Autolla Etelä-Norjaan

...

Suunnitellaan tuossa reittiä turusta oslon kautta kristiansandiin ja sitten siittä bergeniin ja taas takaisin osloon ja tukholmaan.

mitä kokeneemmat norjanmatkaajat on mieltä. Onko tuossa liikaa ajettavaa noin 8pv reissuun, vai pitäisikö mennä suoraan oslosta bergeniin ? ja mitäkautta kannattaisi tulla takaisin. Kannattaako kiertää pohjoisen kautta vai sitten samaa reittiä takas

7

1971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaupunkeja,tunturin ylityks...

      suunnitelkaa...mitä katsotte, aikomallanne reitillä kun ei ole paljonkaan "nähtävää"....

      • ....

        tarkoitus olisi nähdä osloa ja bergeniä sekä ihastella vuonoja ja maisemia. Ilmeisesti mennäänkin suoraan bergeniin ja siittä sitten vuonoille reissuja tekemään, tuola etelässäpän ei tosiaan taida hirveästi nähtävää olla


    • sauvakirkot ja kaikki

      Mahdatteko ehtiä pohjoisen kautta kahdeksassa päivässä? Nimittäin Norjassa ei ajeta niinkuin kotimaassa. Riippuu tietysti mistä ajaa ja ehkä minulla on vanhaa (kokemus)tietoa. Mutta 10 vuotta sitten saatoimme ajaa 8 tuntia kapeita teitä ja matkaa oli kertynyt vain 100 kilometriä pysähdyksineen.

      Nythän Norjassa on paljon uusia tunneleita, mutta älkää haukatko liian suurta palaa, jos aiotte nähdäkin jotakin ettekä vain ajaa jatkuvasti. Oslossa on valtavasti nähtävää, älkää ainakaan ohittako Vigelandin puistoa, ja Bergenissä kanssa akvaariot ym.

      No, ainahan suunnitelmia voi matkan aikana muuttaa tai aikataulua venyttää. Norja on yksi kauneimpia maita maailmassa, joten hyvää matkaa!

      • 3 vuotena putkeen...

        Kyllä 8 tunnissa jotain 300-350 kilometriä etenee vuono-Norjassakin, jos ei nyt ihan posketonta määrää tee pysähdyksiä. Ne puolentoista auton levyiset tiet alkaa olla jo harvinaisuuksia ainakin pääteiden osalta. Aika monessa paikassa oli tänäkin kesänä kyltit, että tähän tulee silloin ja silloin uusittu tie ja remontti oli työn alla.

        Myös lauttojen osuminen reitille hidastaa, ellei satu olemaan ison valtatien 10 minuuttia kestävä vesistön ylitys, jossa lautat kulkee nonstoppina edestakaisin.


      • 543 km
        3 vuotena putkeen... kirjoitti:

        Kyllä 8 tunnissa jotain 300-350 kilometriä etenee vuono-Norjassakin, jos ei nyt ihan posketonta määrää tee pysähdyksiä. Ne puolentoista auton levyiset tiet alkaa olla jo harvinaisuuksia ainakin pääteiden osalta. Aika monessa paikassa oli tänäkin kesänä kyltit, että tähän tulee silloin ja silloin uusittu tie ja remontti oli työn alla.

        Myös lauttojen osuminen reitille hidastaa, ellei satu olemaan ison valtatien 10 minuuttia kestävä vesistön ylitys, jossa lautat kulkee nonstoppina edestakaisin.

        543 kilometriin meni 11 tunnin ajopäivä. Matkaan sisältyi E6:sta Otta-Trondheim-Snåsa eteläpään hitaampia teitä. E6 yllättävän hidas, paljon 60 ja 70 km/h rajoituksia. Jossain muussa maassa samantasoinen tie ehkä 80-90 rajoituksilla. Ja Norjassa varsinkaan ei kannata ottaa sakkoja...


    • höh

      Oslossakin saisi kulumaan viikon pelkkien museoiden ja nähtävyyksien kanssa. Että kannattaa miettiä tuota aikataulutusta. Siinäkin paras puhuja kun olemme itse varanneet 14 vrk Tukholmasta Norjan kautta ( oslon pohjoispuolelta kaupungin ohi, siitä E6 ylös)Saariselälle. Tiedän....todennököisesti aika loppuu kesken ja matkaa on paljon jäljellä =)Ahneella on monasti kakkanen loppu!

    • väliin, ei ehdi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe