Erilaiset kaasot

Raparperipaperi

Meillä oli häät kuukausi sitten ja minulla oli kaksi kaasoa, joista toinen teki kanssamme vaikka mitä ja oli kaikessa täysillä mukana. Toinen luikki jokaisesta tilanteesta pakoon ja aina jollain verukkeella jätti auttamatta joka asiassa. Onko jollain ollut samanlaista tilannetta? Voiko kaasoille ostaa erilaiset lahjat häiden jälkeen tekemisen mukaisesti? Ja voiko tästä asiasta sanoa, jos se tuo toiselle ihmetystä miksi toinen sai enemmän?

7

2568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä tyyppi

      Minun mielipiteeni on, että kaasous ei ole palkkaduuni. Se on jonkin sortin kunniavirka, johon morsian valitsee henkilön tai henkilöt oman ymmärryksensä mukaan.

      Mielestäni on vähän tökeröä osoitella jälkikäteen sille luistelleelle kaasolle, että hän ei "täyttänyt velvollisuuksiaan". Kun semmoisia ei missään ole kirjattu. Jos jotakuta pitäisi syyttää, niin morsianta huonosta kaasovalinnasta ja sitä kai et ole halukas tekemään ;-) Jos siis haluat kaasojasi muistaa, niin muista molempia tasapuolisesti. Jos haluat toisen panosta erikseen joskus huomioida, niin voit tehdä sen jollain vähemmän osoittelevalla tavalla. Ja sanomattakin tämän jälkeen on selvää, että mielestäni luistelijalle ei voi asiasta mitään erikseen mainita, kun hän ei varsinaisesti jättänyt "velvollisuuksia" tekemättä, kun niitä ei ole olemassakaan.

      • Raparperipaperi

        Toi oli kyllä tosi hyvin sanottu ja pisti tosiaan miettimään sitä, että eihän kaasoilla ole mitään tiettyjä velvollisuuksia. Mutta kyllä se kiukuttaa silti, kun toinen kaaso keksi aina tekosyitä, kun pyydettiin tekemään jotakin. Ja sitten kuitenkin hääjuhlassa hän toi itseään kaikkein eniten esille. Toinen kaasoistani kun osallistui ihan kaikkeen pyytämättäkin.


      • Raparperipaperi

        Oli pakko vielä jatkaa...että olen kuitenkin pahoittanut mieleni (vaikkei ehkä pitäisikään) ja todennäköisesti tulen toimimaan samalla tavalla, jos hänelle tulee joskus häät. Kuulostaa typerältä kostolta, mutta eipä siinä itsekään viitsi sitten panostaa.


      • ymmärtäväisyys
        Raparperipaperi kirjoitti:

        Oli pakko vielä jatkaa...että olen kuitenkin pahoittanut mieleni (vaikkei ehkä pitäisikään) ja todennäköisesti tulen toimimaan samalla tavalla, jos hänelle tulee joskus häät. Kuulostaa typerältä kostolta, mutta eipä siinä itsekään viitsi sitten panostaa.

        lapsellinen ,mietippä hiukan asioita ja kasva aikuiseksi! Ei jokaisella ole voimia tehä kaikenmaaliman kaaso hommia tai kaikki ei tee niitä samallatavalla. Ja eikös se oo kuiteski hyvä, että teki osuutensa sitten hääjuhlassa, ja toi itsensä esiin kun kaaso kerta oli. Se oli hänen vahvuutensa . Ja jos kaaso oli kuiteskin sun ystävä/hyvä tuttava ni suo hänelle se omanlainen kaasona oleminen ,äläkä vaadi liikoja. Hän oli sellainen kuin oli. Turha sitä on "kostaa" ,jos itse pystyt sitten kun on hänen häät olemaan toisenlainen ja touhukkaampi. Siinä sinulle hiukan miettimistä. Elämässä kun on erilaisia ihmisiä!!!


      • olosta
        ymmärtäväisyys kirjoitti:

        lapsellinen ,mietippä hiukan asioita ja kasva aikuiseksi! Ei jokaisella ole voimia tehä kaikenmaaliman kaaso hommia tai kaikki ei tee niitä samallatavalla. Ja eikös se oo kuiteski hyvä, että teki osuutensa sitten hääjuhlassa, ja toi itsensä esiin kun kaaso kerta oli. Se oli hänen vahvuutensa . Ja jos kaaso oli kuiteskin sun ystävä/hyvä tuttava ni suo hänelle se omanlainen kaasona oleminen ,äläkä vaadi liikoja. Hän oli sellainen kuin oli. Turha sitä on "kostaa" ,jos itse pystyt sitten kun on hänen häät olemaan toisenlainen ja touhukkaampi. Siinä sinulle hiukan miettimistä. Elämässä kun on erilaisia ihmisiä!!!

        Onhan kaasona olo kunnia tehtävä, mutta mielestäni on ihan asiallista jotenkin pienesti kiittääkin kaasona olijoita. Kaasona olo kuitenkin vaatiikin paljon.

        Osta samanlainen lahja, jos kaasot tuntevat toisensa. Eli pääsevät vertailemaan lahjoja keskenään, muuten toinen voi loukkantua. Jos kaasot eivät ole keskenään yhteyksissä, ei kai lahjalla ole niin merkitystä?

        Vaikea tietää toisen kaason tilanteesta. voisiko olla, että hän oli jotenkin arka tai ujokin juontamaan ohjelmia ja halusi tilanteista pois? (mikäli tarkoitat ettei ollut ohjelmassa mukana itse hääjuhlassa).

        Toinen juttu tietenkin on, jos osallistui vähemmän muihin valmisteluihin. Mielestäni vastuusta luistaminen on tämän kaason oma häpeä. Tiedätpä ainakin jatkossa muita tilanteita ajatellen miten käyttäytyy. Eli antaisin asian olla. Turha sitä tosiaan lähteä mitenkään kostamaankaan.


    • yksi kaaso

      Sanoisin, että ihmiset on niin erilaisia. Voisiko olla niin, että se luistavampi osapuoli on muutenkin hiljaisempi ja ujompi? Entä onko hänellä lapsia? Rankka työ? Jos on kiireinen elämäntilanne, niin sitä haluaa vapaa-ajan käyttää palautumiseen, jolloin kaikki ylimääräinen voi tuottaa väsymystä ja stressiä.

      Itse olen kaasoista hiljaisin ja ujoin. Koen, että ehkä mun tehtävä on olla enemmän henkisenä tukena kuin häärätä ympäriinsä. Eikä multa ole hirveästi pyydettykään apua käytännön hää-järjestelyihin.
      Puvun sovituksissa olin mukana, olen ollut katsomassa asuntoja yms. Olen kaasoista eniten viettänyt aikaa hääparin kanssa ja ollut vain läsnä.

      Yksi syy siihen, etten jaksa ylenmäärin tehdä palveluksia on se, ettei tämä kyseinen neitikään tee kuin harvoin hyväkseni mitään. Oli kyse sitten miten pienestä palveluksesta tahansa, niin aina se on työn takana häneltä se suorittaa. Niinpä en aio väsyttää itteeni hänen häiden takia. Oletko muistanut itse kiittää kaasojasi tarpeeksi? Oletko sinä toiminut heidän hyväkseen?

    • Tuleva kaaso

      Ymmärrän hyvin siun pointin. Tuskin tässä ujoudesta tms oli kyse jos hän kerran toi itseään juhlissa esille. Ihmiset on erilaisia, ok, mutta jos hommaan lupautuu niin kyllähän sen nyt tietää että se morsian kaipailee apuja. Jos on kiire tms asiasta voi sanoa, se on ihan eri asia kuin luikkia tilanteesta pois. Miun mielestä voit antaa samanlaiset lahjat, mutta sitten vaikka viedä tämän toisen kaason vielä syömään tai jotain, ja kertoa kuinka paljon arvostit hänen panostaan. Itse olen kesällä kaasona, ja olen itsekkin hyvin kiireinen ja minulla on lisäksi sairaus joka haittaa joka päiväistä toimintaa. Silti olen sanonut että olen käytettävissä kaikessa missä tarvitaan ja hoidan nyt polttarien järjestämisenkin. Jos hommaan lupautuu ja toisesta välittää ni kyllä sitä aikaa järjestyy, minä jos kuka tiedän. Mihinkään 'kostoon' en lähtisin (vaikka ymmärrän että mieli tekisikin), ajattele asia niin että ainakin nyt tiedät todelliset ystäväsi paremmin. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe