Kannattaako kytky vai ei jos

vähän puhuva

käyttää puhelinta pääosin vain puheluiden vastaanottamiseen. Itse puhuu vain pari tuntia ja muutaman viestin lähettää kuussa.

Olisiko järkevämpää ostaa suoraan joku halppis puhelin ja siihen sopiva paketti.

Täh !

4

1086

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenczu

Kannattaa hankkia aika peruspuhelin jos lähinnä vastaanottaa puheluita ja lähettää muutaman tekstarin. Kytkypuhelimissa, toisin sanoen 3G-puhelimissa, on niin paljon ylimääräistä härpäkettä peruskäyttäjälle että maksaisit niissä vain turhasta.

• puheaika

Ei kannata kytkypuhelin, eikä puheaikapakettikaan. Pelkkää kusetusta, osta halpa peruspuhelin ja perusliittymä. Ei mitään 24kk sopimusta. Tai sitten pre paid liittymä. Itse ajattelin siirtyä siihen kunhan joskus tämä puheaika-paska-kytky-puhelin soneralla loppuu.

• ainakin loistavia

kimppaluureja.. kolmensadan puhelimia saa alle huntilla ja liittymätyyppiä voi vaihtaa maksutta vaikka suurimmasta puhepaketista aina halvimpaan Onniin.. suosittelen..

• suppo taalaspiili

Kytky ei kannata oikeesti missään mielessä.

tässä pari nopeasti mieleen tullutta syytä.

1. tavallinen 2G puhelin riittää monelle ihmiselle puheluiden, tekstiviestien ja satunnaisten multimedia viestien vastaanottoon ja lähettämiseen. 2G puhelinten ominaisuudet ovat jo monipuoliset.

2. 3G puhelimiakin saa nykyään ihan ymmärrettävillä hinnoilla kaupoista.

3. Kytkysopimuksien ja hintojen selvittäminen on vaikeaa... kun maksaa laitetta ja palvelua, eikä operaattori edes vaivaudu erittelemään kuukausimaksuissa olevia osia erikseen ( puhelin, kuukausimaksu ja mahdollinen puhepaketti), niin se on pitkässä juoksussa tosi vaikeaa, kun hinnat puhepaketeissa laskevat, niin vanhan asiakkaan puhelimelle jäävä velka periaattessa nousee...

4. 3G puhelimen etu on vasta nopeassa tiedonsiirrossa... kuinka moni sitten käyttää niitä tiedonsiirtoja? Sekin vaatisi paketin ja sen periaattessa pitäisi kuulua kytkyn perusosaan.

Mutta kerron miksi minulla on aikanaan kytkynä ostettu puhelin... sopimus on purkautumassa pian.

2G puhelin ei mahdollistanut mobilia pankkiasiointia Tässä vain yksi syy.. ja perus 3G on jo paljon nopeampi tiedonsiirrossa kuin se vanhempi malli, joita olivat mm. Siemensin ME75 ja Nokia 6610

Mutta jokainen päättä itse miten puhelinta käyttää, mutta sitoumus on sitoumus ja ei kenenkää nimeä väkisin sopimukseen laiteta.

Itse ainakin mietin jos sitä, että vaihdan myöhemmin uudempaan puhelimeen, mutta jos sais lyhyemmällä sopimuksella... 24 kk on kyllä pitkä soppari tälläisessä jutussa....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      84
      1726
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1369
    3. En malta odottaa mies että tulet minuun

Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu
      Ikävä
      119
      1160
    4. Vanhemmalle naiselle

Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.
      Ikävä
      83
      1068
    5. Siltojen varjoissa

Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja
      Ikävä
      243
      1052
    6. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      54
      910
    7. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      62
      904
    8. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      20
      890
    9. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      34
      834
    10. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      35
      814
    Aihe