Olen mietiskellyt

Ametisti

Miten te kaaleet suhtaudutte näihin Romaniasta tulleisiin kerjäläis romaaneihin mistä uutiset jaksaa välillä toitottaa. Minä olen surullisena seurannut sivusta heidän elämäänsä. Ovatko he sukulaisia joita pitäisi yrittää puhuttaa ja auttaa.

9

437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perttinen

Ei todellakaan ole ilmasta puuhaa tulla Romaniasta asti tänne kerjäämään! Kyse on ammattimaisesta toiminnasta jossa hyväksikäytetään ihmisten armeliaisuutta. Täällä Tampereella eräs herra kerjäsi ja soitti haitaria keskustorilla ja oli aika ärsyttävää kun se vain puheli toiselle mustalaiselle ja paineli sattumanvaraisesti näppäimiä! Ne ihmiset pitää voida lähettää takaisin vaikka väkisin, sillä jos tilanteen annetaan jatkua niin kuka tietää mihin tämä johtaa tulevaisuudessa.

• ametisti

Oikeassahan sinä olet.Olen minäkin sitä puolta asiasta miettinyt. Entäpä nuo pienet lapset he ovat aivan suojattomia. Sellaisilta vanehmmilta lapset pitäisi ottaa vallan kokonaan pois

• väkisin mihkään

ny ollaa EU ja EU on vapaus kulkee EU maissa

• ammennettu..

Hyvin menee, ei tarvii Suomessa enää kerjätä, asunto maksetaan ja ruuat ilman että tarvii mitään tehdä. Pitäs vissiin vähän kouluttaa niitä, jospa Suomi ottaa heidät hoteisiinsa niin oppivat kunnon romaneiksi.

• Arvid

Älä kuule kaveri mietiskele liikaa ettei aivot käy ylikieroksilla..kato ruppee aivot kiehumaa jos et välillä tarkista että aivoissas on tarpeeks jäähdytysnestettä ja vettä. Kannentiiviste menee rikki senkin talbotti mikä oot

• mietitään vaan

Romanialaiset romani-brass -muusikot esiintyvät sosiaalikeskus Rajatilassa
      keskiviikkona 16.7. klo 18.00. Sisäänpääsy 3€

Joukko kovan luokan romanimuusikoita on esiintynyt Helsingin kaduilla
      kesällä 2008. He ovat kesäkuun lopusta asti asuneet sosiaalikeskus Rajatilan
      yhteydessä Rajasaaressa. Nyt tarjolla on ainutlaatuinen mahdollisuus kuulla
      heitä yhdessä Rajatilassa.

Vaikka taitavat muusikot ovat tuoneet aivan uudenlaista svengiä Helsinkiin,
      viranomaiset ovat vain riivanneet heitä. Laillisesti maassa oleskelevia
      romaneita on pyritty eri keinoin poistamaan maasta ja poliisi on hajottanut
      heidän leirejään.

On aika näyttää viranomaisille, että elävälle kaupunkikulttuurille tarvitaan
      tilaa.

Musiikin lisäksi tarjolla on myös perinteistä romanialaista ruokaa. Romanit
      kertovat itse kulttuuristaan ja tilanteestaan Suomessa. Tapahtuman tuotto
      käytetään romanien kotimatkan tukemiseen.

Tällä hetkellä romanit majoittuvat teltoissa sosiaalikeskuksen ulkopuolella.
      Viileinä öinä esimerkiksi peitot ja huovat ovat tarpeen. Myös ruualle,
      keittiötarvikkeille ja muulle vastaavalle on käyttöä.

Esimakua romanien musisoinnista löytyy täältä:

http://www.youtube.com/watch?v=7gTxqkgS5JU

http://www.youtube.com/watch?v=Vy0cA98HxDs

• sekameteli

varsinki toi ensimmäinen, hyvä etten kipeeks tullu siitä. Onhan se tietysti tiloistakin kiinni missä soittaa, mutta MUN kuulo ei tykänny tosta.

• tois puol jokkee

väh'ä on kaukana täältä

mutta kannattaa varmaan pitää mielessä!

kaikki hyvä tekeminen on joskus tullut takasi
        *hyvänä mielenä
        * itelle avuksi, elämän iloksi
        * toisille elämäksi, keventäjäklsi,
        *ystävyyden osoittamiseksi, kuuntelijaksi
        * Jumalalle almujen antamiseksi vai olikos se
        leiviskän hoitamista,
        *soitto soi ja hyvin voi!

• kotiimme

mitä sitten jos ottas majoitukseen, asais oikeastaan aika tavalöla kultuuria ja eu kokemusta, matkailua ja a ntaa omasta
        vaate varastostaan.... jollekin.

muutetaan asennetta ja autetaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4802
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3493
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2420
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1349
    7. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      23
      1212
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1202
    9. 165
      1079
    10. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    Aihe