Kuopiosta omistusasunto

Kuopioon muuttava

Olen ostamassa Kuopiosta kerrostaloasuntoa. Mitkä kaupunginosat ovat niitä joista ei kannata ostaa. Eli missä kaikki juopot, narkit ja rikolliset asuvat.

24

3697

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ............

itsekin olen muuttamassa kaupunkiin lähiaikoina, mutta eipä tässä markkinatilanteessa huvita juuri asuntoa ostaa. tällaisessa tilanteessa vuoden vuokralla asumisessa ei paljoa häviä, mutta voi voittaa paljonkin.

kaupunginosatkin jakautuvat eri osiin, eli ei voi oikein mitään rajata ulkopuolelle. esim. petosella ja neulamäellä on huono maine, mutta alueilla on kuitenkin paljon tosi laadukkaita (ja tietty kalliita) osiakin.

• pisvi

alueet: neulamäki, petonen, männistö(linnanpelto)
      Neulamäkeä en ainakaan suosittele, enkä myöskään tiettyjä petosen alueita! Puijonlaaksossa ja keskustassa olen tykännyt asua =)

• hhhhhhhhhhh

"Neulamäkeä en ainakaan suosittele"

Taas näitä? Tilannetta kuvaa hyvin keskustelu, jonka kävin pari päivää sitten. Juttelin parin tyypin kanssa, porukka koostui pitkäaikaisista neulamäkeläisistä, suurin osa tosin muuttanut jo muualle (itsekin vähän aikaa sitten pois muuttanut). Tuli puheeksi erityisesti tällä palstalla ilmennyt Neulamäen huono maine. Kaikkien reaktio oli suuri ihmetys. Yksikin kommentti meni suurinpiirtein, näin 'Vaikea kuvitella mistä moinen johtuu. Itse olen pitänyt sitä melkoisena lintukotona, vaikka lehdissä onkin välistä juttuja juoppojen välisistä kahakoista.' No ehkäpä se on juuri noiden otsikoiden vaikutus syynä.

Tuo keskustelu osoittaa hyvin, että Neulamäkikin on hyvä alue asua, kunhan osaa välttää paria aluetta (siis olla muuttamatta sinne, kyllä siellä liikkua uskaltaa). Kyllähän ne asuntojen hinnatkin jotain kertoo, ei huonolla alueella voi pyytää kovaa hintaa...

• Unna Ka

Niirala ja Puijonlaakso on ihan ehdottomia ykkösiä. Rauhallisia, tosin hintatasoltaan osittain hiukan napakampia mutta ehdottomasti hintansa väärtejä paikkoja. Molemmissa olen asunut, eikä ole huonoa sanottavaa kummastakaan. Neulamäen "pakolaiskeskukseen" ei ole kaipuuta, aina siellä käydessä on voinut huomata miten levoton koko alue on. Joku okt-alue voi olla rauhallisempi mutta ei nekään mitään luxusta ole. Rypysuo ja Saarijärvi olisi ehkä kuitenkin ihan vihonviimeisiä paikkoja, hyih...

Kuitenkin Kuopiosta löytyy varmaan jokaiselta alueelta joku "helmi", juuri se paikka jonka omakseen haluaisi. :D

• niitä

juoppoja, narkkeja ja kriminaaleja oo joka alueella kuopiossa

• huono maine

siitä että siellä tehdään eniten rikoksia asukaslukuun nähden ja siellä asuu eniten häiriköitä. Juoppoja, hakkaajia, narkkeja, jne.

• asuinpaikaksi
        huono maine kirjoitti:

siitä että siellä tehdään eniten rikoksia asukaslukuun nähden ja siellä asuu eniten häiriköitä. Juoppoja, hakkaajia, narkkeja, jne.

Torin ja Vänärin välistä aluetta. Sieltä löytyy kaupungin hienoimmat vanhan kunnon ajan luksus kerrostalot. Lähes satavuotta vanhoissa jämäkissä kivitaloissa on sitä jotakin. Myös satamanseutu on nykyisin todella upeaa aluetta.

• ??????
        huono maine kirjoitti:

Juoppoja ja narkkeja siellä kyllä on, muttei mitenkään merkittävästi muita alueita enempää. Vai onko sinulla esittää faktoja lausuntosi tueksi?

Tuo esitys asuntojen hinnoista tukee väitettä alueen kaksijakoisuudesta. Osa asunnoista on lievästi sanoen hinnakkaita, kun taas kehnoilla alueilla saa kohtuu halvallakin. Keskimääräiset hinnat ovat kyllä kääntäen verrannolliset em. mainittujen ilmiöiden yleisyyteen, joten siinä valossa nepali ei ole hassumpi paikka asua...

• julkaistiin
        ?????? kirjoitti:

Juoppoja ja narkkeja siellä kyllä on, muttei mitenkään merkittävästi muita alueita enempää. Vai onko sinulla esittää faktoja lausuntosi tueksi?

Tuo esitys asuntojen hinnoista tukee väitettä alueen kaksijakoisuudesta. Osa asunnoista on lievästi sanoen hinnakkaita, kun taas kehnoilla alueilla saa kohtuu halvallakin. Keskimääräiset hinnat ovat kyllä kääntäen verrannolliset em. mainittujen ilmiöiden yleisyyteen, joten siinä valossa nepali ei ole hassumpi paikka asua...

taannoin Kuopion asuinalueiden rikosmäärä-kartoitus. Petonen ja Neulamäki olivat piikkeinä tilastoissa. Toki suurin osa oli asunnoissa tapahtuneita väkivaltaisuuksia, mutta eipä ainakaan itseäni kiinnosta asua alueelle jossa on tuollaisia naapureita paljon. Joka viikko saa lukea lehdistä miten Neulamäessä puukotettiin tai hakattiin joku.

• uuuuuuuuu
        julkaistiin kirjoitti:

taannoin Kuopion asuinalueiden rikosmäärä-kartoitus. Petonen ja Neulamäki olivat piikkeinä tilastoissa. Toki suurin osa oli asunnoissa tapahtuneita väkivaltaisuuksia, mutta eipä ainakaan itseäni kiinnosta asua alueelle jossa on tuollaisia naapureita paljon. Joka viikko saa lukea lehdistä miten Neulamäessä puukotettiin tai hakattiin joku.

"eipä ainakaan itseäni kiinnosta asua alueelle jossa on tuollaisia naapureita paljon"

Sepä siinä, Neulamäessä ei tarvitse katsoa tuollaisia naapureita, kun välttää tiettyjä alueita. Helposti saa tällaiseen 'huonompaan alueeseen' puolen kilometrin välin ja pultsarit eivät paljoa eksy kotikulmiltaan.

• aivan rauhassa
        huono maine kirjoitti:

Toisiaan ne narkit ym. vaan pieksää. Normi kaveri saa kulkea ja asua aivan rauhassa. Ja kyllä , olen asunut jo useamman vuoden..

• siitä vekkuli

kaupunki että täällä kaupunkilähiöiden sosiaalista jakaantumista ns. köyhällistö vs. rikkaat estetään rakennuttamalla näille kalliille asuntoalueille kuten Niirala, sataman seutu, Saaristo kaupunki ja Rönö, asuntoja myös tavan työssäkäyville, työttömille ja ei niin hyvä osaisille. Julkula/Niuva alueellahan sijaitsevat Kuopion kuuluisat mielisairaalat ja silti alueita pidetään rauhallisina ja hyvinä asuinalueina. Nepali on oma luku sinänsä. Siellä asuvat pitävät ja siellä vierailevat lähinnä pelkäävät. Männistö-Kelloniemi-Itkonniemi-alueella puolestaan on paljon asuntoja mielenterveysongelmista toipuville ja myös alkoholi/huumekierteestä irti päässeille.

Ehkä se asuinalue pitää yrittää etsiä sen perusteella mitä todella itse arvostat ja toivot ympäristöltäsi. Oli ne arvot sitten mitkä tahansa, niin suosittelisin että vuokraisit ensin asunnon ja tutustuisit kaupunginosiin ensin ennen kun sidot itseäsi ja hyvinvointiasi yhteenkään asuntoon.

Toivotan sinulle onnea ja menestystä asunnon etsimiseen. Tietysti myös tervetuloa tänne meidän savolaisten pariin. Ei me purematta niellä!

• lähiöasumista

Keskustaan vaan, kaikin puolin paras paikka. Ei tarvitse miettiä miten minnekin pääsee ja jaksaako sinne asti lähteä, kun kaikki on lähellä. Paitsi tietysti jos on metsäihminen. Niirala ja Haapaniemi myös käyvät ovat aivan keskustassa kiinni ja muutenkin hyviä alueita.

• kohta Inkilänmäelle!

Juu, kuten huomaat edellisten keskustelijoiden puheista niin Inkilänmäkeä ja Kettulanlahtea ei ole mainittu. Joten ne ovat parhaat paikat, jos katsotaan hinta-laatu suhdetta. Ja 2 kilsaa keskustaan. Inkilänmäellä sopivia kerrostaloasuntoja löytyy mm. nettiasunto.com, etuovi.com ja oikotie.com

• Raksa Raimo

Itse ostaisin, siis jos olisin ostamassa yleensäkään niin Siilinjärveltä. Samalla hinnalla saat sieltä rivarin kuin Kuopiosta kerrostaloloukun tai sitten säästät ainakin 1/4 hinnassa.

• hhhhhhh.
        Raksa Raimo kirjoitti:

Itse ostaisin, siis jos olisin ostamassa yleensäkään niin Siilinjärveltä. Samalla hinnalla saat sieltä rivarin kuin Kuopiosta kerrostaloloukun tai sitten säästät ainakin 1/4 hinnassa.

Mutta maksat kohtuu kovan hinnan (ja ajan) työmatkoissa. Jos lasket vaikkapa 45 minuuttia ylimääräistä työtä päivittäisistä ajomatkoista, tuntipalkaksi 15 euroa ja työpäivien määräksi 200, menetät vuosittain 2250 euroa. Puhumattakaan kustannuksista, joita koituu auton käytöstä (verotuksessahan ei hyvitetä läheskään kaikkea) ja jatkuvasti kohoavista polttoainekustannuksista.

• keskustaan
        hhhhhhh. kirjoitti:

Mutta maksat kohtuu kovan hinnan (ja ajan) työmatkoissa. Jos lasket vaikkapa 45 minuuttia ylimääräistä työtä päivittäisistä ajomatkoista, tuntipalkaksi 15 euroa ja työpäivien määräksi 200, menetät vuosittain 2250 euroa. Puhumattakaan kustannuksista, joita koituu auton käytöstä (verotuksessahan ei hyvitetä läheskään kaikkea) ja jatkuvasti kohoavista polttoainekustannuksista.

töihin kuin Petoselta. Näyttäähän nuo osa rakentavan Karttulan puolellekin ja tuonne länsirannan kyliin talojaan. Kaikki ei vaan halua asua keskustan lähellä vaikka siellä ovat töissä. Eiköhän sallita se heille?

• toki...
        keskustaan kirjoitti:

töihin kuin Petoselta. Näyttäähän nuo osa rakentavan Karttulan puolellekin ja tuonne länsirannan kyliin talojaan. Kaikki ei vaan halua asua keskustan lähellä vaikka siellä ovat töissä. Eiköhän sallita se heille?

Tokihan se sallittua on. Asiasta annettiin kuitenkin jo useampi vuosi sitten ministeritason lausuntoja, joissa kehotettiin kaukonäköisesti hommaamaan asunto läheltä työpaikkaa. Asiahan ohitettiin aikanaan kummallisena lausuntona, mutta ennustukset liikkumisen rajusta kallistumisesta alkavat pikkuhiljaa toteutua. Itse en missään nimessä enää tekisi suunnitelmia, jotka rakentuvat pitkän työmatkan ympärille.

• minulla on myynnissä päivärannasta rauhalliselta alueelta tilava 82 neliön kerrostalo kolmio jossa on todella iso olohuone josta saa vaikka kaksi huonetta tilan puutteessa..asunto on siisti ja todella valoisa ja avara ja palveluista ei ole puutetta.aivan vieressä on kaksi kauppaa ja kohta myös citymarket sekä r-kioski löytyy ja koulut,päiväkodit neuvolat,kampaamot,apteekit ym..laita sähköpostia jos kiinostaa

• Anonyymi

Hei vaan Kuopio!

Olisin muuttamassa työn perässä sinne ja asuntoa nyt kuumeisesti etsin. Vuokra-asuntoa olen nyt katsellut ja Lumolla ainakin näyttää olevan vapaita asuntoja. Yksityiseltä myös asuntoja katsellut, mutta mukanani muuttaa karvakavereita ja kaikkiin ei ole lemmikit sallittuja.

Olen ajatellut muuttaa keskustaan, jossa työt ja palvelut ovat lähellä, mutta toivoisin sieltä löytyvän myös luontoa ja lenkkeilymaastoja. Löytyisikö niitä keskustan läheisyydestä? Myös Puijonlaakso, Neulamäki ja Särkiniemi vaikuttaisi kivalta seudulta. En vaan tiedä ovatko nämä asuinalueena minkälaisia. Onko kenelläkään kokemusta Lumon taloista näillä kyseisillä alueilla?

Mitä asuinaluetta suosittelisit Kuopioon muuttavalle joka haluaa rauhallisen asuinalueen ja hyvät ulkoilu mahdollisuudet luonnossa?

Oma auto tarvittaessa käytettävissä.

Kaikki neuvot ovat tervetulleita. Kiitos.

• Anonyymi

Opiskelija oon, Kuopioon tähtään. Mitkä talot Männistöstä ja mitkä Itkonniemestä on rauhallista aluetta? Mitkä homeessa?

• Anonyymi

Saako Kela tukee paljon 1400eur luukkuun ..

• Anonyymi

Olin itse ostattelemassa asuntoa kävelymatkan päästä keskustasta. Yksi
      varteenotettava olikin lähistöllä. Tiedustelin välittäjältä miten rauhaton
      taloyhtiö on viikonloppuisin. Hän (Tuomo) sanoi ettei hän tiedä mutta
      tuossa avaimet viikonlopuksi. Kaupat syntyivät. Olinko itse se suurin
      häirikkö taloyhtiössä ?

• Anonyymi

Löytyisiköhän täältä Kelloniemessä asuvia / asuneita, jotka olisivat halukkaita kertomaan alueesta kokemuksiaan? Harkinnassa on asunnon ostaminen alueelta. Kelloniemessä on paljon teollisuutta, mutta oliko suunnitteilla uutta asuintörakentamista Atrian vanhan tehtaan alueelle?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      96
      2005
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      286
      1827
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      320
      1644
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      197
      1520
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1081
    6. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      29
      1036
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1027
    8. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      57
      994
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      56
      988
    10. Toivon että jätät tämän päivän jälkeen minut lopullisesti rauhaan mies

Ihan kokonaan, kiitos.
      Ikävä
      67