äitiysneuvola asioita vielä

tulevaäippä

Hei! Kyselisin vielä noista salon neuvolapalveluista. Onko läntisellä terveysasemalla millainen äitiysneuvolaväki? mikäli oikein ymmärsin niin sieläl ei kai ole kuin yksi terkkari, eli ilmeisesti hänen kanssaan TÄYTYY kemioiden kohdata.... Huolestuttaa, jos ei ole yhtään minun tyyppiä se terkkari niin tulee varmaan ikävät neuvolakäynnit, jos ei voi edes terkkaa vaihtaa.

(anteeksi tyhmät kysymykseni)

35

1546

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äippä

Terveydenhoitajat on jaettu eri alueille kuten lääkäritkin. On siellä enemmän kuin yksi terveydenhoitaja. Kyllä niiden kanssa yleensä tulee toimeen. Tarvittaessa sinulla on oikeus vaatia toista terveydenhoitajaa. Vauva-lehdellä on kivoja keskustelupalstoja. Oletko vieraillut siellä?
      Onnea ja rohkeutta!

• äitiliini2

enemmn kuin yksi ja mielestäni ihan mukavia!!

• tuleva äippä???

Aikuinen ihminen pystyy tulmeaan toimeen kenen kanssa tahansa yhden neuvolakäynnin ajan.
      Millainen se "sinun tyyppiä" olevan terkkarin sitten pitäisi olla? Millainen itse olet asiakkaana; oletko aina ja kaikessa oikeassa, etkä halua luottaa terveydenhuollon ammattilaisen mielipiteeseen?
      Voi äiti, en muuta sano....

• matamimummo

Voi hyvänen aika sentään kun ollaan niin tärkeää!
      Samalla tavalla se sinun vauvasi on tehty kuin muutkin ja samasta paikasta se ulos tulee kuin muillakin. Pääasia olisi, että lapsesi varttuessa sinun ja lapsesi kemiat kohtaisivat.

• tuleva äippä

Täällä ei kyllä ihmiset tee muuta kuin haukkuu kysymyksen esittäjää.

Mielestäni hoitohenkilökunnan ja asiakkaan välisen suhteen kuuluu olla toimiva. Kyllä minä mielelläni haluan luottaa hoitajaani ja tuntea että hän ottaa tosissaan asiani ja vastaa kaikkiin kysymyksiin asiantuntevasti ja mielellään.

Lapsen saaminen on mielestäni kuitenkin jo niin iso asia, että mielellään astelisin joka neuvolakäynnille innoissani.

Olen aikuinen ja tulen yleensä toimeen kaikkien ihmisten kanssa, mutten kuitenkaan kaikkien. Uskonpa että harva täällä voi väittää tulevansa toimeen kaikkien kanssa.

Ja miksi yleensäkään kommentoitte lähes jokaista viestipalstaa, jos teillä ei ole mielessä muuta kuin haukkua ja aiheuttaa pahaa mieltä kysymyksen esittäjälle.

Vastaisitte siihen kysymykseen, ettekä puhuisi kysymyksestä tai pahimamssa tapauksessa kysyjästä.

matamimummoa en esimerkiksi haluaisi hoitajakseni, koska hän ei näköjään muista että jokaisen taustat ovat erilaiset ja jokainen odotus erilainen.
        Lähtökohdat joka raskaudelle ja perheelle ovat erilaiset.

• Nimetön
        tuleva äippä kirjoitti:

Mielestäni hoitohenkilökunnan ja asiakkaan välisen suhteen kuuluu olla toimiva. Kyllä minä mielelläni haluan luottaa hoitajaani ja tuntea että hän ottaa tosissaan asiani ja vastaa kaikkiin kysymyksiin asiantuntevasti ja mielellään.

Lapsen saaminen on mielestäni kuitenkin jo niin iso asia, että mielellään astelisin joka neuvolakäynnille innoissani.

Olen aikuinen ja tulen yleensä toimeen kaikkien ihmisten kanssa, mutten kuitenkaan kaikkien. Uskonpa että harva täällä voi väittää tulevansa toimeen kaikkien kanssa.

Ja miksi yleensäkään kommentoitte lähes jokaista viestipalstaa, jos teillä ei ole mielessä muuta kuin haukkua ja aiheuttaa pahaa mieltä kysymyksen esittäjälle.

Vastaisitte siihen kysymykseen, ettekä puhuisi kysymyksestä tai pahimamssa tapauksessa kysyjästä.

matamimummoa en esimerkiksi haluaisi hoitajakseni, koska hän ei näköjään muista että jokaisen taustat ovat erilaiset ja jokainen odotus erilainen.

Raskaana oleva nainen on hormoonitoiminnasta johtuen hyvin herkillä oleva ihminen. Valitettavasti täällä Salo-palstalla joutuu em.höykytyksen kohteeksi. Älä piittaa siitä. Haluat varmasti lapsellesi ja lapsea kantavana ihmisenä itsellesi parasta, joten toki haluat kysyä. Vihjasin tuossa aiemmin noista Vauva-lehden keskustelusivuista. Ne ovat oikeampi osoite sinulle. Täällä keskustelu on sitä tasoa mitä on. Täältä et oikeasti saa ymmärrystä ja sympatiaa, vaan pikemminkin tähän palstaan kuuluvaa perisalolaista hapatusta. Ymmärrän epävarmuutesi, jos (oletan) kyseessä on ensimmäisen lapsesi. Tarvitset varmaan hiukan tukea joko siitä syystä, että sinulla ei ole sukulaisia tällä paikkakunnalla tai että olet yksinsynnyttävä. Voit perustaa anonyymin nettiosoitteen, mihin sinulle voi muut kirjoittaa. Ilkeät viestit yksinkertaisesti poistat. Onnea edelleen!

• mieti nyt itsekin
        tuleva äippä kirjoitti:

Kaikien lasten tekotapa ja kehittyminen alkiosta sikiöksi on samanlaista. Osa tulevista äideistä vain tekee raskaudesta joko sairauden tai itsensä hirveen tärkeäksi.
        Raskaus on vain ohimenevä hetki ja kuin hyttynen Itämeressä verrattuna lapsen hoitoon ja kasvatukseen syntymästä täysi-ikäiseksi.

• mietis vähän itsekin
        tuleva äippä kirjoitti:

Oletko ihan tosissaan sitä mieltä, että neuvolassa voi olla terkkari, joka ei olisi asiantunteva, eikä ottaisi asiakasta tosissaan, eikä vastaa hänen tekemiinsä kysymyksiin?
        Hold your horses - ja menes nyt vähän äitiyden onnessasi itseesikin. Ei neuvolan terkkarit mitään toimuijia tai puoskareita ole, vaan terveydenhuollon ammattilaisia. Se, että kaikki vastaukset eivät välttämättä miellytä, johtuu siitä, että he suhtautuvat työhänsä puhtaasti ammattimaisesti. Aivan varmaan olet närkästynyt lääkärillekin, joka ei suostu kirjoittamaan sairaslomaa silloin kun sitä itse haluat, tai ei kirjoita sen lääkkeen reseptiä, jota haluaisit.
        Ammattimaisuus ja tunteenomaisuus on kaksi eri asiaa, eikä niitä tule sinunkaan sotkea toisiinsa.
        Odotus ja synnytys ovat tärkeitä asioita, mutta ovat suoraan sanoen niin pienen pieni osa vanhemmuutta.

• monesti haukuttu
        tuleva äippä kirjoitti:

olen myös huomannut että kirjottaa/kysyy täältä mitä vain niin haukkuja tulee ja armotta...

• valitse sairaala

Terkkarista älä huolehdi, mutta jos kemioiden pitää pelata, niin tärkeämpää olisi se, että kätilön, synnytyslääkärin ja sinun kemiasi pelaisivat. Synnytys, jos mikä on tunteikas ja ratkaiseva hetki.

• "hämyri"

ite olla sellanen tyyppi jonka kanssa ei tule ketään toimeen,mieti mitä kirjotat,ihminen!!!

• tuleva äippä

vastasit tähän viestiin kerta et vastannut millään lailla kysymykseen. En kysynyt millainen ihminen minä olen!

• luulisin tarkoittaneen
        tuleva äippä kirjoitti:

vastasit tähän viestiin kerta et vastannut millään lailla kysymykseen. En kysynyt millainen ihminen minä olen!

Ehkä siksi, että esität kovan vaatimuksen terveydenhoitajalle; hänen ja sinun kemiasi TÄYTYY kohdata. Terveydenhuollon ammattilaiset on koulutettu kohtaamaan asiakas myös henkisellä tasolla, joten siinä valossa tuo sinun vaatimuksesi vaikuttaa todella lapselliselta/itsekkäältä.
        Tuhannet muutkin tulevat vuosittain äidiksi tekemättä odotuksesta tai neuvolassa käynnistä noin suurta numeroa.
        Monasti tuollaisia asioita vaativat ovat niin vaikeita ( vittumaisia ) henkiöitä, että oikeastaan kukaan ei tule heidän kanssaan toimeen.

• terveydenhuollon ammattilainen
        luulisin tarkoittaneen kirjoitti:

Ehkä siksi, että esität kovan vaatimuksen terveydenhoitajalle; hänen ja sinun kemiasi TÄYTYY kohdata. Terveydenhuollon ammattilaiset on koulutettu kohtaamaan asiakas myös henkisellä tasolla, joten siinä valossa tuo sinun vaatimuksesi vaikuttaa todella lapselliselta/itsekkäältä.
        Tuhannet muutkin tulevat vuosittain äidiksi tekemättä odotuksesta tai neuvolassa käynnistä noin suurta numeroa.
        Monasti tuollaisia asioita vaativat ovat niin vaikeita ( vittumaisia ) henkiöitä, että oikeastaan kukaan ei tule heidän kanssaan toimeen.

Raskaus ja synnytys ovat ensimmäinen askel äitiyteen ja on aina positiivista, että tuleva äiti suhtautuu niihin asian vaatimalla tärkeydellä ja tunteella. Näin muodostuu paras perusta alkavalle ainutkertaiselle ihmissuhteelle. On aina ilo tehdä yhteistyötä sellaisen potilaan/asiakkaan kanssa, joka on todella kiinnostunut itsestään ja asioistaan. Tiedostavat ihmiset eivät välttämättä ole niitä hankalia asiakkaita. Ennemminkin ne, jotka ovat aina valittamassa joka asiasta eivätkä salli muiden näkemyksiä vaan vähättelevät niitä.

• valitusta piisaa
        terveydenhuollon ammattilainen kirjoitti:

Raskaus ja synnytys ovat ensimmäinen askel äitiyteen ja on aina positiivista, että tuleva äiti suhtautuu niihin asian vaatimalla tärkeydellä ja tunteella. Näin muodostuu paras perusta alkavalle ainutkertaiselle ihmissuhteelle. On aina ilo tehdä yhteistyötä sellaisen potilaan/asiakkaan kanssa, joka on todella kiinnostunut itsestään ja asioistaan. Tiedostavat ihmiset eivät välttämättä ole niitä hankalia asiakkaita. Ennemminkin ne, jotka ovat aina valittamassa joka asiasta eivätkä salli muiden näkemyksiä vaan vähättelevät niitä.

Kyllä tuommoisia miuruttajia maailmassa piisaa. Ensin ei ole neuvolassa sopivia terkkareita, tarhassa ei ole päteviä hoitajia, koulussa ei ole hyviä opettajia. Silti niistä paapotuista kakaroista ei tule aikuisina sen kummempia - seisovat pienellä palkalla liukuhihnalla ja ovat äidiltään perineet pelkästään valittamisen lahjan!

• muori2
        tuleva äippä kirjoitti:

se lapsen odotus on vain alku sille mitä on vielä edessä monta monta vuotta, silloin jos rupea valkkaamaan kaikkia sinua ja lastas hoitavaa ihmistä nii taidat jäädä yksin lapsines.Nämä on just niitä kelle ei kelpaa mikään

• murmur
        muori2 kirjoitti:

se lapsen odotus on vain alku sille mitä on vielä edessä monta monta vuotta, silloin jos rupea valkkaamaan kaikkia sinua ja lastas hoitavaa ihmistä nii taidat jäädä yksin lapsines.Nämä on just niitä kelle ei kelpaa mikään

Nyt osuit muori2 ihan naulan kantaan.
        Lapsia kun hankkii, niin saa olla tyytyväinen, jos niiden kanssa runsaan 10 vuoden päästä ne paljon puhutut kemiat sais pelaamaan edes kerran viikossa.
        Odotus ja synnytys on kovin helppoa sen rinnalla, mitä uhma- ja murrosiässä vastaan tulee ja silloin sinun pitää tulla omin avuin toimeen ja keskittyä vaan niihin omiin kemioihisi ja TÄYTYÄ yrittää tulla uhittelevan murkun kanssa toimeen - sitä kun ei enää valitettavasti voi vaihtaa toiseen.

• moninkertainen äippä
        murmur kirjoitti:

Nyt osuit muori2 ihan naulan kantaan.
        Lapsia kun hankkii, niin saa olla tyytyväinen, jos niiden kanssa runsaan 10 vuoden päästä ne paljon puhutut kemiat sais pelaamaan edes kerran viikossa.
        Odotus ja synnytys on kovin helppoa sen rinnalla, mitä uhma- ja murrosiässä vastaan tulee ja silloin sinun pitää tulla omin avuin toimeen ja keskittyä vaan niihin omiin kemioihisi ja TÄYTYÄ yrittää tulla uhittelevan murkun kanssa toimeen - sitä kun ei enää valitettavasti voi vaihtaa toiseen.

Niin, sitä suhdetta on turha sitten kymmenen vuoden päästä ruikuttaa, jos sitä ei ole luonut jo raskaus- ja vauva-aikana. Nykynuoret tuntuvat tietävän hyvin tuon varhaisen vuorovaikutuksen merkityksen.

• vali vali
        valitusta piisaa kirjoitti:

Kyllä tuommoisia miuruttajia maailmassa piisaa. Ensin ei ole neuvolassa sopivia terkkareita, tarhassa ei ole päteviä hoitajia, koulussa ei ole hyviä opettajia. Silti niistä paapotuista kakaroista ei tule aikuisina sen kummempia - seisovat pienellä palkalla liukuhihnalla ja ovat äidiltään perineet pelkästään valittamisen lahjan!

Sisälukkutaitoni perusteella aloittaja ei edes valittanut (kysyi asiallisesti neuvoa), mutta melkein kaikki muuta valittavat ja syyttävät ap:tä valittamisesta. Mites tää nyt sitten menikään?

• murmur
        moninkertainen äippä kirjoitti:

Niin, sitä suhdetta on turha sitten kymmenen vuoden päästä ruikuttaa, jos sitä ei ole luonut jo raskaus- ja vauva-aikana. Nykynuoret tuntuvat tietävän hyvin tuon varhaisen vuorovaikutuksen merkityksen.

Eipä se aina käy niinkuin oppaissa ja elokuvissa tapahtuu...valitettavasti.
        Kyllä suhde pitää luoda ja sitä pitää ylläpitää, mutta viimeistään murrosiässä joillain vain on niin kova tunnemyrsky ja hormonien myllerrys, että oksat pois. Siinä ei paljon varhaisella vuorovaikutuksella muutaman vuoden ajan ole tekemistä. Pieni lapsi on helppo kasvatettava, mutta murrosikä oli mielestäni se kaikkein vaikein ja haastavin, eikä siinä saa kovin paljoa ulkopuolista apua. Siihen pitäisi kanssa panostaa ja luoda joku vastaava kuin neuvolaverkosto murrkuikäisten vanhemmille.
        En ruikuttanut, vaan moninkertaisen äitinä totesin asian realistisesti.

• Kokemusta löytyy murkuistakin
        murmur kirjoitti:

Eipä se aina käy niinkuin oppaissa ja elokuvissa tapahtuu...valitettavasti.
        Kyllä suhde pitää luoda ja sitä pitää ylläpitää, mutta viimeistään murrosiässä joillain vain on niin kova tunnemyrsky ja hormonien myllerrys, että oksat pois. Siinä ei paljon varhaisella vuorovaikutuksella muutaman vuoden ajan ole tekemistä. Pieni lapsi on helppo kasvatettava, mutta murrosikä oli mielestäni se kaikkein vaikein ja haastavin, eikä siinä saa kovin paljoa ulkopuolista apua. Siihen pitäisi kanssa panostaa ja luoda joku vastaava kuin neuvolaverkosto murrkuikäisten vanhemmille.
        En ruikuttanut, vaan moninkertaisen äitinä totesin asian realistisesti.

Vastaava verkosto on kouluterveydenhuolto kuin äitiys- tai lastenneuvola. Sieltä voi kysyä, vai eikö synkkaa lapsesi kouluterkan kanssa? Sitten on olemassa kasvatus- ja perheneuvola, ilmainen julkinen palvelu. Tiedätkös, se murkun kiukuttelu on ihan normaalia tiettyyn rajaan saakka. Voit ehkä joutua vaihtamaan parit saranat ja ovenkahvat...

• omahyväisyyttä ,lapsellisuu...
        vali vali kirjoitti:

Sisälukkutaitoni perusteella aloittaja ei edes valittanut (kysyi asiallisesti neuvoa), mutta melkein kaikki muuta valittavat ja syyttävät ap:tä valittamisesta. Mites tää nyt sitten menikään?

Mua ainakin ärsytti tuo suunnaton itsekkyys tai onko se sitten lasellisuutta, että "kemioiden TÄYTYY kohdata" ja epäilys, että terkkari ei ole "minun tyyppiä". On ne terkkarit muillekin kelvannut!
        Huhu huh..

• eivätkä kohtaakaan

Uskoisin, että tuolla asenteella tuleekin kovin ikävät neuvola- ym. käynnit. Varmaan kaupassa käyntikin on ikävää, jos S-marketin ja tämän äipän kemiat eivät maksutilanteessa kohtaa.

• äityli1+1

sun muksus ole sen ihmeempi kuin muutkaan!Taidat olla niitä hienohelma äippiä jotka tuolla kaupungilla nokka pystyssä kulkee! Lapsesta tulee samanlainen kuin inä

• korkeatasoista huoltoa

Järkkyä!!
      Tuleva äiti saa yhteiskunnan hänelle ilmaiseksi tarjoamaa suorastaan maailman parasta äitiyshuoltoa, eikä sekään kelpaa.
      Pitäiskö siellä neuvolassa olla tusina terkkareita, josta SINÄ saisit valita sen "sinun tyyppisen?"

• tuleva äippä

Siskoni on synnyttänyt jokin aika sitten esikoisensa, ja hän koki jokaisen neuvolakäynnin ahdistavaksi, koska ei kokenut saavansa tarvittavaa tukea ja ohjausta.... Ja voin sanoa että johtui hoitavasta henkilöstä, koska keskiraskauden jälkeen he muuttivat eri kaupunkiin ja hoitava neuvola muuttui samalla. Ja teille ikuisille valittajille ja morkkaajille tämä on varmaan suuri yllätys, siskoni koki saavansa nyt hyvää asiantuntevaa hoitoa ja ohjausta! Muistan kun hän ensimmäistä kertaa siellä neuvolassa käytyään soitti ja oli onnellinen kun hänen kysymyksiään oli ensimmäistä kertaa kuunneltu kunnolla ja niihin oli paneuduttu.
        En itse haluaisi kokea samanlaista ja en joudu kokemankaan.
        Kävin viikko sitten ensimmäisellä neuvolakäynnillä ja kaikki meni hyvin ja pidin minua hoitaneesta ihmisestä. Eli onko nyt tapahtunut ihme, kun minä maailman hankalin ja valittavin ihminen, tulinkin jonkun kanssa toimeen.

• tuleva äippä

Yhteiskunnan tarjoama??? Itsehän emme mieheni kanssa ilmeisesti kuulu yhteiskuntaan veroja maksavina ihmisinä.

Pitäisikö minun olla nyt sinulle kiitollinen että saan käyttää neuvolapalveluita???

• olla kiitollinen
        tuleva äippä kirjoitti:

Yhteiskunnan tarjoama??? Itsehän emme mieheni kanssa ilmeisesti kuulu yhteiskuntaan veroja maksavina ihmisinä.

Pitäisikö minun olla nyt sinulle kiitollinen että saan käyttää neuvolapalveluita???

Niistä palveluista maksavat myös ne, jotka eivät lapsia edes hanki. Samoin lapsettomat maksavat myös meidän lastemme koulunkäynnistä ja ruokailusta. Osallituvat vielä päivähoitomaksuihinkin.
        Kyllä minun mielestäni neuvolapalveluista tulisi olla kiitollinen.
        Jos maksaisit kaikesta täyden hinnan, eli synnytyksen osalta sairaalapäivämaksut, lääkärimaksut ja nämä neuvolapalvelut, niin en usko että sinulla ja miehelläsi olisi edes varaa hankkia lasta.

• mitäs sulle sanottiinkaan
        tuleva äippä kirjoitti:

Siskoni on synnyttänyt jokin aika sitten esikoisensa, ja hän koki jokaisen neuvolakäynnin ahdistavaksi, koska ei kokenut saavansa tarvittavaa tukea ja ohjausta.... Ja voin sanoa että johtui hoitavasta henkilöstä, koska keskiraskauden jälkeen he muuttivat eri kaupunkiin ja hoitava neuvola muuttui samalla. Ja teille ikuisille valittajille ja morkkaajille tämä on varmaan suuri yllätys, siskoni koki saavansa nyt hyvää asiantuntevaa hoitoa ja ohjausta! Muistan kun hän ensimmäistä kertaa siellä neuvolassa käytyään soitti ja oli onnellinen kun hänen kysymyksiään oli ensimmäistä kertaa kuunneltu kunnolla ja niihin oli paneuduttu.
        Kävin viikko sitten ensimmäisellä neuvolakäynnillä ja kaikki meni hyvin ja pidin minua hoitaneesta ihmisestä. Eli onko nyt tapahtunut ihme, kun minä maailman hankalin ja valittavin ihminen, tulinkin jonkun kanssa toimeen.

Mitä, jos et olisikaan pitänyt hoitaneesta henkilöstä?

• santtu
        tuleva äippä kirjoitti:

se vika ole toisessa,pitää osata kattoo peiliin...ootas mikä valitus alkaa ku olet synnyttäny,täällä valitat ku kätilö oli sitä ja lääkäri tätä! sit muksus menee hoitoon,jos menee nii valitat ku on huonoja hoitajii..ym,ym...

• ja aina vaan tärkeemmäks tulen
        santtu kirjoitti:

se vika ole toisessa,pitää osata kattoo peiliin...ootas mikä valitus alkaa ku olet synnyttäny,täällä valitat ku kätilö oli sitä ja lääkäri tätä! sit muksus menee hoitoon,jos menee nii valitat ku on huonoja hoitajii..ym,ym...

Nää on just näitä, jotka tekee itsensä niin tärkeiksi. Eletään jo sikiön alkuasteella "luoden äidin ja lapsen väistä sidettä". Höh, se muodostuu ihan luonnostaan, ei sitä tartte väen väkisin luoda. Sitten kun lapsi kasvaa, sitä pitää viedä pianotunneille ja milloin minnekin ja sitten yrittää viettää koko perheen kanssa vartti päivässä "laatuaikaa".
        Kyllä säälittää ne tarhan tädit ja koulujen opettajat, kun tuollainenkin miuku sen toukkansa sinne asti saa.

• tuleva äippä
        ja aina vaan tärkeemmäks tulen kirjoitti:

Nää on just näitä, jotka tekee itsensä niin tärkeiksi. Eletään jo sikiön alkuasteella "luoden äidin ja lapsen väistä sidettä". Höh, se muodostuu ihan luonnostaan, ei sitä tartte väen väkisin luoda. Sitten kun lapsi kasvaa, sitä pitää viedä pianotunneille ja milloin minnekin ja sitten yrittää viettää koko perheen kanssa vartti päivässä "laatuaikaa".
        Kyllä säälittää ne tarhan tädit ja koulujen opettajat, kun tuollainenkin miuku sen toukkansa sinne asti saa.

En todellakaan pidä itseäni erityisenä valittajana! Olen itseasiassa hyvinkin vähään tyytyvä ihminen.

Kukahan tässä se miukuja on? Haluatte ihan tahallanne loukata toisia ihmisiä. Onko se kaunista käytöstä???? ei ole tainnut oma äiti välittää ja opettaa tapoja, voisi joku teistä varmaan huomauttaa.

Ja todellakin aion viedä lapseni pianotunnille, jos hän niin haluaa. En pidä sitä ollenkaan turhana. Ja menemme muskariin ja vauvauintiin.
        Tekeekö se nyt minusta turhan paskan, joka yrittää olla täydellinen äiti?

• jo äippä
        tuleva äippä kirjoitti:

En todellakaan pidä itseäni erityisenä valittajana! Olen itseasiassa hyvinkin vähään tyytyvä ihminen.

Kukahan tässä se miukuja on? Haluatte ihan tahallanne loukata toisia ihmisiä. Onko se kaunista käytöstä???? ei ole tainnut oma äiti välittää ja opettaa tapoja, voisi joku teistä varmaan huomauttaa.

Ja todellakin aion viedä lapseni pianotunnille, jos hän niin haluaa. En pidä sitä ollenkaan turhana. Ja menemme muskariin ja vauvauintiin.

Salossa on kiva vauvauinti.
        Onnea odotukselle!

• ja oma itsensä
        tuleva äippä kirjoitti:

Täydellistä äitiä ei ole vielä maailmassa ollutkaan. Moni on yrittänyt ja huomannut sen aika turhaksi.
        Kyllä lapsen kanssa pitää alusta asti olla ihan vaan luonnollinen oma itsensä, eikä esittää mitään ihmepakkausta. Jokaiselle lapselle se oma äiti on kuitenkin maailman paras äiti ilman että äisin pitää hampaat irvessä punnertaa ja pinnistää äiti-roolia.

• haukkujista

luin äsken kysymyksesi ja pyysit oikein anteeeksi "tyhmiä kysymyksiä", joten olet ihan aidosti liikkeellä. Hiiteen kaikki tyhmät vastaajat! Tsemppiä vauvanhoitoon tulevalle äipälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1403
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1370
    3. 76
      1155
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      1096
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      951
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      945
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      38
      912
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      865
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      61
      835
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      831
    Aihe