xanor

vaikutusaika?

Osaako joku kertoa noin suunnilleen kuinka kauan xanorin (0,5mg) vaikutus kestää. Lääkehän alkaa vaikuttamaan 1-2 tunnin kuluttua otosta, mutta kuinka kauan vaikutus kestää?

37

29339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkaa

      vaikuttamaan melkein heti kun otan eli jo viiden minuutin kuluttua huomaan vaikutuksen. Ja pieni on annostukseni, tarvittaessa puolikas 0,5 tabletista ja kestää ehkä jonkun puoli päivää se vaikutus.

    • jo alle

      puolessa tunnissa, mistä tuo 1-2 tuntia oikein on napattu? Ei pidä nimittäin paikkaansa.

      • sisällä olevasta

        lääkeselosteesta olin katsovinani, jos nyt muistan oikein, että vaikutus alkaa 1-2 tunnin kuluttua. Täytynee sitten varautua nopeampaan vaikutusaikaan,jos olette tämän havainneet. Lääke on minulle uusi sen takia kyselen tuota vaikutusajan kestoa.


      • tosiaankin..
        sisällä olevasta kirjoitti:

        lääkeselosteesta olin katsovinani, jos nyt muistan oikein, että vaikutus alkaa 1-2 tunnin kuluttua. Täytynee sitten varautua nopeampaan vaikutusaikaan,jos olette tämän havainneet. Lääke on minulle uusi sen takia kyselen tuota vaikutusajan kestoa.

        ...on mainittu tuo 1-2 tuntia, mutta se ei pidä paikkaansa.

        Huippupitoisuus veriplasmassa saadaan todellakin jo kahdessakymmenessä minuutissa.

        Vaikutus on paljon lyhyempi kuin muilla bentsoilla. Se on kuitenkin yksilöllistä. Yleensä vaikutus on 3-5 tuntia.


    • pehttpk

      xanor depotilla paras vaikutus 5-11 tunninpäästä lääkkeen ottamisestä.kokemusta 16v.

      • Anonyymi

        Mihin aikaan otat debotin? Ja mikä vahvuus sinulla on?


    • ..................

      Paitsi ettei 0,5 mg:n tabletissa ole depot-muotoa, koskaan ollutkaan.

      • jaamikäs

        Juu kyllä on 0,5mg depot


      • Anonyymi

        0.5oon syönyt 1päivässä noin puoli vuotta kauanko näkyy seuloissa onko tietoa


    • Äksät parhaita!

      Nopea vaikutteisen Xanorin vaikutus alkaa noin 15 -30min. Vaikutuksen kesto riippuu monta mg otat sitä ja otatko tyhjään vatsaan vai täyteen. Esim itsellä 4 x 1mg vaikutus kestää noin 5-7h.

      • Anonyymi

        Olet saanut aika suuren jos on päivä annos Käy vähän kateeksi Semppiä


    • Nopeimmin tuo xanor alkaa vaikuttamaan mutta kaikista lyhyin vaikutus joten se ahdistus voi palata myös nopeammin takas. Toisaalta se on myös ainut jollain lailla piristävä benzo joka siten vie masennuksenkin pois. Olen sen huomannut. Mutta toden totta on kuin vettä heittäs kaivoon. Noin sanoi yks lekurikin,.

      • ikuisuuskäyttäjä

        Jos kaivoon ei heitetä vettä, se saattaa kuivua.

        En ymmärrä tätä Xanor-vastaisuutta.


      • nbvcxz
        ikuisuuskäyttäjä kirjoitti:

        Jos kaivoon ei heitetä vettä, se saattaa kuivua.

        En ymmärrä tätä Xanor-vastaisuutta.

        Niinpä ! Monelle xanor on ainoa lääke , minkä avulla pystyy poistumaan kotoaan ihmisten ilmoille.


      • ikuisuuskäyttäjä kirjoitti:

        Jos kaivoon ei heitetä vettä, se saattaa kuivua.

        En ymmärrä tätä Xanor-vastaisuutta.

        No se oli se psykiatri joka niin sanoi, itse en ole sitä mieltä vaan että ko lääke auttaa. Mutta täs on se että nuo lääkkeet pitää käydä uusimassa lääkärillä ja kun vuodet vierii ja lääkäritkin vaihtuu niin joku voi alkaa stoppuutella uusimisessa, ja ehdottaa jopa vaatii lopettamista. Sitten onkin hirveissä olotiloissa sen vieroituksen ajan ja sen jälkeenkin.


      • Anonyymi
        nbvcxz kirjoitti:

        Niinpä ! Monelle xanor on ainoa lääke , minkä avulla pystyy poistumaan kotoaan ihmisten ilmoille.

        Asiaa,zanor paras,jaksaa tän kurjan elämän kahlata läpi.


      • Anonyymi
        nbvcxz kirjoitti:

        Niinpä ! Monelle xanor on ainoa lääke , minkä avulla pystyy poistumaan kotoaan ihmisten ilmoille.

        Juu. Täysin samaa mieltä


    • day after day

      Vaikutus kestää muutaman tunnin, eli elämäsi tulee olemaan vuoristorataa Xanorin kanssa. Kun vaikutus lakkaa niinkin pian, on muistettava pitää lääkkeet mukana aina ja kaikkialla, ja se on varsin hankalaa ja lisää ahdistusta -pitää myös muistaa uusia resepti ajoissa.Tulisi käyttää pitkävaikutteisia lääkkeitä, mutta useimmat lääkärit eivät tunnu ymmärtävän, kuinka vaikeaksi elämä päivittäin puhumattakaan vuosista lyhytvaikutteisten lääkkeiden takia muodostuu, kun se kuitenkin on välttämätön paha. Yritä saada depot (pitkään ja tasaisesti vaikuttava ja luovuttava ) lääkäriltäsi ja ota tosissasi lääkkeen haittavaikutukset. Pitkällä ajanjaksolla em. tulee riittämään.

    • jukka_67

      2mg xanorit nopeena on parhaita muut on humpuukia

      • Anonyymi

        Muttereista tykkään enemmän kuin telareista. Tosin saan mustikoita ja muttereita helpommin kuin telareita


      • Anonyymi

        No, perkele nyt puhut asiaa Jukka!!!


    • Yyrr

      Daaa

    • Anonyymi

      Olen Suomen ensimmäisiä x-käyttäjiä ( 1996_ ) Pystyin opettamaan eläkkeelle asti lukiossa ( s. 1943 ). Käyttöni on aina ollut o.5 g / 25 vrk. Vaikutus alkaa minulla heti l. lume-lääke. Normaalisti sen tuntee päässä n. 15 min. kuluttua. Max.-käyttö on on 12 gr päivässä. Se voi olla kuolema. Nykyisin käytän tabletit puolitettuina eli 8 x vrk. Neljän tabletin käyttöä olen vähentänyt kolmeen. Voi ottaa lasin kevyttä viiniä iltaisin. YÖllä pitää ottaa vettä, koska suukuivuu. Olen pääsemässä paniikista, mutta en kai koskaan pääse riippuvuudesta. TKoita kestää

      • Anonyymi

        Käytätkö Xanoria siis päivittäin?


    • Anonyymi

      Mulla 4mg Xanor depot ja otan aamuisin 3mg ja iltaisin 1mg. Mulla lääkkeen vaikutus alkaa lähes heti ja kestää noin neljä tuntia joten tuo depot ei juurikaan pidennä vaikutusaikaa. Tavallisen Xanorin vaikutua kestää noin tunnin.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa. Murskattu alprazolam krka 0,5mg toimii kunnolla jauhettuna hyvin. Tarkkaa tunti määrää en tiedä, mutta toimii. Näin kun sille tekee vastaa nopeaa xanoria kun lääkkeen kuori rikkoontuu ja itse vaikuttava aine tulee esiin lääkkeestä. Ja maistuu xanor 0,5mg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Murskattu alprazolam krka 0,5mg toimii kunnolla jauhettuna hyvin. Tarkkaa tunti määrää en tiedä, mutta toimii. Näin kun sille tekee vastaa nopeaa xanoria kun lääkkeen kuori rikkoontuu ja itse vaikuttava aine tulee esiin lääkkeestä. Ja maistuu xanor 0,5mg.

        Kirjoitinkin että miten minulla vaikuttaa. Se on ihmisestä kiinni miten mikäkin lääke vaikuttaa. Nämä puoliintumisajat sun muut ova tietääkseni vain arvioita. Mutta jokatapauksessa minulla Depotin vaikutus tulee alle puolessa tunnissa ja häviää noin neljän tunnin aikana. Eikä tarvitse murskata.


      • Anonyymi

        Vaikutus aika!Se on niin vitun yksilöllistä joka ihmisellä,riippuu myös siitä kunka paljon painat,aineen vaihdunnasta,kuinka raskasta työtä teet,mitä sairauksia taustalla,kuinka pahat paniikki/ahditusoireesi ovat,kuinka paljon myös masentaa,rasva prosenttisi,kuinka paljon juot nestettä päivässä,paljonko nukut yössä? Mutta siitä riippuvaisuus ongelmasta puhuvat vain ääliöt tai haaveiliat, VITTU jokainen tietää psykiatrille mennessään että nyt mennään kovan ahdistuksen ja soiaalisten kammojen takia niitä riippuvaiseksi tekeviä lääkkeitä ruikuttamaan ihan omasta tahdosta , kysymys siinä on vaan nykyään se :ETTÄ: että saatko niitä. Vertaus meidän 9nellä luokalla peruskoulussa yks hyvä vartaloinen Tiina SANOI/lauloi kiusatekseen poikia etttä:Toiset pojat saa toiset pojat ei saa.Nykyään 2023 on paljon bentsokielteisiä psykiatreja jotka eivät aloita edes mitään bentsolääkiystä koska luulevat että psykoterapia rakaisee kaiken tai ssri,snri,mao estäjät mitä ei ole ollut apua vaikka olen niitä syonyt kottikärryllisen muttakun tieteelliset kokeet todistavat että niistä on apua ainakin 4 jän kk jälkeen. VITTU MITÄ PASKAA::Ehkä varmaan teini punastumiseen niistä voi olla apua? Oliskohan edes siihen? Xanor 3mg depot oli kova sana 90 luvulla kun niitä sai.


    • Anonyymi

      Minulle määrättiin ahdistukseen 3x päivässä xanor 0,5 mg tabletteja onko määrä pieni vai suuri? Ja kuinka nopeasti vaikutuksen alkaa huomaamaan

      • Anonyymi

        1.5 mg eli ei kauhean iso. Saisipa itsekin ahdistukseen ja masennukseen mieluummin kuin SSRI lääkkeitä jotka eivät sovi. Yritetty monella ja aina takapakkia mennään


    • Anonyymi

      Minulle määrätty 0.5-1 mg tarvittaessa jännitysoireisiin ja todella hyväksi olen lääkkeen todennut.
      Otan lääkkeen esiintymistilanteissa ja palavereissa työelämässä. Eipä juuri enää hirveästi etukäteen tarvitse jännittää ja hävetä esiintymistään ja murehtia viikkokausia
      jälkikäteen mitä muut minusta ajattelevat, kun on tällainen lääke joka todella tehoaa voimakkaaseen esiintymisjännitykseen. Lisänä myös Propral 40 mg. Minulla ainakin toiminut todella hyvin jo vuosikausia. Määräävälle lääkärille olen todella kiitollinen koska hän mahdollistanut kohdallani työelämän.

    • Anonyymi

      Ihan Pharmaca Fennican mukaan huippupitoisuus plasmassa saadaan 1-2 tunnissa. Ei mikään hatusta vedetty juttu. Saattaahan lääke toki vaikuttaa aiemmin jo, mutta eniten vaikuttaa vasta 1-2h kuluttua.

    • Anonyymi

      Sairastan vaikeaa Debressiota:
      En ole koskaan saanut reseptiä kyseiselle
      lääkkeelle?

      Syön ;
      Atarax 50mg
      Mirtazapinia 0.7,5 mg
      Zopinox 0,75mg

      Pää-asia lääkkeillä on ns pakkonukkuminen?
      Teen koko ajan töitä mutta
      unensaanti on tosi hankalaa.
      Lisäksi itselläni on ns sisäinen kello?
      Eli jos laitan nukkumaan aikatauluni ulkopuolella
      herään aina 40min ennen kuin klo soittaa?

      • Anonyymi

        ihan normaalia kehon toimintaa jos tottuu tollaiseen rytmiin.. rupee työttömäks niin huomaat miten kehon kello muuttuu.. ihminen on niin ihmeellinen vempele että ei riitä sanat kertomaan sinulle.


    • Anonyymi

      Oon ottanut noin puoli vuotta 0.5 kauanko näkyy seuloissa onko jollakin tietoa

      • Anonyymi

        Näkyy noin 5-7 vrk vähintään, kun olet jo noin pitkään sitä syönyt. Itse olen syönyt jo 20 vuotta kyseistä lääkettä reseptillä, niin tämä on kyllä varmaa tietoa. Toki riippuu myös hieman ihmisen aineenvaihdunnasta ja painosta/kehon rasvaisuudesta. Mutta alle viikon viimeisestä tabletin otosta en menisi edes antamaan seuloja, jos se vaikuttaa sinun elämääsi tai lääkitykseesi negatiivisella tavalla.


      • Anonyymi

        Mulla on jonkinlaista tietoa,kun olin sosiaalisairaalassa niin join kokista 2t ennen kusikokeita bentso arvot olivat tosi alhaisia ja pysyivät siinä mutta auta armias kun unohdin sen kokispullon niin ne olivat niin korkeat että meinasin lentää ulos koko lasaretista mutta sain kuitenkin vielä mahiksen toiseen kokeeseen ja vetäsin taas kokista litran ennen kusinäytettä ja sairaanhoitaja oli kyttäämässä kusenko siihen purkkiin okeasti niin kusikokeen tulos näytti nollaa.Elikkäs minulta tuli sakat ulos kun se kokispullo jäi juomatta.Mutta olen vain ollut turhaan vierotuksissa siitä syystä että lääkäri on vaihtunut tai saanut määräyskiellon valviralta, meitä tähän samaan paskaan joutuneita on monta en ole ainoa.Söin 10pin pameja jo kauan ennen kun oli edes ensimmäinen kännykkä ja syön niitä elämäni loppuun asti ellei taas tule lekureilta joku moka joka jotaa vieroitukseen koska pystyn nykyään taas elämään elämää.Mutta sen voin sulle sanoa että liikkuminen ja nesteen;paras vesi ,runsas juominen poistaa bentsoarvot nopeasti tai nopeammin.Hyvää elämän jatkoa ja kaikkea hyvää sulle.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe