Taruolentoja

aina vilppi ja vedätys miel...

Joulupukki ja rehellinen kiinteistövälittäjä ovat taruolentoja. Kumpaakaan ei ole olemassa.

5

644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ile hki

      Minä olen olemassa.

      t. ile LKV

      • Jos sä olet

        se ile, jota mä ajattelen, niin sana rehellinen ei mahdu sun kanssa edes samalle tontille. Ja tiedät kyllä hyvin monta syytä siihen.


    • uskon joulupukkiin

      Mutta onhan olemassa vaihtoehto! Kun myyjä ja ostaja ovat aina sataprosenttisen rehellisiä, niin eipä muuta kuin jätetään kiinteistövälittäjä pois kuviosta ja homma toimii. Myyjä saa parhaan mahdollisen hinnan, ostaja parhaan mahdollisen asunnon mahdollisimman halvalla, eikä kenelläkään ole jälkikäteen mitään mukisemista. Kaikki pykälä- ja paperihommatkin hoituu kuin itsestään, kun kumpikin osapuoli osaa kaiken ja on siis sataprosenttisen rehellinen. Ja jos ei osaakaan, niin kysytään apua pankintädiltä, joka ainakin osaa ja on hänkin sataprosenttisen rehellinen.

      • ile hki

        Jos kaikki on niin helppoa ja rehellistä, sano mulle miksi asunnot myydään 90%:sti välitysliikkeiden kautta?

        Vastaus: asuntokauppa vaatii asuntokauppalain ja maakaaren tuntemusta myös itsemyyjän osalta sekä vakuusjärjestelyt eivät ole aina niin yksinkertaisia (kaikki kaupat eivät läheskään ole käteiskauppoja vaan usein maksetaan osa ja loput myöhemmin ja miten ostajalle saadaan vakuus maksetulle kauppasummalle) saatikka jos myyjänä on kuolinpesä, alaikäinen tai esim. määräalakauppa jossa kiinnityksiä on enemmän kuin kantatilan arvo.

        n. 18-20 vuotta sitten asunnot myytiin välitysliikkeiden kautta n. 60%:sti eli luku on ollut nouseva.

        Asuntokauppa ei ole tänä päivänä yksinkertaista kuin 15 vuotta sitten.

        t. ile LKV


      • uskon joulupukkiin
        ile hki kirjoitti:

        Jos kaikki on niin helppoa ja rehellistä, sano mulle miksi asunnot myydään 90%:sti välitysliikkeiden kautta?

        Vastaus: asuntokauppa vaatii asuntokauppalain ja maakaaren tuntemusta myös itsemyyjän osalta sekä vakuusjärjestelyt eivät ole aina niin yksinkertaisia (kaikki kaupat eivät läheskään ole käteiskauppoja vaan usein maksetaan osa ja loput myöhemmin ja miten ostajalle saadaan vakuus maksetulle kauppasummalle) saatikka jos myyjänä on kuolinpesä, alaikäinen tai esim. määräalakauppa jossa kiinnityksiä on enemmän kuin kantatilan arvo.

        n. 18-20 vuotta sitten asunnot myytiin välitysliikkeiden kautta n. 60%:sti eli luku on ollut nouseva.

        Asuntokauppa ei ole tänä päivänä yksinkertaista kuin 15 vuotta sitten.

        t. ile LKV

        Notota, tarkoitus oli esittää asiat kärjistetysti, mutta taisin olla liiankin uskottava? Vaikka sanoin uskovani siihen toiseenkin taruolentoon? Uskon edelleen myös rehelliseen kiinteistövälittäjään, mutta huumorintajuinen kiinteistövälittäjä, onko semmoisia olemassa? ;-)))))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      142
      8645
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1413
    3. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      64
      1231
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1195
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      90
      1067
    6. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      141
      1041
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      805
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      798
    9. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      781
    10. 45
      757
    Aihe