Heippa
tietääkö kukaan että pääseekö bulgariaan kuvallisella henkilökortilla?Kokemuksia?'
Vai onko turvallisista hankkia passi?
Henkilökortti kuvallinen
12
3264
Vastaukset
- xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Henkilökortti käy Suomen kansalaisilla myös matkustusasiakirjana. Poikkeuksia ovat ilman huoltajien suostumusta alaikäiselle myönnetty ns. alaikäisen henkilökortti, ulkomaalaiselle myönnetty henkilökortti ja väliaikainen henkilökortti. Ne eivät käy matkustusasiakirjana.
Henkilökorttia voidaan käyttää matkustusasiakirjana passin sijasta seuraavissa maissa:
# Alankomaat
# Belgia
# Bulgaria
# Espanja
# Irlanti
# Iso-Britannia
# Italia
# Itävalta
# Kreikka
# Kypros
# Latvia
# Liettua
# Liechtenstein
# Luxemburg
# Malta
# Portugali
# Puola
# Ranska
# Romania
# Saksa
# San Marino
# Slovakia
# Slovenia
# Sveitsi
# Tsekki
# Unkari
# Viro
Pohjoismaissa (Ruotsi, Norja, Tanska ja Islanti) ei tarvita matkustusasiakirjaa, mutta henkilöllisyys on voitava tarvittaessa osoittaa.- Hanna
Kiitos tiedoista!
- kr75
Hanna kirjoitti:
Kiitos tiedoista!
Passi tai 1.3.1999 käyttöön otettu uudenmallinen EU–standardien mukainen valokuvallinen henkilökortti, josta ilmenee kansalaisuus ja kortin voimassaoloaika (ei ajokortti).
- passia!
Voi olla, että jää kentälle ilman passia.
Toiseen maahan oli sama juttu, että kortilla. Kentällä nauroivat. Onneksi passi mukana. - korteilla?
Jos varaa hankkia kuvallinen henkilökortti, niin kyllä koko lomailu, matkailubudjettiin pitää sopia passikin.Muutennii passi kuuluu ihmisen perusvarustukseen. Mulla se on ollut 70v. eikä siitä mitään vaivaa ole ollut ja toimii, ei tarvitse kaihoilla henkilökortteja!! Siitä vaan polliisilaitokselle ja passianomus sissään. Muistat aina ajoissa uusia, niin huolet ja mulheet loppuu siltä osilta. Myöskin passi on rautanen ja tosi virallinen henkkari joka asiassa, missä joudut henkilöllisyytesi totistaa.
- pelkällä henkilökortilla
eihän sillä Virossakaan tehnyt mitään kolmena (viitenä?)ensimmäisenä EU-vuotena.
- Expat
Kuvallinen henkilökortti käy EU-maa Bulgariaan niin kuin kaikkiin muihinkin EU-valtioihin.
Mistäkö tiedän?
Vierailen Bulgariassa töitteni puolesta käytännössä joka toinen viikko ja kannan mukanani vain ja ainoastaan henkilökorttia.
Tieto on valtaa, luulo ei. - zelentsukova
Expat kirjoitti:
Kuvallinen henkilökortti käy EU-maa Bulgariaan niin kuin kaikkiin muihinkin EU-valtioihin.
Mistäkö tiedän?
Vierailen Bulgariassa töitteni puolesta käytännössä joka toinen viikko ja kannan mukanani vain ja ainoastaan henkilökorttia.
Tieto on valtaa, luulo ei.Istuinpa Varnan lentokentällä puoli vuorokautta
kuvallisen henkilökortin kanssa,väliaikaisen
passin sain sitten Sofiasta Suomen suurlähetystöstä.
Virkailija voi olla joskus keljumainen,oli
lähetystön selitys.
Oppia ikä kaikki ,siis nyt aina passi mukana.
Valtaa on niin monenlaista......... - joku sanoi
zelentsukova kirjoitti:
Istuinpa Varnan lentokentällä puoli vuorokautta
lähetystön selitys.
Valtaa on niin monenlaista.........miksi leikkiä korteilla?
se on totta, passi ainoa oikea henkkari! - käy
käytin kuvallista uudenmallista sirullista henkilökorttia Bulgariaan mennessä ja pois tullessani. Eikä mitään ongelmia ollut.
- hoppl
zelentsukova kirjoitti:
Istuinpa Varnan lentokentällä puoli vuorokautta
lähetystön selitys.
Valtaa on niin monenlaista.........Onko tällainen tapahtunut lähiaikoina?
Lähtö ensimmäistä kertaa ulkomaille ja en edes omista passia. Se sirullinen kuvallinen henkilökortti on, että jos sen pitäisi käydä, niin toivottavasti se sitten käy.
Toivottavasti ei ole "virkailija keljumainen". Turhia koko henkilökortit jos ne kuitenkaan eivät ole turvallisia! - zelentsukova
hoppl kirjoitti:
Onko tällainen tapahtunut lähiaikoina?
Lähtö ensimmäistä kertaa ulkomaille ja en edes omista passia. Se sirullinen kuvallinen henkilökortti on, että jos sen pitäisi käydä, niin toivottavasti se sitten käy.
Toivottavasti ei ole "virkailija keljumainen". Turhia koko henkilökortit jos ne kuitenkaan eivät ole turvallisia!Vuosi 2007 toukokuussa.
Myöskin minä matkustan paljon työni vuoksi ja
kyllä passi on varminta olla mukana.
Vaikka on lait ja pykälät voivat nämä virkailijat
todella olla ikäviä.
Olankohautuksella selviävät,ei selityksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1125825Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323927- 823332
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182946Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2501997Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871963- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui391685Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881529