onko järkevää nykypäivänä ostaa joku vanhempi talo joka kaipaa remppaa?
Mitä mieltä oletten?
Vanhempi talo + siihen remppa?
9
1383
Vastaukset
- paketit maksaa reilun tonnin/
neliö eikä sisäänmuuttovaiheessa ole vielä yhtään hometta. Paljos maksaa vanha talo remontti?
- Katih87
Eipä noi talopaketit kyllä kovin halpoja ole! Jos haluaa isomman talo n. 200neliöisen.
Ja talopakettiin pitää muistaa myös tontin osto, viemäritykset ym.. - Pete1972
...tulee kyrpä otsaan hyvin pian, kuten myös valmistalojen kanssa;
Kompromisseja kompromissien perään...halvimmat mahdolliset materiaalit ym.
Korjaa ehdottomasti vanha talo itsellesi sopivaksi ja mieluisaksi. - no niin
Katih87 kirjoitti:
Eipä noi talopaketit kyllä kovin halpoja ole! Jos haluaa isomman talo n. 200neliöisen.
Ja talopakettiin pitää muistaa myös tontin osto, viemäritykset ym..osta vanhatalo 200m2 ja tee siihen remontti, onpa edullista.....
- aarteita
Hei vaan, mielestäni wanha talo kannttaa ostaa ja peruskorjata asiantuntijan avustuksella(kunnan rakennustarkastaja neuvoo). Minulla olisi tarjolla wanhaa ponttilautaa noin 50-70 neliön verran. Hintaa 1 euro/metri. Lisäksi 6 kpl kauniita peiliovia(karmit itsepurkaen. Jos kiinnostut, niin soita pian, 0500977688
- riippuu ihan remonttitaidoi...
Ennen muinoin, ennen rakennuslupabyrokratiaa talot rakennettiin aina kylän parhaille paikoille eikä savivellipellolle kuten nykyään.
Siinä jo yksi syy.
Itse ostin pari vuotta sitten 1902 rakennetun 170m2 vanhan hirsitalon. Merenrannalla, kallion päällä, omaa rantaa etelään 40 metriä.
Nyt rupeaa remppa olemaan valmis.
En ole hetkeäkään katunut.
En tätä myy mutta jos myisin, niin muutaman asiantuntijan hinta-arvion mukaan pääsisin remointeistani huikeisiin tuntipalkkoihin.
Eli oli erittäinkin järkevä hankinta.- tekemän..
Moi
Minulla nyt jo toinen vanha talo jonka olenb peruskorjannut menossa. Eka kävi ahtaaksi..:)
Pluussaa on mutta mýös miinusta.
Et tarvitse kerralla niin isoa lainaa. Voit korjat vähitellen mitä budjetti kestää
- Remontti voi kestää näin vuosia.
Tiedät mitä saat kun itse teet. Vanhat talot yleensä hyvin tehty jos niitä ei ole korjattu pilalle. Siksi juuri korjaus asiantuntijan opastuksella. neuvoja olen aina saanut kunnan rakennustarkastajalta yms..
- Vanhan talon tontti yleensä jo hieno. Uuden talon perustaminen ylläättävän kallista. laske piruuttaan taimet, mullat, pihatyöt, terassit yms..
- Vanhaa taloa pitää osata itse tehdä mutta siihen oppii. Itse osaan jo kaiken paitsi sähköihin ja vesiputkiin en koske..
- Uusi talo on uusi mutta ehkä myös persoonaton.
- Molempien rakentaminen tänäpäivänä kallista. rakentamistarpeet kallistunut ihan älyttömästi..
Nainen jolla pysyy vasara kädessä..
- ödaähj
no sehän riippuu ihan siitä miten isoa remppaa vanha talo vaatii ja missä kunnossa talo ylipäätään on. Sittenhän ei ole mitään järkeä vanhan korjaaminen lähentelee uuden rakentamista.
Meillä on vanha talo, ihan peruskuntoinen oli ostettaesssa. Mutta fiksausta ja uusimista paikat vaatii. Suurimmat remontit oli jo tehty.
(putket, salaojitukset, katto, koskeattilat jne jne) Nyt asutaan ja pistellään ajan ja rahatilanteen puitteissa paikkoja uusiksi. Pari vuotta asuttu, taloon, sisustukseen, pihaan ja työkaluihin on mennyt tollaset 10 000-12 000 euroa, mutta ollaan me ihan hirveesti tehtykkin. Onneksi mies on näppärä käsistään, eikä mitään ole vielä tarvinnut teettää ulkopuolisilla.
No, kohta on "kakku lusittu" ja sitten on enää ylläpito ja huolto. Eikä tartte moneen vuoteen remontteja vääntää, niin jää tota rahaa jo vähän muuhunkin. (taitaa mennä ylimääräisiin lyhennyksiin)- Arvokkaampi tulevaisuudessa
Itse oman kullan kanssa olemme etsiskelleet vanhaa taloa jo pari vuotta. Hakusessa olis hirsitalo jota ei olisi peruspilattu, ja sitten pikkuhiljaa elvyttää se asuttavaan kuntoon.
Olen muutamassa vanhassa kohteessa käynyt, ja ne henkivät arvokkuutta, toisin kuin nämä pahviset pakettitalot. Pakettitalon arvo ei nouse ajan mittaan, päin vastoin: kymmenen vuoden päästä se on jo kulahtanneen näkönen ja vaatii vähintään pintaremonttia (esim:laminaatit eivät ole kovin pitkäikäisiä). Lisäksi pakettitalot ovat halvan näkösiä, kun niitä raitilla on kymmenen samanlaista vierekkäin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192188Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281694Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021197- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31696Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632