Arwo Mikkonen ehti tehdä

Juha82

vankkoja biisejä Popedalle ennen kuolemaansa.
Onneksi tuli Hautamäki.
Kumarrus Arwolle, liian nopiasti kuoli pois.

Tässä ois hyvä keikkasetti(monipuolinen valikoima eri säveltäjien biisejä) ;

Kotiin
Kansainvälisen herran pelko
Simo merihädässä
Pauli, pikku Pauli
Punaista ja makeaa
DaDa
Elämässä pitää olla runkkua
Jäin täryjyrän alle Pispalassa
Ukkometso
Apen ja Riitan surullinen tarina
Rattoriin
Aino
Viimeinen tanssi
Viimeinen mohikaani
Hullut koirat
Kymmenen uutiset
Kulmabaarin kantakundi(tietenkin pitää olla mukana)

8

3081

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • popedafani

mitä teki Ilari"Ilpo" Ainiala.
      Kaikki kunnia kuitenkin molemmille edesmenneille.

Tässä pieni pätkä siitä mitä Popedan kirjassa ilkeesti kiitää kerrotaan Ilposta.

Hänen nerokkuus teksteissä ja biiseissä oli vailla vertaa. Miehen huumori ja ironia olivat huikeaa. Sääli vaan ettei Ilpoa koskaan pidetty suurena lauluntekijänä vaikka hän sitä olikin. Olkoonkin, että hän ei suoltanut hittejä tms. Olipahan vaan aivan helevetin hyvä biisintekijä. Ilpohan oli suomentanut erittäin paljon Rolling Stonesin biisejä, joskin suurimman osan hän itse hävitti polttaen tekstinsä uunissa. Olivat olleet Ilpon mielestä paskaa. Huhutaan, että käännöksiä olisi ollut muutaman kymmenen kappaletta. Vaikka Ilpon osuus Popedan soittajana ei ollut pitkä-aikainen niin merkittävän työn hän bändin eteen teki.

• Mä vaan

ja sävellyksiä paljon ekalla levyllä ja sitten vielä sanat muunmuassa näihin: Rock n roll bileet, tahdon rollareitten konserttiin, Uskon Rolling stonesiin, Holtoton nainen; laitimmmainen kerta, lauantai-ilta, Hormoonihuulet, Paljastaja Karppanen, Hei Mies, Yks kystä kimma, Käröl, Vankilalaulu, Bonnie Monorie jne.

Mikä oli Ilpon kohtalo? Menehtyi vuonna 2002.

• Juha82
        Mä vaan kirjoitti:

ja sävellyksiä paljon ekalla levyllä ja sitten vielä sanat muunmuassa näihin: Rock n roll bileet, tahdon rollareitten konserttiin, Uskon Rolling stonesiin, Holtoton nainen; laitimmmainen kerta, lauantai-ilta, Hormoonihuulet, Paljastaja Karppanen, Hei Mies, Yks kystä kimma, Käröl, Vankilalaulu, Bonnie Monorie jne.

kumarrus!
        Vaikuttavaa duunia teki lyhyessä ajassa.
        Eka levyllä tais kaikki biisit olla Ainialan käsialaa sävellyksiä myöten ainakin.

• i2a
        Mä vaan kirjoitti:

MIkä biisi on tämä "tahdon rollareitten konserttiin" ? Costello soittanu sitä joskus soolokeikoillaan mut löytyykö miltään popedan levyltä ?

• Löytyy levyltä
        i2a kirjoitti:

MIkä biisi on tämä "tahdon rollareitten konserttiin" ? Costello soittanu sitä joskus soolokeikoillaan mut löytyykö miltään popedan levyltä ?

Uskon vielä Rolling Stonesiin niminen kappale. Hönö levyltä

• Mä vaan
        Löytyy levyltä kirjoitti:

Uskon vielä Rolling Stonesiin niminen kappale. Hönö levyltä

Uskon Rollin Stonesiin löytyy Hönöltä ja siinä on Costellon sävellys ja Ainialan sanat. Tahdon Rollareitten konserttiin taas on joku ulkolainen kappale johon Ainiala teki sanat ja jota Costello vetää välillä omilla soolokeikoillaan. Sitä ei olla levytetty ja se siis on täysin eri kipale.

• Anonyymi
        Mä vaan kirjoitti:

Uskon Rollin Stonesiin löytyy Hönöltä ja siinä on Costellon sävellys ja Ainialan sanat. Tahdon Rollareitten konserttiin taas on joku ulkolainen kappale johon Ainiala teki sanat ja jota Costello vetää välillä omilla soolokeikoillaan. Sitä ei olla levytetty ja se siis on täysin eri kipale.

ai onko se sittenki Costellon sävellys ? Mut lauantai-iltana -biisi hönöllä taitaa olla sitten Ainialan sävellys vai mitä`?

• Anonyymi

"Pystytkö lainaan pari sataa". Nämä oli suurin piirtein viimeiset sanat Mikkoselta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      81
      4081
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      116
      3597
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      83
      3393
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      39
      2819
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      125
      1683
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1536
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      14
      1191
    8. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1174
    9. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1144
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1130
    Aihe