maaliroiskeet autossa

toivoton74

moi mulla on ongelma kun autoni päälle lensi maalipiskoja koko auto täyteen työpaikallani maalattiin ruiskulla ja tuuli oli heittäny juuri minun autoni päälle ovatb olleet siinä jo kaksi viikkoa ennen kuin huomasin sen kun tuulilasi oili ihmeen karhea pyyhittäessä vakuutus ei korvaa. Kävin kyselemässä hintoja yhdessä paikassa sanoivat että kyllä pois lähtee mutta se on koko päivän työ ja maksaa 340e sitä olisin kysyny että onko kellään kokemusta tällaisesta et miten ne saisi itse pois millaisia aineita ja välineitä tulisi ostaa sen olen huomannut kun auto on ollut yön yli pihalla ja kostea keli aamullav niin lähtisi tosi helposti pois kun kynnellä raaputin yritin lastalla vähän mutta tulee heti naarmuja päivällä kun lämmintä niin on kuin tauti kiinni

6

3336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • profix

Tuollaisia mokia on ennenkin käynyt maalausliikkeille ja heidän vastuuvakuutus pitäisi korvata myös ne.
      Mutta jos tosiaan joudut itse korjaamaan muiden töppäilyt, niin tässä vinkki. Hanki ClayBar esim. täältä http://www.carwaxzaino.fi/?sivu=kauppa ja käytä sitä ohjeiden mukaisesti, niin maaliroiskeet lähtevät, eikä maalipinta naarmuunnu. Vahaa autosi käsittelyn jälkeen.

• Pate1971

Moi,
      tiedätkö minkälaista maalia autosi päälle lensi? Vesiliukoista, akryylimaalia...?

Pienet maaliroiskeet, varsinkin tuoreehkot, saattavat lähteä pois ihan pelkällä autovahalla. Eikä välttämättä tarvitse olla edes hiovaa semmoista. Konevoima on toki kova sana jos roiskeita on laajalla alueella. Mutta aluksi, selvitä nyt ensin sen maalin tyyppi? Eiköhän sille maalille joku sopiva liuotin löydy. Sellainen, joka ei vie myös auton alkuperäistä maalipintaa mukanaan ;-)

Missäpäin autosi muuten sijaitsee?

• Nimetön

Autoni sijaitsee Tampereella. Maalityypistä en tiedä. Pelti kattoon sitä maalia oli ruiskutettu.

• profix
        Nimetön kirjoitti:

Autoni sijaitsee Tampereella. Maalityypistä en tiedä. Pelti kattoon sitä maalia oli ruiskutettu.

Kokemuksesta voin kertoa, että nuo peltikattomaalit kuivuttuaan eivät kovin helposti lähde liuottimilla. Tinneri ja asetooni ovat taas sen verran kovia aineita maalipinnoille, että en suosittelisi niitä täysin kokemattomille käytettäväksi tuohon tarkoitukseen. Jos on asiaa Jyväskylän suunnalle, niin voin tuon työn alle 200 euron tehdä ja on minulla jokunen ClayBar vielä myynnissäkin, mikäli itse haluat homman tehdä.

• Nimetön
        profix kirjoitti:

Kokemuksesta voin kertoa, että nuo peltikattomaalit kuivuttuaan eivät kovin helposti lähde liuottimilla. Tinneri ja asetooni ovat taas sen verran kovia aineita maalipinnoille, että en suosittelisi niitä täysin kokemattomille käytettäväksi tuohon tarkoitukseen. Jos on asiaa Jyväskylän suunnalle, niin voin tuon työn alle 200 euron tehdä ja on minulla jokunen ClayBar vielä myynnissäkin, mikäli itse haluat homman tehdä.

Ok. Mietin asiaa.

• Hmm... Tuulilasista ja muista laseista tuo kyllä lähtee Pesutinnerillä ja maalipinnalle suosittelisin hiontavahaa, jota surraat kiillotuskoneella jonkin aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe