Häälahjaksi Venetsiasta?

Nasse---

Ystäväni on menossa naimisiin ja lähdössä mini-häämatkalle Venetsiaan heti häiden jälkeen. Itse olemme varanneet myös matkan Venetsiaan, lähdemme tosin muutamaa viikkoa aikaisemmin ja palaamme juuri heidän häihinsä.

Ajattelimme ostaa hääparille lahjan Venetsiasta, kun he kerran ovat matkalla sinne. Kuka Venetsiasta kävijöistä osaisi suositella jotain. Arvelimme ostaa heille jonkin romanttisen gondoliajelun, hoitoja, illallinen luksusravintolassa, tms. lahjakortteja. Olisiko kenelläkään vinkkejä ja vähän tietoa hinnoistakin?

Lahjaan en ajatellut laittavani tuhansia, mutta muutama sata euroa siihen voisi sijoittaa.

Onko ideoita? :)

Paikanpäällehän olemme itse menossa ja ehkä sieltä keksimme jotain. Venetsia on kuitenkin vain matkamme varrella, joten kovin montaa päivää emme aio siellä viettää lahjan etsimiseen..

4

811

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • milla kuu

      Gondoliajelu on kallista turistipelleilyä, siihen ei kannata rahoja laittaa. Illallinen ravintolassa on jo parempi. Jos esineitä harkitsee, niin vaikka lasitavarat kuulostavat tylsältä vaihtoehdolta, Murano voi olla todella mielikuvituksellista. Venetsia on kaikkiaan kallis kaupunki joka suhteessa.

    • häälahja

      Lahjakortit Venetsiaan voivat olle sinne menijälle vain rasite kesäaikaan. Kaikki paikat ovat täynnä turisteja ja lahjapaikkaa ja omaa vuoroa voi joutua odottamaan. Lisäksi Venetsia on todella kallis. Hääpari iloitsee enemmän muutamasta lisäsetelistä Venetsiassa kulutettavaksi. Lahjakuoreen voi ripustaa vaikka lasinen riipuksen Venetsiasta häämatkalle onnea tuomaan.

      • Veniiice

        Tä? Ei mee jakeluun... siis eikös sellainen lahjaksi ostettu illallinen tmv. ole suoraa säästöä siitä rahanmenosta siellä paikanpäällä?

        Rahaa ei kukaan muista enää vuoden päästä, kokemukset voi muistaa koko ikänsä.


    • kyyhkyläinen1

      Kondoliajelu maksaa keskimäärin 80 e. Toki se on kovin turistillinen juttu, mutta suosittelen silti kovin lämpimästi! Minulle se oli hieno ja ainutkertainen kokemus. Kondolilla pääsee myös paikkoihin, joihin ei jalkaisin pääse ja kondolin kuljettaja esitteli ystävällisesti paikkoja. Uskon, että lahjakortteja on vaikeampi saada, sillä maksu maksetaan paikanpäällä, enkä usko, että edes kuitti on normaali käytäntö.

      Sinuna ottaisin yhteyttä esim. Venetsian matkailu ja turistitoimistoon, josta varmasti osaisivat neuvoa paremmin mm. juuri lahjakottien suhteen. Voivat olla aika harvinaisia.

      Venetsiassa tavaratarjonta on aikapaljon painottonut turistikrääsään, vaikka riippuu toki missäpäin liikkuu. Sopivan lahjan löytäminen voi olla vaikeaa. En tunne saajan makua, mutta venetsialaiset lasiesineet ovat usein kovin värikkäitä ja rönsyileviä. Joku ehdotti lasista sydänriipusta ja se kuulosti todella kivalta. Voisi kirjoittaa vaikka, että "antakaa tämän onnen sydämen johtaa teidät perille Venetisiaan".

      Erilaisia hoitojakin varmasti löytyy, mutta tämä on vain minun mielipiteeni kun sanon, että niitä saa varmasti Suomestakin, eivätkä ne välttämättä liity juuri Venetsiaan. Hyvä häälahjaidea sinänsä. Myös se ravintolalahjakortti voisi olla kiva.

      Joja tapauksessa Venetsiassa on paljon häämatkalaisia ja häitä, joten jostakin saa varmasti vinkkejä niihin liittyen kun vain löytää oikean paikan. Jos joku kysyisi esim. huomenlahjaa morsiamelle niin neuvoisin heti menemään johonkin paikalliseen kultasepän liikkeeseen. Niissä on tosi kauniita koruja, joita ei Suomesta saa. Myös lahja-esineitä löytyy varmasti, mutta hinnat voivat olla huikeita.

      Mukavaa matkaa ja onnea lahjan etsintään!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2324
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2177
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe