Tilinumero virheellinen?

kesätyöläinen

Olen ollut nyt kuukauden ajan kesätöissä eräässä firmassa, ja viime viikolla tuli kirje työpaikalta, jossa oli tiedot tulevasta palkastani. Vasta kun tänään aloin tarkemmin katsoa tuota lappua, huomasin, että siihen merkitystä tilinumerostani puuttui väliviiva, jonka tiedän olevan normaalia, mutta sen lisäksi tilinumeron loppuosaan oli ilmestynyt yksi ylimääräinen nolla, joka ei ei kylläkään kuulu tilinumerooni...
Onko tämä ihan normaalia, vai onko tilinumero virheellinen? Eli voinko huoletta huomenissa odottaa palkan ilmestyvän tililleni, vai pitäisikö kiireesti ottaa työnantajaan yhteyttä ettei palkkani häviä 'bittiavaruuteen'? :S
Kiitos nopeasta vastauksesta!

8

3928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pankit käsittelevät järjestelmissään tilinumerot aina ilman väliviivaa ja saman pituisina. Lyhyisiin numeroihin lisätään etunollia tarpeellinen määrä. Ne nollat tulevat siihen väliviivan paikalle.

      • kesätyöläinen

        Huolta ei siis ole, vaikka se nolla ei ole sen viivan kohdalla edes? Esimerkiksi jos tilinumero olisi vaikka 903210-4958932, ja tilinauhassa näkyvässä versiossa lukisi 90321040958932 (eli nolla tulee eri kohtaan kuin viiva, tällainen tilanne itselläni on). Kiitos vielä, haluan olla varma asiasta :D.


      • kesätyöläinen kirjoitti:

        Huolta ei siis ole, vaikka se nolla ei ole sen viivan kohdalla edes? Esimerkiksi jos tilinumero olisi vaikka 903210-4958932, ja tilinauhassa näkyvässä versiossa lukisi 90321040958932 (eli nolla tulee eri kohtaan kuin viiva, tällainen tilanne itselläni on). Kiitos vielä, haluan olla varma asiasta :D.

        Kannattaa kysyä pankista.


      • Pankkiasiantuntija
        kesätyöläinen kirjoitti:

        Huolta ei siis ole, vaikka se nolla ei ole sen viivan kohdalla edes? Esimerkiksi jos tilinumero olisi vaikka 903210-4958932, ja tilinauhassa näkyvässä versiossa lukisi 90321040958932 (eli nolla tulee eri kohtaan kuin viiva, tällainen tilanne itselläni on). Kiitos vielä, haluan olla varma asiasta :D.

        Osuuspankeilla on erilainen tilinnumeron muodostuslogiikka kuin muilla, niillä saatta käydä kuvailemallasi tavalla kun selväkielinen tilinro muutetaan konekieliseksi (14 merkkiä pitkä).

        Odotas vain kun IBAN numerot yleistyvät, sen jälkeen kukaan ei muista tilinumeroaan ulkoa...


      • kesätyöläinen
        Pankkiasiantuntija kirjoitti:

        Osuuspankeilla on erilainen tilinnumeron muodostuslogiikka kuin muilla, niillä saatta käydä kuvailemallasi tavalla kun selväkielinen tilinro muutetaan konekieliseksi (14 merkkiä pitkä).

        Odotas vain kun IBAN numerot yleistyvät, sen jälkeen kukaan ei muista tilinumeroaan ulkoa...

        Jep, osuuspankin asiakas olen. Olen kuullut tuosta IBAN-systeemistä, itselläni kun on jo nyt hankaluuksia muistaa tilinumeroni, vielä hankalammaksi tekevät -_-. Ilmeisestikin rahat tulevat oikeaaseen osoitteeseen, kun siskollani on samassa paikassa tuo nolla. Ja tilinumeromme eroavat vain kahden viimeisen numeron osalta. Ja jonkin verran mitä olen lueskellut netistä, maksu-tilanteessa pankkijärjestelmä ei ilmeisesti hyväksy virheellistä tilinumeroa...


    • nollia tulee joskus

      enempi kuin vain yksi jos tilinumero on lyhyt. ohjelmat käsittelee numeroita joten esim. tilinro. 123123-1234 voi näkyä muodossa 12312310000234, siis jotenkin tuohon tapaan.

      • pankkisekoilija

        Mitäs sitten jos lisään vahingossa nollan viivan jälkeisten numeroiden keskelle,meneekö rahat toisen tilille? Näin pääsi käymään,muistin että se nolla kuuluu sinne.:(


      • voi mennä
        pankkisekoilija kirjoitti:

        Mitäs sitten jos lisään vahingossa nollan viivan jälkeisten numeroiden keskelle,meneekö rahat toisen tilille? Näin pääsi käymään,muistin että se nolla kuuluu sinne.:(

        ..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe