Olen lähdössä ensi viikolla reilun viikon reissulle Salou-Barcelona suuntaan. Miten siellä tulee esim. kaupoissa, kahviloissa ja julkisissa toimeen pelkällä englannilla? Tarkoitus olisi kierellä muuallakin kuin LaRamblan läheisyydessä. Ja miten suhtaudutaan vaaleaan nuoreen naiseen, saako liikkua rauhassa iltaisinkin? Kiitos!
pärjääkö englannilla?
5
1964
Vastaukset
- ingles????!!!!!!!
On aika todennäköinen vastaus monissa paikoissa,etenkin varsinaisen turistialueen ulkopuolella.Toki jonkun verran Englantia ymmärretään ja puhutaan.Julkisissa kulkuneuvoissa,taxia lukuunottamatta,on aika todennäköistä,ettet Englannilla pärjää.
Mielestäni nuori vaalea nainen saa aika rauhassa kävellä,kunhan muistaa tietyt perusasiat,kuten alkoholin käyttö,tietyt alueet,varsinkin yöaikaan jne.Varmasti saat ihailevia katseita osaksesi mutta yleensä Espanjalaiset miehet ovat aika fiksuja,turisteja,varsinkin naisia kohtaan.Sinne vaan ja nauttimaan.- kyllä
Englannilla pärjäät kyllä, niin kaupoissa kuin kahviloissa, myös esim. rautatieasemalla lippua ostaessasi. Ja eipä ne espanjan miehet nyt niin fiksusti käyttäydy. Sen mitä itse seurannut Barcelonassa miesten käyttäytymistä niin katseiden lisäksi saat varmasti myös huutelua ja vihellyksiä. Kuljet vaan ohitse kiinnittämättä huomiota huutoihin niin saat olla rauhassa.
- jaa
Tässä se taas nähdään.Vastauksia ja mielipiteitä tulee laidasta laitaan.Ainoa oikea tapa saada mielipideasioissa todellinen vastaus,on mennä paikanpäälle ja todeta asia itse.
- Pari kertaa käynyt
Kyllä englannin taito on turistialueiden ulkopuolella melkoisen kevyttä. Mutta useimmiten asiat kyllä selviävät - hiukan vaan luovuutta ja hymyä peliin. Jos osaat espanjan kielestä alkeita ja tärkeimpiä sanoja, sekin auttaa.
Katalaani tietysti vähän sotkee espanjankieleen perehtyneitä, vaikka tuntuukin siltä, että ero on suunnilleen sama kuin suomella ja savolla.- ari""""
Pari viikkoa kun jaksaa opiskella tiiviisti espanijaa, niin pärjää jo todella hyvin. Kannattaa hommata kielilevy, oppii todella paljon paremmin kuin kirjasta ja on mielekkäämpää opiskella. Toki sanakirja kannataa silti hankkia ja ottaa mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1861395Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231198- 49921
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51788- 56772
- 102764
- 33712
- 60709