SAS to receive prestigious award for technological progress
SAS was presented with the "Leadership in Technology Award" at the annual award ceremony of the trade magazine, Airline Business, which was held in London yesterday, July 13. SAS received the award primarily for its contributions to "green approaches" and the use of biometry at checking-in.
The commendation for the award included: "SAS has demonstrated that a strained commercial position does not necessarily mean that innovation is sacrificed."
"We began using biometric scanning of passengers' fingerprints at checking-in in response to intensified security requirements. The objective was to find a way to securely connect passengers with tickets and baggage. ID-card control was too complicated in practical terms, since the number of passengers is significant," says Peter Söderlund, VP Product Concepts.
Better environment with green flights
SAS performed 2,300 "green approaches" in 2006 and 2007. Establishing communication between the airline's flight-path computer and the air-traffic control system created the possibility to predetermine approaches for optimal flying and considerable time precision. The results include energy saving, less emissions and better predictability for all players at the airport.
"We have also equipped four aircraft with additional computer-link possibilities and our ambition is to continue with testing and research on how this can be developed to predict the exact flight route for the entire distance," says Peter Larsson, SAS Project Manager.
"SAS Sverige has calculated that it involves an annual emission of approximately 23,000 tons of carbon dioxide, which would be saved at Arlanda if full implementation was possible," says Peter Larsson.
palkittu..
4
457
Vastaukset
- tausta
Ottakaapa selvää mikä taho palkinnon antoi.
Kyllä maailmassa näitä Mikki Hiiri-palkintoja riittää.- riittää..
luepa huviksesi finnairin palveluista lennon aikana ...saat listan palkinnoista ja viinien erinomaisuudesta...
ei sanaakaan surkeasta...ala-arvoisesta ruoasta mitä halvalla tyrkyttävät..koiranikin syö paremmin..
- joopajoo.
Sanallakaan ei mainita siitä, että SAS:n laivasto koostuu yhä nykyään pääsääntöisesti vanhoista md-sarjan koneista, jotka kuluttavat huomattavasti enemmän polttoainetta per henkilökilometri kuin nykyaikaiset koneet. Mutta sitä ei voi kiistää, etteikö tällaiset luontoa säästävät lentoproseduurit olisi joka tapauksessa askel oikeaan suuntaan, vaikka suurin SAS:n koneista tulisikin jo vaihtaa hyötysuhteeltaan parempiin.
- joopajoo.
Laitetaanpa vielä esimerkki väitteen tueksi. SAS kertoo omilla sivuillaa, että md87 kuluttaa polttoainetta 4,8 litraa henkilöä kohden sadalla kilometrillä. Samalta sivuilta löytyy myös tieto, että Airbus A321 selviää samasta 3,1 litralla. Eli toisin sanoen md87 kuluttaa noin 55% enemmän polttoainetta verrattuna moderniin koneeseen. Lähes puolet SAS:n laivastosta on juuri näitä md-sarjan koneita. Paras ekoteko yhtiöltä olisikin uusia kalusto, mutta ei taida tällä hetkellä oikein rahat riittää.
Tältä pohjalta on vaikea ymmärtää huhuja, joiden mukaan Blue1:lle olisi tulossa juurikin noita janoisia md87 koneita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tykkään sinusta tosi tosi paljon
Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska573789- 1672357
Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli2122085Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1411989Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?
Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä4121401- 791231
- 1371160
- 2351135
Olen pahoillani mies
Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari551060- 741020