paljonko niissä start/ advanced/ professional- ruokalistoissa on kaloreita?
ja paljonko on 2 dl puuroa? onko se desi hiutaleita ja desi vettä vai hä?
aattelin nyt oikeesti tervehtyä tästä kitkuttamisesta ja syödä niinku kaikki muutkin
ruokalistat
12
2696
Vastaukset
- että energiamäärä
startissa on n.2000, advancedissa 2300-2700, ja professionalissa n.3000-3800 kaloria.
Aamupuuron määrä on keitetylle puurolle.
3 viikkoa advancedia takana, ja paino on nyt nouusut normaaliin =(. BMI on n.20. Jos voisin tehdä jotain toisin menneisuudessä, niin en olisi ikinä ruvennut syömään "normaalisti". Siitä seuraa vaan lihomista, huonoa itsetuntoa, ja lopulta ahmimista.
Kaikki on mun osalta loppu.- miramari
edellisen viestin kirjoittajalle sanoisin että ei mikään ole sun osalta loppu, tuosta se elämä just alkaa... painoindeksi 20 on toosi hoikan naisen :) olet kaunis ja hyvä ihminen juuri sellaisena kuin olet.. ei kukaan halua katsella mitään luurankoa nimimerkillä kokemusta on :/ koita vain piristyä ja olla ystävien kanssa, aluksi tuntuu hankalalta mutta elämä voittaa jos vain suot itsellesi sen mahdollisuuden. ja varmasti olet sen ansainnut :)
- mitä tämä
miramari kirjoitti:
edellisen viestin kirjoittajalle sanoisin että ei mikään ole sun osalta loppu, tuosta se elämä just alkaa... painoindeksi 20 on toosi hoikan naisen :) olet kaunis ja hyvä ihminen juuri sellaisena kuin olet.. ei kukaan halua katsella mitään luurankoa nimimerkillä kokemusta on :/ koita vain piristyä ja olla ystävien kanssa, aluksi tuntuu hankalalta mutta elämä voittaa jos vain suot itsellesi sen mahdollisuuden. ja varmasti olet sen ansainnut :)
on, mutta näen kaiken mustana, kuin pahassa unessa. Olen mielestäni lihava, en välttämättä kaikkien mielestä mutta ilkeilyä oon saanut kuulla reisistäni, perseestä,...
Ystäviä ei enää ole, he lähtivät silloin kun lihosin. Laihduttuani heitä olis kiinnostanut uudestaan tehdä kovinkin tuttavuutta, mutta mua ei oikein enää kiinnostanut sellaisten kanssa... Kesäloman aikana oon lihonut tähän, en sitten tiedä miten syksyllä, löydänkö uusia ystäviä, ja onnistuuko opinnot. Olenko koskaan iloinen ja onnellinen? - miramari
mitä tämä kirjoitti:
on, mutta näen kaiken mustana, kuin pahassa unessa. Olen mielestäni lihava, en välttämättä kaikkien mielestä mutta ilkeilyä oon saanut kuulla reisistäni, perseestä,...
Ystäviä ei enää ole, he lähtivät silloin kun lihosin. Laihduttuani heitä olis kiinnostanut uudestaan tehdä kovinkin tuttavuutta, mutta mua ei oikein enää kiinnostanut sellaisten kanssa... Kesäloman aikana oon lihonut tähän, en sitten tiedä miten syksyllä, löydänkö uusia ystäviä, ja onnistuuko opinnot. Olenko koskaan iloinen ja onnellinen?tosi ystävät eivät jättäisi sua sun painon takia. jos sun "ystävät" todellakin hylkäsivät sut noin naurettavin perustein niin eivät kyllä ansainneet sun ystävyyttäsi. tietysti kannattaa syödä terveellisesti ja liikkua kohtuudella jne. mutta pohjimmiltaan se henkinen hyvinvointi on tärkeintä. jos yrittäisit hankkia uusia ystäviä? uuden harrastuksen kautta? varmasti tulet vielä olemaan onnellinen, kannattaa yrittää ajatella positiivisesti vaikka elämä tuntuise kuinka hankalalta. mä ainakin kannustan sua :)
- olla noin
paljon energiaa? Käsittääkseni advanced vastaa lähinnä normikulutusta, mutta voiko kulutus siis olla jopa 2700 kaloria? Eikö sillä muka liho?
- sitä tulen tarvitsemaan
miramari kirjoitti:
tosi ystävät eivät jättäisi sua sun painon takia. jos sun "ystävät" todellakin hylkäsivät sut noin naurettavin perustein niin eivät kyllä ansainneet sun ystävyyttäsi. tietysti kannattaa syödä terveellisesti ja liikkua kohtuudella jne. mutta pohjimmiltaan se henkinen hyvinvointi on tärkeintä. jos yrittäisit hankkia uusia ystäviä? uuden harrastuksen kautta? varmasti tulet vielä olemaan onnellinen, kannattaa yrittää ajatella positiivisesti vaikka elämä tuntuise kuinka hankalalta. mä ainakin kannustan sua :)
Pitäisi varmaan yrittää harrastaa jotain niin näkisi ihmisiä... Mulle on vaan kehittyny hiljalleen pieni kammo sosiaalisia tilanteita kohtaan. Johtuu varmaan vuosien kiusaamisesta. Nyttemmin mulle on sitten kehittynyt paniikkihäiriö, joka vaikeuttaa kynnystä tutustua uusiin ihmisiin. Julkisilla paikoilla käynti on ahdistavaa.
Fyysinen terveys on kärsinyt muutaman vuoden nälkiintymisestä. Mitään en tahtois jaksaa, en edes kilometriä kävellä tai sydän alkaa hakkaamaan.
No, nykyään käyn edelleen terapeutilla, ja pitäis aloittaa syömään jotain pillereitä ahdistukseen. Tänään olisi tarkoitus hakea apteekista. Epätoivo iskee, kun ajattelen miten ihmeessä tulen selviämään työelämässä...
Kuulemma olen ihan normin näköinen, mutta silti epäilen haluaako kukaan olla missään tekemisissä tämän näköisen kanssa?
Pitää vaan purra hammasta yhteen ja yrittää selviytyä päivästä toiseen. Tänne saakka olen jo päässyt, ei varmaan kannata vielä luopua toivosta? - kurtz
olla noin kirjoitti:
paljon energiaa? Käsittääkseni advanced vastaa lähinnä normikulutusta, mutta voiko kulutus siis olla jopa 2700 kaloria? Eikö sillä muka liho?
tottahan toki noi listat on ihanteellinen määrä ruokaa päivässä, mutta kuinka moni sun tuntema mies, puhumattakaan nainen, söis noin paljon? esim mun vanhemmat syö päivässä 2 ateriaa, aamupalan ja lämpimän ruuan. eikä ne oo lihonu tai laihtunu sillä, samoin kaikki mun kaverit, tutut jne normaalit ihmiset syö ehkä 1000-2000kcal päivässä.
todella harva oikeasti syö 4000kaloria päivässä, jollei oo huippu-urheilija. - ...
kurtz kirjoitti:
tottahan toki noi listat on ihanteellinen määrä ruokaa päivässä, mutta kuinka moni sun tuntema mies, puhumattakaan nainen, söis noin paljon? esim mun vanhemmat syö päivässä 2 ateriaa, aamupalan ja lämpimän ruuan. eikä ne oo lihonu tai laihtunu sillä, samoin kaikki mun kaverit, tutut jne normaalit ihmiset syö ehkä 1000-2000kcal päivässä.
todella harva oikeasti syö 4000kaloria päivässä, jollei oo huippu-urheilija.Oikeasti ei kannata ruveta tuota ruokalistaa tuolleesti noudattamaan, ensinnäkin siinnä on liikaa viljatuotteita (esim. startissakin aamiaisella puuroa JA leipää... huh huh) Voisin sanoa, että 1 dl riisiä/pastaa olisi hyvä määrä. Välipalakin on tuollainen sokeri hiilaripommi. jälkiruuaksi parempi vaihtoehto noille rasva sokeri hiilarihökötyksille olisi esim. vähän jogurttia marjoja. Proteiini ja hiilihydraatti suhde on ihan perseessä tuossa ruokalistassa. Leipää väh. 5 viipaletta päivässä (SIIS MITÄÄÄ????) ja kun uudet tutkimukset sanovat, että leipää voisi nauttia noin 2 viipaletta per. päivä. On tainnut leipätiedotus vaikuttaa tuohon ruokalistaan liikaa... Neuvoni olisi että : käy ravitsemusterapeutilla.
- mä oon
... kirjoitti:
Oikeasti ei kannata ruveta tuota ruokalistaa tuolleesti noudattamaan, ensinnäkin siinnä on liikaa viljatuotteita (esim. startissakin aamiaisella puuroa JA leipää... huh huh) Voisin sanoa, että 1 dl riisiä/pastaa olisi hyvä määrä. Välipalakin on tuollainen sokeri hiilaripommi. jälkiruuaksi parempi vaihtoehto noille rasva sokeri hiilarihökötyksille olisi esim. vähän jogurttia marjoja. Proteiini ja hiilihydraatti suhde on ihan perseessä tuossa ruokalistassa. Leipää väh. 5 viipaletta päivässä (SIIS MITÄÄÄ????) ja kun uudet tutkimukset sanovat, että leipää voisi nauttia noin 2 viipaletta per. päivä. On tainnut leipätiedotus vaikuttaa tuohon ruokalistaan liikaa... Neuvoni olisi että : käy ravitsemusterapeutilla.
käynyt ravitsemusterapeutilla, ja lista mikä mulle annettiin oli lähes kuin tuo advanced. Leipäsiivu enemmän. Paino on noussut tällä ruokavaliolla, mutta mulle sanottiin että se on vaan nestettä. Kukaan ei ole mua lihottamassa.
Leipää se suositteli vielä pari palaa lisää jos liikun. Ihme tyyppi. - nipsulapsi
... kirjoitti:
Oikeasti ei kannata ruveta tuota ruokalistaa tuolleesti noudattamaan, ensinnäkin siinnä on liikaa viljatuotteita (esim. startissakin aamiaisella puuroa JA leipää... huh huh) Voisin sanoa, että 1 dl riisiä/pastaa olisi hyvä määrä. Välipalakin on tuollainen sokeri hiilaripommi. jälkiruuaksi parempi vaihtoehto noille rasva sokeri hiilarihökötyksille olisi esim. vähän jogurttia marjoja. Proteiini ja hiilihydraatti suhde on ihan perseessä tuossa ruokalistassa. Leipää väh. 5 viipaletta päivässä (SIIS MITÄÄÄ????) ja kun uudet tutkimukset sanovat, että leipää voisi nauttia noin 2 viipaletta per. päivä. On tainnut leipätiedotus vaikuttaa tuohon ruokalistaan liikaa... Neuvoni olisi että : käy ravitsemusterapeutilla.
hiilaripitosuus selittyy ositain sillä, että kroppa sulattaa ne helpommin kuin protskut...vaikka onhan toi suhde vähän ihmeellinen.
Jos ehdotat leipien ym hiilareiden vähentämistä (1 dl riisiä tms on muuten mun mielestä kyllä tosi tosi vähän) ja herkkujen poistamista, mitä ehdottaisit tilalle? kalorimäärän ei kuitenkaan pitäisi tippua. Ja luulen,että noiden herkkujen funktio on lähinnä siinä,että moni pelkää niitä kuollakseen joten niitäkin opetellaan syömään osana normaalia ruokavaliota
- ---
Ite olen yrittänyt noudattaa tuota http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/images/HealthyEatingPyramid-LowRes.jpg
Uusi ruokapyramidi. Paljon parempi kuin tämä suomalainen http://www.leipatiedotus.fi/files/1142-juliste-ruokapyramidi.jpg
Suomalaisesa ihmisille tuputetaan viljaa ihan liikaa, punainen lihakin on periaatteessa ihan turhaa syömistä. Lähde ostoksille, osto PAAALJON kasviksia, hedelmiä, marjoja, vihanneksia ym. sitten osta luomu puurolese hommelia (Myllärin Luomu Leseinen Kaurahiutale on miusta paras), sitten osta esim. avokadoa, pähkinöitä, pellavansiemeniä, tofua (pehmeää "kovaa"), vehnäleseitä ym. niin eiköhän ole terveellistä :D- AngelWhite
naurattaa toi leipätiedotuksen ruokapyramidi ja ravintosuositukset. Tiedän et en oo sairaana ihmisenä (kyl, oon viiiihdoin pitkän ajan jälkeen myöntäny olevani sairas, en silti oo valmis hakeen apuu) niin tiiän et en oo mikään paras ihminen sanoon, mut sanonpa kumminki: Syö vaan tohon malliin leipää ja sokerii jos haluut aikuisiän diabeteksen, mm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve283088Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset
Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U682148Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1801968SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,1221913Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?
Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut11765Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia
joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin941558Purralla luistaa hihna isolla pyörällä
Näki taas eilisillan tv-tentissä kuinka paniikissa oli kannatusromahduksen takia. Ei saanut kuin tiuskittua yksittäisiä331423- 901211
Miksi kaikki avioeronneet miehet eivät kunnioita naisia?
Niin. Miksi avioeronneet miehet kohtelevat huonosti naisia, jotka lähestyvät heitä? Tämä on kokemuksen rintaääntä. Tämä2111157Martina Aitolehti murtui Erikoisjoukoissa Matias Petäistön käsittelyssä - Tästä oli kyse
Yksi Erikoisjoukot-kauden julkkiskisaajista on yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti. Aitolehti on pärjän121080