Omaan kämppään ilman vak.työtä?

laedfljad

Saanko vuokrakämppää jos ei ole vakituisia tuloja..? Luulen että tulen tulevaisuudessa tekemään jonkinlaisia pätkätöitä, mutta jos vuokrakämpän hakuhetkellä ei o töitä, eikä tuloja, onko mahdollista saada kämppää? Nyt olen kesätöissä ja asun kotona, elokuun lopussa kun kesätyöt loppuvat, olisi tarkoitus vaihtaa paikkakuntaa ja hommata oma kämppä.

7

1878

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -jussssiiii---

Ei saa,,,Asuntoa ei saa jos ei ole vakituista tuloa...Valitan :D

• Sen silloin saa

Jos on riittävästi muuten rahaa, niin eihän silloin mitään vakityötä tarvitse. Edelliselle vielä, että missäs luulet niiden pätkätöitä tekevien asuvan? Veneiden alla?
        Mutta aloittajan tapauksessa tuskin näin on. Aloittajan kannattaisi ensin varmistaa edes jonkinlainen työpaikka, ennen oman vuokra-asunnon hankkimista. Yksin asumisessa kun on niitä muitakin kuluja kuin se vuokra.

• Tero Tenttu

Asunnon vuokraamiseen ei tarvita työpaikkaa vaan rahaa. Vakituinen työpaikka on vain yksi tapa ansaita rahaa eikä asunnon saanti ole siitä kiinni. Mutta kun sinulle ei tule rahaa mistään, on parempi jättää vuokraamatta.

• quantoo

Jos ei työtä löydy niin kyllä vaikka sossu maksaa sitä vuokraa sitten jos se siihen menee... Helpommin sinä nyt vuokrakämppään pääset tilanteessasi kuin vaikka omaan asuntoon.

• miten teillä

nuorilla, miten ilman työtä olevat katsotaan! Ollessani eläkeputkessä, siis työttömänä siihen asti kunnes pääsin työttömyyseläkkeelle (eläkeputki n. 4 vuotta), sain aivan helposti vuokra-asunnon. Tuon neljän vuoden aikana kerkesin olla parissakin paikassa vuokralla. Tosin en yksityisellä. Oli vakuutusyhtiön asuntoja. Siinä vain piti maksaa 2-3 kuukauden vuokran suuruinen vuokratakuu. Viimeisimmässäkin oli yli 1800 euroa.

• tytteliini-

ite sain vuokra-asunnon just. Oon 17v ja en käy töissä. Asumistuki ja opintotuki riittää mulle.

• Minä vain 20

Ainahan sitä on mahdollisuuksia saada asunto.
      Mutta, toki se huonontaa mahdollisuuksia ettei sulla ole vakinaisia tuloja juuri asunnon hakuhetkellä, tai edes niitä pätkätöitä.

Riippuu tietty kuinka paljon hakijoita on ym...

Jos miettii vuokran antajan näkökulmasta asiaa, niin toki he haluavat vuokralaisen, joka varmasti pystyy maksamaan vuokran. Ja silloin he ottavat henkilön joka on jo vakituisessa työssä, tai sitten pätkätöissä, mutta kunhan tuloja vain on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      96
      2191
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      45
      2142
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1855
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1380
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      90
      1326
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1130
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      62
      1093
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      969
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      920
    Aihe