...minkälaisia tusseja käytetään OIKEISSA sarjakuvissa, niinku vaikka korkkareissa tai Tex Willereissä, ei missään homo-animeissa
Vastaukset 4
- NekoOkami
krhm.. ensinnäki anime ei oo mitää sarjakuvaa! -.-
ja toiseks jotkut sarjakuvat ovat painettuja eli niitä ei ole piirretty suoraan siihen sarjikseen.- flar
No onhan se joku alkujaan ne sarjakuvat silti piirtänyt ;DD Vaikka ne painoksina kuluttajan käteen tuleekin.
Ja vastaukseksi itse kysyjälle. samoja tusseja mitä mangassa eli japanilaisessa sarjakuvassa. Aitoa mustetta pullosta ja irtoteriä kynään.
Periaatteessa myös "perus" kärkitussit käy.
- nummi
Pullomustetta esim. indian ink ja sivellin tai terä.
Tarvikkeita löytyy kirjakaupoista esim. akateemisesta ja suomalaisesta.
Tuolta löytyy hyvin tietoa välineistä ja muistakin jutuista --> http://www.sarjakuvanteko.fi/wiki/index.php/Välineet
p.s. Kaikki sarjakuva on oikeaa.- manedwolf
Varminta tuntuu olevan ns tussipiirtimissä eli tekniseen piirtämiseen tarkoitetuissa täytekynissä. Sitä siveltimeen tai terään niin jopa sujuu.
Minkäänlaisia "tusseja" eli kuitukärki/huopakyniä ei kannata käyttää, ellei niissä mainita että muste on arkistointikelpoista.
Anime on yksi piirroslokuvakoulukunta ja manga on yksi sarjakuvakoulukunta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3551085- 71738
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37686- 49590
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75471
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19471kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459