Rokotuksista

menos

Oon menossa kuukauden päästä Bulgariaan Sunny Beachille, tarviiko rokotuksia? Ku oon kuullu et ei välttämättä tarviis, mut toiset on kyllä suositellu hepatiittia vastaan. Pystyykö hepatiittia välttämään ilman rokotusta esim. hyvällä hygienialla?

19

2226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos kokilla on

      hyvä hygienia.

    • ....

      Mutta jäykkäkouristusrokotteen voimassaolosta kannattaa huolehtia. Ensimmäinen annos a-hepatiittirokotusta tulisi ottaa n. 2vk ennen matkaa, jos taas haluaa suojan a- ja b-hepatiittia vastaan, niin silloin tulisi ensimmäinen tehostekin olla pistettynä, eli ensimmäinen tulisi ottaa n 1kk ennen matkaa.

      • kannattais

        ottaa se hepatiittikin? jäykkäkouristus on voimassa. Paljonko maksaa a-hepatiitti rokotus?


      • kr75
        kannattais kirjoitti:

        ottaa se hepatiittikin? jäykkäkouristus on voimassa. Paljonko maksaa a-hepatiitti rokotus?

        Itse otin tänä kesänä oulussa a b rokotteet jotka maksoi 120euroo eli ei ihan halpaa


      • maksaa
        kannattais kirjoitti:

        ottaa se hepatiittikin? jäykkäkouristus on voimassa. Paljonko maksaa a-hepatiitti rokotus?

        noin 70-80e kaksi annosta yhteensä.


      • Twinrix
        maksaa kirjoitti:

        noin 70-80e kaksi annosta yhteensä.

        Twinrix, eli suoja A- ja B-hepatiittia vastaan maksaa 3x35euroa. Paikkakuntakohtaisia eroja voi olla hinnoissa jonkin verran.

        Ensimmäinen piikki antaa suojan A-hepatiitilille, tehoste (~kk ensimmäisetä piikistä) yleensä B-hepatiitille. Kolmas piikki annetaan puolen vuoden kuluttua ensimmäisestä, jolloin vaste pitäisi olla saavutettu molempiin 100%:sti.


    • meunervo63

      Eikö kannattais kysyä terveyskeskuksesta tulis varmaan täsmä tietoa,toki myös yksityis lääkäriasemat antaa niitä.Itse 10 krt käyneennä en ikinä ole ottanu mitään rokotuksia ,saamatta mitään tautia mutta pitää tietää mitä tekee reisulla

    • muistutus

      siis hebatiitin vaara on olemassa myös suomessa.
      On aivan väärin luulla, että kun poistuu maasta, niin vasta silloin on vaarassa.
      Hankkikaa rokotukset ja rokotuttakaa ainakin lapsenne!

    • jee jeejee

      Minä otin a b rokotteen ja ne makso yhteensä melkein 150e. Mutta se kannatti, samalla reissulla olijat melkein koko ajan sängyn pohjalla kun saivat pöpöjä.. Suosittelen!

      • rannalla surffaaja

        Aikas paska flaksi kyl jos koko matkaseurueelle hepatiitti iskenyt, jos kerran sängyn pohjalle joutuivat, mutta sinä et kun rokotukset oli hepatiittia vastaan :D


    • Kannattaa olla aina

      Hepatiittirokoite kannattaa olla aina, menitpä vaikka Ivaloon.

      • rokotukset

        siis a- ja b-hepatiitti on voimassa koko loppu elämän. Että jos nyt vaikka matkan innoittamana ottaa ne, niin eipähän jatkossa tarvitse mieittiä. Eikä hintakaan niin kirpaise kun miettii sen vaikutusaikaa.


    • pöpönene

      Rokotus hepatiitteja vastaan tuolla 100 euron hinnalla on voimassa A:n osalta seuraavat 20v ja B:n 40v nyky tietämyksellä. Uutisista olemme kuulleet että A on lähes hävinnyt suomalaisilta juuri tuon rokotuksen suojan takia.
      Aina ei oma hyvä hygienia riitä vastustamaan hepatiitteja. Ruoassa sitä ei näe tai haista ja jos joudutkin onnettomuuteen ja saat verensiirron ulkomailla...
      Vielä ehdit ottaa rokotteen 2 ensimmäistä osaa...
      Hyvä matkaa sinulle!

    • pirtsu1979

      Kyllähän se hieman kirpaisi, hinta nimittäin, mutta parempi katsoa kuin katua.
      Eipähän tartte sit seuraavalle reissulle. :)

      • pirtsu1979

        Ja meitä siis 5 henkeä.
        Lapsethan ei hirveästi tykännyt noista pistoksista, viimeinen on onneksi vasta joulukuussa. :)


    • OTTAA

      Jep ota ihmeessä se hepatiitti A rokotus, se kun tulee ruuasta ja hepatiitti B taas veriteitse elikkä jos et harrasta suojaamatonta seksiä niin todennäköisyys tartuntaan on pienempi, toki jos joutuisit paikalliseen sairaalahoitoon niin silloin vois olla riski hepa B tartuntaan. Mutta jos sulla on matkavakuutus ja joudut hoidattamaan ns. yksityisellä klinikalla niin luulisin että toi B riski on pieni. Kantsii käydä Rokotus.fi sivulla siellä on faktaa. Turvallista matkaa. T: 30,07,2008 Bulgaraan lähtevät.

    • siis....

      ...eli rokotehan ei välttämättä pure eli ei ala toimia elimistössä. Rokotteen teho ja olemassa olo elimistössä tulisi testata verikokein puolen vuoden päästä rokotteen viimeisen tehosteen ottamisesta.

      • Jajuu

        Sittenhän kaikki rokotteet (lapsena annetut) pitäisi puolen vuoden välein tarkistaa toimivatko, tällä perusteella...


      • niin..
        Jajuu kirjoitti:

        Sittenhän kaikki rokotteet (lapsena annetut) pitäisi puolen vuoden välein tarkistaa toimivatko, tällä perusteella...

        Joopa joo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe