alasti

nukkumisesta..

Minä ja mieheni nukutaan aina öisin alasti. On tässä muutaman kerran käynyt mielessä että onko se ihan "hyväksyttävää" lapsen kannalta?
Muistan että omalla äidilläni oli öisin aina pitkä yömekko (on edelleen:) ja ehkä senkin takia olen alkanut funtsimaan asiaa (kuuluuko vanhemmilla olla jotain päällä öisin.)
Lapsi on vasta vajaa 2 v. mutta sitten varsinkin kun kasvaa niin onko se parempi jos äidillä ja isillä on edes jotain yöllä päällä vai onko lapsen kannalta ihan sama?

En tiedä ymmärsikö kukaan pointtiani, ehkä vaan häiritsee se teenkö minä nyt jollain tavalla väärin kun nukun aatamin asussa (ja mies myös)?

Asiallisia vastauksia pliis.

39

8276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tristar

      Jokainenhan meistä on vaatteiden alla alasti, eikö niin? Oletko nyt ihan todella huolissasi siitä vaikuttaako pala kangasta Sinun päälläsi lapsesi hyvinvointiin? Hyvässä hengessä sanottuna :D

      Aastomuus on luonnollista jokaiselle eikä siitä pidä tehdä suurta numeroa jos siihen ei ole todellista aihetta. Ei, en ole sitä mieltä että lasten tulisi voidan kulkea julkisesti ilman vaatteita, mutta kotonaan saa jokainen olla juuri niin kuin parhaalta tuntuu. Lapsi ei saa alasti nukkuvista vanhemmista traumoja :D ennemmin sallivan kuvan siitä miten saa käyttäytyä, ja se nyt ei ole ensinkään huono asia.

      Kaksivuotias on utelias, ja saattaa toki tulla tökkäämään outoa paikkaa. Voi syntyä taaperon aknnalta hyvinkin mielenkiintoinen keskustelu aiheesta "muistatko kun ihan vauvana joit maitoa tissistä? Melkein kaikki vauvat tekevät niin! Sen takia äideillä on tissit..."

      Opastakaa toki lasta hyväksymään oma ruumiinsa ja pitämään sitä kauniina ja luonnollisena, kuten tekin kai pidätte omianne :D ei peitettävänä ja hävettävänä, jollain tapaa epäsopivalla. Oman perheen kesken ei tarvitse ottaa käyttöön tapoja jotka eivät tunnu luonnollisilta teille itsellenne.

      Odotan innolla kommentteja siitä kuinka "teillä varmaan harrastetaan seksiäkin lasten edessä!!". Ei olisi ensimmäinen sellainen. Anteeksi ylimääräinen huomautus, mutta ehkä se hillitsee jotakuta kommentoijaa.

      ***

      • Meillä ollaan yöllä pikkarit jalassa eikä paljon parane päivälläkään. Asuntomme on hemmetin kuuma ja kituutan viimeisilläni jättivatsani kanssa. Siksipä paras kotiasu on alushousut ja rintsikat. :)

        Mä olen opastanut lapselleni, ettei äidin rintoihin saa koskea. En yksinkertaisesti pidä siitä, että jo ajat sitten rinnalta vieroitettu lähes parivuotias hipelöisi minua. Olen muutenkin aika tarkka kehoni enkä haluaisi, että lapseni hipelöisi muidenkaan naisten rintoja. Sukupuolielinten suhteen sääntö on aivan sama ja sen tyttö tietääkin.


      • sammakkoprinsessa06, joka ei pysty kirjautumaan
        annette28 kirjoitti:

        Meillä ollaan yöllä pikkarit jalassa eikä paljon parane päivälläkään. Asuntomme on hemmetin kuuma ja kituutan viimeisilläni jättivatsani kanssa. Siksipä paras kotiasu on alushousut ja rintsikat. :)

        Mä olen opastanut lapselleni, ettei äidin rintoihin saa koskea. En yksinkertaisesti pidä siitä, että jo ajat sitten rinnalta vieroitettu lähes parivuotias hipelöisi minua. Olen muutenkin aika tarkka kehoni enkä haluaisi, että lapseni hipelöisi muidenkaan naisten rintoja. Sukupuolielinten suhteen sääntö on aivan sama ja sen tyttö tietääkin.

        Pitkästä aikaa. En kauheesti enää nykyään täällä käy, kun ei aika riitä, eikä mielenkiinto, mutta huomasin sun viestisi. Eli siis ootko sä raskaana? Ja viimeisilläsi? Milloin la?
        Mun on ihan pakko vielä sanoa, että mulla ei tulisi enää mielenikään hankkia enempää lapsia, ainakaan tähän hetkeen :D
        Tuntuu, että välillä on jaksaminen näidenkin kanssa koetuksella ja vaikka alunperin ajatuksena oli "hankkia" 3 lasta, niin oon kuitenkin sen verran järkevä ihminen, että kun tiedän, että en jaksa, niin en ala väkisin kolmatta tekemään...


      • ekoisti
        annette28 kirjoitti:

        Meillä ollaan yöllä pikkarit jalassa eikä paljon parane päivälläkään. Asuntomme on hemmetin kuuma ja kituutan viimeisilläni jättivatsani kanssa. Siksipä paras kotiasu on alushousut ja rintsikat. :)

        Mä olen opastanut lapselleni, ettei äidin rintoihin saa koskea. En yksinkertaisesti pidä siitä, että jo ajat sitten rinnalta vieroitettu lähes parivuotias hipelöisi minua. Olen muutenkin aika tarkka kehoni enkä haluaisi, että lapseni hipelöisi muidenkaan naisten rintoja. Sukupuolielinten suhteen sääntö on aivan sama ja sen tyttö tietääkin.

        sellaisesta ku termostaatit? Niillä voi (ja pitääkin) säätää asunnon lämmitystä sopivaksi. Ette paljon mieti ympäristöasioita ku pidätte lämmitystä täysillä...


      • mitennii???
        sammakkoprinsessa06, joka ei pysty kirjautumaan kirjoitti:

        Pitkästä aikaa. En kauheesti enää nykyään täällä käy, kun ei aika riitä, eikä mielenkiinto, mutta huomasin sun viestisi. Eli siis ootko sä raskaana? Ja viimeisilläsi? Milloin la?
        Mun on ihan pakko vielä sanoa, että mulla ei tulisi enää mielenikään hankkia enempää lapsia, ainakaan tähän hetkeen :D
        Tuntuu, että välillä on jaksaminen näidenkin kanssa koetuksella ja vaikka alunperin ajatuksena oli "hankkia" 3 lasta, niin oon kuitenkin sen verran järkevä ihminen, että kun tiedän, että en jaksa, niin en ala väkisin kolmatta tekemään...

        liittyi tuohon alkuperäiseen kirjoitukseen?


      • ...............
        sammakkoprinsessa06, joka ei pysty kirjautumaan kirjoitti:

        Pitkästä aikaa. En kauheesti enää nykyään täällä käy, kun ei aika riitä, eikä mielenkiinto, mutta huomasin sun viestisi. Eli siis ootko sä raskaana? Ja viimeisilläsi? Milloin la?
        Mun on ihan pakko vielä sanoa, että mulla ei tulisi enää mielenikään hankkia enempää lapsia, ainakaan tähän hetkeen :D
        Tuntuu, että välillä on jaksaminen näidenkin kanssa koetuksella ja vaikka alunperin ajatuksena oli "hankkia" 3 lasta, niin oon kuitenkin sen verran järkevä ihminen, että kun tiedän, että en jaksa, niin en ala väkisin kolmatta tekemään...

        Niin edellinen viesti taisi olla viime vuodelta...tää ketju pompannut esiin, kun joku on siihen vastannut.


      • ...............
        ekoisti kirjoitti:

        sellaisesta ku termostaatit? Niillä voi (ja pitääkin) säätää asunnon lämmitystä sopivaksi. Ette paljon mieti ympäristöasioita ku pidätte lämmitystä täysillä...

        Koteja ja asuntoja on katsos monia erilaisia ja kaikissa ei edes ole mitään pattereita tai termostaatteja... toiset kämpät nyt vaan ovat kuumia, varsinkin kesällä. Ei siinä mitään tuhlailua tarvita.

        Ja vaikka edellisellä oliskin termostaatti, niin mistä päättelit, että he sitä kaakkoon ovat väännelleet? Itsekin asuin aikoinaan kämpässä, jossa ei mikään lämmitys edes toiminut, kesällä oli kuuma kuin pätsissä ja talvisin kylmä kuin pohjoisnavalla.


      • sammakkoprinsessa06...
        annette28 kirjoitti:

        Meillä ollaan yöllä pikkarit jalassa eikä paljon parane päivälläkään. Asuntomme on hemmetin kuuma ja kituutan viimeisilläni jättivatsani kanssa. Siksipä paras kotiasu on alushousut ja rintsikat. :)

        Mä olen opastanut lapselleni, ettei äidin rintoihin saa koskea. En yksinkertaisesti pidä siitä, että jo ajat sitten rinnalta vieroitettu lähes parivuotias hipelöisi minua. Olen muutenkin aika tarkka kehoni enkä haluaisi, että lapseni hipelöisi muidenkaan naisten rintoja. Sukupuolielinten suhteen sääntö on aivan sama ja sen tyttö tietääkin.

        no katopas vaan. En ollenkaan huomannu, että ketju tosiaan on aikojen takaa. Joten Annette28, unohda koko viesti ;)


      • vanhajuusto

        Äiti, joka asuu yksin kahden (3v ja 6v) pojan kanssa, nukkuu lasten kanssa perhepedissä alasti. Tämä lienee monien mielestä ihan normaalia ja alastomuushan on luonnollista.
        Jos yksin lasten kanssa asuva isä tekisi samoin, olivat sitten kaksi poikaa tai vaikka kaksi tyttöä, niin olisiko tuo yhtä luonnollista? Luonnollisuus kun tuntuu olevan vähän valinnainen juttu.


    • Samma här

      Kait se vähän riippuu siitä miten toimit kun heräät ja nouset ylös :o) Lähdetkö tepastelemaan alasti vai heitätkö jotain päälle.

      Itse nukun välillä nakuna enkä koe tekeväni mitään väärää suhteessa lapsiin. Lapsethan nukkuvat öisin omissa sängyissään :o)Mutta kun nousen, niin vedän kyllä heti yöpaidan päälle -toisaalta koomista vetää aamulla yöpaita päälle- ja oletan, että lapset eivät edes tiedä äidin hurjista tottumuksista nukkua Eevan asussa, siinä alkuperäisessä.

      Eli, mielestäni et/ette tee mitään väärää :o) Tai jos teette, niin samassa veneessä ollaan!

    • Tarja 

      Ihan sama vaikka olisit sukelluspuvussa vällyjen välissä, mutta on ihan asiallista laittaa esim. aamutakki päälle kun nousee ylös sängystä. Minusta kenenkään ei tarvitse katsella alastomia ihmisiä kotonaan, ja taas toisaalta yöllä nukutaan joten asulla ei liene sen kummempaa merkitystä, kunhan se on omasta mielestäsi miellyttävä.

    • Täälläkin yönaturisti

      Me nukumme myös miehen kanssa alasti. Vanhin lapsi on nyt kahdeksan. Ei ole totta puhuen edes tullut mieleeni, etten voisi alasti nukkua. Enkä muuten laita vaatteita päälle aamulla esimerkiksi vessassa käynnin takia, vaan vasta sitten kun oikeasti nousen ylös. Lapset saattavat aamuisin tulla meidän makuuhuoneeseen, joten tietävät kyllä varmasti, että vaatteet eivät ole päällä. Minun äitini nukkui myös yöpuvussa, mutta minä en. Toistaiseksi lapset eivät näytä asiasta hermoilevan.

      • Kuin myös

        Samoin nukun alasti minäkin samoin kuin miehenikin, vanhin lapsista tulee kohta 18 ja nuorin on 2.
        Eipä noille lapsille näytä traumoja tulleen, tosin meille alastomuus on ns. luonnollista ja yhteissaunassa käydään kesäisin isossa saunassa mökillämme koko perhe.


    • Elfarran

      oletin jutustasi, että teillä on perhepeti ja sen vuoksi alasti nukkuminen "saman peiton alla" mietityttää. No jos tervehenkisiä ihmisiä ollaan niin eikai se alastomuus siellä perhepedissäkään haittaa.

      Mieheni nukkuu melkein aina nakuna tai bokserit jalassa. Sillä ei ole ikinä kylmä :0 Mulla taas kunnon pyjama ja peitto vedettynä korville melkein ympäri vuoden. Oikein lämpiminä kesäöinä (tälle kesää ollut varmaan 1 tai 2) saatan räväyttää ja kaivaa esiin satiini-ihanuudet itseni ja mieheni iloksi :DD

    • äitikahdenpojan

      Muistan että oma isä nukkui aina alasti. Eikä sitä koskaan ihmetellyt, tai vieläkään. Kyllä se yhä vetää ittensä alasti jos lähtee mökillä uimaan, eikä se ole mitään kummallista. Voisin saunassakin sen kanssa käydä, nytten kun on jo paljon yli murrosiän, eikä siinä olisi mitään kummallista.

      Tämän kaiken pohjalta siis myös itse nukun alasti, ja usein myös alasti nousen vessaan, kun sinne ekana menen. Joskus olen parikin tuntia alusvaatteissa vaikka kotona on 3v ja 1v. Ei siinä ole mitään kummallista, kyllähän nekin nakuilee täällä välillä. En itse ole koskaan miettinyt asiaa enempää, kyllähän mä käyn suihkussakin alasti vaikka lapset ois kylvyssä. Tarkotan vaan, että kyllä kotona ja mökillä saa nakuilla perheen kesken.

    • lapsuudestani...

      Kun olin kaverilla yö-kylässä ja yöllä heräsin hetkeksi jalkojen ääneen (ovi oli auki) niin näin kaverini äidin menevän wessaan, alasti. Se ei kyllä ollut minusta yhtään kivaa. Oma äitini käytti ja käyttää edelleen pitkää yö-paitaa. itse nukun alasti mutta aamulla kyllä puen heti päälle.

      • alasti

        minäkin nukun aina alasti mieheni kanssa ja harrastamme seksiä ja kuvaamme toisiamme kun olemme alasti eikä se näytä häiritsevän omia lapsiani


    • mielipidettä

      itse nukun mieluusti nakuna vaikkei vaimo teekään samoin, jotain tietty puen päälle vessaskäynnin aikana..

      ja jos unet oli yöllä sellaisia aikuisviihteen puolelle meneviä niin en viitsi kyllä sitten nousta peiton alta jos lapsia sängyn vieres, ymmärrätte varmaan ;)

    • nakuna

      alasti meki nukutaan meillä on jo 12v tyttöjä 2 ne myös nukkuu alasi usein kiipee vielä meidän keskelle nukkumaan ihotuste ei mitään pahaa

    • tarjaa

      Meilläkin nukutaan alasti. Jopa meidän teini-iässä olevat tytöt, 15 ja 17 vuotiaat tytöt nukkuvat alasti. Tissit ja jalkoväli tykkää. :)

    • ---

      Olen eri mieltä kuin muut täällä vastanneista. Mielestäni lasten ei tarvitse katsella äitiä ja isää alasti. Sauna voi olla eri asia, mutta jos isä käyskentelee huoneistossa killuttimet heiluen tai äiti tissit heiluen niin mielestäni se ei kuulosta mukavalta. Itse lapsena koin epämiellyttäväksi senkin että äidillä oli hieman läpinäkyvä yöpuku ja isällä ei yöpuvun housuissa ollut vetoketjua. Mutta makunsa kullakin...

    • Vain kaikkein kylmimpinä öinä (nukumme ikkuna auki) voi pikkuväellä olla jotain päällään.

      • ekoisti

        miksi ette säädä sitä huonelämpötilaa sopivaksi termostaatista? Älytöntä tuhlaamista!


      • ekoisti kirjoitti:

        miksi ette säädä sitä huonelämpötilaa sopivaksi termostaatista? Älytöntä tuhlaamista!

        moneen vuoteen lukuunottamatta kaikkein pahimpia pakkasia.
        Maalämmöllä ja satunnaisesti takalla lämpiävän talon toinen kerros pysyy kyllä lämpimänä ilmankin. Lämpö kun nousee luonnostaan ylöspäin.
        Koneellisesti voisi toki ilmastoinnilla lämpötilaa "termostaatillaa" laskea, mutta se olisi niin antiekologinen ratkaisu ettei tunnu järkevältä - semminkään kun raitis ilma ja lisähappi tekee muutenkin hyvää niin astmaatikolle kuin muillekin perhepedissä nukkuville.


    • Aina alasti

      alasti, emmekä kyseenalaista sitä.

      • miesukko

        Nukutteko saunassakin?


    • 4:n äiti

      Alasti meilläkin nukutaan, paitsi silloin kun on flunssa tai jostain muusta syystä ei tarkene nukkua alasti. Meillä esikoinen on 10v, ja lapsetkin nukkuvat usein alasti tai pikkarisillaan, paitsi kuopus nukkuu vaippasillaan. Jos on vieraita talossa, vetäistään jotain päälle, jos pitää lähteä yöllä esim. vessaan tai juomaan, sekä aamulla kun noustaan ylös. Mutta oman väen kesken voidaan käydä yöllä ja aamulla vessassakin alasti. Aamupalalle pitää joka tapauksessa laittaa jotain vaatetta päälle, ja jos menee aamullavanhempien tai sisaruksen sänkyyn loikoilemaan, pitää laittaa vähintään pikkarit jalkaan.

      Omat vanhempani nukkuivat myös alasti enkä siitä traumoja saanut.

    • tipitii..

      meilläkin nukutaan alasti yöllä. en ole ajatellut tämän olevan lapselle mitenkään haitallista. ei ole tullut mieleenkään moinen asia. päiivisin tietty vaatteet pidetään päällä :)

      MUTTA vieraitamme tuntuu kovasti häiritsevän, että kaksi ja puolivuotiaamme kirmailee päivät pitkät kotona nakuna! aina ovat tyrkyttämässä vaatteita hänelle päälle, edes pikkuhousuja :) poika on niin kuumaverinen, että jo pelkkä t-paita saa hänet sisätiloissa hikoamaan (touhutkin ovat melko vauhdikkaita). siksi hän on kotona yleensä nakuna.

    • lkjklopu

      tyttöystävien opas omaan elämään. Muistinkohan nyt oikein.... tyttöystävillä on myös opas taaperovuosiin ja se lienee sinulle vielä ajankohtaisenpi... mutta omaan elämään palatakseni ja kirjan neuvoon: alkuilta alasti ja puoliltaöin vaatteet päälle...silloin on kätevää olla intiimisti miehesi kanssa alkuyöstä, mutta kun puet puolilta öin yöpuvun niin sinua ei haittaa vaikka painajaisia näkevä lapsesi kömpisi viereesi tai voit rauhassa käydä vessassa vaikka lapsesi kaveri olisikin yökylässä, sinun ei myöskään tarvitse silloin värjötellä alasti ulkona jos talo sattuisi palamaan -pyjamassa se on mukavampaa. Kirjan neuvoja nämä... omaan elämääsi siis, joka alkaa sitten kun lapset osaavat itse pukea, juosta autoon ja laittaa turvavyöt kiinni:)

    • ...............

      Muistan vain teini-iästä (ehkä hieman nuorampanakin) sen, että minua häiritsi suunnattomasti se, että äitini aamuisin suihkun jälkeen ja muutenkin saunan jälkeen koikkelehti nakuna ympäri kämppää, vaikka yökkäri päällä muuten nukkuikin. Suoraan sanottuna mua häiritsi isänikin nakuilu aina saunan jälkeen. Ei kai pientä lasta moinen haittaa, mutta siinä vaiheessa, kun lapsi "tajuaa" jotain asiasta, olisi mielestäni ehkä sopivaa kysyä lapselta, haittaako häntä. Minä ainakin oli aika lailla vaivaantunut perheeni nakuilusta, vaikka se kotona tapahtuikin ja olisin suonut sen loppuvan. En vain itse asiasta viitsinyt mainita, eikä minulta kysyttykään. Yleensä olin huoneessani sen aikaa, että vanhempani saivat puettua päällensä.

      Itse en nuku nakuna, eikä minusta olisi kiva, että pieni lapsemme kömpii sänkyymme jos mieheni kanssa olisimme kelteisillämme aamusta. Jotenkin ei vain tunnu minun jutultani.

    • Jihuuu

      Alastomuushan on luonnollinen asia, toki keitten kesken, se vaihtelee. Oman kodin sisällä ainakin ihan ok niin kauan, kun lapsi on siinä iässä ettei siitä vaivaudu (lienee se murrosikä sitten, jos alkaa vaivautua) Voin nukkua ilman vaatteitakin, luonnollisestikin sängystä ylös noustessa pistän paidan ja pöksyt jalkaan. Eräänä aamuna en ollut ennättänyt niitä pöksyjä napata jalkaan, päällä oli puolipitkä pyjaman paita ja tyttö 3v huomasi että "Äiti, oot nakupelle" ja kiikutti pyykkitelineeltä äitille pöksyt :D

      Lapset 3v ja 1v ja kun käydään yhdessä suihkussakin jne niin eipä tuo alasti nukkuminen ole sen kummempaa eikä se, jos lapsi ehtii hetken nähdä kun äiti pukeutuu.

    • luonnon puolesta

      asuntojen lämpötila säädetään energiankulutuksen hillitsemiseksi sellaiselle tasolle, ettei ihmisten ole pakko nukkua alastomina. Meillä makuuhuoneen lämpötila on n. 17-18 astetta, ja hyvin nukuttaa flanelliyöpaidassa peiton alla.
      Jos nukkuisin alasti, joutuisin varmasti pesemään vuodevaatteita useammin, mikä sekin kuormittaa luontoa.
      Lapsille on syytä hankkia yöasu ja opettaa heitä pitämään sitä päällään. Hehän saattavat isompina haluta yökylään kavereilleen, jolloin saattaa syntyä kiusallisia tilanteita.

      • näin meillä

        aina muutoin eevan asussa, mutta alushousut pidän jalassa. Mieheni nukkuu myös alushoususillaan. Meillä patterit lämpenevät taloyhtiön toimesta, kun alkaa sää kylmentyä. Itse niitä toki saa säädettyä vielä lämpimämmälle, mutta meillä patteri on pienimmillään, koska tykkäämme nukkua viileämmässä. Joskus nukkumaan mennessä saattaa olla jopa vilu, mutta jos olen yöpaidan laittanut, herään yöllä "hikisen nihkeänä". Kun nukun alushoususillani, ei tule hiki eikä liian kuuma, välillä silti heitettävä peitto vähäksi aikaa pois, kun on saattaa tulla vähän kuuma. Meillä tyttö 2v. enkä ole edes ajatellut, että tämä olisi paha asia. Tyttö nukkuu yöt omassa sängyssään ja aamulla knu nousen puen yöpaidan/päivävaatteet heti ylle.


      • Anonyymi

        Vanha ketju, mutta nyt sähkön hinnan noustua pilviin on pakko pitää huoneet viileinä , noin 20- 21 astetta, makuuhuone 18-19 astetta, pyjama päällä nukutaan , näin säästyy myös vuodevaatteiden pesulta joka viikko , nyt menee puolitoista viikkoa ja sit vuodevaatteet vaihtoon, paitsi tyynyniinat kaksi kertaa viikossa.


    • jessica856

      mä käytin aiemmin yöpukua kun lapsipuoli on kumminkin tarpeeksi vanha.. mutta nyt kun imetän ei monesti oo päällä kun imetysliivit.. (raskausaikana en halunnut ihon myötäisten yöpukujen venyvän ja imetyskolttua en oo vielä kaupasta löytänyt) pikkarit ahdistaa joten niitä käytin vaan jälkivuodon aikana. aika harvoin sitä herättyäänkään ehtii vetää vaatetta niskaan kun vauvan hätä herättää muuten sisaruspuolet. mehen lapsi kömpii usein viereen nukkumaan ja kai sitten pitää mun alastomuutta normaalina kun näkee että ne tissit on esillä sitä vauvaa varten.. mies nukkuu yleensä arkivaatteissaan

    • evfqwrgf

      Näääh! Mä oon ny 15v ja äite jä faija on aina nukkunu alasti. Jos on niin ollut lapsuudesta asti, niin siinä ei ole mitään ihmeellistä.

    • Anonyymi

      Mä oon 35 vee isä nukun aina alasti mun 4 vee pojan kaa ihan luonnollista

    • Anonyymi

      Mä oon 13 vee poika nukun alasti mun kaksois veljen vieressä ollaan tosi lähesiä veljeksiä

    • Anonyymi

      Mä oon 10 vee poika nukun äidin vieressä alasti

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe