Hello, Ellen väärin muista niin autotarvikeliikkeessä oli esillä painepulloja, joissa oli ilmastoinnin kylmäainetta ja letku päässä kiinni. (=renkaan paikkausvaahto samanlaisissa pulloissa) Onko mahdollista itse täyttää järjestelmää, mistä tietää että paine on sopiva. Voiko kylmäaineen päästää ilmaan? Ilmastoinnin huoltoa markkinoidaan 99 eur hintaan ja siinä varmaan vaihdetaan sisäilmansuodatin tms. Kertokaa onko kyseinen tee se itse-huolto ilmastointiin järkevää-mahdollista. Auto on -99 vuosimallia, ilmastointi toimii. Käsittääkseni kylmäaine on lisäaineistettu (=kuin moottoriöljy) ja tämä pitää tiivisteet kunnossa.
Itse ilmastoinnin huolto?
11
13332
Vastaukset
- tuherrus!
Älä ala hommiin, joita ei ole tarkoitettu pihakuusen alla tehtäviksi.
Luepa tämä:
http://www.autokorjaamo.org/ilmastointiteksti.html
ja mieti sitten, miksi homma tehdään ihan oikeassa korjaamossa.
Sisäilman suodattimen vaihto ei yleensä ilmastointihuoltoon kuulu.
Ettet vain sekoittaisi ilmastoinnin raikasteaianeita ja kylmäaineita toisiinsa? Raikasteainepullo jätetään lattialle "vuotamaan" ja kytketään ilmastointi sisäkierto päälle.- tojo4d4
Unohda moinen, ensinnäkään jo sinulla ei ole mitään vikaa ilmastoinnissa unohda huollot. Siellä ei ole mitään kuluvaa/huollettavaa..
Jos laite on tiivis voi se pitää kylmäntuoton kohtuullisena jopa 15 vuotta.
Ja nuo autoliikkeiden tyhjennys, vakuumiin, ja kaasun täyttö ovat itsensä huijaamista. Jos laite vuotaa täytyy vuoto kohta selvittää typellä tehtävällä ylipainekokeella. Joten kunnollisesti tehtynä valtaosa edes merkkikorjaamoista ei osaa tehdä tuota laillisesti. Esim toyotalla kysyvät sinulta mikä ylipainekoe?
Jos aiot silmät ummessa laittaa jostain laittomasta kylmäainepullosta (suomessa vaatii luvat) silmät ummessa täytön, todennäköisesti teet ylitäytön ja hyvimmässä tapauksessa hajotat ilmastointisi.
Ja sisäilmansuodattimen vaihto ei liity ilmastointiin oikein mitenkää..
Esim avensiksessa on paineentunnistin joka haistaa jos kylmäkaasut vähissä, eli estää kompuran tuhon.
Jos avensiksestasi tulee kylmää, niin unohda höpö höpö huollot.
- kylmäaineita
Ne marketeissa myytävät purkit sisältää ainetta, jolla ilmastoinnin kennosta voi poistaa bakteerikasvustoa/pahan hajun.
Niitä on kahdenlaisia:
-auton sisätiloihin sihisemään laskettavia
-raitisilman tulokanavaan suihkutettavia
Noita voit ihan hyvin käyttää itse, kun noudatat ohjeita. Kylmäaineita ei saa päästää ilmakehään, eikä niihin saa itse kajota, eikä edes pysty.- Perheenisukki
on tullut vastaanotettua. Todettakoon, että on parasta, että suutari pysyy lestissään ja jättää Aven ilmastoinnin huollon ammattilaisille.Kesän jatkoa & kiitoksia kommenteista.
- alaspäin, 69e
Perheenisukki kirjoitti:
on tullut vastaanotettua. Todettakoon, että on parasta, että suutari pysyy lestissään ja jättää Aven ilmastoinnin huollon ammattilaisille.Kesän jatkoa & kiitoksia kommenteista.
http://www.citix.fi/
Itse käytin tuolla vaikken citikalla ajakkaan.. - Mondeo 2001
alaspäin, 69e kirjoitti:
http://www.citix.fi/
Itse käytin tuolla vaikken citikalla ajakkaan..Joo tuolla Citiksillä on halvat hinnat jälki myös sen näköistä, en suosittele.
- anonyme
Mondeo 2001 kirjoitti:
Joo tuolla Citiksillä on halvat hinnat jälki myös sen näköistä, en suosittele.
Mikäs siinä sit oli pielessä
- konehan
Mondeo 2001 kirjoitti:
Joo tuolla Citiksillä on halvat hinnat jälki myös sen näköistä, en suosittele.
sen vaihdon ja täytön tekee. Meinaat varmaan, että siellä koneet tekee huonompaa työtä kuin muualla.
- aapo800
Kylmäasentajalle kuuluva tehtävä lain mukaan. Et voi itse ruveta. Kuitenkin lisäämään pystyy oikeilla työkaluilla ja kun tiedät mitä teet! Ainetta EI MISSÄÄN tapauksessa saa päästää ilmoille! R134A(mm. Toyota Avensis -99-2003) kylmäaineen global warming potential, eli GWP on yli 1200, kun hiilidioksidin on jotain 4
- gmxkkk
kato 60e www.vmautojakone.fi
- Älykäs
Sellainen seikka, että ave 99 mallin ohjekirjassa sanotaan, jotta ilmastointinapin valo vilkkuu, jos järjestelmä kaipaa, jotakin huoltoa, eli automatiikka estää tai pitäsi estää täystuho.
Toiminta kuten jääkaapissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34787091 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12561Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692338- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161532Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91381- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181791307RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421217