Pitäisiköhän

ottaa yhteyttä

lääkäriin? Syön kahta erilaista verenpainelääkettä. Normaalista näiden lääkkeiden kanssa verenpaineeni on ollut 120-145/75-85. Nyt toissa päivänä mitatessani verenpaine oli 134/69. Pulssi oli suurinpiirtein kuten ennekin. Lähinnä olen huolissani tuosta alapaineesta. Onkohan minulla liian raskas lääkitys? Minua on monta kertaa huimannut, että on täytynyt pysähtyä ja pitää kiinni jostakin. Vähän ajan kuluttua se on sitten mennyt ohi. Ylösnoustessa ei kylläkään ole huimannut.

4

585

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vallan mainio

Jos tarkoitat tuota 69 lukemaa, niin sehän on erittäin hyvä. Ja mielestäni huimaus ei tuollaisilla paineilla vielä paineista johdu. Pitäisi mennä ainakin alle 110/60.

Mutta jos huimaus on toistuvaa ja kovasti haittaavaa, niin tottakai siitä kannattaa mennä lääkärin kanssa juttelemaan. Liian matala verenpaine on vain yksi mahdollinen syy huimaukseen.

• 69 on

erittäin hyvä. Tuo normaali alapaineesi, 75-85, on hieman liian korkea, ainakin 85 lähelle menevät lukemat. 69 ei vielä lainkaan pitäisi huimata. Itse mittasin eilen 5min istumisen jälkeen iltapäivällä verenpaineiksi 99/61, ihan hyvät siis.

• vastauksista

Huolestuin sitten ihan suotta. Minulla ei vain koskaan, niin kauan kuin muistan, ole ollut noin alhaista alapainetta. Taitaa sitten lääkkeet purra hyvin! Huimaus tietysti voi johtua niskastakin, se rutisee kun käännän päätäni. Ja hartiat ovat ihan kivikovana. Sitä vain aina säikähtää ensin kaiken erilaisuuden johtuvan vakavammasta!

• tekstit, varsinkin
        vastauksista kirjoitti:

Huolestuin sitten ihan suotta. Minulla ei vain koskaan, niin kauan kuin muistan, ole ollut noin alhaista alapainetta. Taitaa sitten lääkkeet purra hyvin! Huimaus tietysti voi johtua niskastakin, se rutisee kun käännän päätäni. Ja hartiat ovat ihan kivikovana. Sitä vain aina säikähtää ensin kaiken erilaisuuden johtuvan vakavammasta!

se punainen teksti!
        http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Tiesitko_etta.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      337
      32680
    2. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      63
      2573
    3. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      79
      2050
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      207
      1777
    5. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      168
      1688
    6. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      55
      1514
    7. Persut päättivät hiilivoimaloiden alasajosta

Persut ovat Suomen kansan vastainen putinistiporukka, josta nyt maksamme kovaa hintaa.
      Maailman menoa
      99
      1271
    8. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      122
      1078
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      103
      1031
    10. Tapettu

On joku kangaskadulla perjantaina
      Sotkamo
      31
      997
    Aihe