Visa Waiverin täyttämisestä!

Epävarma..

Helsinki-Paris-Boston

Eli eikös I-94W lomakkeessa tule laittaa kohtaan "City Where You Boarded" se viimeisin kaupunki josta noustaan USAan menevään koneeseen?

Kiitos jo etukäteen! =)

18

1498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JukkSa

      ...että siinä tarkoitetaan sitä alkuperäistä lähtökaupunkia (eli tässä tapauksessa Helsinkiä), jos lentolippu on ostettu Bostoniin ja vaihto on Pariisissa. Näin olen itse menetellyt lukuisilla Yhdysvaltojen matkoillani, enkä todellakaan haluaisi laittaa suomalaisena Suomesta matkaavana lähtöpaikakseni esim. jotain sellaista välilaskupaikkaa, mitä Yhdysvalloissa epäillään esimerkiksi terrorismista.

      • Epävarma..

        ... lentoyhtiötä ja numeroa kysyttäessä. Kumpaako lennonnumeroa olet käyttänyt?

        Kiitos vastauksesta!


      • tässä kylläkin
        Epävarma.. kirjoitti:

        ... lentoyhtiötä ja numeroa kysyttäessä. Kumpaako lennonnumeroa olet käyttänyt?

        Kiitos vastauksesta!

        kysytä sitä, että missä kaupungissa olet koneeseen noussut jolla USAan saavuit ja sen lennon numero.
        Näin olen kyllä itse lappuun merkinnyt.
        Mutta luulenpa ettei asialla ole kovinkaan suurta merkitystä.

        Mitähän nämä välilaskukentät voisi olla missä niitä terroristeja asustelee? :)


    • drama

      tuohon kohtaan laitetaan se viimeisin kaupunki, eli sun tapauksessa Pariisi.

    • hmmh

      Mä taas oon laittanu sen Helsingin enkä välilaskupaikkaa.. Eikä siitä kummempaa sanottu. Ite ajattelin sen sillon just niin että se on se mistä lähdin..se city where you borded.
      Mikähän on sitten se ihan oikea tapa vai onkohan sitä sitten..

      • mekin

        ollaan laitettu aina helsinki ja se on kelvannut


      • se kaupunki
        mekin kirjoitti:

        ollaan laitettu aina helsinki ja se on kelvannut

        Missa on passi tarkastettu, sen jalkeenhan olet transit-matkustaja.


      • asdjofhobvs dv

        itse kysäisin lentokoneessa lentoemännältä, mikä kaupunki siihen pitää laittaa. vastaus oli että se kaupunki, josta usaan saapuva lento on lähtenyt, minun tapauksessani lontoo. eli vaikka omalla kohdallani matka alkoikin helsingistä, lontoo oli tuon tietokilpailukysymyksen oikea vastaus. :)


      • siihen merkitään
        asdjofhobvs dv kirjoitti:

        itse kysäisin lentokoneessa lentoemännältä, mikä kaupunki siihen pitää laittaa. vastaus oli että se kaupunki, josta usaan saapuva lento on lähtenyt, minun tapauksessani lontoo. eli vaikka omalla kohdallani matka alkoikin helsingistä, lontoo oli tuon tietokilpailukysymyksen oikea vastaus. :)

        se paikka missä on tehnyt lähtöselvityksen, kauttakulkkupaikkoja ei merkitä, koska eihän niissä varsinaisesti "käydä maissa".


      • JukkSa
        asdjofhobvs dv kirjoitti:

        itse kysäisin lentokoneessa lentoemännältä, mikä kaupunki siihen pitää laittaa. vastaus oli että se kaupunki, josta usaan saapuva lento on lähtenyt, minun tapauksessani lontoo. eli vaikka omalla kohdallani matka alkoikin helsingistä, lontoo oli tuon tietokilpailukysymyksen oikea vastaus. :)

        ...kyllä edelleen sitä mieltä, että jos kysymys on "City Where You Boarded" , niin se on se kenttä, missä passia ja lippua näytettiin ekaksi. Jos olet matkan transit-matkustajana, ja siirryt vain välilaskupaikalla portilta toiselle, niin et sinä siellä enää boardaa minnekään.
        Se, että Lontoosta jatkavan koneen emäntä sanoo, että siihen tulee Lontoo, ei tarkoita, että vastaus olisi oikea kohdallasi. Lontoosta matkansa aloittavat ihmiset tietysti merkkaavat sarakkeeseen Lontoon.


      • matkustaja
        JukkSa kirjoitti:

        ...kyllä edelleen sitä mieltä, että jos kysymys on "City Where You Boarded" , niin se on se kenttä, missä passia ja lippua näytettiin ekaksi. Jos olet matkan transit-matkustajana, ja siirryt vain välilaskupaikalla portilta toiselle, niin et sinä siellä enää boardaa minnekään.
        Se, että Lontoosta jatkavan koneen emäntä sanoo, että siihen tulee Lontoo, ei tarkoita, että vastaus olisi oikea kohdallasi. Lontoosta matkansa aloittavat ihmiset tietysti merkkaavat sarakkeeseen Lontoon.

        Itse kävin juuri jenkeissä Parisin kautta. Laitoin lappuun Paris ja hyvin mentiin sisään ja ulos maasta.


      • JukkSa
        matkustaja kirjoitti:

        Itse kävin juuri jenkeissä Parisin kautta. Laitoin lappuun Paris ja hyvin mentiin sisään ja ulos maasta.

        ...se on. Kyllä molemmat kelpaa, mutta tässä kai on yritetty selvittää sitä, mitä sillä kysymyksellä oikeasti tarkoitetaan.


      • Helppoa ja yksinkertaista
        JukkSa kirjoitti:

        ...kyllä edelleen sitä mieltä, että jos kysymys on "City Where You Boarded" , niin se on se kenttä, missä passia ja lippua näytettiin ekaksi. Jos olet matkan transit-matkustajana, ja siirryt vain välilaskupaikalla portilta toiselle, niin et sinä siellä enää boardaa minnekään.
        Se, että Lontoosta jatkavan koneen emäntä sanoo, että siihen tulee Lontoo, ei tarkoita, että vastaus olisi oikea kohdallasi. Lontoosta matkansa aloittavat ihmiset tietysti merkkaavat sarakkeeseen Lontoon.

        "Jos olet matkan transit-matkustajana, ja siirryt vain välilaskupaikalla portilta toiselle, niin et sinä siellä enää boardaa minnekään."

        Kyllä se on on aikamoisen vaikeaa mennä sisään lentokoneeseen ilman että "boardaa". Kas kun se "boarding" tarkoittaa ihan vaan sitä lentokoneeseen menoa.

        "City where you boarded" tarkoittaa ihan yksinkertaisesti sitä kaupunkia, jossa oltiin kun noustiin siihen koneeseen jolla saavuttiin USA:han. Ei sen enempää.


      • kumpaakin

        Täyttäisin ainakin kaiken mahdollisen.


    • Kuten..

      ..onkin jo huomattu, että molemmilla tavoilla pääsee vaan ajattelin vielä tulla kertomaan, että omassa tapauksessa käytettiin tuota Pariisia lähtökaupunkina ja hyvin toimi =)

      Mutta kiitokset kaikille vastauksista!

      • sivukysymyksen

        Miksi ihmiset lentää Lontoon tai Pariisin kautta eikö suoraan?


      • matkakassa
        sivukysymyksen kirjoitti:

        Miksi ihmiset lentää Lontoon tai Pariisin kautta eikö suoraan?

        Usein muilla lentoyhtiöillä on parempia tarjouksia kuin Finnairilla. Lentoaika on toki pidempi esim New Yorkiin, mutta budjetilla matkustavien kassassa parilla sadalla eurolla on iso merkitys.

        Harvaan kaupunkiin Yhdysvalloissa pääsee suoraan yhdellä lennolla Helsingistä, joten yhteys esim. Lontoon kautta voi olla nopeampi kuin New Yorkin kautta.


      • kannattaisi mennä itseensä
        matkakassa kirjoitti:

        Usein muilla lentoyhtiöillä on parempia tarjouksia kuin Finnairilla. Lentoaika on toki pidempi esim New Yorkiin, mutta budjetilla matkustavien kassassa parilla sadalla eurolla on iso merkitys.

        Harvaan kaupunkiin Yhdysvalloissa pääsee suoraan yhdellä lennolla Helsingistä, joten yhteys esim. Lontoon kautta voi olla nopeampi kuin New Yorkin kautta.

        Olisiko Finnariin sitten aika myöntää, että sen hinnoissa olisi tarkistamisen varaa. Kyllähän sitä kuka vaan matkustaisi nopeimman reitin mukaan, ellei kärsi useamman koneen vaihdon vain hinnan takia.

        Hyvä huomio, että kokonaismatkustusaika voi lyhentyä muilla yhteyksillä ja käyttämällä muita lentokenttiä kuin niitä, joita Finnair käyttää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      344
      3601
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      233
      2203
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1722
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1617
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1454
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      294
      1315
    7. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      87
      1165
    8. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      84
      1149
    9. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1141
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      996
    Aihe