Missä haetaan kuljetusyrittäjiä?

Keltanokkienkeltanokka

Hulluja ajatuksia on alkanut risteilemään pienessä mielessä.

Siis millä palstoilla, taikka missä lehdissä siis haetaan kuljetusyrittäjien palveluita?

22

15392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin

      pari viikkoa sitten ilmoitti lehdessä.

      Olisko kuitenkin helpompi soittaa suoraan firmoihin kuin alkaa etsimään ilmoituksia?

      • $$$$

        Siinä on helposti kuoppa kun ihan lehti-ilmoituksella haetaan, ellei muu mätä niin hinta. Kerran yksi pohjalainen rahtitrokari haki liikennöitsijöitä, soitin ja sain hinnaston. Laskutaitoni ei riittänyt millään siihen, että olisin nähnyt homman olevan edes plussalla, saati että se olisi jotain tuottanut.


    • erittäin hyvä
      • sillä Koffilla

        Petri Kaipio kertoo että on hoikistunut 20 kg, johtuu varmaan siitä että ei ole vara syödä kun rupee kuljetusyrittäjäksi.
        Itse ajelin Koffilla vuosia sitten mutta oli pakko lopettaa ennenkuin firma olisi mennyt kanttulivej.


      • jussi143
        sillä Koffilla kirjoitti:

        Petri Kaipio kertoo että on hoikistunut 20 kg, johtuu varmaan siitä että ei ole vara syödä kun rupee kuljetusyrittäjäksi.
        Itse ajelin Koffilla vuosia sitten mutta oli pakko lopettaa ennenkuin firma olisi mennyt kanttulivej.

        mahtavaa hommaa,ei aiempaa autoilu kokemusta,rupesin vaan tuumaa kaveri,ennen ei vaan ruvettu autoilijaksi ja kaljan ajo oli ennen aika hyvää hommaa.silloin sai vielä ajosta rahaa,nyt riittää näköjään kun se on kunnolle hyvää katsotaa kun pete on 10 vuotta jakanut onko vielä kivuus tallella. mielestäni tollainen työ ei ole vapaata eikä siellä itse paljon vuoroista päätetä. terveisiä lasseille!!!!!!!!!!!!!


    • "rahtari"

      onko totta kun kuulin kaffella et kaljan ajossa vois tienata kuussa n.9000€/kk alv?ite oon ajatellu lähteä yrittämään ja toi nyt ainaki kuullostas et kulujenki jälkeen pitäs jotain jäädäkki.kuka maksaa parhaiten?siis jako ajosta ois kyse.

      • Lapinkulta parempi

        Jos sinua kosiskellaan kuljetusyrittäjäksi koffille kannattaa miettiä todella tarkasti mihin hommaan olet pääsi (ja omaisuutesi) laittamassa. Vaatimukset ovat 'pakkotyylisiä', auton oltava hyvä (mm. termovaatimukset, vuosimalli, väri, teippausoikeudet jne.), muille et voi (ehdi) ajaa, palkkiot sanellaan tyyliin 'tossa on heti 125 jätkää tulossa töihin jos ei kiinnosta', teet litrapalkkiolla töitä (ja määrien kuljettamiseen et voi itse mitenkään vaikuttaa), ajojmääriäsi voidaan mielivaltaisesti muutella, sinut voidaan laittaa ajamaan puolikuormia ilman selityksiä ihan miten pitkään vaan, sinut voidaan irtisanoa 'ihan ilman syytä' etc. etc. ... Ja nämä kommentit/kokemukset ovat siitä siiteimmästä päästä. Lopulta laskutuksesi on vähemmän kuin kaupan kassan nettotulot kuukaudessa. Joten, mieti todella tarkoin koffin kuljetusorjaksi ryhtymistä! Mutta jos nyt kuitenkin suunnittelet vakavissasi kuljetusalalle ryhtymistä niin muitakin vaihtoehtoja kuin p****koff on. Esimerkiksi Hartwallin kuskeilta olen kuullut pelkkää positiivista kommenttia, työstä maksetaan asiallinen korvaus, duunia pyritään järjestämään niin paljon kuin yrittäjä haluaa ajaa ja siellä yrittäjää pidetään ihan ihmisenä. Se on helvetin suuri ero koffiin nähden. Soita siis Hartwallille ja kysy tarvitaanko sinne kuljetusyrittäjää.


      • kokeillut
        Lapinkulta parempi kirjoitti:

        Jos sinua kosiskellaan kuljetusyrittäjäksi koffille kannattaa miettiä todella tarkasti mihin hommaan olet pääsi (ja omaisuutesi) laittamassa. Vaatimukset ovat 'pakkotyylisiä', auton oltava hyvä (mm. termovaatimukset, vuosimalli, väri, teippausoikeudet jne.), muille et voi (ehdi) ajaa, palkkiot sanellaan tyyliin 'tossa on heti 125 jätkää tulossa töihin jos ei kiinnosta', teet litrapalkkiolla töitä (ja määrien kuljettamiseen et voi itse mitenkään vaikuttaa), ajojmääriäsi voidaan mielivaltaisesti muutella, sinut voidaan laittaa ajamaan puolikuormia ilman selityksiä ihan miten pitkään vaan, sinut voidaan irtisanoa 'ihan ilman syytä' etc. etc. ... Ja nämä kommentit/kokemukset ovat siitä siiteimmästä päästä. Lopulta laskutuksesi on vähemmän kuin kaupan kassan nettotulot kuukaudessa. Joten, mieti todella tarkoin koffin kuljetusorjaksi ryhtymistä! Mutta jos nyt kuitenkin suunnittelet vakavissasi kuljetusalalle ryhtymistä niin muitakin vaihtoehtoja kuin p****koff on. Esimerkiksi Hartwallin kuskeilta olen kuullut pelkkää positiivista kommenttia, työstä maksetaan asiallinen korvaus, duunia pyritään järjestämään niin paljon kuin yrittäjä haluaa ajaa ja siellä yrittäjää pidetään ihan ihmisenä. Se on helvetin suuri ero koffiin nähden. Soita siis Hartwallille ja kysy tarvitaanko sinne kuljetusyrittäjää.

        perkele menkö mitään juomia ajamaan! ihan koiran hommaa. saman rahan saa myös 100000x helpommalla työllä.


      • Tupla tulot
        kokeillut kirjoitti:

        perkele menkö mitään juomia ajamaan! ihan koiran hommaa. saman rahan saa myös 100000x helpommalla työllä.

        Soita vapoon,hakevat kuljetusyrittäjiä yhtäjaksoisesti.Keltanokkana olet etuoikeutettu pääsemään työhön.


      • filas
        Tupla tulot kirjoitti:

        Soita vapoon,hakevat kuljetusyrittäjiä yhtäjaksoisesti.Keltanokkana olet etuoikeutettu pääsemään työhön.

        tänä päivänä kiven alla. Jos esimerkiksi Hartwall maksaa hyvin torppareille, niin epäilemättä siellä pyörii samojen liikennöitsijöiden autot vuodesta toiseen ja ulkopuolisen on hyvin vaikea saada jalkaa sinne oven väliin.
        Hyvä firma ei rekrytoi ja kouluta kuljetusyrittäjiä on mun mielipide. Urakkasopimukset voi unohtaa heti kättelyssä, koska ne ovat niitä varten, joilla on pakka sellaisessa kunnossa, että jos tulee kannattamattomia jaksoja, niin tuottavaa toimintaakin firmasta löytyy, joka kompensoi tilanteen.
        Jos tarjotaan sopimusta, joka näyttää hyvältä, niin kannattaa se käydä läpi ihan ammati-ihmisen kanssa, joka arvioi sopimuksen juridisen puolen ja laskee taloudellisen kannattavuuden.


      • Anonyymi
        Lapinkulta parempi kirjoitti:

        Jos sinua kosiskellaan kuljetusyrittäjäksi koffille kannattaa miettiä todella tarkasti mihin hommaan olet pääsi (ja omaisuutesi) laittamassa. Vaatimukset ovat 'pakkotyylisiä', auton oltava hyvä (mm. termovaatimukset, vuosimalli, väri, teippausoikeudet jne.), muille et voi (ehdi) ajaa, palkkiot sanellaan tyyliin 'tossa on heti 125 jätkää tulossa töihin jos ei kiinnosta', teet litrapalkkiolla töitä (ja määrien kuljettamiseen et voi itse mitenkään vaikuttaa), ajojmääriäsi voidaan mielivaltaisesti muutella, sinut voidaan laittaa ajamaan puolikuormia ilman selityksiä ihan miten pitkään vaan, sinut voidaan irtisanoa 'ihan ilman syytä' etc. etc. ... Ja nämä kommentit/kokemukset ovat siitä siiteimmästä päästä. Lopulta laskutuksesi on vähemmän kuin kaupan kassan nettotulot kuukaudessa. Joten, mieti todella tarkoin koffin kuljetusorjaksi ryhtymistä! Mutta jos nyt kuitenkin suunnittelet vakavissasi kuljetusalalle ryhtymistä niin muitakin vaihtoehtoja kuin p****koff on. Esimerkiksi Hartwallin kuskeilta olen kuullut pelkkää positiivista kommenttia, työstä maksetaan asiallinen korvaus, duunia pyritään järjestämään niin paljon kuin yrittäjä haluaa ajaa ja siellä yrittäjää pidetään ihan ihmisenä. Se on helvetin suuri ero koffiin nähden. Soita siis Hartwallille ja kysy tarvitaanko sinne kuljetusyrittäjää.

        Puhut kyllä niin asiaa! Itte olin koffilla yrittäjänä ja ei jääny muuta kun vitutus käteen. En onneks enää pitkään aikaan ollut heidän listoilla. Hartwallista kuullut vaan hyvää ja ois pitänyt aikoinaan sinne mennä yrittäjäksi...


    • tuulihulina

      joo,kyllä on tiukassa kuskin paikat, tarjotaan vain eeioota,ei rahkeetkaan kestä soitella jokapaikkaan,oli tynantaja joka jätti palkat maksamatta,et six ollaan nyt sohvaperunana
      mikä ei sekään ole nautittavaa,kipeytyy mieli ja kroppa.
      harkinnassa on josko laittais oman auton...........muttamutta....................tilanne on mikä on kuljetusalalla,ei paras mahdollinen,kai sitä jossain vaiheessa sinne pohjamutiin joutuvat reunoilla kun jo kiikutaan ja osahan on jo pudonnut

    • vanha rahtari

      Laskettava on myös jos on mahdollisuus työllistää itsensä ja kalustonsa sellaisella firmalla josta saa päälirakenteet ja perävaunun, itsellä on vain vetoauton hankinta. Hinta on tietysti halvempi kun koko retelin omistavalla, mutta eipä ole niin paljon rahaa kiinni aloitellessa. Veturin päällirakenteet ja perävaunu maksavat uutena puolitoistakertaa vetoauton hinnan, kun kuitenkin vaaditaan 4 - 5 akselinen kärry ja lämpösäädelty yhdistelmä. Onhan ajoja kapelleillekin, mutta ne ovat yleensä niin kilpailutettuja ( esim. Transpoint entinen Combi ) että niistä ei saa tuottoa sitten mitään. Mutta jos haluat rahtihommiin etkä tiedä asioista tuon aloitustasi enempää niin mene hyvä ihminen kuskiksi ensin muutamaksi vuodeksi niin näät mitä homma on ja pystyt hahmottamaan mitä voit tehdä ja mitä on kulut .

    • SKAL

      Saa niistä paluukuormana hyvän tuoton niistä Transpointin ajoista.Varsinkin kun edelliseltä toimeksiantajalta saa paluutaksan tyhjänä ja siihen päälle Transpointin kuormataksan niin kohtuu tuotto ainakin meillä.

    • Konttikärppä

      Speed. fi. Kontinajoon.
      Soita Jan Gädeke puh.040-5830000 tai mail [email protected]

      Mukava firma ja hyvät hinnat. Vapaa meininki. Siellä pidetään kuljetusyrittäjääkin ihmisenä:)
      En vain ymmärrä, miksi noin hyvän talon alihankkijat menee konkurssiin tai lopettaa..ihme juttu ?

      • matikka 4

        Speed hakee jatkuvasti vetoautoa ja kärriä ajoon ja mainostaa,että vain omistaja kuljettajia palkataan.

        Tarkoittaa varmaan,että taksat on sitä luokkaa ettei kuskia pysty pitämään,kun painottavat omistaja kuljettajaa.

        Minäkin voisin laittaa ,vaikka heti 2-3 autoa ajoon,jos taksa olisi semmoinen,että kuski hoitaisi aina yhden auton ja pystyisin maksamaan sille tes,n palkan ja liikevoittoakin jäisi kulujen jälkeen.

        Vakavaraisuutta ja lupia löytyy tällä hetkellä odottamassa,jos vielä tulisi paremmat ajat ,sillä olen ymmärtänyt hävittää kalustoa pois ennen ,kun konkurssi hävittää.Odotellaan vielä joku vuosi ja katsotaan tarviiko kuljetus ala enään ammattimiehiä.


      • Konttikärppä
        matikka 4 kirjoitti:

        Speed hakee jatkuvasti vetoautoa ja kärriä ajoon ja mainostaa,että vain omistaja kuljettajia palkataan.

        Tarkoittaa varmaan,että taksat on sitä luokkaa ettei kuskia pysty pitämään,kun painottavat omistaja kuljettajaa.

        Minäkin voisin laittaa ,vaikka heti 2-3 autoa ajoon,jos taksa olisi semmoinen,että kuski hoitaisi aina yhden auton ja pystyisin maksamaan sille tes,n palkan ja liikevoittoakin jäisi kulujen jälkeen.

        Vakavaraisuutta ja lupia löytyy tällä hetkellä odottamassa,jos vielä tulisi paremmat ajat ,sillä olen ymmärtänyt hävittää kalustoa pois ennen ,kun konkurssi hävittää.Odotellaan vielä joku vuosi ja katsotaan tarviiko kuljetus ala enään ammattimiehiä.

        Siis omistajakuljettajako ajaa halvemmalla kuin renki?!
        Älä unta näe!.Kyllä ne porvari-isännät rahassa kylpee!
        Kyllä se rengin palkka niin pieni on.Satavarmasti,perkkele


      • saksanseisojavoimaa
        Konttikärppä kirjoitti:

        Siis omistajakuljettajako ajaa halvemmalla kuin renki?!
        Älä unta näe!.Kyllä ne porvari-isännät rahassa kylpee!
        Kyllä se rengin palkka niin pieni on.Satavarmasti,perkkele

        piruako teet nälkäpalkalla,jos et saa kunnon palkkaa omapa on tyhmyytesi ja omistaja kuljettajat kyllä valitettavasti ajavat liiankin kanssa halvemmalla,kun renki,jos omistaja kuljettaja itse ajaa on se merkki,ettei ole varaa kuskia palkata.


    • plussapiste

      Kouvolassa kasa uusia Daffeja Speedin väreissä.

    • Villee

      Mulla olisi alihankintakeikkaa tarjolla ,jätekuljetuksia pk seudulla.

      auton tuotto 16000€ kk n 10h päivässä.

      • jamijer

      • Anonyymi
        jamijer kirjoitti:

        vielläkö olis keikkaa mulla olis 3akselinen vaihtolav ajoa etsisin.
        [email protected]

        Torppareille löytuu töitä orjapalkalla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

      Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

      Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

      "Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

      Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

      kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

      Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

      Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

      Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

      Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

      Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe