Millainen on järjestö, jonka johtoon ei löydy muuta "kykyä" kuin eläkeläiserkki? OAJ on mammutti, joka ei enää muista, miksi on olemassa. Akava-talossa lymyää iso virkamiesten joukko, joka on täysin vieraantunut opettajien arjesta. Jäsenten rahat kuluvat ylimielisten lakimiesten palkkoihin ja valtavan valtuuston kokoontumisiin. - Järjestö ei aja enää jäsentensä asiaa vaan järjestön asiaa.
Siis erotkaa, liittykää työttömyyskassaan. Mitään muuta edunvalvonta-asiaa OAJ ei pysty hoitamaan (näyttöä on!!).
OAJ boikottiin!
11
1067
Vastaukset
- koska OAJ
hoitaa kosteusvaurioituneissa tiloissa sairastuneiden opettajien asiat kuntoon, eikä isona ammattiyhdistyksenä seuraa sivusta, kuinka lypsävät lehmät vammautetaan yksi toisensa jälkeen?!!
- åbeddaca
Jos ensi lukuvuodesta lähtien joku oaj-opekollega mulkoilee minulle liitosta erosta, kerron vilpittömästi, että meikäläisen kukkarossa jäsenyys on liian kallis (= opettajien palkkataso pitäisi olla kaksinkertainen nykyiseen verrattuna). Tietysti verot vievät myös paljon, mutta silti tuntuu aikamoiselta, että nykyisen inflaation ja bensanhinnan aikana jäsenyys vie vuosittain yli 300 euroa. Ja paljonko sillä rahalla olisi kesälomalla lomamatkailtu?
- aleksi-78
Olen 95%:sti samaa mieltä viestisi sisällöstä. Melko löysähousuinen liitto, vähän tapahtuu, samat hurskastelut puheenjohtajan kolumnissa, lehden pääkirjoituksessa ja samat lotinat vielä Hesarissa.
Tosin, valta turmelee. Luulen, että kuka tahansa Erkki-Merkin seuraaja olisikin, hän vähitellen luopuisi todellisista uudistushaluistaan ja siirtyisi kannattamaan status quon säilyttämistä.
Yleisesti ottaen sanoisin, että kun katselemme asioita sanotaanko tuollaisen 35 vuoden tähtäimellä, niin eikö tietynlainen puhdittomuus vaivaa muitakin liittoja? Muutamaa poikkeusta tietenkin lukuunottamatta.- ay-aktivisti
Siis ainoa vaikuttamiskeino lienee joukkoeroaminen, se voisi saada liikettä aikaan.
Olet oikeassa siinä, että koko ay-liike on kriisissä. Ongelman ydin lienee siinä, että liittoja johtavat vanhat ja/tai vanhoilliset kävyt, jotka eivät tunne tämän päivän työelämää. Uudet aktivistit joutuvat sulautumaan tähän ajatusmaailmaan, jotta saisivat organisaatiossa aseman. Näin uudistumista ei tapahdu, ja käy juuri niin kuin epäilet, uusi naama ei muuta mitään.
Ay-liikkeelle riittäisi kyllä töitä, kun vain avaisivat silmänsä. Raha ei ole tämän päivän ykkösongelma vaan työmäärän kasvaminen, työolosuhteiden vaikeutuminen, työssäjaksaminen.
- vuosi....
tuo pelkkä työttömyyskassan jäsenyys.
Kaikki OAJ:n jäsenet ovat jo jäseniä. Liitosta jos eroaa kannattaa, ilmoitus työttömyyskassaan, että kassan jäsenyys säilyy.
Tiimarin alennus lähtee, mutta 250 eurolla saa varmaankin kaiken tarpeellisen Tiimarista. - naperon ruokaa
itse ajattelin taannoin; vauva oli pienempi niin joka perjantai hän sai lukea tuoretta opettajalehteä. Eipä tule allergioita, kun tekee turhuuksista uusiomassaa.
Sitten lopetin ajattelemisen ja erosin OAJ:sta. Se helpotti oloa. Olo keveni ottaessa etäisyyttä täydelliseen turhuuteen.
Lopetin myös opettajahommat. Sekin oli hyvä päätös. Onneksi saa itse valita. - zippii00
Itse olen juuri valmistunut ja opetusalalla töissä, mutta en aio OAJ:hin edes liittyä. En ymmärrä, miksi kukaan viitsii kuulua yhtä huonoon järjestöön! Valtuustolaisille maksetaan Belgian-matkoja, kokouslahjoja, risteilyjä ja hienoja illallisia teidän jäsenmaksuillanne. Tunnenpa parikin opettajaa, jotka innokkaina lähtivät valtuustoon ajamaan opettajien asioita, mutta unohtivat hienot aatteensa heti kun valtuustolahjat ja -palkkiot alkoivat juosta.
Onhan se kiva syödä hienoja illallisia huippuravintoloissa, käydä vähän ulkomailla "tutustumassa" muihin kouluihin, risteillä ja saada lahjoja Stockmannilta.- ex-valtuutettu
Valtuuston ainoa tehtävä on nuijia päätökset, jotka on jo tehty virkamiestasolla. Ja Erkki vielä usein onnistui mitätöityttämään päätökset, jotka eivät häntä miellyttäneet. Tästä kumileimasimena toimimisesta maksetaan ruhtinaalliset palkkiot (palkkaa ei voi maksaa, koska se on verotettavaa tuloa), joten erilaista bonusta kyllä tippui. Sukulaisilla on kaapit täynnä OAJ-kamaa, jota itselleni en kehdannut ottaa. (Naisten lehtien vuosikerrat, Marimekot ja Hackmannin kattilat kyllä kelpuutin :)
Muutama valtuutettu on riittävän tyhmä ja uskoo, että valtuuston tehtävä on vaikuttaa. Nämä tyypit käyvät vuodesta toiseen vuodattamassa samat valitusvirret pöntöstä - ei mitään hyötyä, sillä paikallahan ei ole niitä, jotka voisivat/haluaisivat asioihin vaíkuttaa.
Huono järjestö, kertakaikkiaan!
- Likka
Palkkaneuvotteluissa ratsastetaan lastentarhanopettajien ala-arvoisilla palkoilla, jotta saadaan muille jäsenille hyvät korotukset.
Tämä jos joku on törkeää hyväksikäyttöä ko. työntekijöitä kohtaan.
Kunnon koulutus ja vaativa työ.
Palkka alle kaksi tuhatta (ei tule ilta, vuoro, viikonloppulisiä)
Tämä jos joku on hyväntekeväisyyttä!
http://www.kuntatyonantajat.fi/keskiansiot/frameindex.html- jäsen........
on sitten moisessa liitossa jäsenenä ??
Säästän itse pitkän pennin kun olen vain opettajien työttömyyskassan jäsen.
Jos moni Lto tekisi näin..... niin ehkä muutosta tulisi tai uuteen liittoon... Tehy?
- turharahareikä
Huh. Oaj:sta eroon riittää jäsenrekisteriin lähetettävä sähköpostiviesti jossa kerrot eroavasi järjestöstä. Liitä tietoihin syntymäaika ja päivän päästä saat paluuviestin jossa kerrotaan eron astuneen voimaan. Samalla säästät vähintään 400 euroa vuodessa ja säästyt myös Opettaja-lehdeltä.
Jos haluat kuulua työttömyyskassaan, se maksaa noin 100 euroa vuodessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838