Mitä vanhaan navettaan??

emännyys

Eli pihassa olisi vanha kivinavetta, jossa ollut lypsylehmiä vuoteen -95. Tällä hetkellä navetassa kymmenkunta hiehoa ja pari hevoskarsinaa. Tilalla on emolehmätaloutta (n.30 emoa). Nyt kaivataan ideoita, miten laittaa navetta tuottamaan pientä lisätuloa =) Ulkopuoliset tulonlähteet on molemmilla ainakin vielä, mutta jotain kaivataan navettaan. Mielessä on käynyt lypsylehmät, ankat, vasikkakasvattamo, siitakesienet =D =D.
Toki tilat remontoidaan tuotantosuunnan mukaiseksi, jos sellainen hyvä suunta löytyy.

10

1424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä laittaisin lypsylehmiä

Niittenkin emolehmien tilalle.-Maito on tulevaisuuden tuote,niin työläs kuin se onkin.

• ex-viljelijä

Itse laittaisin viimeisetkin elukat autoon ja keskittyisin muihin töihin. Siinä iskee kätensä kyynärpäätä myöten paskaan jos kantturoita hankkii.

• todennut
        ex-viljelijä kirjoitti:

Itse laittaisin viimeisetkin elukat autoon ja keskittyisin muihin töihin. Siinä iskee kätensä kyynärpäätä myöten paskaan jos kantturoita hankkii.

Kissaa kummempaa elukkaa ei kannata pitää

• lehmät pois,vaikkei mitään ...
        todennut kirjoitti:

Itse 40 vuotta eläimiä hoitaneena ja yhäkkin hoidan-ettei sitten hoksita pitää elukoita.
        Se on laiskuutta,eikä mitään muuta.
        Tällä menolla ei ruuantuottaminen kyllä lisi.
        Sanoppa esim,mitä työtä ikääntyvä emäntä saisi
        maaseudulta?
        Taitaa mennä bensakuluihin,jos alkaa torille
        kauppaamaan piirakoita,leipiä ja pullia.
        On kuin kerjäläisen hommaa muutenkin verrattuna lehmänhoitamiseen!

• Loppuu se sunkin hommasi
        lehmät pois,vaikkei mitään ... kirjoitti:

Itse 40 vuotta eläimiä hoitaneena ja yhäkkin hoidan-ettei sitten hoksita pitää elukoita.
        Se on laiskuutta,eikä mitään muuta.
        Tällä menolla ei ruuantuottaminen kyllä lisi.
        Sanoppa esim,mitä työtä ikääntyvä emäntä saisi
        maaseudulta?
        Taitaa mennä bensakuluihin,jos alkaa torille
        kauppaamaan piirakoita,leipiä ja pullia.
        On kuin kerjäläisen hommaa muutenkin verrattuna lehmänhoitamiseen!

Jos on 70- 80 luvut pitänyt elukoita,ei tajua yhtään mitään mitä on pelkästään eu-aikana eläimenpito ollut.Tila on maksettu ,mutta kaikki millä olisi pitänyt tilaa kehtellä on mennyt sosialistien perseeseen.

Älä kuule tule mulle perkele laiskuudesta selvittämään.

• ei ole laiskuudesta kiinni
        Loppuu se sunkin hommasi kirjoitti:

Jos on 70- 80 luvut pitänyt elukoita,ei tajua yhtään mitään mitä on pelkästään eu-aikana eläimenpito ollut.Tila on maksettu ,mutta kaikki millä olisi pitänyt tilaa kehtellä on mennyt sosialistien perseeseen.

Älä kuule tule mulle perkele laiskuudesta selvittämään.

Ei tajua vanhat ihmiset EU jutuista mitään. Ei työ enää kannata. Tuokin emäntä voisi ostaa taskulaskimeensa uudet patterit.

• velaton
        todennut kirjoitti:

ite jokunen vuos sitten alotin emolehmien pidon, tällä hetkellä 30emoa ja plussan puolla ollaan.

• sellasta on hyvä juoda

Ternimaitoa on ehkä hyvä pullottaa ja myydä. Siitä voi kuulemma tehdä hyvää juustoakin.

Ei vaan minkään meijerin kautta vaan suoraan kuluttajille tai käyttäjille jos vaan myyntimiehen taidot riittää.

Petteri Jussilakin teki samaa hommaa, ja rahaa tuntui riittävän.

Uloste on kanssa kysyttyä tavaraa kun sen laittaa tarpeeksi hienoon purkkiin tai kotiin kuljetettuna.

• Vara Kaani

Kokeile sopimusviljelijänä rapuja, yksi emo rapu saa noin 250 jälkeläistä vuodessa, ravusta saa noin 2 euroa kappaleelta, kasvuaika on viisi tai kuusi vuotta.

Sata emorapua, 25 000 poikasta vuodessa, kertaa 2 euroa kappale, tekee noin 50 000 euron liikevaihdon, josta sitten kulut pois ...

• Unohda nuo luvut ravuista. Minulta saat todellista,selkänahasta revittyä tietoa,mikä ei juuri naurata. Varmaan viisainta olisi,jos teetät ison kuopan ja hautaat navettasi sinne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      356
      3045
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1473
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1045
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe