Arwo Mikkonen ehti tehdä

Juha82

vankkoja biisejä Popedalle ennen kuolemaansa.
Onneksi tuli Hautamäki.
Kumarrus Arwolle, liian nopiasti kuoli pois.

Tässä ois hyvä keikkasetti(monipuolinen valikoima eri säveltäjien biisejä) ;

Kotiin
Kansainvälisen herran pelko
Simo merihädässä
Pauli, pikku Pauli
Punaista ja makeaa
DaDa
Elämässä pitää olla runkkua
Jäin täryjyrän alle Pispalassa
Ukkometso
Apen ja Riitan surullinen tarina
Rattoriin
Aino
Viimeinen tanssi
Viimeinen mohikaani
Hullut koirat
Kymmenen uutiset
Kulmabaarin kantakundi(tietenkin pitää olla mukana)

6

2894

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • popedafani

mitä teki Ilari"Ilpo" Ainiala.
      Kaikki kunnia kuitenkin molemmille edesmenneille.

Tässä pieni pätkä siitä mitä Popedan kirjassa ilkeesti kiitää kerrotaan Ilposta.

Hänen nerokkuus teksteissä ja biiseissä oli vailla vertaa. Miehen huumori ja ironia olivat huikeaa. Sääli vaan ettei Ilpoa koskaan pidetty suurena lauluntekijänä vaikka hän sitä olikin. Olkoonkin, että hän ei suoltanut hittejä tms. Olipahan vaan aivan helevetin hyvä biisintekijä. Ilpohan oli suomentanut erittäin paljon Rolling Stonesin biisejä, joskin suurimman osan hän itse hävitti polttaen tekstinsä uunissa. Olivat olleet Ilpon mielestä paskaa. Huhutaan, että käännöksiä olisi ollut muutaman kymmenen kappaletta. Vaikka Ilpon osuus Popedan soittajana ei ollut pitkä-aikainen niin merkittävän työn hän bändin eteen teki.

• Mä vaan

ja sävellyksiä paljon ekalla levyllä ja sitten vielä sanat muunmuassa näihin: Rock n roll bileet, tahdon rollareitten konserttiin, Uskon Rolling stonesiin, Holtoton nainen; laitimmmainen kerta, lauantai-ilta, Hormoonihuulet, Paljastaja Karppanen, Hei Mies, Yks kystä kimma, Käröl, Vankilalaulu, Bonnie Monorie jne.

Mikä oli Ilpon kohtalo? Menehtyi vuonna 2002.

• Juha82
        Mä vaan kirjoitti:

ja sävellyksiä paljon ekalla levyllä ja sitten vielä sanat muunmuassa näihin: Rock n roll bileet, tahdon rollareitten konserttiin, Uskon Rolling stonesiin, Holtoton nainen; laitimmmainen kerta, lauantai-ilta, Hormoonihuulet, Paljastaja Karppanen, Hei Mies, Yks kystä kimma, Käröl, Vankilalaulu, Bonnie Monorie jne.

kumarrus!
        Vaikuttavaa duunia teki lyhyessä ajassa.
        Eka levyllä tais kaikki biisit olla Ainialan käsialaa sävellyksiä myöten ainakin.

• i2a
        Mä vaan kirjoitti:

MIkä biisi on tämä "tahdon rollareitten konserttiin" ? Costello soittanu sitä joskus soolokeikoillaan mut löytyykö miltään popedan levyltä ?

• Löytyy levyltä
        i2a kirjoitti:

MIkä biisi on tämä "tahdon rollareitten konserttiin" ? Costello soittanu sitä joskus soolokeikoillaan mut löytyykö miltään popedan levyltä ?

Uskon vielä Rolling Stonesiin niminen kappale. Hönö levyltä

• Mä vaan
        Löytyy levyltä kirjoitti:

Uskon vielä Rolling Stonesiin niminen kappale. Hönö levyltä

Uskon Rollin Stonesiin löytyy Hönöltä ja siinä on Costellon sävellys ja Ainialan sanat. Tahdon Rollareitten konserttiin taas on joku ulkolainen kappale johon Ainiala teki sanat ja jota Costello vetää välillä omilla soolokeikoillaan. Sitä ei olla levytetty ja se siis on täysin eri kipale.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4612
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1877
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1580
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      123
      1110
    5. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1026
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1021
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      923
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      876
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      862
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      818
    Aihe