Onko kukaan tehny itse kompressoria?? jos on nii voisko joku kertoo et mitä osia siihe tarvii ja mistä niitä mahdollisesti saa?
kompressorin tekeminen
7
3714
Vastaukset
- otapa selvää
Kompressorit ja niiden komponentit ovat nykyisin niin halpoja ostettuina, ettei niiden tekemisessä ole mitään järkeä. Tietysti jos itse tekeminen on ehdottoman välttämätöntä, eivät kompressorin osat ole teknisesti mitenkään ylivoimaisia, mikäli käytössä on sopiva valikoima metallintyöstökoneita.
- -itse
Moottori (sähkö, bensa, diesel, tms)
kompressorilohko
varoventtiili tai painekytkin
paineastia
ketju, hihna, rattaat, kardaani, tms
välijäähdytin
takaiskuventtiili
paljon pikku sälää
tietoa
Tuo Sinun kysymyksesi kertookin sen, että on parempi ettet ehkä ala rakentamaan itse, vaan ostat sen valmiina kaupasta. - ANM
Tein joskus aikoja sitten nelisylinterisen auton moottorista kompuran.
Siihen täytyy tehdä kansi esim 10-15mm teräslevystä.
Kuplan moottorista se on tosi helppo tehdä koska männän päähän voi tehdä yksittäiset lätkät.
imu ja poisto ventiili kanteen.
Käyhän siihen mikä moottori tahansa yksi tärkeä asia on että on sellainen moottori jossa mäntä tulee sylinterin yläpinnan kanssa tasalle.- sam2w2
mistä teit/hommasit nuo venttiilit, itellä saman lainen rojekti mielessä
- wanhapieru
Jäähdytyksen takia olis hyvä olla ilmajäähdytteinen moottori ellei halua rakentaa jäähdytintä ja sen tarvitsemia rojuja. Bensiinimoottorissa sen verran huonot puristuspaineet (lyhyt iskunpituus) että ei oikein meinaa saada tarpeeksi painetta aikaiseksi. Diisseli kävis, mutta ilmajäähdytteisen diiselin löytäminen on kohtalaisen vaikeata. Bensakoneesta saa jos korvaa sylinterkannet tasaisella levyllä niin että puristuspaineet nousee mutta silloin yksisuuntaventtiilit pitää ostaa. Tai tekee vaihettaisten että yksi sylinteri syöttää toista ja näin paine nousee kahdessa vaiheessa tarpeeksi . Silti tuotto vaan jää aika huonoksi. Helvetin ison sähkömoottorinkin se tarvitsee jotta jaksaa pyörittää vanhaa autonmoottoria. Pitäis kytkeä traktorin ulostuloon missä voimaa piisaa. Käytännössä kuitenkin 500 euron normaalilla kompuralla saa enemmän tuottoa ja painetta eli hyvin vaikeata saada tuollaisesta projektista rahallisesti järkevä. Ei noita ennenkään kovin montaa ole tehty ja nekin mitä tehtiin volkkarin koneesta jäi paineeltaan tuonne 4 barin nurkille mikä ei tänä päivänä oikein riitä mihinkään.
- Jaanamummoni
Miten kuplan koneesta paineet jää vain 4 barin paikkeille ?!!? Kuplan vakikansien käyttämisessä ei nyt ole mitään järkeä koska palotila on niin iso ja se hukkaa puristussuhteen.
Kuplan koneen männät tulee aivan sylinteriputkien tasalle joten käyttämällä tasalevyistä kantta mihin on porattu läppäventtiilit niin puristussuhteet saa varmana sellaiseksi että tuottaa kovat paineet.
Tein laskelmat, eli 1,5L koneesta saa tuhannen kierroksen pyörityksellä(eli liki tyhjäkäyntinopeudella) 1,7 kuutiota ilmaa pihalle, tämä siis niin että puristussuhteen häviö yläkuolok. 0%. Sitten lisättään kierroksia jos ei tuotot riitä.
Kyllä kuplan koneesta saa kovatuottoisen kompuran ainakin sylinterien puolesta, mutta se täytyy tehdä oikein, ei siis vakikansilla.
niin ja läpäreihin pitäis tehdä imuventtiilipuolen avaaminen kun paineet on saavutettu. Toinen tapa on vaan hukata paineet ylipainevenan kautta, mutta tuo kuormittaa turhaan kompuraa jos ilmaa ei käytetä ja kompura jauhaa ns turhaan.
Niin ja täs on kaikki sylinterit ilmantuotossa, eli on 100% kompura.
- komprimissometri
Mää olen tehnty paljon kompromisseja. Eli joka kerta kun vaimo vaatinut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703