Mkähän kasvi tuli kaupasta.

Ms.x

Ostin tänään kasvin, jollaista en ole ennen nähnyt Turun akvaariokaupoissa. Myyjä ei osannut sanoa nimeä. Puutorin akvaariosta ostin, sieltä syrjemmällä merivesipuolella olevasta kasvialtaasta.
Kasvi näyttäisi jonkin sortin vesisaniaiselta, ja se oli siellä altaassa jotenkin muovikasvin näköinen :). Lehdet sirot ja pienet.

Ei kovin tarkka kuva kasvistani:
http://kuvablogi.com/nayta/1265943/

7

506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

... harmi kun tropican sivut oli tiltissä, en päässyt sitä tarkistamaan mutta saniaisen lehtialuilta vaikuttavat... Rihma tietää.

• -Rihma-

Rihma tietää, mutta ei nyt muista. Ostin itse tuollaista joskus ja pähkäilin nimeä ja löysinkin, mutta olen tyystin unohtanut. Ei ole liuskavesisaniainen vaan ihan köynnöstävä kasvis.

Tropican pitäisi toimia nyt, mutta en jaksa alkaa selaamaan miljoonaa kasvia, kun en muista tieteellistä nimeä. :(

• Ms.x
        -Rihma- kirjoitti:

Rihma tietää, mutta ei nyt muista. Ostin itse tuollaista joskus ja pähkäilin nimeä ja löysinkin, mutta olen tyystin unohtanut. Ei ole liuskavesisaniainen vaan ihan köynnöstävä kasvis.

Tropican pitäisi toimia nyt, mutta en jaksa alkaa selaamaan miljoonaa kasvia, kun en muista tieteellistä nimeä. :(

Juu, ei se ole liuskavesisaniainen, sirompi kasvutapa. Pienet lehdet ainakin tuossa vaiheessa.
        Mäkin huomasin, että Tropican sivut oli kadoksissa, mutta jos nyt toimii niin mä meen sinne.. moips.

• -Rihma-

• -Rihma-
        Ms.x kirjoitti:

Juu, ei se ole liuskavesisaniainen, sirompi kasvutapa. Pienet lehdet ainakin tuossa vaiheessa.
        Mäkin huomasin, että Tropican sivut oli kadoksissa, mutta jos nyt toimii niin mä meen sinne.. moips.

Tai sitten Hottonia palustris;
        http://www.gartencenter-shop24.de/images/hottonia.jpg

• Ms.x
        -Rihma- kirjoitti:

Tai sitten Hottonia palustris;
        http://www.gartencenter-shop24.de/images/hottonia.jpg

Kyllä se taitaa olla hottonia. Katsoin useampia kuvia, ja tässä taitaa eniten olla tuo lehtimuoto kun mulla on:
        http://www.vergari.com/acquariofilia/fotoacquari/Hottonia_31mar2005_04.jpg

Eli lehdet varrella vuorottaisesti.
        Ilmeisesti menestyy vain aika viileässä vedessä, siis alle 25 ??
        Meillä on kaikissa altaissa yli 25 lämpötila, paitsi galaxyilla 24. Ehkä laitankin toisen taimen tuonne.

Muistatko, miten tuo menestyi sun altaissa ?
        Nyt ainakin ovat vielä kumpikin taimi ihan ok.

• -Rihma-
        Ms.x kirjoitti:

Kyllä se taitaa olla hottonia. Katsoin useampia kuvia, ja tässä taitaa eniten olla tuo lehtimuoto kun mulla on:
        http://www.vergari.com/acquariofilia/fotoacquari/Hottonia_31mar2005_04.jpg

Eli lehdet varrella vuorottaisesti.
        Ilmeisesti menestyy vain aika viileässä vedessä, siis alle 25 ??
        Meillä on kaikissa altaissa yli 25 lämpötila, paitsi galaxyilla 24. Ehkä laitankin toisen taimen tuonne.

Muistatko, miten tuo menestyi sun altaissa ?
        Nyt ainakin ovat vielä kumpikin taimi ihan ok.

Menehtyivät valitettavasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      181
      7617
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      88
      3599
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      59
      2454
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      72
      1589
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      374
      1504
    6. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1406
    7. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      1393
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1091
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1040
    10. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1038
    Aihe