Kauhavan kummitustalo

Booyaa!

Toisaalla tällä palstalla oli seuraavanlainen viesti:

Kauhavan kummitustalo
Kirjoittanut: Veikko Pietilä 19.11.2007 klo 16.49

"Olen kuullut huhuja, että jossain päin kauhavaa sijaitsisi aito kummitustalo... Viinikassa? Pitääköhän tämä paikkaansa? Onko kukaan käynyt siellä? Onko talosta olemassa jotain tarinaa?

Olisi mieleenkiintoista käydä piipahtamassa sielläpäin ja katsoa minkälainen kartano siellä on."

johon joku vastasi että:

"..se se talo mikä on siellä mäen päällä,näkyy siitä Lummukantieltä,siellä vähän metsän peitossa,harmaa iso talo...kuulin siitä semmoisen tositarinan,että susi oli vieny siitä talosta vauvan vaunuista :(
En tiedä sitten tosta kummittelemisesta mitään,mut mua ainakin puistuttaa aina kun sen talon ohi menee,vaikka se onkin kaukana tiestä...pitäis kyllä käydä katsastamassa tuo talo,jos sinne on hyvä tie.."

myös Poltergeissst liittyi keskusteluun ja tiesi kertoa lisää:

"Olet siis kuullut tästä talosta viinikassa.JA kyllä voin kertoa että talo on siellä ja siellä todellakin on jotain.Olen itse käynyt talossa.Reissua sinne ei kannata tehdä koska talon omistaja vahtii taloa tarkasti.Menimme kaverini kanssa käymässä talossa yhtenä pimeänä ja sateisena iltana se on muuten helvetin pelottavan näköinen talo jo kaukaa katsottuna ja vielä kauheampi lähi etäisyydeltä..tosiaan talossa on tapahtunut kaikenlaista olen kuullut että,en muista vuotta mutta se oli 1700 lukua kun talon omisti rikkaan puoleinen perhe johon kuului mies,hänen vaimonsa ja kaksi lasta.mies oli ampunut tuntemmattomasta syystä perheensä ja lopuksi itsensä.mies oli ampunut itseän suoraan otsaan.muutama vuosi takaperin nuoriso joukko oli käynyt talolla ja ottanut muutamia kuvia talon sisältä ihan pimeässä käyttäen yö kuvausta kun he olivat tunteneet että jotain on heidän edessään räpsäisseet kuvan ja lähteneet nopeaa kyytiä talosta pois..ja kyllä nuoret olivat saanet otettua kuvan miehestä joka oli suoraan heidän edessään kuvassa näkyy koko sakki..reikä miehen otsassa on näkyvissä selvästi..jos jotain kiinnostaa kerron lisää.. "

Tässä vaiheessa kiinnostukseni heräsi ja lähdin käymään ko. talossa, raportoin reissusta seuraavanlaisesti:
" No niin, eli kävimme eilen tässä ko. talossa Lummukassa. Autolla pääsi talolle johtavan peltotien päähän, josta oli lyhyt kävelymatka ylös talolle. Kiersimme läpi koko talon kellaria lukuunottamatta ja otimme paljon kuva- ja videomateriaalia. Talo oli erittäin huonossa kunnossa, katossa iso reikä, ikkunoita rikki ja lattiat romahtaneet muutamassa huoneessa. Muuten ajalleen tyypillinen isohko kaksikerroksinen talo. Huolimatta joukkiomme skeptisestä asenteesta, suhtauduimme retkeen odottavaisin ja avoimin mielin. Kukaan ei kuitenkaan tuntenut saatika nähnyt mitään normaalista poikkeavaa. Edes kolme tuhtia bongipesällistä laadukasta budia ei saanut meitä aistimaan ympärillämme minkäänlaista paranormaalia toimintaa, myöskään väitettyjä taloa vahtivia veljeksiä ei näkynyt. Kävimme myös tarkastamassa pienen ulkorakennuksen, joka osoittautui tyhjäksi viljavarastoksi. Sielläkään emme aistineet mitään epänormaalia. Olimme kuulleet em. ampumistarinan ennen vierailuamme ja yritimme myös virittäytyä tunnelmaan kertomalla vuorotellen vastaavanlasia tarinoita. Kaikenkaikkiaan reissu oli turha, sillä kuumottavampia mestoja löytyy lähempääkin. Suosittelen silti lähialueella asuvia tarkastamaan paikan... "

myöhemmin lisäsin keskusteluun vielä tämän osion:

"... käväisimme samana iltana myös Lapuan pitkällämäellä, eräässä vanhassa hylätyssä mökissä. Tästä kyseisestä paikasta napsitut kuvat olivatkin jo huomattavasti kiinnostavampia.kahdessa kuvassa näkyy isoja ja pieniä "orbseja" osa liikkeessä osa paikallaan. Eli pölyä linssissä, tai sitten henkiä, riippuen mihin haluatte uskoa. Jatkan kuumottavien mestojen metskaamista, ja raportoin kaikesta kiinnostavasta "


Ajattelin siirtää keskustelun tälle osastolle, mikäli jotakuta kiinnostaa. kiitos jos jaksoit lukea.   

25

8300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yeps...

      onkohan näitä valokuvia jossain nähtävillä?

    • jos huomioisitte

      Jokamiehenoikeus ei anna ihan sellaisia valtuuksia että voisi tunkeutua vieraaseen taloon rellestämään mielensä mukaan.

      Eli kummituksia tai ei, mutta asiallinen toimintatapa on pyytää lupa vaikka talo näköjään onkin autio.

      • Booyaa!

        kukaan meistä ei "rellestänyt" talossa, eikä kukaan myöskään tunkeutunut vieraaseen taloon, koska jo todella pitkään hylättynä olleessa talossa ei ollut edes ovia. myöskään minkäänlaisia kieltomerkkejä ei alueella näkynyt. Että sinne vaan kaikki.
        Kuvia voisin periaatteessa lähettää sähköpostissa halukkaille, jahka saan siirrettyä kuvat koneelle.


      • Siihen
        Booyaa! kirjoitti:

        kukaan meistä ei "rellestänyt" talossa, eikä kukaan myöskään tunkeutunut vieraaseen taloon, koska jo todella pitkään hylättynä olleessa talossa ei ollut edes ovia. myöskään minkäänlaisia kieltomerkkejä ei alueella näkynyt. Että sinne vaan kaikki.
        Kuvia voisin periaatteessa lähettää sähköpostissa halukkaille, jahka saan siirrettyä kuvat koneelle.

        erikseen tarvita kieltomerkkejä tai jotakuta vartioimaan ettei yksityisalueelle ilman lupaa mennä...??? Se kai pitäisi jokaisen valveutuneen kansalaisen ymmärtää... Vai mitä itse ajattelisit jos sinun kotiisi tultaisiin ilman lupaa ja sinulta kysymättä...??? Vaikka joku Seinäjoen nais"jääkiekon" joukkueen johtaja...


      • käytöksenne
        Booyaa! kirjoitti:

        kukaan meistä ei "rellestänyt" talossa, eikä kukaan myöskään tunkeutunut vieraaseen taloon, koska jo todella pitkään hylättynä olleessa talossa ei ollut edes ovia. myöskään minkäänlaisia kieltomerkkejä ei alueella näkynyt. Että sinne vaan kaikki.
        Kuvia voisin periaatteessa lähettää sähköpostissa halukkaille, jahka saan siirrettyä kuvat koneelle.

        siistiä on siihen verrattuna miten täällä Järvenpäässä toimitaan. Tuon kaltaiset talot sytytetään ennen pitkää palamaan!


      • epätervehellistä
        Booyaa! kirjoitti:

        kukaan meistä ei "rellestänyt" talossa, eikä kukaan myöskään tunkeutunut vieraaseen taloon, koska jo todella pitkään hylättynä olleessa talossa ei ollut edes ovia. myöskään minkäänlaisia kieltomerkkejä ei alueella näkynyt. Että sinne vaan kaikki.
        Kuvia voisin periaatteessa lähettää sähköpostissa halukkaille, jahka saan siirrettyä kuvat koneelle.

        kuljeskella muiden omistamalla tontilla luvatta.

        Kauhavalla on pienemmästäki rikkehestä kutiteltu puukoolla vierahan kylykiluita.

        Susta voiki tulla sinne uusi kummitus notta se vanha pääsöö vähä huilaamahan?


      • Boyakasha
        epätervehellistä kirjoitti:

        kuljeskella muiden omistamalla tontilla luvatta.

        Kauhavalla on pienemmästäki rikkehestä kutiteltu puukoolla vierahan kylykiluita.

        Susta voiki tulla sinne uusi kummitus notta se vanha pääsöö vähä huilaamahan?

        Ei se ollut yksityisaluetta, jokamiehenoikeudellani liikuin sattumoisin alueella jossa oli hylätty talo. niiden jotka eivät tiedä kyseistä paikkaa on turha kommentoida mitään. ja nää kauhavan puukolla kutittelijat nyt tiäretähän, pellejä kaikki. Lapua onkin sitten ihan toista maata...


      • Booyaa!
        Siihen kirjoitti:

        erikseen tarvita kieltomerkkejä tai jotakuta vartioimaan ettei yksityisalueelle ilman lupaa mennä...??? Se kai pitäisi jokaisen valveutuneen kansalaisen ymmärtää... Vai mitä itse ajattelisit jos sinun kotiisi tultaisiin ilman lupaa ja sinulta kysymättä...??? Vaikka joku Seinäjoen nais"jääkiekon" joukkueen johtaja...

        näille jotka eivät tiedä oikeuksiaan:

        http://www.ymparisto.fi/default.asp?contentid=287818&lan=FI

        "Jokamiehenoikeuksilla tarkoitetaan jokaisen Suomessa oleskelevan mahdollisuutta käyttää luontoa siitä riippumatta, kuka omistaa alueen tai on sen haltija"


      • ja vuodatusta
        Boyakasha kirjoitti:

        Ei se ollut yksityisaluetta, jokamiehenoikeudellani liikuin sattumoisin alueella jossa oli hylätty talo. niiden jotka eivät tiedä kyseistä paikkaa on turha kommentoida mitään. ja nää kauhavan puukolla kutittelijat nyt tiäretähän, pellejä kaikki. Lapua onkin sitten ihan toista maata...

        Logiikkasi mukaan voin siis tulla teille kun ovi on auki eikä ketään kotona. Sehän on selvästi hylätty ja autio sinun mielestäsi. Pihallasi saan kulkea jokamiehen oikeuksin kuvaten hylättyä taloasi ja kerätä vaikka kukat kukkapenkistä, nehän ovat logiikkasi mukaan yleistä omaisuutta. Avoin ovi, hylätty siis. Just de.

        Ja oletko sinä sitä sukupolvea jolle pitää erikseen kieltomerkein kertoa minne on lupa mennä tai tehdä? Ei ollut kieltokylttiä, silloin sinne saa mennä logiikkasi mukaan. Mitä ei ole siis kielletty kyltillä saa tehdä?

        Logiikkasi pisti vain mietityttämään persoonaasi. Hylätty rakennus ei ole koskaan kuitenkaan "hylätty", loppupelissä sen omistaa kunta eli ei hylätty. Juu, autiotalo ei siltikään ole julkinen rakennus :) Jos sitä meinaat...

        Ei muuten olisi näin vuodatusta, mutta omassa pikku metsikössäni on "hylätty" talo. Asuttu siinä on viimeksi 20 vuotta sitten. Ikkunat on ehjänä ja katto jotenkuten päällä mutta hirveät kosteusvauriot ja "luontoa" sisällä. Ei siellä kummittele. On ränsistynyt ja tosiaan autio, mutta silti minun omaisuuttani. Ei sielläkään ole kieltokylttejä, mutta en minä sinne kenenkään halua menevän. Ei siellä mitään ihmeellistä ole, ei siis niitä kummituksiakaan. En saa edes polttaa sitä juhannuksena vaan pitäisi purkaa. Näin määrää kunta ja koska purkaminen pitäisi maksaa omasta pussista, mikä ei ole halpaa (niin, rakennusmateriaalit pitää nykyään kierrättää tuollaisista) en siis pura sitä. Siksi sielläkään ei ole kunta purkanut sitä, se maksaa. Vielä en ole kysynyt voisiko palokunta pitää paloharjoituksia siellä, näin siitä pääsisi eroon jonkin ajan sisässä. Eli ei se aivan niin yksinkertaista ole näiden autiotalojen kanssa vaikka niin luulet.


      • Ojanperä
        Booyaa! kirjoitti:

        kukaan meistä ei "rellestänyt" talossa, eikä kukaan myöskään tunkeutunut vieraaseen taloon, koska jo todella pitkään hylättynä olleessa talossa ei ollut edes ovia. myöskään minkäänlaisia kieltomerkkejä ei alueella näkynyt. Että sinne vaan kaikki.
        Kuvia voisin periaatteessa lähettää sähköpostissa halukkaille, jahka saan siirrettyä kuvat koneelle.

        Mä haluaisin kuvia aika jännää:o


      • Sussuu_
        Booyaa! kirjoitti:

        kukaan meistä ei "rellestänyt" talossa, eikä kukaan myöskään tunkeutunut vieraaseen taloon, koska jo todella pitkään hylättynä olleessa talossa ei ollut edes ovia. myöskään minkäänlaisia kieltomerkkejä ei alueella näkynyt. Että sinne vaan kaikki.
        Kuvia voisin periaatteessa lähettää sähköpostissa halukkaille, jahka saan siirrettyä kuvat koneelle.

        Kiinnostaisi tälleen kanta kauhavalaisena


    • Matti J

      Tämä kyseinen "kummitustalo" on isäni syntymäkoti, joten luulen tuntevani talon historian parhaiten tämän palstan lukioista! Ensinnäkään tällä paikalla ei ole ollut asutusta 1700-luvulla, että se siitä asiasta! Ja sitten se juttu siitä perheensä ampuneesta "rikkaasta" miehestä on täysin tuulesta temmattu, liekkö kyseisen jutun kirjoittajan keksimä...? Se asia on ainakin perimätiedon mukaan totta että sieltä on joskus 1800 luvulla susi tappanut lapsen... Ja mistähän se juttu on peräisin että taloa vahtii kiukkuiset veljekset..? ;) Enpä ole niitäkään nähnyt, vaikka olen ikäni tämän kyseisen talon ääressä asunut.. Alkuperäisen jutun kirjoittaja lupasi kiinnostuneille antaa lisätietoa talosta, joten minä ainakin olisin kiinnostunut, että millaisella vehkeellä sen vanhan vilja-aitan oven saitte murrettua? Kun edellisten murtomiesten jäliltä mielestäni naulasin oven melko lujasti kiinni...Asia kiinnostaa myös poliisia kun muutakin vahinkoa olitte retkellänne tehneet...;)

    • asiasta tietävä

      tämä kyseinen nuorisojoukko joka talossa oli kuvia ottanut ja itse olin tässä joukossa, ja näinmme kahden kaverini kanssa jotain tosi omituista seisoskellessamme ulkona muiden ollessa ykäkerrassa.. keittiön aulan läpi leijui jonkin näköinen hehkuva "pallo", huonetta se ei tosin valaissut mutta pirun kirkas se oli. ja sillä samalla hetkellä aloimme huutaa ystävillemme yläkertaan jotain että "tulkaa helvettiin sieltä täälä on jotai tosi outoo lähetää pois" ja pingottiin nii kovaa takasin tielle kuin vain suinkin päästiin.. sen jälkeen en taloon enää astunut ole!

    • Epäiliä.

      Luulisin että 1700-Luvulla ollut ihan niin hyviä kameroita että olisi saanut sellaisen kuvan jonka aitouden voisi todistaa tänäpänä.... tai muutenkaan... olikohan silloin edes yökuvauksia ;D

      • NevaMies34

        Olin kerran yövuoros siinä läheisellä nevalla ja sielä talolla oli kova meteli ja äijät joivat kaljaa ja sieltä lähtiki porukkaa sitte. Että matti j voi kysellä multa tietoa jos haluaa, silä tiedän ne pojat jotka sielä kävivät. Ja siis olin tosiaa polttelemas tupakkia siinä auman lähellä nii sieltä kajasti erään chevy vanin valot. Ja tosiaa kävin vuoron päätyttyä talolla nii kyllä se vähä karmiva paikka oli ja kaljapulloja siellä siilolla...


      • sddasdsa
        NevaMies34 kirjoitti:

        Olin kerran yövuoros siinä läheisellä nevalla ja sielä talolla oli kova meteli ja äijät joivat kaljaa ja sieltä lähtiki porukkaa sitte. Että matti j voi kysellä multa tietoa jos haluaa, silä tiedän ne pojat jotka sielä kävivät. Ja siis olin tosiaa polttelemas tupakkia siinä auman lähellä nii sieltä kajasti erään chevy vanin valot. Ja tosiaa kävin vuoron päätyttyä talolla nii kyllä se vähä karmiva paikka oli ja kaljapulloja siellä siilolla...

        Tarina on muuntunut noista kahdesta veljeksestä. Itse kuulin version että taloon meni sisään 2 pahamaineista veljestä kauhavalta. Jotkun voi tietää sillä viinikan suunnilla nämäkin asustivat. Tarina kertoo että he menivät taloon sisään ja tulivat hetken päästä juosten pois ja toisella oli kuset housuus ja kumpikaan ei puhunut tapahtuneesta mitään. En tiedä onko perää, mutta tämmöisen jutun olen veljeksiin liittyen talosta kuullut.


    • kekkuli3

      Aika kovat kaverit kun tulevat kuset housussa pihalle :D

    • Kiinnostunut22

      Mielenkiintoinen talo kylläkin, kiinnostaisi kovasti käydä tutustumassa. Antaisiko omistaja luvan, kuka lieneekään?

    • yksi20

      Kävimme nuorisoporukalla ilmeisesti samalla talolla Viiniikassa 1970 -luvulla ja voin kertoa, että perille emme uskaltaneet mennä. Tunnelma oli tosi vahva ja ennen taloa päätimme kääntyä takaisin. Me emme
      olleet mikään "hihhuliporukka", vaan ihan tavallisia nuoria, mutta "vastaanotto" oli siksi vahva, että päätimme jättää talon rauhaan. Ehkä talo on päässyt jo rauhaan?

      • Tyhjän kautta

        Saisko kuvaa talosta? Varmaan on joku ottanut kuvia. Liekö talo enää pystyssä vai onko lahonnut jo maan tasalle?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hui...

        Väkevä henki, jolla tahto voittaa kuolemankin rajat....

        Itsellä kokemuksia kyllä.


    • Anonyymi

      Tietääkö joku tarkan osoitteen sinne olis siisti käydä kuvailemassa ja tutkimassa??

      • Anonyymi

        Viinikkatie 1 olisko


    • Anonyymi

      Onkos kukaan käynyt lähiaikoona kyseisessä kummitustalossa...niin itsehän olen suunnittelemassa käyntiä kertokaa kaikki mitä tiedätte paikasta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1690
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1329
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1075
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      5
      1009
    Aihe