Uskaltaako hotelleissa syödä ihan kaikkia ruokia ilman vatsataudin vaaraa? Vai kannattaako salaatit ym. jättää suosiolla väliin?
Vatsatautia ruoasta?
14
3176
Vastaukset
- ulkomailla
Kaikkea muuta söisin kyllä
- ei missään nimessä
kaikki ottaa aina eväät mukaan kotoa.
eikö matkalaukut ol sitä varten ? - Sunny
Majoneesipohjaisia ruokia ainakin välttäisin.
Yleensä olen syönyt reissussa ruokia laidasta laitaan. Taannoisella reissulakin Sunny Beachillä maistuivat myös paikallisten katukojujen kanakebabit, pizzaslaissit ja uuniperunat. Jostain kuitenkin tuli pahemman laatuista pöpöä, kun ripuli on vaivannut vielä muutama päivä kotiutumisenkin jälkeen.
Tarkemmin ajatellen ehkä ne kanakebabit ois voinut jättää väliin. Lihaköntti, mistä lihat kebabiin leikataan ei välttämättä ole aina täysin kypsää.- että...
chiken kebabeissa ne salaatit on niitä herkimpiä mahataudin aiheuttajia...itse olin kolme päiväää ripulisssa beachilla tänä vuonna...salaatit ovat koko päivän lämpimässä katu kojuissa,välttäkää niitä ja majoneesia.
- öxymörön
että... kirjoitti:
chiken kebabeissa ne salaatit on niitä herkimpiä mahataudin aiheuttajia...itse olin kolme päiväää ripulisssa beachilla tänä vuonna...salaatit ovat koko päivän lämpimässä katu kojuissa,välttäkää niitä ja majoneesia.
Me syötiin kaikkea laidasta laitaan. Kanakebabeja näytti menevän ainakin rantakadun Victoria Palace -hotellin päässä olevasta kojusta siihen tahtiin, että ei ne majoneesit ja salaatit siinä tiskillä ehdi hapantua. Käytimme aina desinfioivaa käsisuihketta ja söimme maitohappobakteereja. Tyttäremme sai oksennustaudin, mutta lääkärin mukaan syynä ei ollut ruoka vaan virus, jonka hän saattoi saada esim. uimavedestä tai toiselta ihmiseltä. Luultavasti sama virus aiheutti toiselle lapsellemme hengitysinfektion. Terve varovaisuus kannattaa, mutta ei saa olla hysteerinen; ruoasta pitää voida nauttia. Tauti tulee jos on tullakseen ja se yleensä myös paranee.
- normaali käytäntö
Vältä samoja ruokia mitä yleensäkin kehoitetaan
välttämään etelässä eli kana ja majoneesi ovat
yleensä listalla ja samoin juomaveden ostaisin
pullotettuna. - vatsatautia
No jaa, kaikilla reissuilla olen syönyt ihania täytettyjä uuniperunoita ja kanakebabia ym eikä koskaan mitään. Ainahan jotain voi tulla mutta yksi Bulgarin plussiahan on hyvä ruoka ja jollei siitä uskalla nauttia niin kyllä lomasta menettää ison osan.
- ruuasta
palasin heinäkuun alussa matkalta ja seurueeni kanssa jätimme suosiolla majoneesit veks! salaattia voit syödä hyvillä mielin, mutta pidä huoli että siihen kuuluvat kasvikset ovat kylmiä/viileitä!
- never again
kävin,viikko kuumeessa ja ripulissa.
- molo
no voi jumaliste teidän kanssa!! just tommosia prkl:leen pöpö kauhusia...ei siellä tartte muuta kattoo ku ettei salaattia ja majoneesia syö! muuten voi syyä mitä haluu. jos oikein rupeette varomaan kaikkia mitä suuhun laitatte,ni jääkää suomeen!!!
- samaa mieltä..
molo kirjoitti:
no voi jumaliste teidän kanssa!! just tommosia prkl:leen pöpö kauhusia...ei siellä tartte muuta kattoo ku ettei salaattia ja majoneesia syö! muuten voi syyä mitä haluu. jos oikein rupeette varomaan kaikkia mitä suuhun laitatte,ni jääkää suomeen!!!
parempi ottaa sitte täältä omat eväät mukaan, jos tolle linjalle lähtee..
- näimpä
samaa mieltä.. kirjoitti:
parempi ottaa sitte täältä omat eväät mukaan, jos tolle linjalle lähtee..
salaattia ja majoneesia ei todellakaan kannata syödä!! voi saada pahemmankin pöpön, joka ei aiheuta pelkkää vatsatautia, vaan paraneminen voi olla pitkä prosessi..!!
- Vatsa sekaisin
Minulla oli melkein koko loman (1vko) vatsa sekaisin, en tiedä mistä tuli, mutta ruuasta arvaamatta. Jotkut salaatit olivat aika pahan näköisiä. Yksi päivä meni pelkästään hedelmälinjalla.
- joopastiks
Kauhea ripuli koko viikon meidän perheellä. Ruoka kannattaa ottaa mukaan Suomesta, niin ei tule tautia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770