maaliroiskeet autossa

toivoton74

moi mulla on ongelma kun autoni päälle lensi maalipiskoja koko auto täyteen työpaikallani maalattiin ruiskulla ja tuuli oli heittäny juuri minun autoni päälle ovatb olleet siinä jo kaksi viikkoa ennen kuin huomasin sen kun tuulilasi oili ihmeen karhea pyyhittäessä vakuutus ei korvaa. Kävin kyselemässä hintoja yhdessä paikassa sanoivat että kyllä pois lähtee mutta se on koko päivän työ ja maksaa 340e sitä olisin kysyny että onko kellään kokemusta tällaisesta et miten ne saisi itse pois millaisia aineita ja välineitä tulisi ostaa sen olen huomannut kun auto on ollut yön yli pihalla ja kostea keli aamullav niin lähtisi tosi helposti pois kun kynnellä raaputin yritin lastalla vähän mutta tulee heti naarmuja päivällä kun lämmintä niin on kuin tauti kiinni

6

3284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • profix

Tuollaisia mokia on ennenkin käynyt maalausliikkeille ja heidän vastuuvakuutus pitäisi korvata myös ne.
      Mutta jos tosiaan joudut itse korjaamaan muiden töppäilyt, niin tässä vinkki. Hanki ClayBar esim. täältä http://www.carwaxzaino.fi/?sivu=kauppa ja käytä sitä ohjeiden mukaisesti, niin maaliroiskeet lähtevät, eikä maalipinta naarmuunnu. Vahaa autosi käsittelyn jälkeen.

• Pate1971

Moi,
      tiedätkö minkälaista maalia autosi päälle lensi? Vesiliukoista, akryylimaalia...?

Pienet maaliroiskeet, varsinkin tuoreehkot, saattavat lähteä pois ihan pelkällä autovahalla. Eikä välttämättä tarvitse olla edes hiovaa semmoista. Konevoima on toki kova sana jos roiskeita on laajalla alueella. Mutta aluksi, selvitä nyt ensin sen maalin tyyppi? Eiköhän sille maalille joku sopiva liuotin löydy. Sellainen, joka ei vie myös auton alkuperäistä maalipintaa mukanaan ;-)

Missäpäin autosi muuten sijaitsee?

• Nimetön

Autoni sijaitsee Tampereella. Maalityypistä en tiedä. Pelti kattoon sitä maalia oli ruiskutettu.

• profix
        Nimetön kirjoitti:

Autoni sijaitsee Tampereella. Maalityypistä en tiedä. Pelti kattoon sitä maalia oli ruiskutettu.

Kokemuksesta voin kertoa, että nuo peltikattomaalit kuivuttuaan eivät kovin helposti lähde liuottimilla. Tinneri ja asetooni ovat taas sen verran kovia aineita maalipinnoille, että en suosittelisi niitä täysin kokemattomille käytettäväksi tuohon tarkoitukseen. Jos on asiaa Jyväskylän suunnalle, niin voin tuon työn alle 200 euron tehdä ja on minulla jokunen ClayBar vielä myynnissäkin, mikäli itse haluat homman tehdä.

• Nimetön
        profix kirjoitti:

Kokemuksesta voin kertoa, että nuo peltikattomaalit kuivuttuaan eivät kovin helposti lähde liuottimilla. Tinneri ja asetooni ovat taas sen verran kovia aineita maalipinnoille, että en suosittelisi niitä täysin kokemattomille käytettäväksi tuohon tarkoitukseen. Jos on asiaa Jyväskylän suunnalle, niin voin tuon työn alle 200 euron tehdä ja on minulla jokunen ClayBar vielä myynnissäkin, mikäli itse haluat homman tehdä.

Ok. Mietin asiaa.

• Hmm... Tuulilasista ja muista laseista tuo kyllä lähtee Pesutinnerillä ja maalipinnalle suosittelisin hiontavahaa, jota surraat kiillotuskoneella jonkin aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      11
      10599
    2. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      74
      10080
    3. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      46
      4123
    4. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      24
      3832
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      35
      3646
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      55
      3537
    7. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      41
      3393
    8. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      7
      3295
    9. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      53
      3083
    10. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      42
      2805
    Aihe