Todistusten lähettämisestä...

nöttisk-

Piramkiin pääsin opiskelemaan sosionomiksi ja nyt mietinkin, että riittääkö siis todistusten pelkät kopiot (ei mitään oikeaksi todistamisia) niistä todistuksista, joita yhteishaussa käytti...eikös ne todistukset ole vain yo-torkka ja lukion päättötodistus, vaikka siinä pääsykokeisiin pyydetyssä lomakkeessa oli myös peruskoulun päättötorkan keskiarvo, työtietoja ym...Miten muut olette järkeilleet??

Kun kirjeessä kuitenkin luki, että aidot todistukset täytyy käydä kuitenkin vielä näyttämässä, joten kopiot eivät tarvitse mitn oikeaksi todistamista...

19

1899

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käy helposti

Kysy joltain tutultasi tai vaikka naapurilta, että todistaa kopiot oikeaksi.

Kyllä siinä hyväksymiskirjeessä oli liitteenä ohje, jossa lukee:

Lähetä opiskelupaikan vahvistus ja
      kopiot haussa käyttämistäsi todistuksista 2 henkilön oikeaksi todistamina.

Alkuperäiset näytetään sitten koululla lukuvuoden alussa ja niitä verrataan kopioihin.

Miksi tämä asia tuottaa sinulle vaikeuksia? Selkän ohjeen noudattaminen. Kai se määräys on kaikille sama, eikä siinä tarvitse järkeillä itse..??

• nöttisk-

Eipä lue minulla noin PIRAMK:n lähettämissä lapuissa...vain : Palauta opiskelupaikan vastaanottamisilmoituksen mukana myös läsnä-/poissaoloilmoitus lukuvuodelle 2008-2009. kopiot yhteishaussa käyttämistäsi todistuksista sekä henkilötietolomake.

Kysymyksenihän oli lähinnä se, että tarviiko muita todistuksia lähettä kuin yo- ja lukion päättötodistus, kun muita ei amk-haussa kysytty?!

• lähetin ..
        nöttisk- kirjoitti:

Eipä lue minulla noin PIRAMK:n lähettämissä lapuissa...vain : Palauta opiskelupaikan vastaanottamisilmoituksen mukana myös läsnä-/poissaoloilmoitus lukuvuodelle 2008-2009. kopiot yhteishaussa käyttämistäsi todistuksista sekä henkilötietolomake.

Kysymyksenihän oli lähinnä se, että tarviiko muita todistuksia lähettä kuin yo- ja lukion päättötodistus, kun muita ei amk-haussa kysytty?!

Ainaski jos sä oot saanut pisteitä työkokemuksesta niin kopio työtodistuksesta.
        Mulla oli työkokemuspisteitä 20.

• ...jukka

Turun amk vastaanottolomakkeessa lukee vain, että liitä kopiot todistuksista mukaan, ei siis oikeaksi todstamisesta mitään.

• kk120

Ei tarvitse kopioita oikeaksi todistaa.

• opiskelemaan ....
        kk120 kirjoitti:

Laurea, AMK Hyvinkää..
        Kopioille tarvitsee olla 2 todistajaa...

• pF5

Tässä nyt oletetaan että kun on virallisista asiakirjoista kyse niin ei tarvitse edes erikseen kertoa että viralliset paperit pitää olla todistettu oikeiksi, tavalla tai toisella!

Tietääkseni vakuudeksi riittää oma allekirjoitus kopiossa..? Saatan olla kyllä tässä asiassa täysin väärässä!

• Meeeeeeeeeee
        kk120 kirjoitti:

Oikeat todistukset tulee näyttää lukuvuoden alussa.

• myöspiramkiin

Itse pääsin myös ko. kouluun ja aion laittaa mukaan myös peruskoulun päättötodistuksen kopion sillä peruskoulun keskiarvoahan kysyttiin hakupapereissa. Ei voi haittaakaan olla. Enemmän mietin, että liitänkä mukaan työtodistuksia?

Ja tuosta aidoiksi todistamisetsta vielä niin sitä ei PIRAMKn papereissa ainakaan pyydetty, joten enpä usko, että tarvitsee. Aidot mukaan kouluun sitten! :)

• myöspiramkiin

... että oliko muihin ammattikorkeisiin hakeneilla eritelty pisteet, jotka saitte eri osioista, sillä itse en ainakaan huomannut omissa papereissani, että näin olisi ollut?! Olisi ollut kiinnostavaa tietää mitä pisteitä sai mistäkin.

• nöttisk-

Heippa! kysyin PIRAMK:n hakutoimistosta mitä todistuksia tulee lähettää ja sieltä vastattiin, että ylioppilastodistus ja lukion päättötodistus riittävät, koska niitä käytettiinyhteishaussa!

• joooooo....
        nöttisk- kirjoitti:

Heippa! kysyin PIRAMK:n hakutoimistosta mitä todistuksia tulee lähettää ja sieltä vastattiin, että ylioppilastodistus ja lukion päättötodistus riittävät, koska niitä käytettiinyhteishaussa!

yo todistuksen tiedot
        menee kouluihin suoraa ytl:ltä. et miks hitos se pitäs lähettää...

• keskiarvo
        joooooo.... kirjoitti:

yo todistuksen tiedot
        menee kouluihin suoraa ytl:ltä. et miks hitos se pitäs lähettää...

on pyöristetty kokonaisiksi.ainakin minulla?eli siinä lukee vaan kurssimäärä ja niiden ka.(esim. englanti 8 kurssia, 8)
        jos siis lähetän päättötodistuksen,niin eihän siitä pysty edes laskemaan tarkkaa keskiarvoa.itse hakiessani laskin kaikkien kurssien keskiarvot yhteen ja jaoin kurssien lukumäärällä.

pitääkö minun lähettää myös todistus,josta näkee jokaisen kurssin numeron erikseen? tulipa pitkä selostus,mutta kertokaa te fiksummat :D

• jepa.....
        keskiarvo kirjoitti:

on pyöristetty kokonaisiksi.ainakin minulla?eli siinä lukee vaan kurssimäärä ja niiden ka.(esim. englanti 8 kurssia, 8)
        jos siis lähetän päättötodistuksen,niin eihän siitä pysty edes laskemaan tarkkaa keskiarvoa.itse hakiessani laskin kaikkien kurssien keskiarvot yhteen ja jaoin kurssien lukumäärällä.

pitääkö minun lähettää myös todistus,josta näkee jokaisen kurssin numeron erikseen? tulipa pitkä selostus,mutta kertokaa te fiksummat :D

meillä ei edes annettu mitään ylimäärästä todistusta päättötodistuksen ja yo todistuksen lisäks.. eli ei mulla oo missään ylhäällä mitä mistäki kurssista oon saanu. :D ja tuskin ne teiltäkään sitä vaatii. siihänä päättötodistuksessa on sun saamas arvosana, eikä se voi olla mikään 7,29019033.....=)

• myöspiramkiin
        nöttisk- kirjoitti:

nöttisk- : ok selvä juttu! Laitan menemään vain ne kaksi jos ei muuta tarvitse.

• nöttisk-
        jepa..... kirjoitti:

meillä ei edes annettu mitään ylimäärästä todistusta päättötodistuksen ja yo todistuksen lisäks.. eli ei mulla oo missään ylhäällä mitä mistäki kurssista oon saanu. :D ja tuskin ne teiltäkään sitä vaatii. siihänä päättötodistuksessa on sun saamas arvosana, eikä se voi olla mikään 7,29019033.....=)

...ainakin olen aina laskenut päättötodistukseen saaduista numeroista keskiarvon, enkä niin, että olisin laskenut viimeisestä jaksotodistuksesta kaikkien aineiden numerot yhteen ja siitä ka:n...ja näin se käsittääkseni kuuluukin tehdä...?!

• oikein..
        nöttisk- kirjoitti:

...ainakin olen aina laskenut päättötodistukseen saaduista numeroista keskiarvon, enkä niin, että olisin laskenut viimeisestä jaksotodistuksesta kaikkien aineiden numerot yhteen ja siitä ka:n...ja näin se käsittääkseni kuuluukin tehdä...?!

esim.
        jos olet suorittanut englannista 10kurssia ja niiden ka on 5 ja yhden kurssin uskontoa jonka numero on 10, niin eihän niiden keskiarvo ole (5 10)\2= 7.5?

eikö se lasketa näin:(10*5) 10 \11=5.45

itse ainakin laskin ensimmäisellä esimerkillä.mutta jos laskin väärin,niin en ainakaan menetä mitään,koska keskiarvoni olisi oikeasti huomattavasti parempi.eikai alakanttiin laskemisesta voida suuttua?:D

• siisss
        oikein.. kirjoitti:

esim.
        jos olet suorittanut englannista 10kurssia ja niiden ka on 5 ja yhden kurssin uskontoa jonka numero on 10, niin eihän niiden keskiarvo ole (5 10)\2= 7.5?

eikö se lasketa näin:(10*5) 10 \11=5.45

itse ainakin laskin ensimmäisellä esimerkillä.mutta jos laskin väärin,niin en ainakaan menetä mitään,koska keskiarvoni olisi oikeasti huomattavasti parempi.eikai alakanttiin laskemisesta voida suuttua?:D

toisella esimerkillä laskin!

• pöppööpöö
        siisss kirjoitti:

toisella esimerkillä laskin!

Hei! Abit laskevat ka:n viimeisestä todistuksestaan pyöristämällä ka:t ylöspäin tai alaspäin. Esim. 6,75=7 ja 6,45=6. Päättötodistuksen jo saaneiden ei tarvitse muuta tehdä, kun laskea painottamatta mitään numeroa kaikki päättötodistuksessa näkyvät numerot, eli esim. englanti 9, ruotis 8 jne. yhteen ja jakaa numeroiden lukumäärällä ja antaa ka kahden desimaalin tarkkuudella. Näin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe