kroppa vinossa

snifff*

Onko kellään vastaavaa probleemaa, että keskivartalo on ns. kiertynyt. Oikea lantion kaari alkaa hiukan ylempää kuin vasen ja napakin on hiukan kallellaan.Mulla on osteoporoosia todettu..voiko tää johtua siitä? Huomasin tosin tän jutun jo parikymppisenä.Nyt kun on kertynyt muutama liikakilo vyötäisille, asia on korostunut entisestään.Vaatteiden osto on yhtä helvettiä, kun 1 sadasta paidasta on oikean mallinen.Housuissa oikea lahje on usein sentin pari ylempänä.En ilkeä kesäisin mennä bikineissäkään juuri tämän takia.=(

7

1906

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaankin

Minulla on samanlaista, skolioosia se on. Kroppa kierussa, toinen olkapää eri korkeudella. Olen jo reilusti yli 4-kymppinen eikä enää kannata leikata. Kuntoilla täytyy, sauvakävely ehkä paras ja jooga tai pilates. Eipä tuota oikeastaan sellainen huomaa, joka ei siitä kärsi. Itse kyllä helposti tarkkailen, onko jollain muulla vastaavaa. Aika yleistä se on. Käy kansanparantajalla, itselleni oli apua siitä jonkin aikaa. Isäni aikoinaan sanoi, että jos on rakennevikaa niin ei ole luonnevikaa! Kumpi pahempi? Heh heh!

• tällaista

Itellä oli ja on vieläkin erilaisia vaivoja, tuntui että kuljen kenossa ja raajat rasittuu epätasaisesti. Kävin nivelkorjaajalla, joka sanoi lantiokorin olevan vinossa. Korjasi 1,5 h ja totesin istuvani autossa kerrankin suorassa. Ei vaadittu mitään tuomiopäivän tauteja. Tosin häiriö on ollut pitkään ja kori tuppaa siirtymään takaisin vanhaan asentoon jos lihaksia ei venytä ja hoida, uusia käsittelyitä on vaadittu, mutta on se myös auttanutkin.

• apua

Missä päin kävit ja kenellä,kai hyvää saa mainostaa?

• minullakin

Minullakin on tuo oikean lantion kaari ylempänä kuin vasen ja erin muotoinen. Lannerangassa on skolioosi eli rangan vinoutuma. Toinen olkapää on alempana kuin toinen. Elimistö on siis mulla hyvin epätasapainossa. Tuleeko sinulle kipuja kropan vinoudesta?

Mutta on siihen myös apuja keksitty. Minä en tosin ole vielä kokeillut tätä, josta puhutaan täällä: www.tasapainopiste.fi, mutta luulisin tuosta olevan apua, jos alkaisi tehdä niita liikkeitä. Jospa sulla olisi enemmän yrittämisintoa! :)

• todettiin tossa

pari kuukautta sitten että 2 selkänikamaa yläselästä on murtunu jossain vaiheessa ja painunu lyttyyn jotenki.Luultavasti vuoden vaihteessa kun sain elämäni ekan kouristuskohtauksen.Mulla on siis epilepsiakin. Osteoporoosi todettiin kun pyysin päästä helposti murtuvien raajojen takia luuston mineraalimittaukseen.Sain osteoporoosilääkkeet siihen ja nyt söin pari kuukautta tuplalääkitystä noiden selkänikamien takia.Selkä särki koko kevään, mutta nyt on kyl helpottanu.On mul viel aivastaessa ja yskiessä semmosta vihlasevaa piston tunnetta ylaselässä.Ei mulla lantion seudulla tai alaselässä oo mitää semmosia kipuja ja särkyjä, joista mainita pitäis.Mutta mikä tää skolioosi siis on?? Liittyy osteoporoosiin jotenkin myös vai? Voi jumalauta..se tästä ny vielä puuttuukin hemmetti...

• Friida2
        todettiin tossa kirjoitti:

pari kuukautta sitten että 2 selkänikamaa yläselästä on murtunu jossain vaiheessa ja painunu lyttyyn jotenki.Luultavasti vuoden vaihteessa kun sain elämäni ekan kouristuskohtauksen.Mulla on siis epilepsiakin. Osteoporoosi todettiin kun pyysin päästä helposti murtuvien raajojen takia luuston mineraalimittaukseen.Sain osteoporoosilääkkeet siihen ja nyt söin pari kuukautta tuplalääkitystä noiden selkänikamien takia.Selkä särki koko kevään, mutta nyt on kyl helpottanu.On mul viel aivastaessa ja yskiessä semmosta vihlasevaa piston tunnetta ylaselässä.Ei mulla lantion seudulla tai alaselässä oo mitää semmosia kipuja ja särkyjä, joista mainita pitäis.Mutta mikä tää skolioosi siis on?? Liittyy osteoporoosiin jotenkin myös vai? Voi jumalauta..se tästä ny vielä puuttuukin hemmetti...

Skolioosi eli kieroselkäisyys.Ihan sanan mukaisesti skolioosi on mutka selkärangassa. Lievää skolioosia lienee monellakin eikä välttämättä koskaan huomata eikä aiheuta mitään haittaa. Skolioosi ilmoitetaan asteina, yli 40-asteinen leikataan,kirurgi tietysti tekee viime kädessä leikkauspäätöksen. Idiopaattinen skolioosi on periytyvää, kulkee ainakin suvussa,ja naisilla yleisempää kuin miehillä (olisiko 80% naisilla).Käsittääkseni yleensä huomataan murrosiän paikkeilla ja tähän käytetään korsettihoitoa kasvuiässä, leikkaushoito kasvuiän jälkeen tarvittaessa.Ei liity osteoporoosiin, joka on luukato.Osteoporoosipotilaalle ei tehdä skolioosileikkausta jossa tehdään luudutus.On myös muita kuin idiopaattinen skolioosi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      55
      3513
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      39
      3218
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2771
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      43
      2520
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1963
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    10. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1208
    Aihe