palkittu..

kehittyvä..

SAS to receive prestigious award for technological progress

SAS was presented with the "Leadership in Technology Award" at the annual award ceremony of the trade magazine, Airline Business, which was held in London yesterday, July 13. SAS received the award primarily for its contributions to "green approaches" and the use of biometry at checking-in.

The commendation for the award included: "SAS has demonstrated that a strained commercial position does not necessarily mean that innovation is sacrificed."

"We began using biometric scanning of passengers' fingerprints at checking-in in response to intensified security requirements. The objective was to find a way to securely connect passengers with tickets and baggage. ID-card control was too complicated in practical terms, since the number of passengers is significant," says Peter Söderlund, VP Product Concepts.

Better environment with green flights

SAS performed 2,300 "green approaches" in 2006 and 2007. Establishing communication between the airline's flight-path computer and the air-traffic control system created the possibility to predetermine approaches for optimal flying and considerable time precision. The results include energy saving, less emissions and better predictability for all players at the airport.

"We have also equipped four aircraft with additional computer-link possibilities and our ambition is to continue with testing and research on how this can be developed to predict the exact flight route for the entire distance," says Peter Larsson, SAS Project Manager.

"SAS Sverige has calculated that it involves an annual emission of approximately 23,000 tons of carbon dioxide, which would be saved at Arlanda if full implementation was possible," says Peter Larsson.

4

491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tausta

      Ottakaapa selvää mikä taho palkinnon antoi.
      Kyllä maailmassa näitä Mikki Hiiri-palkintoja riittää.

      • riittää..

        luepa huviksesi finnairin palveluista lennon aikana ...saat listan palkinnoista ja viinien erinomaisuudesta...
        ei sanaakaan surkeasta...ala-arvoisesta ruoasta mitä halvalla tyrkyttävät..koiranikin syö paremmin..


    • joopajoo.

      Sanallakaan ei mainita siitä, että SAS:n laivasto koostuu yhä nykyään pääsääntöisesti vanhoista md-sarjan koneista, jotka kuluttavat huomattavasti enemmän polttoainetta per henkilökilometri kuin nykyaikaiset koneet. Mutta sitä ei voi kiistää, etteikö tällaiset luontoa säästävät lentoproseduurit olisi joka tapauksessa askel oikeaan suuntaan, vaikka suurin SAS:n koneista tulisikin jo vaihtaa hyötysuhteeltaan parempiin.

      • joopajoo.

        Laitetaanpa vielä esimerkki väitteen tueksi. SAS kertoo omilla sivuillaa, että md87 kuluttaa polttoainetta 4,8 litraa henkilöä kohden sadalla kilometrillä. Samalta sivuilta löytyy myös tieto, että Airbus A321 selviää samasta 3,1 litralla. Eli toisin sanoen md87 kuluttaa noin 55% enemmän polttoainetta verrattuna moderniin koneeseen. Lähes puolet SAS:n laivastosta on juuri näitä md-sarjan koneita. Paras ekoteko yhtiöltä olisikin uusia kalusto, mutta ei taida tällä hetkellä oikein rahat riittää.

        Tältä pohjalta on vaikea ymmärtää huhuja, joiden mukaan Blue1:lle olisi tulossa juurikin noita janoisia md87 koneita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1326
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1275
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1018
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      916
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      913
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe