Miksi juoppoja hyysätään

en jaksa ymmärtää

Kirjoitan koska olen täynnä jokaista juoppoa tässä maassa,näitä pikku reppanoita jotka ovat niin sairaita juomisen takia.
Kärjistän tilannetta mutta olen niin täynnä sen takia,miten heitä hoivataan.
katkaisuun moni saa paikallisen sosiaalitoimiston maksusitoomuksen,tiedän tämän tasan tarkkaan ja ei ole halpaa huvia.
Naapurin nainen siellä tasasesti viikon pari syö ja makaa ja vetää vitamiineja ja nappeja naamaan,että jaksaa taas lähteä radalle,hänen sanoin.
Minä olen kolmen lapsen yh huoltaja,juuri juopon kynsistä pois päässyt,ja mitä sossu minulle maksoi,ei mitään.
mies hajotti kaiken ja siskoni hommasi meille asunnon,yksi vuode sohva,petivaatteet ja muutama hen koht tavara jäi.
Lasten ja omat vaatteet sain poliisien avulla.
Totesivat et lapsilisät tulee ja olen osaaika työssä,ei me sänkyä tarvita.
Onneksi työkaverini järjesti keräyksen,misyä saatiin vanhoja hyviä huonekaluja ja leluja.
Jäi nämäkin rahat juoppojen käyttöön,että minä teitä halveksin.

37

1874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähtenyt...

      menee, eli totta joka sana. Juoppo vie pohjalle myös läheisensä, joten pitäisi lähteä, eikä odotella prempia aikoja, juopon on käytävä pohjalla ennen kuin apu kelpaa, ellei kuolema korjaa.

    • että juopot

      maksaa veroa välillisesti valtiolle/kunnille alkoholiveron muodossa. Tosin viinan ostoon taitaa mennä juuri tuota valtiolta/kunnilta saatua avustusta, mutta toisin sanoen valtio/kunnat saavat omat rahansa takaisin.

      Koska valtio/kunnat tarvitsevat juoppoja saadakseen tuloja, on tällöin viisasta pitää yllä tietynlaista huoltorakennetta, että pidetään juopot kuitenkin juomakelpoisina veronmaksajina.

      • naulan

        kntaan.Justiin näin.Ja lisätään vielä,että niin kauan,kun alkoholia saa laillisesti juoda,niin kauan pitää myös hoitaa siitä aiheutuvia haittoja...kaikki kun eivät osaa juoda. juu nou.


    • norse

      sanoi sossun täti luukulla.

      jos on joutunut ( miksi ?) suhteeseen holistin kanssa, nii siitä pitää lähtee pois.
      mieluummin vaikka korot kopisten kuin pillin ujeltaessa.

      ja mitä aiemmin, sitä parempi kaikille osallisille.

      sitä samaa asiaa pyöritellään tuolla alempana palstalla , että mitä tehä, kun ukko juo ja muija vaan vikisee !

      hienoa, kun osaavat kysyä täältä, se on hyvä se.
      netistä lienee siis oikeasti hyötyä. mahtavatkohan uskoa neuvoja vai ei ?

      ja mistäs sitte netittömät, juoposta kärsivät saavat muuta kuin hyssyttelyä ?
      kertokaa asiasta eteenpäin, se on inhimillistä ja pelastaa lapsia aikuisten lisäksi.

      siinä on päivän hyvä työ helposti tehty.

      toivon mukaan edes muutama, vaikkapa lukija, saa tarvittavan sysäyksen .



      tavaroita ja varsinkin vaatteita saa halvalla kierrätyskeskuksesta, kirpputoreilta ja tutuilta. joskus ihan mahtavia löytöjä.

      jos alkaa miettimään miten joku (juoppo tai ministeri tai lottovoittaja) saa enempi kuin minä, niin pitemmän päälle tulee ongelmia oman päänsä kanssa kateudesta.

      enimmäkseen naisten ongelma jostain syystä, vai mitä ?

      ollaan tyytyväisiä mieluummin, silti parempaan pyrkien :)
      alkoholin kans se suunta olis/ on toinen.

      jos on kateellinen alkoholistille niin ainahan sitä voi alkaa juopoksi, silloin pääsee osalliseksi kaikesta kadehditusta ? (vits,vits)

    • vanemoinen

      Juoppoja ei nimenomaan saa hyysätä, jos ajattelee alkoholisairauden tuottamaa alkoholistipersoonallisuutta häikäilemättömänä petollisena siipeilijänä ja valehtelijana. Vain laittamalla juopon tiukkaan pakettiin, josta ei ole mitään muuta tietä ulos kuin raittius, tuo vellihousu saattaa alkaa harkita muutosta.

      Olen alkoholisti. Yksinäisenä join omilla rahoillani ja katkaisuni maksoin itse, samoin lyhyen hoitojaksoni omavastuun "yhdistyksen hoitolaitoksessa". Mutta samanlainen humpuukimaakari olisin juovana kuin yhteiskuntaa imevä naapurisi. Niin kauan kuin on mahdollisuus vielä kerran selvitä hengissä ja taas juoda, juodaan. Vain viina merkitsee jotakin alkoholistille, riippumatta muille aiheutuvasta tuhosta, jonka viina käskee kieltämään.

      Viinan myrkyttämä mieli ei kykene kunnolliseen itsekritiikkiin. Alkoholi sairastuttaa myös läheiset, lapset.

      Siksi vetäydyin metsiin, merille, milloin minnekin. Katkaisin itse suhteen maailmaan.

      Juopon on jouduttava seinää vasten ilman lattianrakoa, johon mahtuu piiloon. Silloin hänellä ja hänen perheellään on toivoa.

      Minä jouduin henkiseen ahdinkoon ennen varmaa kuolemaani ja käännyin pois uralta oudon käden ohjaamana.

      Voimaa sinulle. Vihan tunteita helpottaisi, jos ymmärrät alkoholismin myös pahana sairautena.

    • holizon

      Olet oikeassa kun kirjoitat juoppojen hyysäämisestä.

      Kuntien on aivan järjetöntä maksaa vähistä päihdehuolto-varoistaan saman ihmisen hoitoa A-klinikalla kerta toisensa jälkeen. A-klinikalla hoidetaan pelkästään ja vain tämän kaverin juomisen oireita, ei itse juomista.
      Käytännössä he pitkittävät tällä tekemisellään jokaisen juopon kotona vallitsevaa perhe-helvettiä!
      Heiltä pitäisikin ottaa hoito-oikeudet kokonaan pois.

      Kuntien pitäisi ehdottomasti seurata tarkemmin päihdehuolto-määrärahojensa käyttöä. Nyt niitä poltetaan surutta nollatuloksella ja täysin turhaan.
      Luulisi virkamiehiä kiinnostavan edes hiukan, mitä rahojen vastineeksi saa.

      Sinulle ystäväiseni antaisin neuvon.
      Kun vihaat juoppoja (osin aivan syystäkin), sinä teet hallaa vain itsellesi.
      Nimittäin tilanne on sellainen, että sinä valvot yöllä juoppojen takia edelleen, mutta syylliset juopot nukkuvat tyytyväistä unta.
      Sekin on väärin, eli sinun täytyisi päästä katkeruudestasi, sillä se tuottaa sinulle vain vahinkoa.
      Ryhmäterapia ja vertaistuki tekisi hyvää sinulle ja sinun "alkoholismillesi". Olethan vuosikaudet elänyt kuin alkoholisti, ilman että henkesi on haissut viinalle.

      • Kalle.

        Itse olen ravannut A-klinikalla kai kymmeniä kertoja, ja ne ovat krapulanhoitoklinikoita, ei muuta.
        Kaikki käyntini on tiedostoissa, mutta koskaan ei ole ehdotettu mitään, vaan hetki turinaa paljonko tuli juotua, pillerit mukaan, ja siinä kaikki.
        Heidän kauttaan olen varsin kivuttomasti toipunut aina seuraavaa känniputkea varten.
        Tosin miten A-klinikka voisi ketään raitistaa, jos ei ole omaa yritystä ja motivaatiota?


    • ....

      alkoholijuomaveron kautta yhteiskunnan kassaan vuosittain 1,2 miljardia euroa.
      Paljonko he juomisellaan aiheuttavat yhteiskunnalle kustannuksia? Siitäpä ei tarkkoja lukuja olekaan, mutta pelkkänä rahana mitaten kulut jäävät tuon maksamansa summan alle.
      Viina on valtiolle iso tulolähde.

      • ei riitä

        Kuulehan nyt yksityisajattelija, mikä lie.

        Tuo mainitsemasi summa ei riitä alkuunkaan niihin kuluihin, joita alkoholista ja sen väärinkäytöstä koituu yhteiskunnalle.
        Kyllä jämpti on niin.


      • ....
        ei riitä kirjoitti:

        Kuulehan nyt yksityisajattelija, mikä lie.

        Tuo mainitsemasi summa ei riitä alkuunkaan niihin kuluihin, joita alkoholista ja sen väärinkäytöstä koituu yhteiskunnalle.
        Kyllä jämpti on niin.

        Alkoholin aiheuttamat suorat kustannukset yhteiskunnalle on huom. arvioitu 700 miljoonaksi euroksi vuosittain. Suorien kustannusten lisäksi tulevat välilliset kulut ja inhimilliset kärsimykset. Kuinka niitä arvioidaan?
        Tuo suora kustannuskin on siis arvio, mutta se juoppojen ja kohtuukäyttäjien maksama 1200 miljoonaa euroa löytyy valtion tilastoista.


    • ....

      juoppojen kärsimyksiä lisäämällä?
      Arvatenkin joisivat entistä enemmän, kun mitään apuja lopettamiseen ei saisi.

      • vanemoinen

        Alkoholismi ilmiönä on tunnettu niin kauan kuin rypäleitä on poljettu viiniksi. Juopot vähenevät kyllä, kun heitä lakataan sukimasta myötäkarvaan. Maissa, joissa kännissä mökeltäminen ei ole kulttuurisesti lainkaan hyväksyttyä, alkoholismia on paljon vähemmän.

        Meillä viina on kansantauti, vakavampi ongelma kuin voi kuvitella.


    • Anonyymi

      Olen sitä mieltä että heidän hyysäämisensä voi tappaa heidät. Heille ei pitäisi antaa rahaa kuin ruokaan, vaatteisiin ja asumiseen. (Toisaalta huonokuntoisimmile tuetumpi asuminen olisi parempi)

      Kaupan kassojen pitäisi johdonmukaisesti kieltäytyä myymästä alkoholia päihtyneelle, mitä ei oikeasti tapahdu?

      Älä anna rahaa alkoholistille/narkomaanille! Se menee kaikki päihteisiin.

      • Anonyymi

        Ruokakuponkeja niille voi ainoastaan antaa, joilla ei voi alkoholia ostaa. Tukiasumisen ja vaatteetkin voi maksaa sossu kuitteja vastaa, ei muuten. Tiedän eräänkin hepun, joka myy sossun maksamat vaatteet päältään pilkkahintaan ja ostaa viinaa saamillaan rahoilla. Hakee sitten kirpparilta vastaavia kuteita tilalle muutamalla eurolla. Sama äijä ryyppää aina jouluiksi itsensä katkolle lepäämään ja syömään pyhien ajaksi. Sitten alkaa koko rumba alusta.


    • Anonyymi

      Miksi et ottanut kunnollista miestä? Ei tarvitsisi nyt paasata.

      • Anonyymi

        Paljonko vuodessa aiheutuu veronmaksajille kuluja juopottelevista erilaisten työttömyystukien ja sosiaalitukien varassa elävistä?
        Entä hoitokustannukset ja poliisin ja pelastuslaitosten hälytystehtävät?
        Herää kysymys mikä velvollisuus kohtuukäyttäjillä ja raittiilla työssäkävijöillä on velvollisuus maksaa joutavaa juoppojen törttöilyä?
        Eikö olisi oikein järjestää maastamuutto-ohjelma ilmaisesta työvoimasta eniten tarjoavalle maalle tai vielä 60-luvulla olleiden työsiirtoloiden perustaminen, missä oltaisiin selvin päin tekemässä teitä, risusavottaa ja marjanpoimintaa tai levitettäisiin paskaa pellolle, kunnes viina ei enää maistuisi. Työsiirtolakomennus tulisi esimerkiksi aina katkaisuhoidon tai juopumuspidötyksen jälkeen tai työttömälle, jonka veriarvot paljastaisivat tissuttelun. Tämä hoito pelastaisi juopon hengen ja läheisten mielenrauhan, kun juoppo olisi suljetussa laitoksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko vuodessa aiheutuu veronmaksajille kuluja juopottelevista erilaisten työttömyystukien ja sosiaalitukien varassa elävistä?
        Entä hoitokustannukset ja poliisin ja pelastuslaitosten hälytystehtävät?
        Herää kysymys mikä velvollisuus kohtuukäyttäjillä ja raittiilla työssäkävijöillä on velvollisuus maksaa joutavaa juoppojen törttöilyä?
        Eikö olisi oikein järjestää maastamuutto-ohjelma ilmaisesta työvoimasta eniten tarjoavalle maalle tai vielä 60-luvulla olleiden työsiirtoloiden perustaminen, missä oltaisiin selvin päin tekemässä teitä, risusavottaa ja marjanpoimintaa tai levitettäisiin paskaa pellolle, kunnes viina ei enää maistuisi. Työsiirtolakomennus tulisi esimerkiksi aina katkaisuhoidon tai juopumuspidötyksen jälkeen tai työttömälle, jonka veriarvot paljastaisivat tissuttelun. Tämä hoito pelastaisi juopon hengen ja läheisten mielenrauhan, kun juoppo olisi suljetussa laitoksessa.

        Ja lässyn lässyn lässyn. Aina tuo sama ulina.

        Heh! Olen työtön alkoholisti mutta kunhan pääsen eläkeikään niin tulen saamaan saman verran eläkettä kuin sinäkin. Heh! Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lässyn lässyn lässyn. Aina tuo sama ulina.

        Heh! Olen työtön alkoholisti mutta kunhan pääsen eläkeikään niin tulen saamaan saman verran eläkettä kuin sinäkin. Heh! Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.

        Ja jatketaanpas faktaa. Pitkän työttömyyteni aikana olen ehtinyt kokea PALJON enemmän kuin sinä tulet kokemaan koko elämäsi aikana. Minulla on aikaa, sinulla ei. Sinä olet oravanpyörässä josta ei ole ulospääsyä ilman taloudellista ahdinkoa. Itse olen kyseisen ahdingon jo kokenut mutta nyt asiat rullaavat sujuvasti.

        Mitä? Oletko ihan käynyt ulkomailla? Heh! Itse olen lähdössä tammikuussa vuotuiselle Kreetan lomalleni. Mistäkö olen saanut rahat kyseiseen matkaan? Alkoholismistani huolimatta elän monella tapaa säästeliäästi toisin kuin te "tyÄmiehet". Tiedätkös, ei kaikkia rahoja tarvitse tuhlata kuukaudesta toiseen. Teille "tyÄmiehille" säästeliäästi eläminen tuntuu olevan täysi mahdottomuus. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, katsos.

        Heh! Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jatketaanpas faktaa. Pitkän työttömyyteni aikana olen ehtinyt kokea PALJON enemmän kuin sinä tulet kokemaan koko elämäsi aikana. Minulla on aikaa, sinulla ei. Sinä olet oravanpyörässä josta ei ole ulospääsyä ilman taloudellista ahdinkoa. Itse olen kyseisen ahdingon jo kokenut mutta nyt asiat rullaavat sujuvasti.

        Mitä? Oletko ihan käynyt ulkomailla? Heh! Itse olen lähdössä tammikuussa vuotuiselle Kreetan lomalleni. Mistäkö olen saanut rahat kyseiseen matkaan? Alkoholismistani huolimatta elän monella tapaa säästeliäästi toisin kuin te "tyÄmiehet". Tiedätkös, ei kaikkia rahoja tarvitse tuhlata kuukaudesta toiseen. Teille "tyÄmiehille" säästeliäästi eläminen tuntuu olevan täysi mahdottomuus. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, katsos.

        Heh! Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.

        Miten pitkiä Kreetan lomia pidät?

        Itse suosin Espanjaa. Kerrallaan 3kk "työnhakijana" anssia nostaen. Sen jälkeen on saatava vähintään kuukauden työ- ja ansiotodistus em. haun uusimiseksi.
        Koska pidän vuosittain kaksi hakukeikkaa niin ei ole ollut hankaluuksia saada asiaa järjestetyksi vanhojen tuttavuuksien kautta.

        Suomessa käyn verikokeissa. Maksa-arvot palautuvat viitealueelle parissa kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lässyn lässyn lässyn. Aina tuo sama ulina.

        Heh! Olen työtön alkoholisti mutta kunhan pääsen eläkeikään niin tulen saamaan saman verran eläkettä kuin sinäkin. Heh! Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.

        Näin sanoo ihmiset joita ei kiinnosta muiden hyvinvointi, vaan pelkästään oma napa. Ne joita kiinnostaa, maksaa tuota sinun toimintaa. Eli tarkoitatko että viisas ei piittaa muista ja hyväksikäyttää heitä minkä ehtii?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin sanoo ihmiset joita ei kiinnosta muiden hyvinvointi, vaan pelkästään oma napa. Ne joita kiinnostaa, maksaa tuota sinun toimintaa. Eli tarkoitatko että viisas ei piittaa muista ja hyväksikäyttää heitä minkä ehtii?

        Ps. tässä uusi sananlasku sulle ”loinen muita hyväkseen käyttää, fiksu taasen auttaa”.


    • Anonyymi

      Mitä tykkäät somaleista ja mustalaisista?

      • Anonyymi

        Tykkään kovasti. Olen Asd ja järjestin juuri äsken pikku jäynän. Laitoin olohuoneeni pistorasian oikosulkuun, jolloin sain pimennettyä koko kerrostalon.

        Koko kerrostalon sähköt katkesivat jäynäni ansiosta. Hi-hi-hi-hih-hih-hii!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tykkään kovasti. Olen Asd ja järjestin juuri äsken pikku jäynän. Laitoin olohuoneeni pistorasian oikosulkuun, jolloin sain pimennettyä koko kerrostalon.

        Koko kerrostalon sähköt katkesivat jäynäni ansiosta. Hi-hi-hi-hih-hih-hii!!

        Olet kertonut tehneesi tuota jo aiemminkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kertonut tehneesi tuota jo aiemminkin.

        Kaheleita on monenlaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kertonut tehneesi tuota jo aiemminkin.

        Asd is full of shit. Tuolla jäynällä tuhoat vain oman asuntosi sulakkeet ja aiheutat ainoastaan itsellesi katkon. Sähkökatkon ja passituksen katkaisuhoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asd is full of shit. Tuolla jäynällä tuhoat vain oman asuntosi sulakkeet ja aiheutat ainoastaan itsellesi katkon. Sähkökatkon ja passituksen katkaisuhoitoon.

        Kultaisella 60-luvulla irtolaislain ollessa vielä voimissaan sai poliisi pidättää juopot, työttömät, asunnottomat yms. joutomiehet ja heitä
        odotti joko asuntola tai työsiirtola.
        Joutomiehet ja sontasepot laitettiin silloin ojennukseen. Se aika varmasti palaa, kun joudutaan alkaa miettimään miten kalliita syöpähoitoja maksetaan. Silloin kukaan ei halua maksaa juopottelevan joutomiehen elämää.
        Yhteiskunta on heidätkin kouluttanut ja hoitanut vauvasta alkaen, mutta hyväkkäät vetävät
        brenkkua kattoon sylkien syyttäen maahanmuuttoa juomisestaan. Tyypillisiä juoppoja, jotka eivät tajua, että ainut lääke on ottaa itseään niskasta kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kultaisella 60-luvulla irtolaislain ollessa vielä voimissaan sai poliisi pidättää juopot, työttömät, asunnottomat yms. joutomiehet ja heitä
        odotti joko asuntola tai työsiirtola.
        Joutomiehet ja sontasepot laitettiin silloin ojennukseen. Se aika varmasti palaa, kun joudutaan alkaa miettimään miten kalliita syöpähoitoja maksetaan. Silloin kukaan ei halua maksaa juopottelevan joutomiehen elämää.
        Yhteiskunta on heidätkin kouluttanut ja hoitanut vauvasta alkaen, mutta hyväkkäät vetävät
        brenkkua kattoon sylkien syyttäen maahanmuuttoa juomisestaan. Tyypillisiä juoppoja, jotka eivät tajua, että ainut lääke on ottaa itseään niskasta kiinni.

        Oi niitä aikoja, mutta ei juoppoja todellakaan hyyssätä. "Hoitolaitokset" ovat melko ikäviä paikkoja, jos lievästi sanotaan.


    • Anonyymi

      Kolmen lapsen yh äitejä hyysätään. Miksi ? Lapsilisät yksinhuoltajakorotukset ja elatusetuuksien kautta tienaat . Ei tasan mene kaikki lapsiin. Alkoholismi on krooninen sairaus.

      • Anonyymi

        Yksi pitkätukka saattaa tuottaa jopa neljä YH-äitiä 10 vuoden sisällä. Lehtolapsia jopa kymmenen ja vankilassa oleva "isä" ei edes tiedä kaikkien nimiä edes.

        Ja porukka on meidän lapsettomien alkkiksien kimpussa täällä, jotka elää minimaalisten tukien varassa.


    • Anonyymi

      En tiedä syytä mutta olen ollut muutaman kerran tilanteissa joissa tämä kotoperäinen ryhmämme, alkikset, kuuluvat samaan eteuoikeuttujen ryhmään matujen kanssa. Melkein. Tarkoitan terveyden huoltoa. Matut panevat paremmaksi koska heidät ohjataan usein yksityiselle puolelle.
      Alkkiksilla on etuajo-oikeus julkisella puolella.

      • Anonyymi

        Uudenmaan alueen kunnat hyysäävät suurkuluttajia eli alkoholisteja eniten. Sekä Järvenpää että Hyvinkää kuhisevat mömmöjen käyttäjiä ja juoppoja , joilla siellä palvelut hoitolaitoksineen. Mömmöt ja alkoholi ollut polttoaineena monilla nuorena kuolleilla.
        Suuria veroja maksavan kannattaa hakeutua länteen, kuten Espooseen ja Kauniaisiin.
        Surullisimpia tapauksia on ollut palstalla pyörinyt Tissu, jonka tarinointi ja kielenkäyttö viittasivat sukupuolitautiin suussa ja aivoihin edenneeseen syfilikseen.Hän lienee vaikuttanut juuri radanvarren juottoloissa myöhemmin ostarien lähimetsissä pontikkaa keitellen.


    • Anonyymi

      Alkoholivero ei kata lähellekään kaikkia Alkosta aiheutuneita kuluja: lasten huostaanotot,rattijuopumukset, rikokset erityisesti tapot ja tappelut,rikosten seuraukset uhreille ja tuomiot vankilassa, poissaolot,tapaturmat,mt-ongelmat, alkosairaudet, kotihälytykset, aikainen dementoituminen heille, joiden elimistö kesti.
      Kaikki oheisvauriot kustannuksineen työelämälle , läheisille ja lapsuutensa menettäneille lapsille…summa käsittämättömän suuri ja moninkertainen alkoveroon.
      Hyysäämisen sijaan tulisi suurkuluttajat ja rappioalkoholistit samoin narkomaanit sulkea suljettuihin laitoksiin elätettäväksi minimikustannuksilla vailla mahdollisuutta tavata ja häiritä, juopon aivoituksillaan, normaaleja kansalaisia.
      Käsittämätöntä , että yhteiskunta maksaa näille pelleille toimeentulotukea ja kustantaa oman asunnon dokaamisen harrastamiseen!

      • Anonyymi

        Nuorilla kun lapsilisä eläkkeeksi vaihtuu ei koulutusta on vaan juominen sekä rellastaminen isot velat päällä.Päihteet monine versioineen välillä ensiapuun ku löydetään kadulta makaamassa ja jatketaan sitten samaan tahtiin.Viinasekoitukset,käsidesit ja lääkitys kaikki samaan suuhun kun ei vaikutusta lisätään sekoituksia .Hoitopaikat vähissä ja katu kaikenlaisten kulkijoiden koti.


    • Anonyymi

      aaaaaaaaaa olen wiinajuoppo aaaaaaaaaaaaaaaa

      • Anonyymi

        Kupittaa kutsuu asd…kaltaistasi mömmöissä loisivaa huikentelijaa.


    • Anonyymi

      Onneksi hallitus vaihtuu.
      Törkeää, että sontasepot ja joutomiehet nauttivat minimiverotuksesta nauttien ansiotonta toimeentulo-ja työttömyysrahaa asumistukineen. Siis maksamme näille rosvoille vastikkeetonta subventiota.
      Keskiverto akateeminen palkansaaja hankkii vain 5500€/kk progressiivisen verotuksen viedessä mielekkyyden työnteosta eikä saa mitään tukia, paitsi laajan terveydenhoidon yksityisillä, ei tarvitse jonottaa karvalakkikansan parissa julkisella esim. hammashoidossa.
      Tasaverotus ja vapaa pirtun jakelu on ratkaisu työttömyyteen ja syrjäytymiseen. Pirtu hoitaisi asian ikään ja sukupuoleen katsomatta.
      Onneksi hallitus pian vaihtuu ja saamme maahan taas fiksun oikeistohallituksen. Tämä hallitus muistuttaa henkilögalleriallaan 1918 vuoden kiihkoilijoita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe