mikä neuvoksi

JOS

Eli mitkä ovat hyvät ensiapu ohjeet jos epäilee ulkomaan matkalla että on saanut lämpöhalvauksen?? tai nestehukan?

3

394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halvaus ku halvaus

kauhea päänsärky, paha olo ja voi olla kuumetta, varjoon ja juotavaa, buranaa perään.

Lämpöhalvaus onkin paha juttu ja sitä pitääpi tarkkailla.Mennäkkö lääkäriin jos oireet ei hellitä muutamassa tunnissa....

Lämpöhalvauksen kanssa voi olla henki veks.

Nestehukka ilmenee janona ja pahimmassa tapauksessa sulla on taju veks.
      Ensin tuleepi nestehukka ja sitä seuraa lämpöhalvaus.....kannattaa olla tissuttelematta sen kaljan kanssa.

• JOS

Päteekö noihin molempiin ed mainittuin tauteihin että muistaa juoda tarpeeks vai mikä vähentää riskiä sairastua noihin jos on matkalla maassa jossa riski sairastua suuri, kiitos

• tarpeeksi
        JOS kirjoitti:

Päteekö noihin molempiin ed mainittuin tauteihin että muistaa juoda tarpeeks vai mikä vähentää riskiä sairastua noihin jos on matkalla maassa jossa riski sairastua suuri, kiitos

vettä, lisäksi on syytä välttää olemista pitkään suorassa auringonpaisteessa, pukeutua sopivasti (väljät, auringolta suojaavat vaatteet, erityisesti päähine) sekä välttää fyysistä ponnistelua kuumuudessa. Ihan maalaisjärjellä pärjää. Kuumalla ilmalla tulee herkästi huono olo, ja tähän huonoon oloon kannattaa suhtautua vakavasti. Se on sen merkki, että on aika pyrkiä pois kuumuudesta. Lämpöhalvauksen yksi oire on muuten se, että ihminen lakkaa hikoilemasta, joka kertoo jo pahasta kuivumisesta.

Kannattaa myös muistaa, että kahvi, tee ja alkoholi poistavat nesteitä, joten niillä ei voi korvata veden juontia, päin vastoin niiden kanssa täytyy juoda entistä enemmän vettä. Syömistäkään ei kannata unohtaa. Jos nestehukkaa estetään pitkään vain juomalla runsaasti vettä, elimistön suolatasapaino alkaa järkkyä. Seurauksena on mm. lihaskramppeja. Suolatasapaino pysyy yllä normaalilla ruokailulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe