Olen lähdössä ensi viikolla reilun viikon reissulle Salou-Barcelona suuntaan. Miten siellä tulee esim. kaupoissa, kahviloissa ja julkisissa toimeen pelkällä englannilla? Tarkoitus olisi kierellä muuallakin kuin LaRamblan läheisyydessä. Ja miten suhtaudutaan vaaleaan nuoreen naiseen, saako liikkua rauhassa iltaisinkin? Kiitos!
pärjääkö englannilla?
5
1876
Vastaukset
- ingles????!!!!!!!
On aika todennäköinen vastaus monissa paikoissa,etenkin varsinaisen turistialueen ulkopuolella.Toki jonkun verran Englantia ymmärretään ja puhutaan.Julkisissa kulkuneuvoissa,taxia lukuunottamatta,on aika todennäköistä,ettet Englannilla pärjää.
Mielestäni nuori vaalea nainen saa aika rauhassa kävellä,kunhan muistaa tietyt perusasiat,kuten alkoholin käyttö,tietyt alueet,varsinkin yöaikaan jne.Varmasti saat ihailevia katseita osaksesi mutta yleensä Espanjalaiset miehet ovat aika fiksuja,turisteja,varsinkin naisia kohtaan.Sinne vaan ja nauttimaan.- kyllä
Englannilla pärjäät kyllä, niin kaupoissa kuin kahviloissa, myös esim. rautatieasemalla lippua ostaessasi. Ja eipä ne espanjan miehet nyt niin fiksusti käyttäydy. Sen mitä itse seurannut Barcelonassa miesten käyttäytymistä niin katseiden lisäksi saat varmasti myös huutelua ja vihellyksiä. Kuljet vaan ohitse kiinnittämättä huomiota huutoihin niin saat olla rauhassa.
- jaa
Tässä se taas nähdään.Vastauksia ja mielipiteitä tulee laidasta laitaan.Ainoa oikea tapa saada mielipideasioissa todellinen vastaus,on mennä paikanpäälle ja todeta asia itse.
- Pari kertaa käynyt
Kyllä englannin taito on turistialueiden ulkopuolella melkoisen kevyttä. Mutta useimmiten asiat kyllä selviävät - hiukan vaan luovuutta ja hymyä peliin. Jos osaat espanjan kielestä alkeita ja tärkeimpiä sanoja, sekin auttaa.
Katalaani tietysti vähän sotkee espanjankieleen perehtyneitä, vaikka tuntuukin siltä, että ero on suunnilleen sama kuin suomella ja savolla.- ari""""
Pari viikkoa kun jaksaa opiskella tiiviisti espanijaa, niin pärjää jo todella hyvin. Kannattaa hommata kielilevy, oppii todella paljon paremmin kuin kirjasta ja on mielekkäämpää opiskella. Toki sanakirja kannataa silti hankkia ja ottaa mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau343265Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433060Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342936Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4432597Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1661920Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431848Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat261456- 341253
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51251- 761169