Urakointi hinnat

Agronic Combi

Pitäisi lähteä paalaus käärintä urakointiin naapurille yhdistelmä koneella, mutta urakoinnin hinnoittelu on enemmän kuin hebreaa minulle.
Siis paalaus käärintä verkko
kaveri hankkii muovit ja liuokset.

http://www.tts.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=275&Itemid=632
Löytyi kyllä aiempien vuosien urakointi hinnat, mutta ei selvinnyt onko kyseessä hinta kaikkineen kustannuksineen, vai tuleeko lisäksi muita kustannuksia päälle?

Minkälaisia hintoja urakoitsijat ovat pyytäneet/paali?

28

10542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla meleko

      huono laskupää, jos et osaa laskea paalin hintaa..
      Käytäppä tts-manageria niin saat melko tarkan hinnan.

      • melko huono lukeminen

        kun et osaa lukea aloituksen kysymystä kokonaan.

        TULEEKO MUITA KUSTANNUKSIA VIELÄ PÄÄLLE?

        Ymmärsitkö nyt?


      • OikeaUrakoitsija
        melko huono lukeminen kirjoitti:

        kun et osaa lukea aloituksen kysymystä kokonaan.

        TULEEKO MUITA KUSTANNUKSIA VIELÄ PÄÄLLE?

        Ymmärsitkö nyt?

        noukkimen kiveen, kaadat paalaimen reunaojaan ja teet paaleja jotka pilaantuvat talven aikana.

        Siis miltä planeetalta oikein olet?? Kyllä tuollaiset asiat täytyy kyetä tykönään pohtimaan ennenkuin alkaa edes harkita urakoimaan lähtemistä!!

        Millä perusteella olet mahtanut hankkia ko laitteet? Omaan käyttöön? Miten olet tehnyt laskelmat kannattaako koneet hankkia vai ei? Et ole tehnyt ollenkaan? Mahtaako teillä tulla kallista vai halpaa säilörehua karjallenne? Et tiedä? Miten oikein teidän tila pysyy pystyssä? On tehty niinkuin ennenkin? Siis hakattu perämetsiä? Joko kohta ovat lopussa, vai onko tullut senverran isun peruina hehtaareita jotta eivät heti lopu? No on se hyvä että tulee venäjän puutullit, se varmistaa kotimaisen kaupankäynnin että voi laskutaidottomat jussit harrastaa.

        Istuhan alas ja laske itse mikä on itsellesi ja kalustollesi sopiva taksa. Ei se niin vaikeata ole. Jos on ylipääsemätöntä, ammattiapua on saatavilla. Sitä kannattaa aina käyttää jos ei omat taidot riitä.

        Vielä lopuksi: jos ei em onnistu, on parempi pysyä kotona eikä lähteä maailmalle pilaamaan toisten, Oikeiden Urakoitsijoiden mainetta tai polkea hintoja ymmärtämättömällä hinnoittelulla!!


      • aloittajan tekstistä..
        melko huono lukeminen kirjoitti:

        kun et osaa lukea aloituksen kysymystä kokonaan.

        TULEEKO MUITA KUSTANNUKSIA VIELÄ PÄÄLLE?

        Ymmärsitkö nyt?

        TTS-Managerissa on riski% kohta johon tulee nämä yllättävät hajoamiset..


    • urakoinnista

      Se onkin hiukan mutkasempi juttu kun ei halua yli hinnoitella eikö toisaalta ilmankaan voi tehdä. Oot naapurin kaa hyvissä väleissä kun se sua töihin pyytää ja varmaan sekin on sulle jotain joskus tehnyt että siinä mielessä kohtuus kaikessa. TTS:n taulukkoon on hyvä tukeutua...Tosin kustannukset on siitä noussut, että jonkinlainen korotus vielä päälle..

      Mutta ihmettelen, että miksi tässä oli muutama kiihtynyt vastaus asialliseen kysymykseen...

      • asiallisesta vastauksesta

        taitaa "oikeat" urakoitsijat olla todella katkeria toisille.
        Kone on hankittu, koska sitä tarvitaan, vanhat on loppuun käytetty ja "urakoitsijalla" en teetä rehujani.

        Taitaa olla joillain vaikeaa ymmärtää.

        Mutta perimmäinen kysymys oli TTS:n urakointi hinnaston mukaan hinnoittelen paali hinnan ja lisään sopivan korotuksen.
        TTS:n urakointi hinta taitaa sisältää koneet, kuljettajan yms. kulut.

        Niin ja en ole ryhtymässä urakoitsijaksi, vaan tuttavalta koneet hajosivat juuri strategisella hetkellä ja toinen kuski sairas lomalla, eli voisi sitä huonomminkin mennä.


      • verollinen
        asiallisesta vastauksesta kirjoitti:

        taitaa "oikeat" urakoitsijat olla todella katkeria toisille.
        Kone on hankittu, koska sitä tarvitaan, vanhat on loppuun käytetty ja "urakoitsijalla" en teetä rehujani.

        Taitaa olla joillain vaikeaa ymmärtää.

        Mutta perimmäinen kysymys oli TTS:n urakointi hinnaston mukaan hinnoittelen paali hinnan ja lisään sopivan korotuksen.
        TTS:n urakointi hinta taitaa sisältää koneet, kuljettajan yms. kulut.

        Niin ja en ole ryhtymässä urakoitsijaksi, vaan tuttavalta koneet hajosivat juuri strategisella hetkellä ja toinen kuski sairas lomalla, eli voisi sitä huonomminkin mennä.

        näillä muovin hinnoilla,aika lähellä


      • ei vittu näitä
        verollinen kirjoitti:

        näillä muovin hinnoilla,aika lähellä

        Eli ryöstät paalauksesta 16 €/ paali. Sä oot hullu, seinähullu!


      • PAALI,
        ei vittu näitä kirjoitti:

        Eli ryöstät paalauksesta 16 €/ paali. Sä oot hullu, seinähullu!

        eikä mikään toppura,sellainen joita pysyy kasattuna kolme päällekkäin,ilman toisten paalien tukea.


    • naapurilta

      Sulla on raktori ja paalain jo maksettu niin eihän sulla ole kuin löpöt ja muivi plus verkko kustannuksia. Tietysti koneet vähän kuluu myös jonka voi huomioida, mutta pystyt reilusti halvemmalla tekeen kuin oikeet urakoitsijat.

      • Nimim.eläkeläinen

        Naapuri ja sukulainen ovat huonoimpia asiakkaita,yleensä menee työ talakoushommina.
        Pikkutilat tulisikin lopettaa syövät suurempien tilojen tulosta kerjäämällä töihin,taikka lainaamalla jatkuvasti jotakin.
        Tilakoko kahteen sataan hehtaariin,minulla muuten oli,nyt olen ansaitulla luopumis eläkkeellä,eikä tämäkään hassumpaa ole rahat ja aika piisaavat.Aamulla kävin pelaamassa kierroksen golfia.


      • 30ha
        Nimim.eläkeläinen kirjoitti:

        Naapuri ja sukulainen ovat huonoimpia asiakkaita,yleensä menee työ talakoushommina.
        Pikkutilat tulisikin lopettaa syövät suurempien tilojen tulosta kerjäämällä töihin,taikka lainaamalla jatkuvasti jotakin.
        Tilakoko kahteen sataan hehtaariin,minulla muuten oli,nyt olen ansaitulla luopumis eläkkeellä,eikä tämäkään hassumpaa ole rahat ja aika piisaavat.Aamulla kävin pelaamassa kierroksen golfia.

        ja töitä riittäisi koko kansalle.
        Saa ne 200-500ha tilat myös jatkaa siinä samalla.


    • 7,2 - 12,4 euroa

      Paalilta on melko leväperäinen haarukka.

      Tänä päivänä alle 7,5e/paali ei kannata ja 12 e/paali on siinä ja siinä kannattaako palkata urakoitsijaa. No tietenkin riippuu paikkakunnasta ja urakoitsijoiden määrästä ja laadusta.

      Jos pyydät jotain 8 - 9,5 euroa paalilta mahd. matkat, niin suhteellisen kohtuullisena pitäisin.

      • maksamme

        tänä kesänä urakoitsijalle 15 euroa/paali, sisältäen verkon ja muovin (uusi paalainkäärijäyhdistelmä ja 3D-käärintä). Kokonaiskustannus noussee selvästi yli kahdenkympin, kun huomioi niittomurskauksen (urakoitsija tekee), hapon sekä lannoitteen ja sen levityksen. Ja itselle laskettaessa vaikuttaa myös paalien kuljetus lohkolta välivarastoon ja välivarastosta pöydälle.

        Tämä ei suoraan liittynyt alkuperäiseen kysymykseen, minkä tiedostan. Mutta kirjoitin silti.


    • Vara Kaani

      Täällä meilläpäin pyydetään 16 euroa pallolta, alvin kanssa ...
      Palloja saa ostaa noin 25-30 euron hinnalla, alvin kanssa.

    • Paalinpyörittäjä

      Itte teen halvimmillaan pystystä pakettiin sisältäen muovit 14 alv. Satunnaisille asiakkaille 16 euroo ja niitto erikseen 40 euroo hehtaarilta. Happoo en käytä ollenkaan ja kone on Machale Fusion kakkonen, eli markkinoiden tiviimmät paalit! Sulla sopuhinta naapurille sen muoveihin vois olla kymppi alvi paalilta.

      • kiitos.

        Näitä kokonaishinnan ilmottajista ei ole mitään hyötyä kun ei tiedä kuinka paljon mitäkin materiaalia on käytetty ja minkä laatuista


      • Paalinpyörittäjä
        kiitos. kirjoitti:

        Näitä kokonaishinnan ilmottajista ei ole mitään hyötyä kun ei tiedä kuinka paljon mitäkin materiaalia on käytetty ja minkä laatuista

        Ehdotin hinnaksi naapurille NAAPURIN MUOVEIHIN ja hänen niittoonsa kympin paalilta plus alvi. Miten haluat tiedon vielä pilkkoa? Verkko kuuluu aina paaluksen hintaan ja yleensä polttoaine sekä kuskin palkka. Verkkoa täytyy olla vähintään 2 kierrosta, että tulee tiiviit paalit, muovin määrällä ei ole merkitystä, jos kerran asiakas maksaa ja asiakas kertoo sitten montako kerrosta muovia laitetaan!


      • todellakin
        Paalinpyörittäjä kirjoitti:

        Ehdotin hinnaksi naapurille NAAPURIN MUOVEIHIN ja hänen niittoonsa kympin paalilta plus alvi. Miten haluat tiedon vielä pilkkoa? Verkko kuuluu aina paaluksen hintaan ja yleensä polttoaine sekä kuskin palkka. Verkkoa täytyy olla vähintään 2 kierrosta, että tulee tiiviit paalit, muovin määrällä ei ole merkitystä, jos kerran asiakas maksaa ja asiakas kertoo sitten montako kerrosta muovia laitetaan!

        Paalautin 5 vuotta sitten 6 eurolla (22%). Eli otat 100% enemmän. Ei ole inflaatio ihan noin paljoa laukannut viidessä vuodessa sentään. Ja tämä on yksi syy miksi inflaatio ylipäätään laukkaa, eli otetaan hirveää ylihintaa palveluista.


      • jos ostasit
        todellakin kirjoitti:

        Paalautin 5 vuotta sitten 6 eurolla (22%). Eli otat 100% enemmän. Ei ole inflaatio ihan noin paljoa laukannut viidessä vuodessa sentään. Ja tämä on yksi syy miksi inflaatio ylipäätään laukkaa, eli otetaan hirveää ylihintaa palveluista.

        itse koneet, ja yrittäisit sillä 5v takaisella hinnalla, etkä ruikuttais täällä.


      • ryöstäjä
        jos ostasit kirjoitti:

        itse koneet, ja yrittäisit sillä 5v takaisella hinnalla, etkä ruikuttais täällä.

        Millä rahoilla minä koneen ostan?? Niinkuin et sinäkään laita apulantatehdasta pystyy. On tää ihme että valitetaan kun Yara pyytää apulannasta hieman ylimääräsitä ja itse tehdään samaa.


      • miten asian hoitaa
        ryöstäjä kirjoitti:

        Millä rahoilla minä koneen ostan?? Niinkuin et sinäkään laita apulantatehdasta pystyy. On tää ihme että valitetaan kun Yara pyytää apulannasta hieman ylimääräsitä ja itse tehdään samaa.

        Yara rosvoaa, kuin wanhan ajan viikingit, mutta millä teet itse lannoitteet?

        Urakointia ei ole pakko ostaa, vaan hankit omat koneet/koneen ja alat pussittaa rehua.
        Tässä pääset pitkässä juoksussa voitolle, mutta Yaran kanssa et koskaan.


      • takuulla valittanu
        ryöstäjä kirjoitti:

        Millä rahoilla minä koneen ostan?? Niinkuin et sinäkään laita apulantatehdasta pystyy. On tää ihme että valitetaan kun Yara pyytää apulannasta hieman ylimääräsitä ja itse tehdään samaa.

        se on yks hailee omistaako lannoite monopolin valtio tai norjalaiset-hinta on mikä on.


      • päälläsi
        miten asian hoitaa kirjoitti:

        Yara rosvoaa, kuin wanhan ajan viikingit, mutta millä teet itse lannoitteet?

        Urakointia ei ole pakko ostaa, vaan hankit omat koneet/koneen ja alat pussittaa rehua.
        Tässä pääset pitkässä juoksussa voitolle, mutta Yaran kanssa et koskaan.

        sinun mielestä pienellä kylällä pitää olla kaikkia kaksi vähnitään. Kauppoja, posteja apteekkeja, partureita, kaikkia. Jos on yksi jotakin niin tällä on ihan velvollisuus nostaa hintaa kolminkertaiseksi siihen millä homaan pystyis tekeen?? Ei sitä kilpailua kuule ole joka käpykylään tarjolla vaan hommat jaetaan eikä kukaan ryöstä.

        Maajussit on kyl niin poispilattuja muutenkin ettei ne muusta tajua kun mistä sais kupattua lisää ilmaista rahaa uuteen valmettiin.


      • On rehua tehnyt
        todellakin kirjoitti:

        Paalautin 5 vuotta sitten 6 eurolla (22%). Eli otat 100% enemmän. Ei ole inflaatio ihan noin paljoa laukannut viidessä vuodessa sentään. Ja tämä on yksi syy miksi inflaatio ylipäätään laukkaa, eli otetaan hirveää ylihintaa palveluista.

        täälläpäin taksat kyllä korkeammat. Meillä on hinnoitteluperiaate kylläkin sellainen, jotta ajamme tuntiveloituksella sillä se on kaikille oikeudenmukaisin. Pienien ja hankalien lohkojen paalauttajat maksavat silloin automaattisesti eniten ja suurten parempien lohkojen paalauttajat vähemän. Lisäksi ne tilat joilla homma joutuu maksavat vähemmän, ja ne joilla työnteko muistuttaa enemmän nussimista kuin työntekoa maksavat tuntihinnoittelussa enemmän.

        KAIKKI tarvikkeet laskutetaan erikseen, muovit, verkot, s-aineet. Tila saa ne halutessaan itse hankkia, niitä ei ole pakko tilata meidän kauttamme.

        Silppuavalla paalaajalla silppurin käytöstä peritään lisäksi nk silppuamislisä, se kun kuluttaa teriä ja polttoainetta. Näin esim oljen ja heinän paalauksessa asiakas saa työn silloin halvemmalla jos ei ole tarve "pakko katkoa" kuivia korsia.

        Hintoja en tässä kerro, enkä kerro muuallakaan. Ne kerrotaan varteenotettaville asiakkaille pyydettäessä. Hinnoitteluun vaikuttaa lisäksi työmaan koko, onko vakio asiakas vai kerta, Onko monivuotinen sopimus vai toistaiseksi jne jne. Alennnus prosentti tuntihintaan voi siten olla jopa 30%.

        Menkääpä talvella pojaat kurssille opettelemaan urakkahinnoittelua. Tekee hyvää jokaiselle....


      • ilmanaikuista vittuilua nämä palstat.
        On rehua tehnyt kirjoitti:

        täälläpäin taksat kyllä korkeammat. Meillä on hinnoitteluperiaate kylläkin sellainen, jotta ajamme tuntiveloituksella sillä se on kaikille oikeudenmukaisin. Pienien ja hankalien lohkojen paalauttajat maksavat silloin automaattisesti eniten ja suurten parempien lohkojen paalauttajat vähemän. Lisäksi ne tilat joilla homma joutuu maksavat vähemmän, ja ne joilla työnteko muistuttaa enemmän nussimista kuin työntekoa maksavat tuntihinnoittelussa enemmän.

        KAIKKI tarvikkeet laskutetaan erikseen, muovit, verkot, s-aineet. Tila saa ne halutessaan itse hankkia, niitä ei ole pakko tilata meidän kauttamme.

        Silppuavalla paalaajalla silppurin käytöstä peritään lisäksi nk silppuamislisä, se kun kuluttaa teriä ja polttoainetta. Näin esim oljen ja heinän paalauksessa asiakas saa työn silloin halvemmalla jos ei ole tarve "pakko katkoa" kuivia korsia.

        Hintoja en tässä kerro, enkä kerro muuallakaan. Ne kerrotaan varteenotettaville asiakkaille pyydettäessä. Hinnoitteluun vaikuttaa lisäksi työmaan koko, onko vakio asiakas vai kerta, Onko monivuotinen sopimus vai toistaiseksi jne jne. Alennnus prosentti tuntihintaan voi siten olla jopa 30%.

        Menkääpä talvella pojaat kurssille opettelemaan urakkahinnoittelua. Tekee hyvää jokaiselle....

        On pojat aika halvalla rehua tehnyt.... on se hyvä, että täällä on täysjärkisiäkin.
        Olen paalannut 50 000 paalia, joista puolet urakointia. Nyt hinta on 12 alv muovit /paali. Siitä vähän alennus asiakkaille, jotka paalauttavat paljon eli satoja paaleja.

        Hinnoittelussa tr tunti on 20 alv ja mies saa palkkaa samanverran, lopuilla ostetaan verkkoa ja kustannetaan paalainta. Kaikissa koneissa riittää korjattavaa, eikä rikastumaan ole päässyt.


      • Anonyymi
        päälläsi kirjoitti:

        sinun mielestä pienellä kylällä pitää olla kaikkia kaksi vähnitään. Kauppoja, posteja apteekkeja, partureita, kaikkia. Jos on yksi jotakin niin tällä on ihan velvollisuus nostaa hintaa kolminkertaiseksi siihen millä homaan pystyis tekeen?? Ei sitä kilpailua kuule ole joka käpykylään tarjolla vaan hommat jaetaan eikä kukaan ryöstä.

        Maajussit on kyl niin poispilattuja muutenkin ettei ne muusta tajua kun mistä sais kupattua lisää ilmaista rahaa uuteen valmettiin.

        Luuletko, että koneet kulkee pyhällä hengellä, ja ruoka varmaan maistuu sullekin.


    • Anonyymi

      hyvin se menee kunhan Häggman ei kakkujaan soittele 112

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe