Läheisten tuen merkitys

Mikitys

Miten koette läheisten ihmisten tuen etenkin paniikkikohtauksen yhteydessä, mutta muutenkin? Minkälaista on oikea tuki?

Itselleni koko paniikkihäiriö on sairautena kohtuullisen uusi,muita mielenterveyden ongelmia on sitten ollutkin jo useita vuosia. Itselleni tulee paniikkikohtauksen mukana tunne,että en halua olla yksin. En kaipaa,enkä odota oikeastaan mitään sen ihmeempää apua toiselta (tässä tapauksessa kyseessä avovaimoni yleisemmin),mutta se tieto siitä,että tuo ihminen oikeasti välittää ja rakastaa ongelmistani huolimatta rauhoittaa. Monesti kohtauksen aikana tunteet nousevat muutenkin hyvin paljon pintaan,jolloin mieleen tulee useita epämukavia tunnetiloja,muistoja ja ajatuksia,joten siinäkin mielessä itse koen tarvitsevani ainakin vielä tuon yhden naisen tuekseni. =)

1

352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aukusti

Hei!
      Hyvä kysymys sulta tässä suorituskeskeisessä maailmassa. Mikä se ihminen on toinen toiselle? Tuntuu joskus, että kenelläkään ei ole aikaa edes sille "tärkeimmälle läheiselle" saatikka muille.
      Itse vuosia "tahkoamani" työ vanhus- ym. työssä, laittaa ajattelemaan myös usein sitä, miten ne omaiset voivat. Sinun kohdallasi, kun oma poikani sairasti paniikkihäiriötä opiskelunsa lomassa, hienointa on se, että tukenasi on todellakin tosi läheinen ihminen. Monta kertaa poikani kanssa olemme pohtineet sitä, miten tärkeitä kaverit, ystävät, vanhemmat ym. ovat varsinkin siinä tilanteessa kun elämä ahdistaa. Kun on paha olo ja ei missään nimessä halua olla yksin. Äärimmäisen ihanaa on se, että on ihmissuhteita, kavereita joille voi kilauttaa tai tavata heitä.Yksinäisyys on hyvin yleistä nykyään myös nuorten keskuudessa.
      Pidä huolta ystävästäsi, ystävistäsi. Aina kannattaa, ennenkun turvautuu lääkehoitoon. Mukavaa heinäkuista kesää ja tsemppiä elämääsi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      108
      4731
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3463
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2400
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1528
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1453
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1266
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1172
    8. 164
      1060
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1058
    10. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      18
      1015
    Aihe