käyttää puhelinta pääosin vain puheluiden vastaanottamiseen. Itse puhuu vain pari tuntia ja muutaman viestin lähettää kuussa.
Olisiko järkevämpää ostaa suoraan joku halppis puhelin ja siihen sopiva paketti.
Täh !
Kannattaako kytky vai ei jos
4
1071
Vastaukset
- jenczu
Kannattaa hankkia aika peruspuhelin jos lähinnä vastaanottaa puheluita ja lähettää muutaman tekstarin. Kytkypuhelimissa, toisin sanoen 3G-puhelimissa, on niin paljon ylimääräistä härpäkettä peruskäyttäjälle että maksaisit niissä vain turhasta.
- puheaika
Ei kannata kytkypuhelin, eikä puheaikapakettikaan. Pelkkää kusetusta, osta halpa peruspuhelin ja perusliittymä. Ei mitään 24kk sopimusta. Tai sitten pre paid liittymä. Itse ajattelin siirtyä siihen kunhan joskus tämä puheaika-paska-kytky-puhelin soneralla loppuu.
- ainakin loistavia
kimppaluureja.. kolmensadan puhelimia saa alle huntilla ja liittymätyyppiä voi vaihtaa maksutta vaikka suurimmasta puhepaketista aina halvimpaan Onniin.. suosittelen..
- suppo taalaspiili
Kytky ei kannata oikeesti missään mielessä.
tässä pari nopeasti mieleen tullutta syytä.
1. tavallinen 2G puhelin riittää monelle ihmiselle puheluiden, tekstiviestien ja satunnaisten multimedia viestien vastaanottoon ja lähettämiseen. 2G puhelinten ominaisuudet ovat jo monipuoliset.
2. 3G puhelimiakin saa nykyään ihan ymmärrettävillä hinnoilla kaupoista.
3. Kytkysopimuksien ja hintojen selvittäminen on vaikeaa... kun maksaa laitetta ja palvelua, eikä operaattori edes vaivaudu erittelemään kuukausimaksuissa olevia osia erikseen ( puhelin, kuukausimaksu ja mahdollinen puhepaketti), niin se on pitkässä juoksussa tosi vaikeaa, kun hinnat puhepaketeissa laskevat, niin vanhan asiakkaan puhelimelle jäävä velka periaattessa nousee...
4. 3G puhelimen etu on vasta nopeassa tiedonsiirrossa... kuinka moni sitten käyttää niitä tiedonsiirtoja? Sekin vaatisi paketin ja sen periaattessa pitäisi kuulua kytkyn perusosaan.
Mutta kerron miksi minulla on aikanaan kytkynä ostettu puhelin... sopimus on purkautumassa pian.
2G puhelin ei mahdollistanut mobilia pankkiasiointia Tässä vain yksi syy.. ja perus 3G on jo paljon nopeampi tiedonsiirrossa kuin se vanhempi malli, joita olivat mm. Siemensin ME75 ja Nokia 6610
Mutta jokainen päättä itse miten puhelinta käyttää, mutta sitoumus on sitoumus ja ei kenenkää nimeä väkisin sopimukseen laiteta.
Itse ainakin mietin jos sitä, että vaihdan myöhemmin uudempaan puhelimeen, mutta jos sais lyhyemmällä sopimuksella... 24 kk on kyllä pitkä soppari tälläisessä jutussa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181026Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071010Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42909
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk299908- 72875