minun mielestäni ainakin vähän kasvanut, mutta vaikeaahan tuota on ite arvioida, kun ei paljon viitti koskea, kun on niin kipeä. Kooltaan se on noin puolet kainalosta.
Kysyisinkin neuvoja että kannattaako mennä jo tänään lääkäriin ja lopettaa tää kärvistely, vai voiko tuo antibiootti vielä tehota?
Olemme lähdössä ensi viikolla perheen kanssa mökille ja olisi kiva, jos kerkeäsi edes vähän parantua ennen sitä. Muuten voipi lomasta tulla aika kurja:(
Toivottavasti täällä olisi joku mua viisaampi joka osaisi neuvoa.
Paise kainalossa. Kannattaako puhkaista?
2
1166
Vastaukset
- Näin itse hoitanut
Kannattaa hautoa lämpimällä ja odottaa kun paiseen keskelle tulee keltainen mätäpiste. sitten steriili reikä varovasti jollain. Mätä alkaa valua ulos. Paise on puhdas vasta kun sieltä pohjalta tulee kova valkoinen tappi, ns. paiseen juuri. Jos menet ennenaikojaan sorkkimaan niin voi tulla yleinen verenmyrkytys.
Antibiooteilla estetään varmaan laajemmat tulehdukset, mutta en tiedä tuhoaako se myös paiseen juuren. Paise voi tulla samaan paikkaan uudestaan tai jonnekin muualle. Se on myös tarttuvaa, eli joku lähipiiristäsi voi kans sen saada. - avata viipymättä
mene semmoiselle lääkärille, joka todella hoitaa asian eikä vain kirjoita antibioottia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824807- 1882148
- 1321812
- 1751445
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161331ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj191245- 351116
- 261078
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3231061- 781013