moi mulla on ongelma kun autoni päälle lensi maalipiskoja koko auto täyteen työpaikallani maalattiin ruiskulla ja tuuli oli heittäny juuri minun autoni päälle ovatb olleet siinä jo kaksi viikkoa ennen kuin huomasin sen kun tuulilasi oili ihmeen karhea pyyhittäessä vakuutus ei korvaa. Kävin kyselemässä hintoja yhdessä paikassa sanoivat että kyllä pois lähtee mutta se on koko päivän työ ja maksaa 340e sitä olisin kysyny että onko kellään kokemusta tällaisesta et miten ne saisi itse pois millaisia aineita ja välineitä tulisi ostaa sen olen huomannut kun auto on ollut yön yli pihalla ja kostea keli aamullav niin lähtisi tosi helposti pois kun kynnellä raaputin yritin lastalla vähän mutta tulee heti naarmuja päivällä kun lämmintä niin on kuin tauti kiinni
maaliroiskeet autossa
6
3163
Vastaukset
- profix
Tuollaisia mokia on ennenkin käynyt maalausliikkeille ja heidän vastuuvakuutus pitäisi korvata myös ne.
Mutta jos tosiaan joudut itse korjaamaan muiden töppäilyt, niin tässä vinkki. Hanki ClayBar esim. täältä http://www.carwaxzaino.fi/?sivu=kauppa ja käytä sitä ohjeiden mukaisesti, niin maaliroiskeet lähtevät, eikä maalipinta naarmuunnu. Vahaa autosi käsittelyn jälkeen. - Pate1971
Moi,
tiedätkö minkälaista maalia autosi päälle lensi? Vesiliukoista, akryylimaalia...?
Pienet maaliroiskeet, varsinkin tuoreehkot, saattavat lähteä pois ihan pelkällä autovahalla. Eikä välttämättä tarvitse olla edes hiovaa semmoista. Konevoima on toki kova sana jos roiskeita on laajalla alueella. Mutta aluksi, selvitä nyt ensin sen maalin tyyppi? Eiköhän sille maalille joku sopiva liuotin löydy. Sellainen, joka ei vie myös auton alkuperäistä maalipintaa mukanaan ;-)
Missäpäin autosi muuten sijaitsee?- Nimetön
Autoni sijaitsee Tampereella. Maalityypistä en tiedä. Pelti kattoon sitä maalia oli ruiskutettu.
- profix
Nimetön kirjoitti:
Autoni sijaitsee Tampereella. Maalityypistä en tiedä. Pelti kattoon sitä maalia oli ruiskutettu.
Kokemuksesta voin kertoa, että nuo peltikattomaalit kuivuttuaan eivät kovin helposti lähde liuottimilla. Tinneri ja asetooni ovat taas sen verran kovia aineita maalipinnoille, että en suosittelisi niitä täysin kokemattomille käytettäväksi tuohon tarkoitukseen. Jos on asiaa Jyväskylän suunnalle, niin voin tuon työn alle 200 euron tehdä ja on minulla jokunen ClayBar vielä myynnissäkin, mikäli itse haluat homman tehdä.
- Nimetön
profix kirjoitti:
Kokemuksesta voin kertoa, että nuo peltikattomaalit kuivuttuaan eivät kovin helposti lähde liuottimilla. Tinneri ja asetooni ovat taas sen verran kovia aineita maalipinnoille, että en suosittelisi niitä täysin kokemattomille käytettäväksi tuohon tarkoitukseen. Jos on asiaa Jyväskylän suunnalle, niin voin tuon työn alle 200 euron tehdä ja on minulla jokunen ClayBar vielä myynnissäkin, mikäli itse haluat homman tehdä.
Ok. Mietin asiaa.
Hmm... Tuulilasista ja muista laseista tuo kyllä lähtee Pesutinnerillä ja maalipinnalle suosittelisin hiontavahaa, jota surraat kiillotuskoneella jonkin aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063240Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391640Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951482- 921399
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1591265Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121198Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231029Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.51838