Millainen moottori on Focuksen 1,8 115 hv turbodiesel? Hintaero 1,6 litran 90 turbodieseliin on aika pieni. Kumpi kannattaa ostaa? Millaisiin kilometrimääriin 1,8 TDCI kuskit on autoillaan yltäneet? Ajattelin ensin VW:n TDI moottorilla varustettua autoa mutta jutut laatu- ja kestävyysongelmista arveluttavat. Mutta kun katsoo esim. Nettiauto.com sivuilta niin TDI Golf/Bora autoja lukemattomia myynnissä 200-300 tkm kilometrimäärillä.
Fordin dieselmoottorit?
10
7478
Vastaukset
- mottia vaillehalako
ennen p100 d koneet kesti jopa 80tuh km nykysin voorti tekee yht työtä PSAkanssa eli koneet tulee psalta euroopan johtavalta d moottorin tekiäjältä eli loitavia koneita....jos voorti on ite tuon koeen tehnytr kannattaa varoa 1,8 kuulostaa voortilta
- vankka kone
..se on peräisin jo vanhoista sierroista, tosin paljon kehitettynä. Sen moottorin kestävyyttä ei tarvitse epäillä, 500 tuhatta ei siinä paljoa tunnu.
Nämä 1,6 moottorit ovat Ranskalaista yhteistyötä, myöskin hyviä ja kestäviä moottoreita, ja nykyaikaisempia kun tämä Fordin oma 1,8.
Tutki näiden autojen käyttöominaisuuksia ajamalla ja valitse itsellesi sopivampi, kumpikin kyllä kestää. Tässä 1,8 on jakopää hihnalla, toisessa taitaa olla ketjulla. - viikko ajettu
ostin moisen ja nyt ihmettelen moottorin alavääntöä..., jos en kohta opi ajamaan menee hermot. Vääntö loppuu 1000 kierroksen kieppeillä ja on kepitettävä ja huokuteltava "henkiin". Kun älyää pitää kierroksilla niin vääntää hyvin...
- kaasua
Liikkeellelähdettäessä ei kannata painaa kaasupoljinta vaan antaa voortin itse hoitaa asia. Vasta kun on päästy alkuun voi itse lisätä kaasua.
Vaatii kyllä opettelua. Itsellä vasta 7000 km takana eikä aina mene nappiin vieläkään.
- jos et halua ongelmia, ei k...
jos et halua ongelmia, ei kannata ainakaan Fordia laittaa. Ainakin minua hirvittää lukea Ford foorumien ongelmia, varsinkin dieselien kanssa. Eikä kyllä vakuuttanut työpaikan diesel-Mondeokaan. Se hinattiin kahden vuoden aikana ainakin kymmenen kertaa korjaamolle.
Mitä ongelmia meinaat VW:ssä? VW:llä 200-300tkm on vielä kevyttä, Fordille ei. Nuo VW:t kelpaa vielä joillekin, Fordit ei kenellekään.- kahden vaiheilla
No entäs sitten 90 hv 1, 6 dieselmoottori? Sehän on PSA:n kone eikä Fordin. Olisko se sitten luotettavampi moottori Focukseen? Hintaero 1, 8 dieseliin on tosi pieni, joten ajattelin tietysti laittaa tehokkaamman koneen. Mutta jos pienempi on osoittautunut luotettavammaksi, voisi se muuttaa asian. Onhan pienemmässä moottorissa hieman pienempi kulutuskin.
Arvion tekeminen siitä miten arvioidaan 200-300 tkm ajettuja autoja ei ole niin yksinkertaista. Paljon vaikuttaa sekin, miten autoa on pidetty, onko ollut yksi omistaja jne. Yksi kaverini on ajanut vuodesta 1987 lähtien 1, 8 litraisella Ford Escort Van-dieselillä, kilometrejä on mittarissa jo lähes 700000 (seitsemän sataa tuhatta). - nykyisessä
kahden vaiheilla kirjoitti:
No entäs sitten 90 hv 1, 6 dieselmoottori? Sehän on PSA:n kone eikä Fordin. Olisko se sitten luotettavampi moottori Focukseen? Hintaero 1, 8 dieseliin on tosi pieni, joten ajattelin tietysti laittaa tehokkaamman koneen. Mutta jos pienempi on osoittautunut luotettavammaksi, voisi se muuttaa asian. Onhan pienemmässä moottorissa hieman pienempi kulutuskin.
Arvion tekeminen siitä miten arvioidaan 200-300 tkm ajettuja autoja ei ole niin yksinkertaista. Paljon vaikuttaa sekin, miten autoa on pidetty, onko ollut yksi omistaja jne. Yksi kaverini on ajanut vuodesta 1987 lähtien 1, 8 litraisella Ford Escort Van-dieselillä, kilometrejä on mittarissa jo lähes 700000 (seitsemän sataa tuhatta).Focuksessa on sama kuin siinä Escortissa. Siis luja on, on varmasti yhtä luja kuin mikä Wolsun kone tahansa.
Jos joissakin Fordeissa on jotain ongelmaa ollut , ne ovat juuri olleet niissä PSA koneissa. Niissä kai lähinnä pumpuissa ja sen säädöissä.
- _fokkari_
Oma Fokkari on 1.8 TDCI. Kilometrit ovat kertyneet ~150.000 (jakohihnan vaihto tulee kohta vastaan). Kone on toiminut hyvin (enemmän ongelmia ruosteen kanssa). Ainoa "ongelma" tähän asti on ollut kiljuva hihna joka on kiristetty, korjattu & vaihdettu merkkihuollossa ja muualla ainakin 4 kertaa mutta se kiljuu edelleen kun lämpötila tippuu < 10. Pieni ongelma mutta käy ainakin emännän hermoille.
- _fokkari_
Oma Fokkari on 1.8 TDCI. Kilometrit ovat kertyneet ~150.000 (jakohihnan vaihto tulee kohta vastaan). Kone on toiminut hyvin (enemmän ongelmia ruosteen kanssa). Ainoa "ongelma" tähän asti on ollut kiljuva hihna joka on kiristetty, korjattu & vaihdettu merkkihuollossa ja muualla ainakin 4 kertaa mutta se kiljuu edelleen kun lämpötila tippuu < 10. Pieni ongelma mutta käy ainakin emännän hermoille.
- voordi
Minulla 1.8TDCi - 08, ajettu 257tkm. Moottorissa ei ole ollut mitään. Alavääntö kyllä puuttuu, niinkuin edellä joku mainitsi. Sen kun hyväksyy, niin pärjää....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152846
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1272736En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.781783Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371342Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va641324- 471108
- 991011
- 109866
- 46833
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6833