Kertokaapa kokemuksesta minkä merkkiset veneet oikeasti ovat sadevesityhjeneviä?
Terhi Nordic ei sitä ole jos veneeseen kiinnittää 20 hp moottorin.
Sadevesityhjentyvä?
9
11492
Vastaukset
- Yamalin
Yamarin 46 SC (4610), kaikki vesi menee perästä järveen.
- malliston
uudemmat pulpettiveneet ainakin ovat. Itsellä oli viime kesänä Suvi 4200 ja nyt Suvi 4500, ovat kokonaan tyhjentyviä, jos nyt ei aivan mieletöntä konetta sinne perään laita. Tietysti istuinkorkeudesta joutuu tinkimään kun on kaksoispohja.
- Sustelija
Ainakin Busterit ovat sadevesityhjentyviä. Tietenkin jos on lastia paljon, on tulpat laitettava kiinni, muuten vesi virtaa sisään.
- minävaantas
bustereissa on pilssi automaattinen sisärungossa, sade ja roiskevesi lähtee automaattisesti eikä tarvi tulppaa sisäpuolella pitää. näin uusissa M/L ja suuremmissa malleissa. Sadeveden tyhjentymisessäkään nykybustereissa ei ole tukkeutumisen vaaraa niinkään kuten vanhoissa oli.
- sadevesityhjenevä
Olet ilmeisesti sekoittanut itsetyhjentyvän ja sadevesityhjentyvän. Terhi Nordic on sadevesityhjenevä, joka tarkoittaa sitä, että vene tyhjenee sadevedestä tulppa auki ilman kuormaa laiturissa olleessaan. Kuormattuna ihmisillä vesi virtaa Nordiciin jos tulppa auki. Tuollaisesta selvitäkseen pitäisi olla sitten se itsetyhjentyvä vene.
- Ei hyvä
Ainakin meillä vesi alkaa virrata voimalla sisäänpäin heti kun ottaa tulpan pois. Sen takia tulppaa on pidetty Nordicissa koko ajan paikoillaan.
En ole uskaltanut kokeilla lopputulosta jättämällä tulppaa pois ja poistua veneestä. Pitäisikö veden häipyä veneestä kokonaan kun hyppään pois veneestä? - terhi
Ei hyvä kirjoitti:
Ainakin meillä vesi alkaa virrata voimalla sisäänpäin heti kun ottaa tulpan pois. Sen takia tulppaa on pidetty Nordicissa koko ajan paikoillaan.
En ole uskaltanut kokeilla lopputulosta jättämällä tulppaa pois ja poistua veneestä. Pitäisikö veden häipyä veneestä kokonaan kun hyppään pois veneestä?Paattisi lienee imenyt niin paljos vettä uretaaneihin, että kelluu tarkoitettua syvemmällä ja vesi virtaa väärään suuntaan. Se on terhi ominaisuus, että 4-5m avovene painaa loppukesästä 500 kiloa...
- 3bg
Ei hyvä kirjoitti:
En ole uskaltanut kokeilla lopputulosta jättämällä tulppaa pois ja poistua veneestä. Pitäisikö veden häipyä veneestä kokonaan kun hyppään pois veneestä?Joo muistan saman omastani aikoinaan, kyllä se vesi sen takia sisään tulee koska olet itse veneessä painona. Oletan nyt, että veneesi on ehjä eikä vettynyt.
Pakkohan sieltä on pois uskaltaa hypätä, vesi ei välttämättä viimeistä pisaraa myöten poistu kuormasta riippuen sanoo ohjekirja josta copy-pastasin seuraavaa:
Sadevesityhjennys
Terhi-veneen avotila on kuormittamattomana
sadevesityhjentyvä. Veneen voi siis tyhjänä jättää
kellumaan ilman pohjatulppaa, jolloin sadevesi
valuu ulos.
HUOM!: Muista sulkea tulppa, kun astut veneeseen
tai kun kuormaat venettä. Varmista tyhjennysreiän
toimivuus pitämällä se puhtaana puiden
lehdistä ja muista roskista. Veneessä olevasta kuormasta
riippuen vene ei välttämättä täysin tyhjene
pohjatulppa avattuna. Mikäli veneessä on pitkään
vettä, saa pinnat puhdistettua parhaiten välittömästi
tyhjennyksen jälkeen (katso kohta 4.1).
- Nimetön
Itse en ole kokeillut pohjatulpan irroittamista, mutta olen hoitanut asian pienellä lapsen nyrkin kokoisella automaattisella pilssipumpulla. Tarvitsee asentaa 1 on/off kytkin pumpulle sekä sulakkeet. Poistoletkuksi käy vaikka pyykinpesukoneen poistoletku laidan yli kaiteeseen sidottuna. Pumpun olen asentanut pulpetin alle. Veneen pohjalle jää jonkinverran vettä, mutta se hoituu äyskärillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2291420- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!65995Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809