Olen ollut nyt kuukauden ajan kesätöissä eräässä firmassa, ja viime viikolla tuli kirje työpaikalta, jossa oli tiedot tulevasta palkastani. Vasta kun tänään aloin tarkemmin katsoa tuota lappua, huomasin, että siihen merkitystä tilinumerostani puuttui väliviiva, jonka tiedän olevan normaalia, mutta sen lisäksi tilinumeron loppuosaan oli ilmestynyt yksi ylimääräinen nolla, joka ei ei kylläkään kuulu tilinumerooni...
Onko tämä ihan normaalia, vai onko tilinumero virheellinen? Eli voinko huoletta huomenissa odottaa palkan ilmestyvän tililleni, vai pitäisikö kiireesti ottaa työnantajaan yhteyttä ettei palkkani häviä 'bittiavaruuteen'? :S
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Tilinumero virheellinen?
8
3789
Vastaukset
Pankit käsittelevät järjestelmissään tilinumerot aina ilman väliviivaa ja saman pituisina. Lyhyisiin numeroihin lisätään etunollia tarpeellinen määrä. Ne nollat tulevat siihen väliviivan paikalle.
- kesätyöläinen
Huolta ei siis ole, vaikka se nolla ei ole sen viivan kohdalla edes? Esimerkiksi jos tilinumero olisi vaikka 903210-4958932, ja tilinauhassa näkyvässä versiossa lukisi 90321040958932 (eli nolla tulee eri kohtaan kuin viiva, tällainen tilanne itselläni on). Kiitos vielä, haluan olla varma asiasta :D.
kesätyöläinen kirjoitti:
Huolta ei siis ole, vaikka se nolla ei ole sen viivan kohdalla edes? Esimerkiksi jos tilinumero olisi vaikka 903210-4958932, ja tilinauhassa näkyvässä versiossa lukisi 90321040958932 (eli nolla tulee eri kohtaan kuin viiva, tällainen tilanne itselläni on). Kiitos vielä, haluan olla varma asiasta :D.
Kannattaa kysyä pankista.
- Pankkiasiantuntija
kesätyöläinen kirjoitti:
Osuuspankeilla on erilainen tilinnumeron muodostuslogiikka kuin muilla, niillä saatta käydä kuvailemallasi tavalla kun selväkielinen tilinro muutetaan konekieliseksi (14 merkkiä pitkä).
Odotas vain kun IBAN numerot yleistyvät, sen jälkeen kukaan ei muista tilinumeroaan ulkoa... - kesätyöläinen
Pankkiasiantuntija kirjoitti:
Osuuspankeilla on erilainen tilinnumeron muodostuslogiikka kuin muilla, niillä saatta käydä kuvailemallasi tavalla kun selväkielinen tilinro muutetaan konekieliseksi (14 merkkiä pitkä).
Odotas vain kun IBAN numerot yleistyvät, sen jälkeen kukaan ei muista tilinumeroaan ulkoa...Jep, osuuspankin asiakas olen. Olen kuullut tuosta IBAN-systeemistä, itselläni kun on jo nyt hankaluuksia muistaa tilinumeroni, vielä hankalammaksi tekevät -_-. Ilmeisestikin rahat tulevat oikeaaseen osoitteeseen, kun siskollani on samassa paikassa tuo nolla. Ja tilinumeromme eroavat vain kahden viimeisen numeron osalta. Ja jonkin verran mitä olen lueskellut netistä, maksu-tilanteessa pankkijärjestelmä ei ilmeisesti hyväksy virheellistä tilinumeroa...
- nollia tulee joskus
enempi kuin vain yksi jos tilinumero on lyhyt. ohjelmat käsittelee numeroita joten esim. tilinro. 123123-1234 voi näkyä muodossa 12312310000234, siis jotenkin tuohon tapaan.
- pankkisekoilija
Mitäs sitten jos lisään vahingossa nollan viivan jälkeisten numeroiden keskelle,meneekö rahat toisen tilille? Näin pääsi käymään,muistin että se nolla kuuluu sinne.:(
- voi mennä
pankkisekoilija kirjoitti:
Mitäs sitten jos lisään vahingossa nollan viivan jälkeisten numeroiden keskelle,meneekö rahat toisen tilille? Näin pääsi käymään,muistin että se nolla kuuluu sinne.:(
..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 898246
- 926395
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586243Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344851- 443294
- 503265
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo573002- 442829
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512796- 492760