Tyyli ja skootteri

skootterityyli

Olen katsellut noita skoottereita ja niitten kuskeja,olen tehnyt mielenkiintoisen havainnon, että VESPALLA ajavat aivan selvästi mieltävät ajopelinsä muodikkaaksi ja myös omalla pukeutumisellaan viestittävät kuuluvansa skootterimaailman ehdottomaan eliittiin, minun on alkanut tehdä myös mieli tuohon iloiseen porukkaan, osaako kukaan kertoa että kokoontuuko he missään säännölisesti ja olisko VESPA ihmisillä jokin oma kerho johon voisi liittyä? en ole kuullut että kiinan skoottereilla on mitään kerhoa, olenkin tuntenut itseni aika yksinäiseksi ajellessani tuolla sanililillani silloin kun olen sen saanut käyntiin että olen päässyt liikenteeseen, olen kuullut paljon hyvää VESPOISTA ja haluan sellaisen myös itselleni.

16

2069

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karvanokka

Tääkin aihe varmaan poistetaan, kun selviää nyky vespojen kotimaa. Tällänen vespaspämmi voitais poistaa ihan automaattisesti. Hitto mitä eliittipaskaa.

• prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

ja tosi nopeasti ,ennenkuin "sheriffi"kerkeää tän poistaa,http://www.skoottericlubi.com/ Onhan tuo ihan hyvä ajatus olla jotainn yhteistä toimintaa,eikä vain hulluna kysellä ,miten vaikka moposkootteria virittelee kulkemaan kovempaa ja viellä kovempaa\sais sheriffi poistella kaikki nuo ohjeet virittelystä salamana,syy moniko viritelijöistä ajelee suljetulla alueella,viritetyllä ja kuristukset poistetulla moposkootterilla, siis laittomalla,liikenteen sekaanhan sellaisella ei saisi tunkea.

• että asialliset

keskustelut poistetaan, sen sijaan viritysohjeet ja kehoitukset laittomuuksiin saavat olla, mikähän on palstan "sheriffin" suhde tuollaisiin laittomuuksiin? olisiko itse jäänyt kiinni tuollaisesta ja nyt katkeruuksissaan suosii kirjoittelua aiheesta että muutkin kokisi saman kohtalon?

On kiva lukea keskustelua eri skootterimerkeistä ja niiden toimivuudesta ja erillaisuudesta,myös toisten merkkien paremmuudesta ja huonommuudesta.

Miksi keskustelu aiheesta poistettiin? poistetussa ketjussa ei keskusteltu virittämisestä, eli ei kehoitettu laittomuuksiin niinkuin monissa ketjuissa tehdään joita ei ole poistettu.

Onkohan tämän palstan valvoja tehtäviensä tasolla, ja ymmärtääkö hän keskustelujen todellisen sisällön?

• että asialliset kirjoitti:

keskustelut poistetaan, sen sijaan viritysohjeet ja kehoitukset laittomuuksiin saavat olla, mikähän on palstan "sheriffin" suhde tuollaisiin laittomuuksiin? olisiko itse jäänyt kiinni tuollaisesta ja nyt katkeruuksissaan suosii kirjoittelua aiheesta että muutkin kokisi saman kohtalon?

On kiva lukea keskustelua eri skootterimerkeistä ja niiden toimivuudesta ja erillaisuudesta,myös toisten merkkien paremmuudesta ja huonommuudesta.

Miksi keskustelu aiheesta poistettiin? poistetussa ketjussa ei keskusteltu virittämisestä, eli ei kehoitettu laittomuuksiin niinkuin monissa ketjuissa tehdään joita ei ole poistettu.

Onkohan tämän palstan valvoja tehtäviensä tasolla, ja ymmärtääkö hän keskustelujen todellisen sisällön?

mitenhän sen nyt sanoisi että kaikki ymmärtäisi?
        viestejä joissa ouhutaan niitänäitä ja ei loukata ketään ei koskaan poisteta paitsi jos se sattuu olemaan jonkun poistettavan viestin jatkona jolloin kylläkin tapahtuu harmittava "poisto" joka johtuu suomi24:n viestien rakenteesta, toisin sanoen jos poistetaan joku viesti niin siihen jatkoksi tulleet viestit poistetaan "tahattomasti" mutta syynä on se alkupeärinen herjaava, rasistinen,loukkaava tms viesti...
        viestit joissa kehoitetaan tai kerrotaan "viritys" ohjeita taasen eivät ylläpidon ohjeiden mukaa kuulu poistettaviin viesteihin ellei niissä kerro jo aiemmin mainitsemiani asioita´... toisaalta ylläpitokin poistaa enemmän viestejä kuin minä :(
        itse olen ehdotellut että kuuten asiallisista viesteistä voisi esimerkiksi joitakin sanojen kirjaimia "korvata" tähtimerkillä jolloin saataisiin muuten asiallinen viesti säilytettyä mutta siihen kuulemma ei ole mahdollisuuksia joten ainoaksi mahdollisuudeksi jää viestien poisto kun niitä ei voida "muokata",harmi sinänsä joten pahoittelen jos asiattoman viestin poistossa joskus menee mukaviakin ja asiallisia viestejä...
        usein moni lukija "kokee" itseään loukatun ja klikkaa viestin sivussa olevaa "asiaton viestiä" jolloin siitä tulee ilmoitus minulle ja ylläpidolle... ja vaikka itse ensitä poistaisikaan kun se minusta asiallinen niinnylläpito saatuaan sman "ilmoituksen" todennäköisesti poistaa sen lukematta koko viestiketjua ja antaa "lapsen mennä pesuveden mukana"

• hopottaja

eli kaupallinen viestittäjä, viestisi siis poistettakoon.

• vespamyyjä

aivan selvä vespamyyjä. Ei kannattais kauheesti hehkuttaa.....

• minustakin on

tyyli tärkeää ja siksi minä valitsin itselleni Vespa skootterin, olen varustanut sen kaikilla siihensaatavilla lisävarusteilla, sen lisäksi minulla on Vespalook huppari ja avimenperässä Vespalogo, päässäni pidän ajaessani Vespa kypärää. Tyyli on tärkeää, miksei olisi?

• koeajamaan
        minustakin on kirjoitti:

tyyli tärkeää ja siksi minä valitsin itselleni Vespa skootterin, olen varustanut sen kaikilla siihensaatavilla lisävarusteilla, sen lisäksi minulla on Vespalook huppari ja avimenperässä Vespalogo, päässäni pidän ajaessani Vespa kypärää. Tyyli on tärkeää, miksei olisi?

Uutta skootteria, nimittäin VESPAA en ole harkinnutkaan muita merkkejä,minulle oli aivan selvää minkä merkin valitsen itselleni kun ostan skootterin, minunkin mielestä VESPA skootterit on tyylikkäitä ja kohta sellaisella tämäkin tyttö huristelee, aion myös hankkia samalla jotain vespa oheistuotteita koska tottakai haluan pukeutua myös tyylin mukaisesti.
        Punainen VESPA ja tyttö.

• prrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
        koeajamaan kirjoitti:

Uutta skootteria, nimittäin VESPAA en ole harkinnutkaan muita merkkejä,minulle oli aivan selvää minkä merkin valitsen itselleni kun ostan skootterin, minunkin mielestä VESPA skootterit on tyylikkäitä ja kohta sellaisella tämäkin tyttö huristelee, aion myös hankkia samalla jotain vespa oheistuotteita koska tottakai haluan pukeutua myös tyylin mukaisesti.
        Punainen VESPA ja tyttö.

tuota se skootteri ajelu parhaimmillaan onkin ,nauttii mukavasta kulkuneuvosta,ja tyyliin sattuvista asusteista tai muista merkkin oheistuotteista.Mukavia ajeluita punaisen skootterin satulassa,moikataan jos vastaan tullaan.

• koeajamaan kirjoitti:

Punainen VESPA ja tyttö.

Miksi mainitsemasi vespa pitää erikseen koeajaa jos "kelpuuttaa" vain vespan alleen?
        Eihän sillä ole merkitystä miltä sillä tuntuu ajaa jos "tyyli" ja "oheistuotteet" on pääasia... minä ainakin koeajan moposkootterini siksi että tiedän/tunnen miten se istuu allani ja miten on hallintalaitteet sijoitettu... miten jarrut toimii... onko kuljettajalla tarpeeksi esimerkiksi jalkatilaa jne... mutta jos on "tyylitietoinen" miksi vaivautua koeajamaan vespa jos/kun sen kuitenkin ostaa... miksi ei soita ja pyydä toimittamaan sitä suoraan pihalle :)
        Tyylistä puheen ollen on nykyään vespat samanlaisia TUPPERWAARA skoottereita kuin muutkin... toista oli "ennen vanhaan" :) nam

• tehdä huolellisesti
        PappaSkootteri kirjoitti:

Miksi mainitsemasi vespa pitää erikseen koeajaa jos "kelpuuttaa" vain vespan alleen?
        Eihän sillä ole merkitystä miltä sillä tuntuu ajaa jos "tyyli" ja "oheistuotteet" on pääasia... minä ainakin koeajan moposkootterini siksi että tiedän/tunnen miten se istuu allani ja miten on hallintalaitteet sijoitettu... miten jarrut toimii... onko kuljettajalla tarpeeksi esimerkiksi jalkatilaa jne... mutta jos on "tyylitietoinen" miksi vaivautua koeajamaan vespa jos/kun sen kuitenkin ostaa... miksi ei soita ja pyydä toimittamaan sitä suoraan pihalle :)
        Tyylistä puheen ollen on nykyään vespat samanlaisia TUPPERWAARA skoottereita kuin muutkin... toista oli "ennen vanhaan" :) nam

Toisin kuin palstan valvoja suosittelee, niin minä sanon, koeajakaa aina, vaikka olisitte etukäteen päättäneet jo merkistä, koeajolla voi tulla mieleen kysymyksiä hallinta ym laitteista, siksi ennen kuin oikeasti lähdetään liikenteeseen niin koeajakaa!

Palstan valvoja on kai sitämieltä että VESPASSA ei olisi tarpeeksi jalkatilaa? Vespan jalkatila on suurimpia mitä markkinoilla olevissa skoottereissa on.

Palstan valvojan mielestä VESPAT on "tupperwaara skoottereitA" hän viittaa tuolla vertauksellaan ilmeisesti muovituotteisiin, ymmärrän että palstanvalvojalla ei ole tietoa siitäkään että VESPA skootterin runko on puristettu teräslevystä ja on tavallaan "itsekantava" eli rakennetta voi verrata auton koriin,siitä jotuen VESPA skoottereissa on vähiten helposti rikkoutuvia muoviosia, VESPA skootteri on ollut aina suunnan näyttäjä jota muut valmistajat ovat yrittäneet vaihtelevalla menestyksellä matkia, siinä onnistumatta.

Laadulla on tekijänsä, VESPALLA ajavat ovat myös tutkimusten mukaan iloisia ja onnellisia ihmisiä, tervetuloa mukaan.

• tehdä huolellisesti kirjoitti:

Toisin kuin palstan valvoja suosittelee, niin minä sanon, koeajakaa aina, vaikka olisitte etukäteen päättäneet jo merkistä, koeajolla voi tulla mieleen kysymyksiä hallinta ym laitteista, siksi ennen kuin oikeasti lähdetään liikenteeseen niin koeajakaa!

Palstan valvoja on kai sitämieltä että VESPASSA ei olisi tarpeeksi jalkatilaa? Vespan jalkatila on suurimpia mitä markkinoilla olevissa skoottereissa on.

Palstan valvojan mielestä VESPAT on "tupperwaara skoottereitA" hän viittaa tuolla vertauksellaan ilmeisesti muovituotteisiin, ymmärrän että palstanvalvojalla ei ole tietoa siitäkään että VESPA skootterin runko on puristettu teräslevystä ja on tavallaan "itsekantava" eli rakennetta voi verrata auton koriin,siitä jotuen VESPA skoottereissa on vähiten helposti rikkoutuvia muoviosia, VESPA skootteri on ollut aina suunnan näyttäjä jota muut valmistajat ovat yrittäneet vaihtelevalla menestyksellä matkia, siinä onnistumatta.

Laadulla on tekijänsä, VESPALLA ajavat ovat myös tutkimusten mukaan iloisia ja onnellisia ihmisiä, tervetuloa mukaan.

Koeajo kannattaa aina, olen kanssasi 100% samaa mieltä mutta kuten aiemmassa kirjoutksessani kerroin niin joillakin tuntuu olevan päämääränä AINOASTAAN tyyli ja valitsevat sen perusteella moposkootterinsa! Silloinhan on koeajo turhaa koska päätös on jo tehty!
        En ole väittänyt koskaan että Vespan moposkoottereissa ei olisi jalkatilaan(polvi tilaa kanssa) vaan itsekkin kerroin sen olevan yksi syistä minkä takia itsekkin koeajaisin moposkootterin!
        Mielipiteeni tupperwaara tuotteita tulee siitä että vespakin on luoponut ulkoisista peltikuoristaan jotka alkuaan ovat aina olleet metallia jotka ovat suhteellisen helppoja korjailla ja muokkailla ja huomattavasti kestävempia kuin mitkään muoviset katteet!
        Rungosta en sanallakaan ole sanonut mitään... edes verrannut esim: pappatuntureihin joissa on ollut 60 70 ja 80 luvuilla teräslevyistä puristettu runko...
        Matkia tai ei muovia ne ulkokuoret nykyään on vespassakin muovia kuten monissa muissakin!
        Laadussa toki yhdyn edelliseen kirjoittajaan mutta jos huomasit alkuperäinen kirjoitukseni koskikin niitä jotka metsästävät vain TYYLIÄ ja siitä johtuvia "johdannaisia" jolloin AINA ei kaikki mene käytännön sanomien asioiden mukaan... eli jättävät koeajon ajamatta kun tekee johto ja ostopäätöksensä vain TYYLIN eikä koeajon jälkeisten kokemusten mukaan... voihan olla että tyyli ja koeajon tuoma "huuma" kohtaavat ja hankintapäätös syntyy vespasta mutta toivottavasti koeajo vaikuttaa siihen enemmän kuin pelkkä "tyyli"!

• kottikärrystä

Vespa kuten useimmat muutkin skootterit ovat melkoisia kampuroita ajettaviksi. Syynä on pieni pyöräkoko. Koeajakaa ensin joku 16 tuumaisilla pyörillä varusttu skode niin huomaatte eron. Ei siinä paljon kaulahuivin väri auta kun kottikärryn pyörät pyörii alla. Todellista eliittiä ovat ne jotka painottavat pukeutumisen sijasta enemmän ajo-ominaisuuksia.
      Minun silmissäni es. metsuri ja pokasaha Pappatunturin selässä on paljon tyylikkäämpi näky kuin joku kaulahuivi pelle Vespan päällä.

• Kuuluu pienet pyörät

Pienistä pyöristään aito VESPA tunnettiin, uusimmissa pyöräkoko on jonkinverran kasvanut, skootterissa ei saa olla liian isot pyörät silloin sen "tyyli" ei ole enää skootterimainen vaan jokin muu.
        Mitä tulee "pokasaha/pappatunturi/metsuri yhdistelmään, niin sanoisin että tuon tyylisuunnan edustajia taitaa olla aika vähän, itse taisin tehdä sellaisesta havainnon joskus vuosia sitten, jossakin Suomalaisessa mv elokuvassa, (mv= mustavalkoinen)Jos sellaisen näyn kohtaisin vielä livenä niin en menisi kutsumaan ainakaan miksikään "pokasahapelleksi pappatunturinpäällä" jokaisella tyylinsä, me aidot VESPA ihmiset kunnioitamme muidenkin tyyliä.

• lakkaa kohkaamasta
        Kuuluu pienet pyörät kirjoitti:

Pienistä pyöristään aito VESPA tunnettiin, uusimmissa pyöräkoko on jonkinverran kasvanut, skootterissa ei saa olla liian isot pyörät silloin sen "tyyli" ei ole enää skootterimainen vaan jokin muu.
        Mitä tulee "pokasaha/pappatunturi/metsuri yhdistelmään, niin sanoisin että tuon tyylisuunnan edustajia taitaa olla aika vähän, itse taisin tehdä sellaisesta havainnon joskus vuosia sitten, jossakin Suomalaisessa mv elokuvassa, (mv= mustavalkoinen)Jos sellaisen näyn kohtaisin vielä livenä niin en menisi kutsumaan ainakaan miksikään "pokasahapelleksi pappatunturinpäällä" jokaisella tyylinsä, me aidot VESPA ihmiset kunnioitamme muidenkin tyyliä.

Osta Vespa ja pukeudu kuinkas tykkäät. Oman tyylisi korostaminen ja siitä alituinen kohkaaminen vaikuttaa siltä, että väheksyt muiden tekemiä tyylivalintoja. Taida olla melkoinen tyylirasisti.

• nuin kovasti
        lakkaa kohkaamasta kirjoitti:

Osta Vespa ja pukeudu kuinkas tykkäät. Oman tyylisi korostaminen ja siitä alituinen kohkaaminen vaikuttaa siltä, että väheksyt muiden tekemiä tyylivalintoja. Taida olla melkoinen tyylirasisti.

Tyyliä vastaan, eiks olekkin kiva kun on tyylitietoisia ihmisiä, mekin likkaporukassa mietitään aina tarkkaan mitä laitetaan päälle kun lähdemme skodella meneen, ei se ole sama miltä näyttää, kumpa saisikin tuollaisen Vespa skoden, mut mä saan oman skoden varmaan vasta ens kesänä, tai ainaski faija on lupaillut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1265
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      916
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      913
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      830
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe