Olen harrastanut thainyrkkeilyä(vain vuoden),nyt muuton takia siirtyisin potkunyrkkeilyyn.
Onko tästä thainyrkkeilytreenistä paljoa hyötyä kickboxingissa vai tarviiko kaikki opetella erilailla?
vähän harjoitellut
3
902
Vastaukset 3
- AndyS
On siitä jonkin verran etua. Ainakin thainyrkkeily on yksi parhaista lajeista, ellei jopa paras, potkunyrkkeilyn pohjiksi.
Uusia tekniikoita tulee lähinnä potkujen blokkaaminen käsillä. Erilaisten kikkapotkujen treenaaminen on potkiksessakin suht vähäistä.
isompi ero on ottelu-/sparrityylissä, joka painottuu enemmän lyöntipotkukombinaatioihin. Lisäksi toiminnan rytmi on selvästi nopeampi.- kysymysys
Onko potkis sitten nopeutensa takia tavallaan paremmin kuntoa kohottavaa? ainakin varmaan käsitekniikka kehittyy paremmaksi(taas tavallaan) potkiksessa?
- AndyS
kysymysys kirjoitti:
Onko potkis sitten nopeutensa takia tavallaan paremmin kuntoa kohottavaa? ainakin varmaan käsitekniikka kehittyy paremmaksi(taas tavallaan) potkiksessa?
No se kunnon kohoaminen riippuu kyllä siitä, miten paljon viitsii treenata, eikä lajista. Jos sitten ihan huipputasolla puhutaan, niin eihän kukaan pysty treenaamaan sen enempää kuin toinenkaan. Tai ainakaan laji ei niitä eroja aiheuta.
Sanoisin, että potkunyrkkeilyssä treeni ja samalla kunnon kohoaminen painottuu erityisesti maitohaponsietokykyyn, kun taas thainyrkkeilyssä treenataan enemmän peruskuntoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3511041- 69711
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et36629- 41568
- 39532
- 63523
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht318495- 75461
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22449Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19441