ystäväni toi F-Securen tietoturvaraportin, missä oli näin
"riskiohjelma löydetty:
AdTool.Win32.MyWebSearch.bm (riskware)
C:\Documents and Settings\"koneen nimi"/Application Data\Identities\-seuraa pitkä numerolitania-\Microsoft\Outlook Express\Poistetut.dbx\-sitten seuraa minun nimeni ja sähköpostiosoitteeni-,työkalurivi.eml\From SmileyCentralFFSetup2.0.4.18.exe"
Minä tulkitsisin tuon niin, että hänellä on minun kirjoittama sähköpostiviesti Outlook Expressin poistetut -kansiossa. ja tämän jostain syystä on tietoturva tulkinnut haittaohjelmaksi.
sanokaa-jos-olen-väärässä.
Riskiohjelma löydetty - Outlook Express???
8
814
Vastaukset
Joku Smiley Central siinä on se haittaohjelma. Jotain hemmetin ILMAISTA hymiöpelleilyä, pois heti.
Ja Outlook Express myös vaihtoon, sen kehitys on lopetettu.- möhkö
meillä kummallakaan ei ole tietoa tuosta Smiley Central ohjelmasta. Mikä se on ?
Outlook Experss on hänellä toiminut hyvin, joten en painosta häntä sitä muuttamaan.
On niin tottunut siihen ja en usko että hevin vaihtaa.
itse en ole sitä vuosiin käyttänyt.
Tämä pääkysymys olikin, että :
onko kyseessä - niinkun oletan - sähköpostiviestistä, mikä hänellä olisi poistetut kansiossa ?
osaako joku muu kertoa tämän. möhkö kirjoitti:
meillä kummallakaan ei ole tietoa tuosta Smiley Central ohjelmasta. Mikä se on ?
Outlook Experss on hänellä toiminut hyvin, joten en painosta häntä sitä muuttamaan.
On niin tottunut siihen ja en usko että hevin vaihtaa.
itse en ole sitä vuosiin käyttänyt.
Tämä pääkysymys olikin, että :
onko kyseessä - niinkun oletan - sähköpostiviestistä, mikä hänellä olisi poistetut kansiossa ?
osaako joku muu kertoa tämän."meillä kummallakaan ei ole tietoa tuosta Smiley Central ohjelmasta. Mikä se on ?"
Haittaohjelma. Naamioitu ILMAISEKSI työkaluksi jolla voi lisätä hymiötä sähköpostiviesteihin.
"Outlook Experss on hänellä toiminut hyvin, joten en painosta häntä sitä muuttamaan."
Suosittelen painostamaan. Ohjelmaa jota ei enää kehitetä, ei myöskään paikata joten ohjelman tietoturvareikiä hyödynnetään surutta kun se on miljoonissa koneissa. Tämän kehitys kun on lopetettu, sillä ohjelmalla ei ole enää mitään tulevaisuutta vaan se menee vaihtoon joka tapauksessa sitten kun päivitetään käyttöjärjestelmää.
Jos ihminen on muutosvastarintainen, suosittelen painostamaan hankkimaan sellaisen sähköpostiohjelman mikä toimii varmasti tulevassakin käyttöjärjestelmässä. Firebird esimerkiksi toimii useimmissa. On sitten tuleva käyttispäivitys kivuttomampi kun tässäkin yhteydessä tulee ohjelmistoihin muutoksia ja vielä isompia, niinkuin niitä normaalistikin tulee helposti parin vuoden välein ylläpidetyissä koneissa.
"Tämä pääkysymys olikin, että :
onko kyseessä - niinkun oletan - sähköpostiviestistä, mikä hänellä olisi poistetut kansiossa ?"
Saattaa olla. Haittaohjelma voipi levittää itseään sähköposteilla ja voi sitten olla kulkeutunut poistetut -kansioon.- möhkö
M-Kar kirjoitti:
"meillä kummallakaan ei ole tietoa tuosta Smiley Central ohjelmasta. Mikä se on ?"
Haittaohjelma. Naamioitu ILMAISEKSI työkaluksi jolla voi lisätä hymiötä sähköpostiviesteihin.
"Outlook Experss on hänellä toiminut hyvin, joten en painosta häntä sitä muuttamaan."
Suosittelen painostamaan. Ohjelmaa jota ei enää kehitetä, ei myöskään paikata joten ohjelman tietoturvareikiä hyödynnetään surutta kun se on miljoonissa koneissa. Tämän kehitys kun on lopetettu, sillä ohjelmalla ei ole enää mitään tulevaisuutta vaan se menee vaihtoon joka tapauksessa sitten kun päivitetään käyttöjärjestelmää.
Jos ihminen on muutosvastarintainen, suosittelen painostamaan hankkimaan sellaisen sähköpostiohjelman mikä toimii varmasti tulevassakin käyttöjärjestelmässä. Firebird esimerkiksi toimii useimmissa. On sitten tuleva käyttispäivitys kivuttomampi kun tässäkin yhteydessä tulee ohjelmistoihin muutoksia ja vielä isompia, niinkuin niitä normaalistikin tulee helposti parin vuoden välein ylläpidetyissä koneissa.
"Tämä pääkysymys olikin, että :
onko kyseessä - niinkun oletan - sähköpostiviestistä, mikä hänellä olisi poistetut kansiossa ?"
Saattaa olla. Haittaohjelma voipi levittää itseään sähköposteilla ja voi sitten olla kulkeutunut poistetut -kansioon."Haittaohjelma voipi levittää itseään sähköposteilla ja voi sitten olla kulkeutunut poistetut -kansioon. "
Miten sähköposti, missä ei ole linkkejä eikä liitteitä, voi olla hattaohjelma ?
Kerro vielä se möhkö kirjoitti:
"Haittaohjelma voipi levittää itseään sähköposteilla ja voi sitten olla kulkeutunut poistetut -kansioon. "
Miten sähköposti, missä ei ole linkkejä eikä liitteitä, voi olla hattaohjelma ?
Kerro vielä seKyllähän tuo viittasi johonkin smiley central .exe -tiedostoon ja .exe on ajettavaa koodia.
- möhkö
M-Kar kirjoitti:
Kyllähän tuo viittasi johonkin smiley central .exe -tiedostoon ja .exe on ajettavaa koodia.
kumma juttu sitten - ei ymmärrä.
No näillä tiedoilla kuitenkin mennään. Kiitos.
- kansion
C:\Documents and Settings\"koneen nimi"/Application Data\Identities\
voi aivan rauhassa tyhjentää. - ku syy
on, että on haittaohjelma. FS ilmeisesti huomaa sen nimen, vaikka ei olisikaan koneella.
http://www.google.com/search?client=opera&rls=fi&q=SmileyCentralFFSetup2.0.4.18.exe&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242431Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3452030Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261892Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101713Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581498Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121042Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181019- 55880
- 63875
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2828