Onko rengasongelmia esiintynyt skikkaajilla? Mistä vararengas (mitä maksaa?), saako sisäkumin erikseen vai täytyykö ostaa koko pyörä? Vinkkejä vaihtoon?
Skike rengasrikko
9
5558
Vastaukset
- A Antsu
Vararenkaita saa laitetta myyvistä liikkeistä. Hankin itse yhden vararenkaan samalla eli irrallaan sisäkumin ja päällyskumin. Maksoivat maltaita eli 40 euroa helsinkiläisessä urheiluliikkeessä. Niitä lienee myytävänä myös koottuna eli vanteen kanssa..
- vedätys!
Varuste netistä nuo kumit saa 25 e. Paikallisesaa urheiluliikkeessä oli samaa luokkaa. Sua on kyllä vedätetty nyt. Menisin valittamaan.
- Perässä hiihtäjä
Erikoisrenkaita saa esim.invalidien apuvälineiden varaosiin keskittyneistä liikkeistä. Siellä on myös umpikumirenkaita, ns. puhkeamattomia ja korkeapainerenkaita eri tuumakoolla ja pinnotuksilla. Guukelista vaan etsimään kun en viitsi mainostaa.
- Skike
... lasinpalan vuoksi.
Paikkasin ja paikkaus onnistui mutta renkaan paikallenasennuksessa tuli uusi reikä.
Uusi paikkaus....
Miten tuollaisen pienen renkaan päälyskumin saa helposti takaisin vanteelle? Vinkkejä????- käyttäjä
Käy ostamassa biiltamasta muovinen rengasrauta. Sillä saat rengaan hyvin vanteelle.Täytät ensiksi sisäkumin ilmalla ja sitten tyhjäät sen. Sen jälkeen laitat sisäkumin rengaan sisään. Sitten alat laittaa rengasta paikkalleen. Ensiksi laitat venttiilin vanteen reijästä sisään katsot että se tulee siihen kohtaan missä vanteessa on lovi venttiiliä varten. sen jälkeen alat väntää renkasta paikalleen.katsot että sisäkumi ei jää väliin.Tiukka se on, mutta menee. Olen vaihtanut jo monet renkaat. Katso,että renkaan pyörimis suunta on oikein. pitäkää aina varapyörämukana. Minulla on aina repussa varapyörä vanteineen mukana ja avain. Niin pääsee takaisin kotiin. Sen jälkeen kun olen pitänyt varapyörää mukana ei ole tarvinnut kävellä kotiin.
- helppoa
Agrimarket liikkeet myyvät renkaanpaikkausainetta
nestemäinen 1 ltr pullo, jotain 20 eur
riittää useisiin renkaisiin.On helppo, laitetaan venttiilistä sisään ja paikkaa kymmeniä reikiä- saa helposti
tehtyä useat puhkeamattomat skike-renkaat.
- 1 bar, 5 bar, 10 bar
saa helposti kirjoitti:
tehtyä useat puhkeamattomat skike-renkaat.
ja paine vastaa täytön jälkeen?
- Pac
Uudet Skiken renkaat ovat niin kovaa ja tiukkaa tavaraa, että rengasraudat kannattaa unohtaa. Näin sain uudet renkaat Skiken vanteille:
Liukasteena käytin tiskiainetta, myös esim. vaseliini tai tummeli käy.
1. Laita liukastetta vanteelle ja päällirenkaan vannetta koskeviin osiin. Jos pystyt älä laita rengasosalle, sillä rengasosalla oleva liukaste vaikeuttaa kohtaa 4.
2. Laita ensin toisen puolen päällirenkaasta vanteelle. Tähän tarvitaan jo näppivoimia.
3. Sen jälkeen laita sisäkumi, ensin venttiili reikäänsä ja sitten sisärenkaan sullo sisärengas päällirenkaan sisään.
4. Nyt sitten vaikein vaihe, eli toinen puoli päällirenkaasta vanteelle. Etsi sopivan kokoisen purkki (esim. maalipurkki tms. joka on Skiken vanteen kokoinen. Sitten tarttumapintaiset ei kovin venyvät hanskat käsiin (esim. tiukat nahka- tai kumihanskat) ja väkisin hivuttaen paina myös tämän toinen puoli renkaasta vanteelle. Itsellä painoa lähes 100kg, joten kevyemmät saattavat tarvita tähän apuhlön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1456069
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253726Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1282911- 472568
- 372421
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä251945Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2691914Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511858- 341633
- 281600